לנובו משיקה מחשבי Yoga עם מסך מסתובב ומתהפך לתצורת טאבלט

ליאור קורן
12-10-2012 16:36

קו המחשבים החדש של Lenovo אשר מבוסס חלונות 8 מגיע עם מסך מגע מסתובב ונע על ציר – מה שהופך את המחשב לטאבלט בסדרת Yoga, זאת במקביל לדגמי טאבלטים חדשים IdeaTab עם מסכים בגדלי 11.6-12.5 אינטש.

יצרנית המחשבים לנובו הכריזה על משפחה חדשה של ארבעה מחשבים ניידים בתצורת מסך "convertible" מרובה מצבים (multi-mode) אשר מבוססים על מערכת ההפעלה החדשה חלונות 8 שתומכת באופן מלא במסך מגע.

את קונספט ה- Yoga פגשנו לראשונה בתערוכת CES 2012, מאז עברה כמעט שנה עד החברה השיקה אותו באופן רשמי.

Lenovo מציעה כעת דגמים חדשים של מחשבי מגע וגם טאבלטים, את מחשב ה- IdeaPad Yoga 13 המספק חומרה חזקה עם מעבדי אינטל לעבודה וגם מולטימדיה, את Yoga 11, המבוסס על מעבד הטגרה 3 של Nvidia שאמור לספק ניידות גבוהה ואת IdeaTab Lynx, טאבלט מבוסס מעבד Atom כפול ליבה של אינטל. עבור השוק העיסקי  משיקה לנובו את מחשה הטאבלט ה- ThinkPad Twist המגיע עם מסך 12.5 אינטש.

מגוון מצבי הפעלה
שני מחשב ה- Yoga ודגם ה- Twist מאפשרים לעבוד בכמה תצורות: תצורת מחשב נייד, מצב טאבלט (גב המקלדת צמוד למסך מאחור), מצב סטנד (עם מסך ניצב באלכסון לאחור – בדומה למסגרת דיגיטלית) ומצב "אוהל" (כמו V הפוך).

Lenovo IdeaPad Yoga and tablet
IdeaPad Yoga 13

ציר המסך של IdeaPad Yoga מאפשר תנועה בזוית של 360 מעלות וקיפול ממצב לפטופ לטאבלט בתנועה אחת. מחשב זה מצויד בדור השלישי של מעבדי אינטל Ivy Bridge ומבוסס על מערכת ההפעלה Windows 8, עם סוללה בעלת זמן עבודה מוצהר של 8 שעות, כונן קשיח פנימי SSD עד נפח 256GB, גוף בעובי של 16.9 מילימטר ומשקל של החל מ- 1.54 ק"ג (בתלוי בקונפיגורציה). בסיבוב מלא הופך ה- Yoga 13 לטאבלט מדיה, כשהוא מצוייד במסך IPS בגודל 13.3 אינטש ברזולוציית 1600x900 פיקסלים ואודיו Dolby Home Theatre.

חיבורי המכשיר כוללים HDMI, שקע USB 2.0 ואחד נוסף USB 3.0, כמו גם קורא כרטיסי זיכרון SD / MMC.

ה- IdeaPad Yoga 13 ימכר בארץ מדצמבר החל מ-4,999 שקל מע"מ.

Lenovo IdeaPad Yoga 13
IdeaPad Yoga 11

Yoga 11, הוא האח עם המסך הקטן יותר, בעובי של 15.6 מילימטר, עם מסך בגודל 11.6 אינטש וסוללה בעלת זמן עבודה מוצהר של 13 שעות. הוא מצויד במעבד עם ארבע ליבות NVIDIA Tegra 3 – אותו אנו מכירים מטאבלט ה- Prime של אסוס וטאבלט ה- Nexus 7 של גוגל. אך להבדיל משני טאבלטים אלו אשר מריצים את מערכת האנדרואיד, ה- Yoga 11 מגיע עם חלונות 8 RT. משקל המכשיר עומד על 1.27 ק"ג, נפח האכסון יכול להגיע עד 64GB בטכנולוגיית eMMC (כרטיס זיכרון פנימי אינטגרלי).

ה- IdeaPad Yoga 11יגיע לישראל בדצמבר במחיר של החל מ-3,999 שקל כולל מע"מ

טאבלט 11.6" IdeaTab Lynx

ה- IdeaTab Lynx הוא טאבלט חדש מבוסס חלונות 8 עם מעבד ליבה כפולה Intel Atom בתדר עבודה של עד 1.8GHz. הוא מגיע עם מסך בגודל 11.6 אינטש ומאפשר, בזכות מערכת ההפעלה לכתוב מסמכים במיקרוסופט וורד, יצירת מצגות בפאוור פוינט ובניית טבלאות אקסל, מה שאמור לספק לו יתרון בשלב זה מול טאבלטי אנדרואיד (עד שמיקרוסופט תציג גרסת אופיס 2013 לאנדרואיד). נפח האכסון הינו עד 64GB eMMC. עם חיבורו של הטאבלט אל תחנת עגינה יעודית הכוללת סוללה פנימית שגם כוללת שקע USB, ניתן להגיע לזמן עבודה מקסימלי של 16 שעות. הוא צפוי להגיע לישראל בתחילת שנת 2013.

Lenovo טאבלט 11.6

ThinkPad Twist - מחשב טאבלט לעסקים על מסך גדול

דגם זה כולל מסך מסתובב על ציר (מאפשר לסובבו ולהצמיד לצד האחורי של המקלדת בתצורת טאבלט) בגודל 12.5 אינטש, מעבדי הדור השלישי של אינטל עד i7, מערכת הפעלה חלונות 8 בגרסת Pro, קישוריות 3G אופציונאלית, אחסון בנפח של עד 500 GB בדיסק קשיח רגיל או  כונן 128GB SSD והוא מצויד במקלדת המוכרת של ThinkPad.
מסך ה- LCD IPS מציג בהירות מקסימלית של 350 nits ותמיכה באודיו Dolby Home Theatre, כמו גם חיבורי וידאו מסוג mini HDMI  ו- mini DisplayPort.

משקל המחשב עומד על 1.58 ק"ג, אורך חיי הסוללה עומד על כ- 7 שעות עבודה, כשלכך מתווספת כניסה מהירה לעבודה כמו בטאבלט וכלי תוכנה ייעודיים המתאימים לעסקים קטנים ואחסון הענן של לנובו – SugarSync.

Lenovo ThinkPad Twist - מחשב טאבלט לעסקים על מסך גדול


ה- ThinkPad Twistיגיע לארץ בנובמבר במחיר של החל מ-5,499 שקל כולל מע"מ.

לצד מחשבי ה- convertibleהחדשים יושק החודש גם ה- ThinkPad Tablet 2 שהוכרז כבר ואשר תוכנן עבור חלונות 8 ומבוסס על טכנולוגיית מעבדי הדור הבא של אינטל. טאבלט זה מחזיק מעל 10 שעות עבודה, שוקל 590 גרם, כולל אפשרות לעט דיגיטלית ומציע קישוריות סלולארית 3G. הוא צפוי להגיע לישראל בחודש נובמבר.

מעבר לתגובות בפורום