טבאלט עם עט במבחן: סמסונג Note 10.1

ליאור
18-11-2012 07:26

"האח הגדול עם העט": לאחר סקירת גלקסי Note 2, מגיע תורו של הדגם הגדול – Note 10.1, טאבלט עם מסך בגודל של כעשרה אינטש, מעבד בעל ארבע ליבות ועט המגע החכם – S-Pen. ביקורת טאבלט.

סמסונג הציגה את עט המגע החכם שלה לראשונה בדגם הסמארטפון Note בדור הראשון שלו, לפני זמן לא רב הגיע הדור השני "נוט 2”, אך הפעם הוא כבר לא בא לבד, אלא עם אח גדול במשפחה: טאבלט נוט 10.1, אשר אצלו להבדיל מאחיו הקטן, המספר בשם הדגם, מעיד כאן על גודל המסך באינטשים: 10.1.

טאבלט דק ולבן


הטאבלט מרגיש נוח ביד, גופו דק (8.9 מ"מ) והמשקל עומד על 600 גרמים, השילוב הזה תורם לאחיזה נוחה שאינה מכבידה במיוחד על היד גם בשימוש ממושך למדי.


חזית המסך השטוח, מחוברת באופן אחוד למסגרת לבנה, כך שאם האצבע של המשתמש יוצאת מגבולות המסך, היא אינה נתקלת במדרגה. אבל, את השטח הלבן החיצוני, מקיפה מסגרת נוספת – אפורה שעשויה פלסטיק שמרגיש מעט זול יותר והיא כן מופרדת בשקע קטן, מה שפוגם במשהו במראה האחיד של חזית המכשיר. כאשר אוחזים בטאבלט במצב Landscape (בצידו הרחב) ניתן לראות בחלק העליון שתי שבכות מתכת קטנות בכל צד, אשר מכסות זוג רמקולים.


סמסונג גלקסי Note 10.1, ביקורת טאבלט
מסך בסטנדרט המקובל

המסך, מגיע ברזולוציה הסטנדרטית של 1280x800 פיקסלים, יש לו זויות צפיה רחבות, צבעים מוצלחים בתמונה, אבל אם הניגודיות (רמת השחור מול הלבן) היתה מעט טובה יותר, זה היה משמח אותנו. ביחס למסכים אחרים בקטגוריית טאבלטי ה- 10.1, רמת הבהירות טובה מאוד כאן, אבל כאשר יוצאים עם מחשב הלוח אל השמש הבוהקת, מתגלות השתקפויות. הרזולוציה של המסך מספקת בשימושים המקובלים, אבל כטאבלט שעושה שימוש בעט מגע חכם ומשווק גם כמכשיר "לאנשים מציירים", ניתן היה לצפות כי יגיע עם כמות פיקסלים רבה יותר שתהפוך את אותם שרבוטים לחדים ומדוייקים יותר במראה שלהם.

סמסונג גלקסי Note 10.1, ביקורת טאבלט
ה- Note 10.1  מגיע עם חריץ הרחבה לכרטיסי זיכרון מסוג מיקרו SD, סלוט לכרטיס סים (בגרסת 3G), שקע אוזניות אבל אין שקעי USB סטנדרטיים וחבל. שקע מתאם הטעינה הינו יחודי של סמסונג, עם המכשיר מגיע כבל אותו ניתן לחבר אל מטען קיר, או אל שקע USB במחשב ודרכו להעביר קבצים בין שני המכשירים.


סמסונג גלקסי Note 10.1, ביקורת טאבלט
טאבלט זריז


מעבד ה-"נוט 10.1" הינו מתוצרת סמסונג, מדגם Exynos 4412, בעל ארבע ליבות במהירות 1.4GHz והוא בפועל חזק ומהיר. התפריטים עולים במהירות, התגובה למחוות המגע של אצבעות המשתמש הינה מיידית והגלישה באינטרנט מתגלה כחוויה טובה, באופן יחסי לעולם האנדרואיד, דפי האתרים נטענים באופן זריז והגלילה חלקה גם כן. זיכרון ה-RAM הנדיב, עומד על 2GB והדבר מאפשר לפתוח כמה וכמה ישומים במקביל, מבלי "לחנוק" את הזיכרון. גם בסעיף המולטימדיה, הביצועים טובים, עם אפשרות להצגת סרטי Full HD, בהערה קצרה נוסיף כי בהצגת סרטים כאלו, נותרים שוליים שחורים בצד העליון והתחתון של התמונה, עקב העובדה שמסך זה הינו ביחס 16:10, קצת פחות מלבני מהפורמט הקולנועי של 16:9 שמקובל במסכי טלוויזיה.


Samsung TouchWiz
גרסת הטאבלט אותה קיבלנו לסקירה, כללה מקום להכנסת כרטיס סים עבור תקשורת סלולארית, אך גם קליטת ה- WiFi התגלתה כטובה מאוד, עם חיבור יציב גם במקומות בהם טאבלטים אחרים מעט "קרטעו". בשימוש ממוצע שכלל גלישה באתרי אינטרנט, הרצת אפליקציות וצילום, הצלחנו להגיע לחיי סוללה שנעו סביב 7-8 שעות.


גרסת מערכת ההפעלה שמגיע במכשיר זה, הינה אנדרואיד 4.04 (המוכרת בשם Ice Cream Sandwich), מאז הושקה, יצאו כבר שתיים נוספות (4.1 ו- 4.2 = Jelly Bean). את ליבת מערכת ההפעלה של גוגל, עוטף הממשק של סמסונג Touch Wiz, שהינו עדין יחסית בשינויי הממשק שלו (ויזואלית) ואינו מכביד על המערכת.  בגדול, זהו למעשה ממשק גלקסי נוט 2 במידה גדולה יותר ועם ממשק מותאם לטאבלטים (וללא יכולות שיחה כטלפון רגיל), כולל אפשרות העבודה במקביל שמציגה שני ישומים פועלים על מסך מחולק. המקלדת בממשק של סמסונג, מציגה לחצני אותיות גדולים, עם לחצן מעבר מהיר בין שפות וגם שורה יעודית עבור הקלדת ספרות (מעל שורות האותיות) וזה עוזר בהחלט בעת הקלדת משפטים משולבי מילים וספרות.


סמסונג גלקסי Note 10.1, ביקורת טאבלט
S-Pen

בפינה הימנית תחתונה של גוף הטאבלט, ממוקם עט המגע S-Pen, הוא עשוי פלסטיק בצבע לבן עם סיומת כסופה וכולל לחצן נוסף עליו המשמש למטרות נוספות כמו צילום מסך, למשל. העט החכם מתפקד לא רק בנגיעה אלא גם בריחוף קרוב מעל המסך. העט בא לידי ביטוי בשימושים רגילים, כמו גלילה בעת קריאת דף אינטרנט (ע"י הצמד ראש העט למסך והזזה שלו מעלה מטה), בחירת קישורים ועוד. אבל, יש לו גם יכולות מתקדמות יותר, כמו לחיצה כפולה שמעלה על המסך יישום פתקים המאפשר לצייר בכתב יד הערות, כולל תמונות וכו'. אותו עט בא לידי ביטוי גם בתוכנת פוטושופ Touch והוא מעלה בהחלט את רמת הדיוק בעת שליטה על כלי עיבוד התמונה השונים, זאת לעומת שימוש באצבע. אגב פוטושופ, גרסת  המגע מתגלה כשימושית עבור עריכת תמונות והיא מספקת סט תכונות מכובד למטרה זו, במיוחד כאשר זוכרים כי מדובר בטאבלט ולא במחשב בקנה מידה מלא.


טבאלט עם עט במבחן: סמסונג Note 10.1
ואם כבר מדברים על אפליקציות המגיעות עם המכשיר, אזי Smart Remote של סמסונג, מתפקדת כשלט אוניברסלי לא רק עבור מכשירים מתוצרת סמסונג אלא גם עבור דגמי יצרניות אחרות. לאחר הגדרה ראשונית קצרה, הצלחנו להפוך את הטאבלט לשלט רחוק עבור טלוויזית פלזמה של פנסוניק.


סמסונג גלקסי Note 10.1, ביקורת טאבלט S-Pen
מצלמה
מצלמת הנוט 10.1, מתגלה כגרסה מעט מוחלשת של זו המגיעה בסמארטפון גלקסי S3 או האח הקטן של טאבלט זה, ה- נוט 2. במקום חיישן 8 מגה פיקסל, כאן הוטמע חיישן עם 5 מגה פיקסל. בתנאי אור יום, בחוץ, התמונות מציגות איכות טובה למדי ובתאורת בית, חלשה, גם הצבעים בתמונה הופכים לחוורים יותר עם גרעיניות גדלה. מנגנון המיקוד פועל באופן מהיר ומסוגל לזהות גם פרצוף אנושי ולהתמקד בו. אם לפני מספר שנים ספורות, המראה של שימוש בטאבלט כמצלמה הרים גבה או שתיים, הרי שכיום זה נראה טבעי הרבה יותר. גודלו של הנוט 10.1 הופך אותו לנוח לאחיזה עם שתי ידיים בעת צילום וגם ממשק המצלמה שכולל אייקונים גדולים יחסית וברורים לעין הינו מהיר לתפעול ומאפשר לבחור במגוון של אופציות צילום, החל משינוי פרמטרים כמו חשיפה, הפעלת מבזק, איזון לובן ועוד ועד לבחירה במגוון של אפקטים אומנותיים בתמונה.


תמונת דוגמה: סמסונג Note 10.1
מצלמת הוידאו האחורית, מאפשרת לצלם ברזולוציית מעט מאכזבת של 1280x720 פיקסלים (ולא Full HD), גם כאן ניתן לבחור במספר פילטרים אומנותיים כמו שחור לבן, נגטיב וספיה. גם המצלמה הקדמית מצלמת ברזולוציה זהה, אך ללא אפשרות שימוש בנורת הפלאש כעזרה בצילום לילה.


סיכום


טאבלט ה-”נוט 10.1” מייצג בתפקודו את קו החומרה העדכני שקיים כיום בשוק מחשבי הלוח, עם מעבד חזק בעל ארבע ליבות וכמות כפולה של זיכרון RAM ביחס למקובל. כתוצאה מכך, ביצועיו זריזים, הן בעת גלישה באינטרנט באתרים השונים והן בעת הפעלת ישומים. הוא נוח לאחיזה, נעים בעיצוב והעט החכם של סמסונג, יכול לבוא לעזר בעת שרבוט פתקים או ציורים וגם עבור ישומים בהם נדרש דיוק גבוה יותר מאשר זה המתקבל ממגע באצבע, כמו בהפעלת תוכנת פוטושופ.


למעשה, ה-”10.1” מהווה גרסה בעלת מסך גדול כמעט ארבע מזה של סמארטפון ה- Note 2 (אם כי ברזולוציה כמעט זהה), עם ממשק מעט שונה אשר מותאם לטאבלטים ובמחיר זול יותר מהאח הקטן.

סמסונג NOTE 10.1 – דגם GT-N8000 (עם 3G)

מחיר: 3,599 ₪ (לגרסת 16GB)
מחיר לגרסת WiFi (דגם N8010) עומד על 2,999 ₪.

בעד: קל ודק, זריז בביצועיו, עט המגע S-Pen בא לעזרה בחלק מהיישומים, מגיע עם תוכנת עיבוד התמונות פוטושופ לטאבלטים.

נגד: גימור מעט פלסטיקי, אין שקע USB סטנדרטי, רזולוציית מסך סטנדרטית ולא יותר.

מעבר לתגובות בפורום