אודיו בשלושה: מונובלוקים וקדם מגבר של Vincent

נמר לוי
07-02-2008 02:06

זה לא מחשב אלא סטאפ סטריאו המורכב מקדם מגבר ושני מגברי הספק בתצורת מונובלוק. האם תדע מערכת הסטריאו של Vincent לנגן מוזיקה? זאת נגלה בכתבה.

מונו בלוק + קדם מגבר במבחן.

שיא החורף, יום גשום וסגרירי עושה חשק לשמוע מוסיקה, ואם כבר לשמוע אזי למה לא לבחון?

הפעם נתבונן ונקשיב לשני מונו בלוקים של חברת האודיו וינסנט אשר מייצרת את מוצריה בסין הרחוקה בעוד תיכנון המוצר מתבצע בגרמניה, כך שמטרת החברה המוצהרת היא ליצר מוצר באיכות גבוהה ובעלויות שוות לכל נפש.


מחשב סטריאופוני

במבט ראשון, נדמים שני המונובלוקים כשני מחשבים נייחים מיניאטורים, לטעמי גם מתוקים למראה, אך בתוכם לא חבוי מעבד כוחני אלא מגבר טרנזיסטורי בעל שנאי טורודיאלי המספק 150 וואט ב-8 אום.

אז איך הם נראים? בקדמת המגבר, במרכז חלקו התחתון נמצא כפתור ההדלקה על רקע אלומיניום בולט בצבע אפור בהיר. נעלה מספר סנטימטרים לגובה והגוון משתנה לאפור כהה עם נורת LED כחולה סגלגלה כשמעליה לוגו החברה.
נמשיך לעלות ונגלה כי האפור הבהיר חוזר בתבליט. נתבונן בצידי המגבר ונגלה בחלקו הקדמי שני פסים בגוון הכהה המתמזגים עם שאר המגבר לצדדיו ואחוריו.
בסיס המגבר כולל שתי רגליות אלומיניום רחבות אשר מתבלטות לצדדים ומעניקות יציבות.

אחורי המגבר חושפים כניסת RCA סטנדרטית וכניסת XLR מאוזנת, ניתן לעבור בין שתי הכניסות בעזרת מפסק. מתחת לכניסות האודיו מצויות שתי כניסות MINI PL אשר מאפשרות שליטה של כיבוי והדלקה מהשלט של הקדם מגבר התואם ( נגיע גם אליו), מתחת לחיבורי השליטה יציאות הרמקולים בודדות העשיות ממתכת מוזהבת ומכוסה בפלסטיק שקוף. איכות הבניה מצויינת עם תשומת לב לפרטים, המונובלוק נראה מרשים ויחד עם זאת עדין למראה.


קדם המגבר בנוי גם כן לגובה באותם גוונים ועיצוב דומה אך במימדים צנועים יותר, בחלקו התחתון הקידמי כפתור ההדלקה והכיבוי ומעליו כניסת USB, מעליה כניסה נוספת בתצורת PL המיועדת לאוזניות, חיישן השלט (סנסור) ומעליו בחלק שקוע עם שלוש נורות LED, מתחת לכל אחת שם (DISK / MP3 ו-PLAY).
מעל שלושת הנורות נימצא בורר הכניסות העגול אשר זקוק להפעלת כח גברית במטרה לבחור את הכניסה הרצויה, מעל בורר הכניסות בורר העוצמה ומעליו 4 כפתורים קטנים לשליטה על קבצי MP3 כאשר משתמשים בכניסת ה-USB.

אחורי הקדם חושפים בחלקו העליון שני לינקים המאפשרים לשרשר אליהם את שני המונובלוקים על מנת שההדלקה והכיבוי יתבצעו ממנו בלבד, מתחת ללינק 3 כניסות ובצידו השמאלי יציאה למגבר בחיבור RCA , בחלקו התחתון נימצאים שתי יציאות נוספות למונובלוקים נוספים (RCA) ומתחתם פיוז הגנה ומתחת לפיוז כניסת החשמל בצורת כבל הקומקום הידוע.

המבחן נערך ב- 3 שלבים על מנת לבודד את אופיו של כל מכשיר.

מונובלוקים Vincent SP-997

התחלתי עם הפטיפון. תקליט אנרגטי ואהוב עלי של נגן האמונד הידוע JIMMY SMITH בתקליט הנהדר שנקרא THE CAT STRIKES AGAIN.
המחט נושקת לתקליט והצלילים הראשונים נשטפים אל אוזני. תוף הרגל מתחיל במספר מכות מהירות והמגבר מתעורר לחיים ונישמע שולט ברמקול בצורה נהדרת בתחום הנמוך, ניתן לחוש את ההפרדה בין מכה למכה ויחד עם זאת תוף הרגל נישמע טבעי ולא מרוח ומתברבר, גיטרת הבס מצטרפת ונשמעת ברור וחד, הבמה מצויינת וברורה וניתן לחוש כי הפרדת הסטריאו טובה מאוד.


האורגן של ג'ימי מצטרף בצליל חד עם הפרדת הצלילים טובה מאוד, פריטות מהירות על הגיטרה החשמלית נשמעות טיבעי ויחד עם כל הלהקה המגבר מרגיש הרמוני ומאוזן יחד עם שליטה טובה. כלי הנשיפה נשמעים היטב ועומק הבמה גורם לי לחוש כי אני נימצא בהופעה עצמה. בקטעים תובעניים המגבר מרגיש בטוח ומאוזן והצליל הכללי נעים לאוזן, לא חותך ולא עייף - משהו באמצע.

הקטע השני הוא קטע קלאסי של היוצר דבויז'אק מתוך העולם החדש, זהו קטע שיכול בהחלט לאתגר את המגבר מול רמקול כשלי.
כלי הנשיפה פותחים את היצירה ונשמעים טבעי, אמנם על גבול המשכנע אך לא ברמה שגורמת לי ממש להתפעל, בקטעים מתפרצים - בינוניים המגבר מגלה לי כי הוא מעט מתקשה ויוצא קצת מאיזון, זה לא כל כך נורא אך אוזן מקצועית תבחין בכך.

המגבר הרמוני מאוד ונעים לאוזן, במיוחד בירידות של היצירה, היתרון הבולט שלו הינו הרוגע והשלווה היחסית גם כאשר היצירה משתוללת. הפרדת הצלילים טובה, הבמה עמוקה ורחבה אך השליטה בקטעים תובעניים מול רמקולים קשים לא ממש כובשת אותי. אני מוכרח לציין כי הוא משתדל ואפילו עושה זאת באופן שאפשר לקרוא לו "עובר בציון בינוני" בתחום זה. המגבר מפורט מאוד בתחום המיקרו והמאקרו, אך כאשר המוסיקה גועשת התחושה הינה שהוא אינו מצליח להעביר את כל התמונה בשלמותה ומוותר על הצורך להפריד בין הכלים.

קדם מגבר Vincent SA-96

השלב השני מגיע: בחינת קדם המגבר העונה לשם SA-96. גם כאן, התחלתי עם הפטיפון והתקליט האנרגטי של JIMMY SMITH. כעת התחושה הינה פחות אנרגטית ומתכתית מעט, אכן ניתן לחוש כי מדובר בתוף רגל אמיתי ולא חלילה בסינטיסייזר אך עדיין זה לא תוף רגל מאוד טבעי.


גיטרת הבס מצטרפת ומרגישה מאחורה מידי, הרזלוציה בתחום הנמוך אינה מרשימה והאיזון הטונלי לא ממש מפיל אותי. אינני מרגיש בחוסר פירוט אך אני מרגיש כי מה שקודם בלט ויצא החוצה החליט להתבייש לפני שיצא לאור, הבמה לא מרשימה ואינה עמוקה במיוחד אך התמונה יחסית טובה, ישנה תחושה כי ימין ושמאל אינם מופרדים כמו שצריך - זליגה מסויימת מאחד לשני מה שמעכיר עוד את תמונת הסטריאו. יש לציין כי התוצאה הכללית טובה נעימה לאוזן אך לא ברמת ה-לספק אותי לגמרי.

קטע שני מתוך העולם החדש של דבויז'אק. כאן כלי הנשיפה נישמעים להפתעתי טבעיים ועמוקים. כשהיצירה מתפרצת, ישנה תחושת רוגע מסויימת, חסרה התוקפנות, הפרדת הצלילים לא רעה כלל, הבמה טובה - עמוקה ורחבה באופן מספק, בקטעים תובעניים ממושכים ישנה תחושה של ערבול הצלילים מה שמבטל לחלוטין את אפקט הבמה והפרטים אט אט נעלמים לטובת דינמיקה ואספקת "חמצן" .

הקטע נירגע שוב והרוגע מיד מורגש כאילו אחרי קרב מעייף.


כניסת ה-USB
אני, כאחד ש-MP3 רחוק מלדבר אליו מוכרח לבחון גם את הפיצ'ר הזה במכשיר. חיברתי דיסק און קי לכניסת ה-USB בקדמת הקדם ומיד נדלקה מנורה שמספרת לי כי מדובר בקובץ MP3 .


כיוון שאין שליטה על הרצועות בשלט הפעולות נעשות מהקדם עצמו בחלקו העליון של המכשיר ומאפשרות מספר פעולות מצומצם - ניגון, דילוג קטע אחורה, דילוג קדימה וריסט שלא העזתי ללחוץ עליו.

בורר הכניסות מסובב בכח בינוני שמאלה ומצביע על כניסת ה-USB. הקטע מתחיל מיד, ללא עיכובים, הפעולה מהירה גם מעבר בין קטעים.
איכות הצליל כיאה לקובץ מכווץ, פחות טובה לכן לא התעמקתי באיכות הצליל אלא רק בנוחות התפעול, לא הייתי מתנגד לשליטה מהשלט ולא רק מהמכשיר עצמו.

שימוש כמגבר אוזניות

PL רגיל מתחבר לקדם ומיד הוא מנתק את עצמו מהמערכת הראשית לטובת האוזניות (חשוב מאוד), הצליל שלו כמגבר אוזניות לא רע בכלל, העוצמה ראויה וטובה, הבס הדוק ומדוייק, בתחום הגברת האוזניות הקדם מרגיש הרמוני ומאוזן להפליא.

מנגנים יחדיו

בשילוב שני הרכיבים (מגבר וקדם מגבר), לטעמי הקדם פחות טוב מהמגבר באיכותו המוסיקלית, בשילוב של המונו בלוק עם הקדם האישי שלי המערכת ניגנה טוב יותר מאשר שילוב הקדם SA-96 עם המגברים שלי. השילוב של שניהם גרע מעט לדעתי מאיכות המונובלוקים.

אוסיף לטובת הקדם את הפיצ'רים המצויינים לחובבי הנוחות וה-MP3. העיצוב שלו מתוק ונעים, ממש מחשב חמוד ויפה לעין שמוציא מוסיקה באיכות לא רעה.

השלט
הקליטה של השלט מרשימה במיוחד מזוויות החדר וגם ממרחק, הוא נוח לשימוש ואינו מצריך קורס צלפים בצה"ל. הפעולות האפשריות מצומצמות ומוגבלות רק לעוצמה והשתקה.

התחממות
גם לאחר כמה שעות האזנה ובדיקה ולאחר שפעל אצלי במשך כשבוע שלם, לא רשם המגבר התחממות שיא ושמר על טמפרטורה זהה, פושרת ולא מעבר.

סיכום

Vincentהמונובלוקים מצויינים הקדם פחות איכותי מבחינת הצליל. איכות הבניה של שניהם מצויינת ומרשימה, העיצוב קסם את עיני וכבש את לב זוגתי שתחיה וזה חשוב מאוד. נחזור לקדם המגבר ונזכיר לכם כי הוא בעל פיצ'ר ששווה להיתייחס אליו והוא ה-USB קורא קבצים מכווצים וגם קבצי Wav, יתרון למי שרוצה לשמוע מוסיקה מבלי להחליף דיסקים.

בגדול נהנתי לסקור את המוצרים ובמיוחד את המונובלוקים הנהדרים של יצרנית זו, אם חשבתם שמונובלוק שמור לעשירים אז דעו לכם כי ישנה אופציה נהדרת ואפילו מעוצבת למשעי.

מחירים:

מונובלוק VINCENT SP-997, מחיר ליחידה: 3,000 ש"ח
קדם מגבר VINCENT SA-96, מחיר: 4,100 ש"ח

אחריות: יורוטל

דף נתוני המכשירים באתר יצרן:
Mono-Amplifier SP-997
Pre Amp SA-96

מערכת המבחן:
קומפקט - Original Cd 2008 Mk2
פטיפון: NOTTINGHAM ANALOGUE - SPACEDECK
רמקולים: Aurum Cantus Harmony


צילומים: ליאור קורן

דון על מאמר זה בפורום!
מעבר לתגובות בפורום