חלונות 8 הושקה רשמית עם מחירים וגרסת שדרוג

ליאור קורן
25-10-2012 19:00

מערכת ההפעלה החדשה Windows 8 הושקה באופן רשמי, כמה עולה לשדרג אליה ומה היא מחדשת ביחס לעבר?

מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט מושקת היום באופן מסחרי בארה"ב והיא ניתנת לרכישה דרך האינטרנט ובהמשך גם בחנויות רגילות.

ממשק דואלי


החידוש הגדול ביותר אותה מביאה המערכת הינו ממשק האריחים, אשר מותאם במיוחד למסכי מגע והוא מציג בתוך מרובעים / קוביות בגדלים שונים מידע המגיע מתוך יישומים.


חלונות 8 Windows
מעתה, כאשר מתקינים תוכנה על המחשב, קיצורי הדרך אליה יופיעו על אותו ממשק אריחים ולא דרך כפתור "התחל" המוכר שנעלם מחלונות 8.


חלונות 8 Windows
ממשק הלבנים יציג את אותן אפליקציות שהותקנו על המחשב, באופן דומה בעיקרון שלו לווידג'טים במערכת האנדרואיד. מיקרוסופט לא חשפה את מספר היישומים בחנות האפליקציות שלה והיא מצהירה כי יש שם "אלפים". אפליקציות רלוונטיות לישראלים הינן מורפיקס - מילון עברי / אנגלי, Mobli - שיתוף חברתי של תמונות וסרטונים, Walla! VOD, ZAP השוואת מחירים, ידיעות טכנולוגיות - עברית לילדים, ICQ, הארץ אונליין, Ynet, לוח יד 2, ערוץ הספורט ועוד.


חלונות 8 Windows
אם תחפשו את שולחן העבודה, הוא יופיע כקיצור דרך ולחיצה עליו תביא למראה המוכר של חלונות 7 ואפשרות עבודה עליו באופן דומה.


איך אני משיג / רוכש חלונות 8?


אם רכשתם מחשב חדש שהגיע עם חלונות 7, בין התאריכים 02.06.12 ועד לתאריך 31.01.13 יוכל לשדרג במחיר צנוע יחסית של 14.99 דרך אתר יעודי.

רכישה של שדרוג "רגיל" תעלה כ- 40$ דרך האינטרנט, עם הורדת קבצי המערכת מכאן, ללא קבלת דיסק אופטי פיזי, אך אם תתעקשו לרכוש אחד שכזה, הוא יעלה 280 ₪ בחנויות.

טאבלטים חדשים, מבוססים Windows 8, יגיעו עם גרסת מערכת הפעלה חלונות RT שפותחה בהתאמה למעבדי הניידים והם יוכלו להפעיל רק אפליקציות שהינן יעודיות ולא תוכנות שולחניות בגרסאות הרגילות.


חלונות 8 סטיב באלמר
דרישות מערכת רשמיות מינימליות להתקנת חלונות 8 הינן מעבד במהירות 1GHz ומעלה, זיכרון 2GB RAM, שטח דיסק קשיח זמין למערכת של 20GB, מעבד גרפי תומך DirectX 9 ומסך ברזולוציית 1366x768.

המערכת תהיה זמינה לרכישה בגרסה רגילה של חלונות 8, גרסת Windows 8 Pro וגם Enterprise עבור לקוחות עסקיים.

פוטנציאל המכירות של חלונות 8, כפי שהציג אותו סטיב באלמר, טמון בכ- 400 מיליון מחשבי PC חדשים שנמכרים בשנה ו- 670 מיליון שדרוגים צפויים מאותם מחשבים שנרכשו כבר עם Windows 7.

יצרניות המחשבים, הציגו בחודשים האחרונים שלל טאבלטים, אולטרבוקים וגרסאות שונות של מחשבים ניידים עם מסכי מגע מסתובבים, סביר להניח כי נראה אותם כבר בתקופה הקרובה בישראל.

מעבר לתגובות בפורום