המסך של אייפון 5 איכותי יותר משל גלקסי S3 על פי DisplayMate

dtown
25-09-2012 00:34

חברת המחקר DisplayMate מוצאת את מסך ה- LCD IPS של אייפון 5 כבהיר ונכון יותר בצבעיו לעומת AMOLED של גלקסי S3.

חברת DisplayMate נוהגת להכניס את דגמי הטלפונים השונים מתוצרת כלל היצרניות אל המעבדה ולבחון את הביצועים של מסך המכשיר. מסך המגע של האייפון החדש מבוסס על פאנל LCD בטכנולוגיית IPS  והוא קטן (4") מזה של סמסונג גלקסי S3 (עם 4.8") - בטכנולוגיית OLED וגם הרזולוציה שלו מעט נמוכה יותר, אבל בפרמטרים אחרים, כך מסתבר, הוא עולה עליו.

נאמנות למקור: מסך האייפון הציג תמונות בצורה נכונה ואמיתית יותר מבחינת צבעים וניגודיות, זאת לעומת מסך הגלקסי שהציג רוויה גדולה מדי בצבעים (אך עם ניגודיות נכונה). מסכי הסמארטפונים, הושוואו למוניטור מקצועי מכוייל ומסך HDTV.

זויות צפיה: מסך הגלקסי הראה סטיה בינונית בצבעים בצפיה מהצד וגם שינוי בינוני בעוצמת הבהירות. מסכו של אייפון 5 הראה סטיה קטנה יחסית בצבע, אך הבהירות השתנתה בעוצמה גדולה יותר בצפיה מזוית.

בהירות: מסך האייפון הציג עוצמת הארה מצויינת של 556 cd/m2, זאת לעומת רק 224 cd/m2  בגלקסי של סמסונג, זאת כאשר המסך מציג רק צבע לבן. הבודקים הסבירו את פשר הבהירות הנמוכה במגבלה מתוכננת מראש של סמסונג שנועדה לחסוך בחיי סוללה.

כיול מסך: זה של האייפון הגיע כשהוא מכויל באופן מצוין מהחברה, אך של הגלקסי S3 דרש כיול משמעותי במרחב הצבעים ביחס לתקן (אפשרות שאינה נגישה למשתמש).

המסקנה: מסך ה- LCD IPS של אייפון 5 תפקד טוב יותר באופן מובחן מבחינת צבעים נכונים ונאמנות למקור. המסך של סמסונג גלקסי S3 קיבל ציון B+, מעליו הוצב מסכו של אייפון 4 / 4S עם ציון A- ומעליהם מסכו של האייפון החדש עם ציון A.

קישור: המבחן המלא

סמסונג גלקסי S4 מול אייפון

מעבר לתגובות בפורום