A9 מיני – סטרימר אנדרואיד במבחן

ליאור קורן
07-12-2012 10:30

A9 Mini של Noontec הינו מכשיר אנדרואיד בקופסה קטנה המיועד לשימוש בסלון בחיבור לטלוויזיה. הוא מגיע עם מקלדת אלחוטית ושלט רחוק. בדקנו אותו. ביקורת סטרימר אנדרואיד.

מערכת האנדרואיד, עושה את דרכה בשנה האחרונה אל הסלון הביתי, כעת, אנו פוגשים אותה לא רק במכשירים כמו סמארטפונים או טאבלטים, אלא גם בכאלו המיועדים לפעול בסלון.

הגל הנוכחי, כולל כמות בלתי מבוטלת של מכשירי "אנדרואיד על מקל", אשר מציגים גוף בגודל של דיסק און קי וחיבור לטלוויזיה, בדקנו דגמים כאלו בעבר.

המכשיר הנסקר הפעם – מיני A9,
מהגדרתו כ- Smart TV Box שונה מאותם "מקלות" בצורתו החיצונית והוא מזכיר כבר סטרימר קטן. חלק מדגמי המכשירים הקטנים יותר, סובל מחוסר בכמות החיבורים האפשרית וגם גודל הגוף הקטן, גורם לא לעיתים לעמוד באויר כשהוא מחובר לכבל ה- HDMI שבמקרים רבים הינו כבד יותר ממנו.

את ה- A9 מניחים כמקובל על המזנון בסלון, לצד מסך הטלוויזיה, גופו עשוי חומר שחור מבריק, הוא מלבני, שטוח ונמוך ולא יתפוס תשומת לב מיותרת, הדפנות שלו יורדות בזוית מטה והצורה הכללית נקיה לעין.

A9 מיני – סטרימר אנדרואיד, ביקורת
מערך חיבורי המכשיר כולל שני שקעי USB HOST לחיבור התקני זיכרון חיצוניים או אמצעי שליטה כדוגמת עכבר / מקלדת אלחוטיים. יש שקע USB שלישי, אך הפעם עם שקע מיקרו USB עבור חיבור תקשורת עם מחשב ה- PC. מלבדם, יש שקע עבור כרטיסי זיכרון מסוג מיקרו SD ויציאת וידאו / אודיו HDMI אל מסך הפלזמה / LCD LED.


עם ה- A9 מיני, מגיעים באריזה שלט רחוק קטן ומקלדת אלחוטית הכוללת משטח מגע. המקלדת, מגיעה עם אותיות בעברית המודפסות בצד הלחצנים ויש לה סוללה נטענת דרך כבל USB. באריזה מסופקים גם שני כבלים, האחד הוא USB לטעינה והשני כבל HDMI, כך שהערכה מוכנה להפעלה באופן מיידי.


A9 מיני – סטרימר אנדרואיד, ביקורת
A9 מיני – מפרט

מבט במפרט הטכני, מראה כי המעבד הינו מדגם Cortex A8 של ARM, חד ליבה במהירות 1.2GHz עם זיכרון RAM  בגודל 512MB ונפח אחסון פנימי של 4GB (ובנוסף, אפשרות להרחבה דרך כרטיס מיקרו SD). הכרטיס הגרפי (GC800) תומך בפענוח חומרה עבור ניגון קבצי וידאו HD.

הפעלה

דבר ראשון, יש לחבר את ה- A9 לרשת האינטרנט הביתית, מה שמתאפשר בעזרת רכיב ה- WiFi המובנה במכשיר. גרסת מערכת ההפעלה המותקנת הינה אנדרואיד ICS 4.0.4 והיא תומכת כמובן, באופן "טבעי" בעברית, בין אם מדובר בשפת ממשק, גלישה באתרי אינטרנט, שימוש באפלקציות, כתוביות סרטים ודברים נוספים.

מסך הבית מציג רקע שחור וכחול והמראה הכללי שלו מזכיר סטרימר ומצליח לטשטש במשהו את היסודות ה-”טלפוניים" של מערכת האנדרואיד. שורת האייקונים במסך, מציגה קיצורי דרך לישומים כמו נגן הוידאו, מוזיקה, גלריית תמונות, סייר קבצים, כמו גם דפדפן אינטרנט, כניסה לתפריט הגדרות המכשיר וכמובן, קיצור אל חנות הגוגל פליי.


A9 מיני – סטרימר אנדרואיד, ביקורת
כמכשיר אנדרואיד, דפדפן האינטרנט מספק חווית גלישה בביצועים דומים לאלו של הטלפון החכם שלכם. דפי האתרים נטענים בקצב סביר, ללא בעיות מיוחדות ובנוסף, עומדת ברשותכם האפשרות להתקין דפדפנים אחרים כמו כרום או פיירפוקס. בצד ימין של משטח המגע במקלדת, יש פס גלילה ונגיעה קלה של האצבע בו מעלה ומורידה את הדף.


בנוסף, לרשות המשתמש עומד מגוון האפליקציות מחנות גוגל, כולל משחקים ואפשרויות נוספות. חיבור הרשת האלחוטי (אין חיבור רשת חוטית) מספק עבור גלישה באינטרנט, הורדת אפליקציות, בדיקת מיילים ופעולות דומות, גם עבור הזרמת קבצי אודיו MP3, תמונות וגם קבצי וידאו, אבל לא ברזולוציה המקסימלית של 1080p (יתאפשר רק בדור הבא של תקנים אלחוטיים).


מולטימדיה

ומה בנושא מולטימדיה? ה- A9 מגיע במקור עם נגן וידאו / אודיו ויישום גלריית האנדרואיד, אך אם תרצו לנגן קבצי וידאו HD מסוג MKV תצטרכו להתקין נגן וידאו אלטרנטיבי (המקורי מציג קרטועים), כמו נגן ה- MX Player, שעושה שימוש בהאצת חומרה ותומך גם בהצגת כתוביות בעברית מסוג SRT (אם כי סימני הפיסוק מוצגים בצד ההפוך). מעבד המכשיר מראה כי קבצי MKV 1080p כבדים עליו ולא רצים באופן חלק ב- 100%. עם קבצי AVCHD (ממצלמות וידאו ביתיות) התמונה יותר טובה סרטי DivX מוצגים כבר ללא בעיה. לצד הזכות, מצאנו כי יש תמיכה בפענוח פורמט הקול DTS, זאת לצד דולבי דיגיטל.


מעבר לנגן הרגיל, אחת מהתוכנות המבוקשות ביותר בעולם המדיה סנטר, לה מצפים רבים בגרסת אנדרואיד היא XBMC. התוכנה זמינה כרגע להורדה רק בגרסת בטא, התקנה שלה מעלה על המסך את המראה והתפריטים של מחשב מדיה סנטר לכל דבר ( HTPC) והיא מאפשרת להציג תמונות, לנגן מוזיקה ולצפות בסרטים.


XBMC אנדרואיד
שימוש במקלדת


כמקלדת אלחוטית קטנה, היא נוחה יחסית לאחיזה, זאת בזכות שני קימורים בגב שלה אשר מאפשרים אחיזה נוחה עם שתי ידיים (בדומה לשלט של קונסולת משחקים) והקלדה מתבצעת עם שני האגודלים. מערך הלחצנים כולל מקלדת QWERTY מלאה, באנגלית ועברית, למעלה מצד שמאל, ישנה קבוצת לחצני חיצים ופעולות נפוצות (כמו חזרה לדף קודם או אל דף הבית), מצד ימין ממוקמת קבוצת לחצני מדיה ובזמן ניגון סרט, ניתן להשתמש בבהם עבור פעולות כמו השהיה, עוצמת קול וכו'.

מקלדת אלחוטית אנדרואיד
בתווך, ישנו משטח מגע קטן (להפעלה באצבע אחת), עם פס גלילה בצד ימין ולחצני עכבר שמאל וימין בצד התחתון. המקלדת פועלת באופן אלחוטי, עבדנו איתה במרחק של 3-4 מטרים מהמכשיר והמסך, לפעמים נתקלנו בבעיות "היסוס" בתקשורת (בעת שימוש במשטח המגע), נראה כי כאשר ה-A9 היה עסוק ועמוס בחישובים, זה השפיע במשהו על התקשורת.

מלבד המקלדת, ישנו גם שלט אלחוטי קטן (פועל על זוג סוללות AAA), עליו ממוקמים לחצני חיצים, שליטה על עוצמת קול ועוד. בזמן שיטוט בתיקייה (של כרטיס ה- SD או התקן USB מחובר), לחצני החיצים עושים את החיים קלים יותר.

סיכום


ה- A9 מיני משתלב בגל החדש של מכשירי אנדרואיד זעירים, זהו מכשיר אשר הופך את הטלוויזיה לחכמה ויתרונו הגדול על פני סטרימר מצוי אחר, הוא מאגר האפליקציות הענק שעומד לזכות משתמשי האנדרואיד. מצד שני, מי שמחפש פיתרון לניגון קבצי וידאו MKV ברזולוציית 1080p או סרטי Blu-ray, יצטרך מעבד חזק יותר.

בהשוואה לשאר מכשירי האנדרואיד, ה-A9 אינו מציע כח עודף לעומת הדגמים אשר מגיעים בתצורת "סטיק", הוא כן מציע יותר נוחות בחיבורים וחבילה שלמה של מכשיר, מקלדת אלחוטית, שלט רחוק וכבלים מתאימים.

A9 Mini Noontec
מחיר: 899 ₪

אחריות: רונלייט

מעבר לתגובות בפורום