אייפד מיני במבחן - זה הקטן, גדול יהיה

גולן טופמן
30-11-2012 18:45

לפני מספר ימים הוא הושק כאן - אייפד מיני של אפל ואנו מעלים סקירה על הטאבלט החדש שהצטמצם במידותיו לעומת אייפד המוכר. האם איכות גימור מצויינת ומפרט מקובל מספיקים בכדי לספק מכשיר מוצלח? ביקורת טאבלט.

חידוש בקטן

לפני כשלוש שנים הושק האייפד הראשון מבית אפל. היה זה הטאבלט הראשון שהיכה באופן מוחשי את גזרת המחשבים הניידים. אפל של אז היתה חדשנית, צעירה, רעננה ומפתיעה, בכל פעם מחדש.


היום, אנו נמצאים במציאות מעט אחרת. מציאות שבה עולם האנדרואיד מאיים להשיג (ועושה זאת גם בהזדמנויות מסוימות) את אפל במרדף שאינו מסתיים בין חתול ועכבר (עם שחקן נוסף שמאיים להיכנס: הווינדוז פון?).


אמנם אפל היא זאת שהכניסה לעולמנו באופן סוחף את הטאבלט, אך לפני שנה, השיקה המתחרה גוגל, בשיתוף פעולה עם אסוס, את הנקסוס 7 – טאבלט מהיר, קטן, והכי חשוב לנו, הצרכנים: זול. יחד עם עוד טאבלטים כמו הקינדל של אמזון, אפל נותרה עם האייפד, אשר בגרסתו הבסיסית, עם קישוריות Wi-Fi בלבד ועם נפח פנימי של 16GB, עולה כ-2,300 ₪. טאבלט כמו הנקסוס 7 מעלה בפנינו את השאלה הגדולה - האם אנו זקוקים למחשב לוח יקר וגדול? האם מסך של כ-10 אינץ' אכן בגדר חובה?


אייפד מיני
השאלות הן טבעיות, ונועדו כדי להצדיק את הרכישה וההשקעה הכספית, וכאן, נקסוס 7 "גנב" לאפל לא מעט לקוחות.

אז, אפל החליטה להשיק את אייפד מיני, בצעד שכנראה גרם לסטיב ג'ובס להסתובב כמה פעמים במקום בו הוא נמצא היום. מה זה אומר? שבמקום 9.7 אינץ', אנו מקבלים 7.9 אינץ', וגוף קטן ודק יותר.

האם הרכישה משתלמת? האם מדובר בטאבלט רציני, שיעמוד בדרישתנו? כל זאת ועוד, לא בפרק הבא, אלא כבר בפסקה הבאה:


אייפד מיני - מפרט טכני


לאייפד מיני מסך בגודל של 7.9 אינץ', ובעל צפיפות פיקסלים של 163 פיקסלים לאינץ'. הרזולוציה הינה 1024*768, כמו בשני האייפדים הראשונים, אך היא נפרסת על מסך קטן יותר, ולכן, התוצר חד יותר לעין. אך יש לזכור, כי עדיין לא מדובר במסך רטינה (עד הדגם הבא, לפחות).


האייפד מיני נושא עימו מעבד A5 כפול ליבה, קישורית דור רביעי LTE בדגמי ה-3G (עדיין לא רלוונטי לישראל), ותמיכה בתקני ה-WiFi, עם שדרוג בתגובת המכשיר בחיבור WiFi לדברי אפל.


לאייפד מיני שתי מצלמות - קדמית באיכות של 1.2 מגה פיקסל ואחורית באיכות של 5 מגה פיקסל, אשר שתיהן מסוגלות לצלם וידאו ברזולוציה של 1080p.


מבנה ועיצוב

אם יש דבר שעליו מעטים מתווכחים, הוא העיצוב ואיכות הבנייה של מוצרי אפל. גם כאן, אייפד מיני, אשר מגיע בשני צבעים – לבן מט, ושחור כחלחל מט, הינו מעוצב לתפארת. המכשיר דק בצורה שלא תיאמן, אף יותר מהאייפון 4S. למי שכבר ראה והרגיש את האייפון 5, אז נאמר שהאייפד מיני בנוי מאותו החומר אשר מצוי בגבו של אייפון 5 - מתכת סולידית וחלקה.
כל גופו של האייפון, למעט קדמתו (זכוכית) עשוי מתכת קשיחה ודקה, אשר משדרת יוקרה ועדינות, אך מצד שני חוזקה רבה ואיכות גימור מצויינת, אשר נועדה להישמר שנים רבות.

אייפד מיני מול אייפד 1
משקלו הוא 308 גרם בלבד וכל זה בעובי של 7.2 מ"מ. מרשים מאוד, ושאוחזים במכשיר בפעם הראשונה, זה נראה כמעט סוריאליסטי, שניתן לדחוף את כל הרכיבים הללו בעובי ומשקל שכזה.


אייפד מיני
מבחינת כפתורים, אין חדש. בצידו הימין למעלה- מתג השתקה (אשר יכול גם לתפקד כמתג נעילת סיבוב המסך) ושני כפתורי השמע, לוויסות העוצמה. בצידו העליון של המכשיר- בצד ימין- כפתור ההדלקה והכיבוי ובצד שמאל ממוקם שקע לאוזניות.

בתחתית המכשיר נמצא שני ספיקרים אשר פועלים בסטריאו, שזה חידוש לעומת דגמים קודמים, וביניהם מחבר הלייטנינג החדש.

אייפד מיני
ממשק וביצועים


האייפד מיני יוצא מהאריזה (המרשימה והדקה גם היא) עם גרסת מערכת ההפעלה iOS 6. חשוב לציין כי חוויתי בעיות גלישה ב-WiFi, בכמה רשתות אלחוטיות, גם באחת עם פס רחב של 20 מגה. לאחר שדרוג מערכת ההפעלה לגרסה האחרונה- iOS 6.0.1, נפתרו כל הבעיות.


אפל גורסת כי שדרגה את מהירות תגובת קישוריות ה-WiFi, ואכן כך. בהשוואה ל-iPAD 2, הדפים נטענים הרבה יותר מהר. בגזרת הגלישה והאינטרנט, גם הספארי שודרג וכעת הוא מתממשק עם ה-iCloud, כך שניתן לשמור סימניות וכרטיסיות פתוחות בכל מכשירי האפל. שלא כמו במכשירים קודמים, נותן כאן הספארי פייט טוב לגוגל כרום המצויין, אשר זמין בחנות האפסטור.

עוד חידוש באייפד מיני, אשר נכנס לא מזמן באייפד 3, הוא העוזרת הוירטואלית "סירי". סירי פועלת כאן בצורה שונה מהאייפון, ובמקום להכניס אותנו למסך חדש, סירי תקפוץ בסוג של חלון "פופ-אפ" בתחתית המסך או בצידו (תלוי כיצד אתם אוחזים בו), ותוכל לענות לרוב שאלותיכם, כולל המלצות על סרטים, ביקורות סרטים, מציאת מקומות על המפה, וסוף סוף- פתיחה של אפליקציות! הידד.

Apple Siri
על הממשק אין מה להתלונן, ואם אתם לא חלק מאלו שמתלוננים על מדיניות ה"גן הסגור" של אפל, תקבלו כאן מערכת הפעלה שמשתלבת בצורה מושלמת עם גודל המכשיר, ופועלת ללא דופי ובמהירות תגובה יפה מאוד. יחד עם זאת, ניכרת איטיות תגובה (קטנה) בגלילת עמודים ארוכים, תופעה אשר מוכרת עוד מה-iPad 2. לאלו שירצו חומרה בלתי מנוצחת, מומלץ יהיה לרכוש את האייפד 4.


האייפד מיני הוא מכשיר שניתן לאחוז ביד אחת ולא להתעייף, מה שהופך אותו למכשיר קריאה מושלם. גם בחלקת הגיימינג הוא לא מאכזב, ומשחק המירוצים Asphalt 7, פועל בצורה חלקה ללא שיהוי.


Asphalt 7
במבחן הספיידרמן שלי, ניכר כי חליפתו מלאת פרטים ומדוייקת, אף יותר מהאייפון 4S ומ-HTC ONE S אשר נבדק לא מזמן.

עם כל אלו, מצליח האייפד מיני להחזיק 10 שעות של עבודה בפועל, נתון מרשים מאוד וגם גופו אינו מתחמם במיוחד, גם לאחר הפעלה ארוכה.

לחץ להגדלה

ספיידרמן

צילום וידאו וסטילס


המצלמה הקדמית מתגלה כמצויינת לשיחות סקייפ ו-FaceTime. האיכות שלה סבירה ולא מרשימה מאוד, אך בהחלט מספיקה לשיחות אלו, שאיכותן גם כך יורדת בחיבור הרשת.


לגבי המצלמה אשר מצוייה בגב- אינני מכיר את שיקולי המקום והגודל שהשקיעה אפל בבניית המכשיר, אך אם כן ניתן היה להרכיב מצלמת 8 מגה פיקסל לפחות, היה זה טוב הרבה יותר. מצלמת הגב סבירה בצילומי אור יום, אך כאשר תתקשה מעט בתנאי תאורה בינוניים, התמונה תהיה מאוד גרעינית. עדיין, במשרד, הצלחתי להוציא תמונות סבירות.


תמונות דוגמה - אייפד מיני
בנוגע לאור יום – ניסיתי בכוח להוציא תמונה עם בעיית האור הסגול שמצוייה באייפון 5, ולא הצלחתי. המצלמה פועלת בצורה יפה, ולמי שיחליט לרכוש את אפליקציית ה-iPhoto של אפל, יוכל לעבד את התמונות על גבי מסך גדול ולהוציא מהן משהו.


תמונות דוגמה - אייפד מיני
גזרת הוידאו אינה מאכזבת. הוידאו חלק וטוב, אך צבעיו מעט עכורים. לשם תיעוד מיידי, האייפד מיני יעשה את העבודה בצורה טובה מאוד, שלא לדבר על העלאה מהירה לרשתות החברתיות, באמצעות האפליקציות הייעודיות.



סיכום

מפרט האייפד מיני החדש, מציג מצלמות סבירות אשר ישמשו בעיקר לצורכי תיעוד ברשתות החברתיות, כל שאר הפיצ'רים החדשים ביותר של אפל קיימים בו, כולל סירי, רמקול סטריאופוני, מחבר הלייטנינג הדק (אשר ניתן לחבר משני צידיו) ועוד שלל אפשרויות.

האייפד מיני הוא מכשיר מרהיב ומוצלח. לטעמי אפל עשו כאן החלטה נבונה כאשר החליטו להכניס לשוק גרסה קטנה יותר. המכשיר משתלב נהדר ביד אחת, קל, ודק, ויהיה נוח לכולם.

בעד: מבנה ועיצוב ללא דופי, גודל נוח לתפעול ואחיזה, רמקול סטריאופוני, זמן סוללה של 10 שעות-בפועל.

נגד: המסך אינו רטינה, רזולוציה נמוכה במעט ביחס למתחרים בגודל מסך דומה, מחיר יקר ביחס למתחרה העיקרי נקסוס 7.

מחירים
אייפד מיני בגרסאות WiFi עולה 1649 ₪ עבור 16GB, מחיר 2149 ₪ עבור 32GB ו- 2649 עם 64GB.
דגמי 3G עולים 2299 ₪ לגרסת 16GB, מחיר 2799 ₪ ל- 32GB ו- 3329 ₪ ל- 64GB.

אחריות: איידיגיטל.

מעבר לתגובות בפורום