טלוויזיות Ultra HD ישלטו בתערוכת CES הקרובה

ליאור קורן
04-12-2012 19:00

בשיחה עם גרי שפירו – מצהיר נשיא תערוכת CES כי UHD תהיה הדבר החם הבא, שוק הטלוויזיות מהווה מודל לחדשנות, למרות שהרווחיות נפגעה מאוד עבור היצרניות.

שיחת וידאו ראשונה של כתבי טכנולוגיה ישראליים עם נשיא איגוד CEA ותערוכת CES – הגדולה בעולם לאלקטרוניקה בידורית נערכה במשרדי יורוקום פנסוניק, דרך שירות סקייפ בטלוויזית פלזמה.

מסתבר כי חשיבותה של ישראל עולה כמרכז לחברות אשר בולטות בתחומן כל אחת בעולם האלקטרוניקה והאינטרנט, עד כי לראשונה, הוחלט להציב כאן נציג מקומי, במיוחד לאור מספר החברות הישראליות שיציגו השנה בתערוכה: 15 מציגות, בניהן מוראל, Jungo, PrimeSense, Celeno, Wi-Charge ואחרות.

השנה, מסתבר כי מספר תחומים ירכזו ענין מיוחד בתערוכה: ארנקים אלחוטיים, מדפסות תלת מימד וטכנולוגיות חדשות בתעשיית הרכב – כולל רכבים חשמליים.
בתערוכה יוצגו קונספטים חדשים כמו מכשיר בנוסח  "עמדת כספומט" לתעשיית הבריאות – "רופא בפינת הרחוב", המכשיר יעשה חיבור בין אדם לרופא דרך מסך ויבצע במקום כמה בדיקות בריאות.

על העיר לאס וגאס אמר שפירו כי היא התגלתה כטובה ביותר לתערוכת ענק שכזו (עם 160,000 מבקרים): יש בה הכי הרבה חדרי מלון כמו גם אולמות כנסים ותצוגה, זאת מעבר לאוירה המיוחדת בעיר.

נשיא תערוכת CES - גרי שפירו

עד לשנה שעברה, התקיימה במקביל ל- CES גם תערוכת תעשיית הפורנו השנתית, אך אז הוזזו תעריכי התערוכה כשבוע קדימה, לשאלה האם הדבר השפיע על מספר המבקרים ב-CES, השיב שפירו כי פורנו הפך להיות לא רלוונטי בהטמעת טכנולוגיות תצוגה / וידאו חדשות, להבדיל מהעבר – שם פורמטים שאומצו ע"י תעשיה הפכו לסטנדרט הקובע בשוק, כמו פורמט הוידאו VHS וגם Blu-ray.

הפופולריות של CES גרמה לכך שהשנה השתנה המיקום של אירועי מסיבות העיתונאים, בשנתיים האחרונות, בגלל חוסר במקום לא כל העיתונאים הצליחו להכנס לאותם אירועים, גם לאחר עמידה ארוכה בתור.

בנושא המשבר הכלכלי בעולם, דעתו של נשיא CES היא שרק חדשנות תצליח להעלות את הכלכלה בחזרה אל הפסים ואם כבר מדברים על חדשנות, הרי ששוק הטלוויזיות, למרות הפיכתו ל"ברוטאלי” מבחינת מלחמות מחירים, נשאר נושא דגל בתחום. ולראיה, את ועידת הפתיחה המסורתית – בה נשא דברים תמיד מנכ"ל חברת מיקרוסופט, יחליף השנה מנכ"ל של חברה אחרת – פנסוניק.

מעבר לתגובות בפורום