טלפון חכם חדש לעיוורים – RAY

dtown
23-10-2012 11:52

פיתוח ישראלי של קוואלקום והספריה המרכזית לעיוורים מוליד סמארטפון חדש המאפשר לעיוורים וכבדי ראיה לקרוא ספרים וכתבי עת מוקלטים.

מכשיר ה- RAY, מבוסס על סמארטפון רגיל בעל מערכת הפעלה Android ומופעל באמצעות מעבד Snapdragon של קוואלקום, אך במקום להשתמש בממשק המשתמש הכלול במכשיר הקנוי, מופעל במכשיר ממשק יעודי שפותח במסגרת פרויקט RAY. ממשק זה מאפשר תפעול ללא תלות בראייה ותומך במגוון רחב של שימושים ויישומים מקוונים, כולל שירותי טלפון, העברת הודעות, ניווט, זיהוי עצמים, שירותי רשתות חברתיות, סיוע מרחוק, שירותי חירום ושירותים לבידור ולשעות הפנאי.

טלפון ה- RAY משלב את התכונות של סמארטפון מודרני עם יכולות של מכשירים ייעודיים כגון קוראי ספרי שמע, קוראי צבעים, כלי ניווט, תוויות ברייל מובלטות, סורקי ברקודים מיוחדים ונגני MP3 עם לחצנים גדולים וכיתוב ברייל, לכדי מכשיר נייד ידני אחד.

ממשק לכבד הראיה
המכשיר כולל שלושה לחצנים פיזיים, כל אחד מהם מאופיין בצורה גיאומטרית אחרת וממוקם במיקום ייחודי לו בגוף המכשיר. לחצנים אלה כוללים לחצן הפעלה/כיבוי, לחצן לחזרה מהירה למסך הבית ולחצן לשליטה על עוצמת השמע עם אפשרויות של תנועה כלפי מעלה ומטה. המכשיר מצויד בשקע ייחודי לכבל המטען ובשקע ייחודי נפרד לחיבור האוזנייה. השימוש מתקיים בשלושה מצבים: מערכת תפריטים המוגבלת לשמונה אפשרויות לכל רמה, במטרה לצמצם את מידת המורכבות הכללית של המכשיר; ניהול רשימות ויכולת לחיפוש בפנקס הכתובות, ספרים, שירים ואפשרויות נוספות; ואפשרויות פקודה המאפשרות פעולה בהקשה יחידה.


יש להשתמש באצבע לנגיעה בכל מקום שהוא על משטח המגע להתחלת הפעילות. יש להניע את האצבע קלות על פני משטח המגע בכיוונים שונים לניווט ולבחירת אפשרויות. צלילים מיוחדים, דפוסי רטט ייחודיים והנחיות קוליות מאשרים את הפעולה ומנחים את המשתמש לאורך כל שלב. ממשק המשתמש מותאם לקהילת כבדי הראייה, שכן הוא מתאפיין בגרפיקה גדולה, ברורה ופשוטה. כמו כן, ניתן להגדיר את הצבע והניגודיות לפי העדפות המשתמש. בנוסף, אשף הגדרת תצורה לומד באופן דינמי את העדפותיו של המשתמש, והממשק מתאים עצמו לכך.

הפצת המכשיר באופן מסחרי בישראל תחל בינואר 2013 בארבע חנויות מיוחדות לאנשים עיוורים. כל רוכש יקבל הדרכה אישית על המכשיר והוא יותאם לצרכיו ושימושיו באופן פרטני. מחיר המכשיר ינוע בין 1500-2500 ש"ח, האדם העיוור זכאי לקבל סבסוד של 50% מעלות המכשיר בהתאם לתקנות המפורסמות על ידי משרד הרווחה.

מעבר לתגובות בפורום