AMD חושפת – טאבלטים עם חלונות 8 וסוללה ליום שלם

ליאור קורן
09-10-2012 18:50

AMD חושפת את המעבד החדש שלה Z-60 עבור טאבלטים מבוססי חלונות 8, מבטיחה ביצועי גרפיקה מרטיטים וסוללה שמחזיקה יום עבודה שלם.

מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט: Windows 8  תושק החודש באופן רשמי ותהיה זמינה עבור לקוחות פרטיים. מלבד מחשבים שולחניים או ניידים, לראשונה הותאמה המערכת גם לטאבלטים (וסמארטפונים) – כך שהיא תתחרה בדגמי טאבלטים מבוססי אנדרואיד או אייפדים. כך, שעם השקתה של חלונות 8, יחלו להמכר גם שלל טאבלטים חדשים אשר בליבם פועם מעבד מדגמי ARM או אטום של אינטל.

גם יצרנית המעבדים AMD רוצה להנות מהחגיגה ולכן חשפה את המעבד היעודי שלה לטאבלטים כשהוא מבטיח להציג מספר יתרונות על פני המתחרים.
מעבד ה- Z-60 עתיד להציג חיסכון בחיי סוללה כאשר הוא מופעל בתצורת טאבלט ולהרשים בביצועיו כאשר אותו טאבלט יחובר לתחנת עגינה עם אביזרים מצורפים, כאשר יספק יכולות דומות לאלו של מחשב נייד ממוצע. מידות המעבד וערכת השבבים שלו, אמורה להתאים לטאבלטים בעובי של כ-10 מ"מ והוא מסוגל להריץ גרסה רגילה של חלונות (Legacy PC) ולא כזו אשר מותאמת במיוחד למעבדי ARM.

טאבלטים Windows 8 עם מעבדי AMD
גרפיקה
AMD שמה דגש על ביצועים גרפיים כאשר הטמיעה מעבד Radeon 6250 המוכר מכרטיסי המסך שלה (כאן עם 80 ליבות) ולטענתה, הקפיצה אותם בכפול 6 ביחס לדור המעבדים הקודם של אינטל. המעבד הגרפי תומך בהצגת רזולוציות של עד 1920x1200 פיקסלים (דרך יציאת HDMI) ויוכל להריץ משחקים – גם תובעניים יחסית על הטאבלט, ברזולוציית 1024x768. צריכת החשמל של המערכת אמורה להיות נמוכה יחסית, עם 2.88 וואט במצב המתנה ומקסימום של 4.79 וואט בעת צפיה בסרט וידאו HD (מתוכם צורך המעבד עצמו  1.57 וואט).

גרסת המעבד הראשונה, תגיע עם שתי ליבות בתדר של 1.0GHz, זיכרון מטמון 1MB L2, עם תמיכה ב- USB 3.0 וזיכרון RAM DDR3 בנפח של 2GB.
סוללת טאבלט מבוסס מעבד זה, אמורה להחזיק כ- 10 שעות בעבודה משולבת, עד 8 שעות של גלישה באינטרנט, עד 6 שעות צפיה בוידאו (ברזולוציית 720p ובהירות מסך של 60 nits) וכשבועיים במצב המתנה.

aזמני עליית המערכת, על פי AMD עומדים על 25 שניות ממצב כיבוי מלא ו-2 שניות בעליה ממצב שינה והחיבור לרשת WiFi יערוך 1.5 שניות בלבד.
יצרנית המעבדים לא נקבה תאריך השקה מסחרית מדוייק לטאבלטים מבוססי מעבד ה- Z-60 APU ורק ציינה שהם יושקו "בהמשך שנה זו ברחבי העולם".

מעבר לתגובות בפורום