על איכות ומחיר במוצרים אודיופילים חדשים

נמר לוי
19-10-2012 08:00

במציאות הנוכחית, האם אודיופיל מתחיל יכול להשיג תוצאה סונית איכותית בסכום כסף שנחשב לנמוך בהרבה מבעבר? יש תקוה לחובבי האודיו. דיעה אישית.

יש משפט שאומר "לא כל היקר הוא אכן טוב יותר, אך מה שיותר טוב הוא בהכרח יקר יותר". המשפט הזה, לכשעצמו, נכון מאוד. אבל, לאחרונה אני מגלה כי הטכנולוגיה הנוכחית מאפשרת לנו להגיע לתוצאות מדהימות (בתחום האודיו) בסכום כסף קטן יחסית (יחסית למה שאנחנו משקיעים בדרך כלל).

אז זה לא אומר שעכשיו נוציא 4,000 ש"ח ונקבל את חברי התזמורת המלכותית של אנגליה כשהם מנגנים בסלון וגם בכפליים כסף מזה זה לא יקרה. מה שמעודד הוא שגם ב-250,000 ש"ח לא ממש נקבל את זה... אבל במחירים שפויים ועם תשומת לב נכונה לשילוב, בליווי של אדם מנוסה, גם האודיופיל המתחיל יכול להפרד מכמה עשרות אלפי ש"ח ולהגיע לתוצאה מדהימה שבעבר היה צריך לשלם הרבה יותר כסף עבורה.

לאודיו הדיגיטלי יש חלק נכבד בתרומה לשינוי הזה, כניסת ההגברה הדיגיטלית וה-dacים המצויינים שלא עולים הון יוצרים מקור אודיו איכותי מאוד שיכול להשתדך למערכת שלכם. בתחום הרמקולים אנחנו עדים לסוג של התפתחות מעניינת, שמדגימה כי גם במחירים נוחים יחסית, ניתן לקבל פתרונות מרשימים עבור מערכת סטריאו. אוכל לשבח את רמקולים מתוצרת חברות כמו ASW שהציגה יופי של פתרונות במחירים ממש נוחים, דוגמאות נוספות הן PMC והדגמים החדשים של סיסטם אודיו שגרמו לי לעונג כאשר האזנתי להם, גם רמקולים אלקטרוסטטים טובים של מרטין לוגן אפשר לקנות היום בפחות מ-15,000 ש"ח ולסגור פינה עם מגבר איכותי בעוד כמה אלפים טובים.


במבט כללי, ניתן לראות המון מוצרים מבית טוב אשר קל היה יחסית להתאים להם הגברה במחיר שפוי. לחגיגה מצטרפים מגברים משולבים עם DAC מובנה כסטנדרט אשר מוריד את הצורך בהוספת כבלים יעודיים או מדפים נוספים.

על איכות ומחיר במוצרים אודיופילים חדשיםלא חייבים מערכת שעולה מיליונים

אז מה בעצם שונה היום מבעבר? הרי גם אז היו מגברים משולבים, dacים ורמקולים. אפילו מתוצרת אותן יצרניות ממש, אבל במחירים שהיו יקרים בהשוואה להיום. ההבדל הוא, שהטכנולוגיה וייעול אופן הייצור מאפשרים לבנות מוצרים טובים יותר, איכותיים יותר וגם זולים יותר.

אל דאגה, אינני הולך למכור את מערכת האודיו שלי, לא עומד לפני שידרוג ולא מתפתה לרכוש אחת נוספת לחדר השינה. אני גם לא טוען שהמערכות הללו נשמעות טוב יותר או טוב בכלל לעומת מערכות היי אנד משובחות המורכבות ממיטב מוצרי היצרניות בסדרות הדגל. אבל, אני כן אומר, כי כיום, בזכות השינויים שחלו במהלך השנים אחרונות, ניתן להגיע לתוצאות שבעבר היה רק אפשר לחלום עליהן, הפעם גם בתקציב צנוע יותר.

אז מה אתם אומרים?

מעבר לתגובות בפורום