עסק בפוקוס: החנות פיוז - אודיו מודרני עם שורשים

dtown
12-12-2012 10:30

מבט על אחת החנויות הותיקות בתחום של אודיו וגם קולנוע ביתי, ראיון עם הבעלים ניסן בובליל – על מהפיכת האודיו הדיגיטלי והצצה על פינת האוזניות החדשה בחנות עם אפשרות האזנה לדגמי Hi End.

פיוז היא אחת החנויות הותיקות ביותר בתחום האודיו בישראל, חנות שהצליחה לשמור על מסורת ודבקות בשנים בהן עולם האלקטרוניקה הבידורית שינה לגמרי את אופיו.

החנות הוקמה ע"י ניסן בובליל בשנת 1991, ההתחלה היתה ברחוב כצנלסון בגבעתיים, בחנות שהתחילה כמעבדה שעברה לקומה השניה בחנות החדשה. זו למעשה אחת החנויות היחידות בתחום שמחזיקה מעבדה, מה שאומר פיתרון כולל ומקיף לכל נושא: טרייד אין, הבאת מוצר לתיקון ועוד. החנות גדושה בכמות עצומה של רמקולים, מגברים, פטיפונים ואביזרים אשר מציצים מכל פינה.

חנות פיוז - אודיו, סטריאו, קולנוע ביתי
המטרה – צליל איכותי

ניסן מצהיר כי מבחינתו הכיוון הוא תמיד מציאת הפתרון האיכותי ביותר מבחינת איכות צליל ולא משנה באיזה תקציב מדובר: גם אם מגיע לקוח צעיר שתקציבו עומד על סך אלפי שקלים מאוד בודדים, במקום לצאת עם מערכת מיני שתספק איכות פחות טובה, הצוות יתפור עבורו פתרון איכותי יותר (סונית) מתוך המגוון הקיים של מכשירים חדשים, מתצוגה או ביד שניה.

יש בפיוז שלושה חדרי הדגמה, שניים מהחדרים עמוסים ברמקולים ואלקטרוניקה, כל אחד מדמה חדר ביתי רגיל בגודל אחר. באופן מכוון הם דומים מאוד באפיון האקוסטי לחדר ביתי רגיל, על מנת שהתוצאה כאן תדמה כמה שיותר לזו שיקבל הלקוח בבית, ללא הפתעות מרות לאחר חיבור המערכת.

חנות פיוז - אודיו, סטריאו, קולנוע ביתי
החדר השלישי, כבר עשוי ברמה אחרת, הוא מטופל אקוסטית ומבדד את רעשי הסביבה, עם קירות אקוסטיים מעץ מטופל – מה שנותן לרמקולים ומערכות ההגברה את כל הבמה, ללא הפרעות.
בהקשר הזה, כדאי לדעת כי החנות מספקת פתרונות אקוסטיים מערכתיים וגם נקודתיים (למשל, לסאבוופר אשר משגע את השכנים).
 
חנות פיוז - אודיו, סטריאו, קולנוע ביתי
מכשירים ורמקולים מעוצבים
על פי ניסן, פעם הגבר היה זה שמקבל החלטה על קניית מערכת האודיו לסלון, היום צריך להתמודד עם מקבלי החלטות נוספים כמו בת הזוג או מעצב פנים. לכן, הוכנס למלאי גם מגוון של מכשירים / רמקולים מעוצבים וגם רמקולים שקועים בתוך הקירות (נסתרים מהעין), אך כאלו שאינם מתפשרים על האיכות הסונית.


אודיו עם הפנים לעתיד

עולם סטריאו עבר תהפוכות בשנים האחרונות, המגמה הברורה כיום היא מעבר לשימוש במקורות אודיו חדשים המבוססים על עולם הדיגיטל. חובב האודיו, לא מסתפק כיום רק בפטיפון או נגן CD ועובר להשתמש במקורות מסוג חדש, כמו סטרימרים, שרתי מוזיקה ומחשבים שונים ומשונים, אבל לא רק הם, אלא גם טלפונים, טאבלטים כמו אייפד ומרעיו ולכן זקוק לפתרון שישמור על איכות צליל מקסימלית, גם בדור החדש.

בהתאם לכך, מוצג בחנות עולם של פתרונות חדשים, בין אם מדובר במגברי סטריאו חדשים עם כניסות דיגיטליות שונות, כולל USB עם ממירים חדשים (DAC ) וגם יכולת הזרמה אלחוטית דרך רשת או Bluetooth, זאת לצד מערכות ביתיות (כדוגמת סונוס) אשר נועדות להשמיע מוזיקה בכל חדרי הבית עם חיבור לרשת.

חנות פיוז - אודיו, סטריאו, קולנוע ביתי
ניסן טוען כי רבים מהלקוחות אינם חשופים לפתרונות הטכנולוגיים הזמינים ולא מודעים כלל לקיומם. לכן, מי שנמצא בשלבי שיפוץ ראשונים של הבית, כדאי שיגיע כבר בשלב התכנון על מנת לקבל רעיונות שלא חשבו עליהם כלל, למטרת שיפור נוחות השימוש בבית והתוצאה הסונית. הפתרונות הללו יכולים לכלול רמקולים במרפסת, נקודות רשת במקומות יחודיים, חיבור של מסך טלוויזיה בבריכה ועוד רעיונות חדשים.


ניסן מזהה כי חלק גדול מהאוכלוסיה נרתע מטכנולוגיה ורוצה לקבל את היתרונות בנוחות ושימוש, אבל הפתרונות צריכים להיות נוחים לשימוש וכאלו שאינם דורשים לצלול אל תוך נבכי עולם המושגים הטכני.

נישה חדשה / ישנה בפריחה – עולם האוזניות

עקב השימוש הגובר והולך במכשירי "אודיו אישי", חווית ההאזנה עוברת למימד האינטימי של המאזין עם מקור אודיו שנשאר צמוד אליו גם כשהוא יוצא מן הבית וחוזר אליו לאחר יום ארוך. בהתאמה, השימוש באוזניות קפץ מדרגה והפך להיות פופולרי מאי פעם.

גם בתחום הזה, פיוז מכוונת לפתרונות ברמה האיכותית וגם באופן נדיר בשוק הישראלי, מאפשרת להתרשם מהאוזניות בפועל. בחנות ניתן להתרשם באופן בלתי אמצעי מדגמים של אוזניות חיצוניות On Ear. יש מבחר של אוזניות בתצוגה והדגמה אקטיבית בתקציב שמתחיל בכ- 150 ש”ח ומגיע עד לאלפים רבים, כאשר האוזניות מחוברות, כמובן, למגבר אוזניות יעודי. הלקוח יכול להביא עימו מוזיקה מוכרת מהבית ולהתרשם ממנה בהאזנה במקום.

אוזניות


שורשים עמוקים


בצד שמירה על חדשנות דיגיטלית, צוות פיוז לא שוכח את המקור: על פי הצהרת ניסן, מבחר הפטיפונים החדשים בחנות הוא הגדול ביותר בארץ. בתצוגה יש דגמים מודרניים, עם בסיס צבעוני שמשתלב בעיצוב המודרני של הסלון וגם פטיפונים יד שניה. בנוסף, ניתן למצוא כאן גם מבחר גדול של אביזרים, כמו מברשות ניקוי, זרועות ניקוי, חומר ניקוי לתקליטים, פלטות רינגמט ועוד.

פטיפון
מלאי זמין: החנות מחזיקה מלאי גדול (מגברים, נגני CD, רמקולים, מסכי טלוויזיה מסוג LED LCD, פלזמות ועוד) ביחס למקובל בארץ, כך שבמקרים רבים, אם אהבתם מוצר מסויים, תוכלו לרכוש ולקחת אותו איתכם על המקום, מבלי הצורך להמתין ימים ארוכים בבית לבואו. גם אתר האינטרנט של החנות מתעדכן באופן תדיר על הגעת ציוד חדש ועל הזדמנויות ביד שניה.


הצוות

צוות החנות מורכב מאנשים שקודם כל אוהבים את מה שהם עושים, חשוב להם להתעדכן בכל מה שחם וחדש בתחום ועל פי ההצהרה, יודעים לזהות את צרכיו האמתיים של הלקוח, לשקלל את הכל ביחד עם מגבלות האקוסטיקה והמקום ועם דרישות התקציב ולספק לבסוף את הפיתרון המתאים ביותר. על התזמורת מנצח ניסן אשר מקפיד לשלב את הצד הטכני – מקצועי והמכירתי ובא תמיד לעזר כשצריך, ניסן שומר על עדכניות – מקפיד לקרוא מגזינים, מבקר באופן קבוע בתערוכות בחו"ל ולא מפספס את הטרנדים החדשים.

פיוז: רחוב כצנלסון 113 גבעתיים
טלפון: 03-6720019

ניסן בובליל - פיוז

חנות פיוז - אודיו, סטריאו, קולנוע ביתי

חנות פיוז - אודיו, סטריאו, קולנוע ביתי

חנות פיוז - אודיו, סטריאו, קולנוע ביתי

חנות פיוז - אודיו, סטריאו, קולנוע ביתי

מעבר לתגובות בפורום