בליץ של מצלמות ללא מראה ו- DSLR בתערוכת פוטוקינה

ליאור קורן
18-09-2012 22:00

תערוכת פוטוקינה בגרמניה, עומדת בסימן מצלמות ה- DSLR וה- Mirrorless, כאשר כמעט כל החברות משיקות מצלמות חדשות ומסקרנות – עם חיישנים חדשים וצילום וידאו משופר מאי פעם.

תערוכת פוטוקינה בגרמניה, מספקת השנה שלל הכרזות וחידושים בתחום המצלמות. הסמארטפונים והטאבלטים החלו להוות איום בשנים האחרונות על המצלמות הקומפקטיות, אך שתי קטגוריות אחרות ממשיכות להתפתח: DSLR ומצלמות ללא מראה, משום שהן מציעות איכות תמונה וביצועים שלא ניתן לקבל במכשיר הטלפון, ריכזנו כמה מההכרזות הבולטות בתערוכה בתחום זה:

ניקון מול קנון – מצלמות Full frame לחובבים

שתי המתחרות הותיקות אשר מנהלות קרבות ארוכים בתחום ה- DSLR השיקו מצלמות המיועדות לחובבי צילום המפנטזים לרכוש מצלמה עם חיישן Full frame. שתי המצלמות מציגות תג מחיר זהה של 2,099$ (בארה"ב). בשני המקרים, מימדי הגוף והמשקל צומצמו ביחס למצלמות DSLR אחרות (760 גרמים לניקון  ו-770 לקנון).

ניקון D600 מהווה שילוב של גוף ותפריטים המזכירים את אלו של מצלמת ה- D7000 בשילוב תכונות מהדגם היקר יותר Nikon D800, היא מגיעה עם חיישן FX ברזולוציית 24.3 מגה פיקסל, מערכת פוקוס עם 39 נקודות (9 מוצלבות) וטווח ISO טבעי של 100-6,400 (עם הרחבה עד 25,600). צילום הוידאו מתבצע באיכות של עד 1080/30p עם אפשרות להוצאת האות כשהוא בלתי דחוס דרך יציאת HDMI (לחיבור אל מקליט חיצוני), יש חיבור מיקרופון חיצוני וגם יציאת אוזניות לניטור האודיו בזמן הצילום. קצב הצילום המירבי עומד על 5.5 תמונות לשניה והן ישמרו על צמד כרטיסי SD.

ניקון D600
המתחרה מבית קנון – EOS 6D מגיעה עם נתונים מעט צנועים יותר: חיישן 20.2 מגה פיקסל, מערכת פוקוס בעלת 11 נקודות בלבד (אחת מוצלבת) וקצב צילום של 4.5 תמונות לשניה, אבל, כמו תמיד, אי אפשר לקבוע מראש רק על סמך נתוני המפרט  איזו מצלמה תציג איכות תמונה טובה יותר. מעבד ה- DIGIC +5 של קנון שמופיע במצלמות היקרות יותר, משיג טווח ISO טבעי רחב יותר מזו של הניקון אשר עומד על 100-25,600 עם אפשרות הרחבה עד 102,400. צילום הוידאו אפשרי עד 1080/30p, אך ללא מיקוד אוטומטי, עם חיבור מיקרופון חיצוני אך ללא יציאת אוזניות. ה- 6D של קנון, מגיעה גם עם מקלט GPS פנימי ואף קישוריות WiFi, כאשר במצלמת הניקון יצטרך הצלם לרכוש מתאם חיצוני עבור כך.

קנון EOS 6D – מצלמת כניסה לעולם ה- Full frame
סוני – קומפקטית עם חיישן ענק

סוני הצליחה להפתיע את קהל הצלמים עם חידוש בדמות מצלמה קומפקטית במיוחד, אך עם חיישן Full frame ברזולוציית 24.3 מגה פיקסל שמגיע היישר ממצלמת הדגל A99, בצירוף עדשת Zeiss קבועה 35 מ"מ וצמצם f/2.0. טווח ה-ISO הטבעי מציג כאן נתון נאה של 100-25,600 עם הרחבה עד 102,400, צילום הוידאו מרשים גם הוא עם קצב פריימים של 60p ברזולוציית 1920x1080. השליטה על המצלמה נעשית דרך המסך האחורי (ניתן לרכוש עינית OLED בנפרד) והמחיר של ה- RX1 יצריך כיס עמוק במיוחד עבור שליפת 2,800$ (בארה"ב).


קומפקטית עם חיישן מלא: סוני RX1במקביל ל-Sony RX1 הציגה סוני מצלמת דגל DSLR חדשה, ה- A99 עם מנגנון מראה חצי שקופה ועינית OLED בעלת רזולוציה גבוהה יחסית של 2.36 מיליון נקודות ומסך אחורי מפרקי. חיישן ה- Full frame מציע רזולוציית 24.3 מגה פיקסל והפוקוס ב-A99 מתבצע דרך מערכת כפולה: אחת כוללת 19 נקודות (מתוכן 11 מוצלבות) והשניה,עבור מיקוד מבוסס פאזה, מסתמכת על לא פחות מ-102 נקודות. צילום הוידאו במצלמה זו מגיע עד איכות של 1080/60p, עם מערכת מיקוד אוטומטי, כניסת מיקרופון חיצוני, יציאת אוזניות והעברת פלט הוידאו דרך HDMI אל מקליט חיצוני או מוניטור, כל זאת, במחיר של כ- 2,800$ לגוף בלבד בארה"ב.

סדרת ה- NEX של סוני (מצלמות ללא מראה) מתרחבת עם שני דגמים הכוללים חיישן APS-C ברזולוציית 16 מגה פיקסל, אלו הם ה- NEX 5R וה- NEX 6 אשר מציעה גוף דומה לדגם הבכיר NEX 7 (כולל עינית OLED מובנית) ומערכת מיקוד כפולה (גם לוידאו) ועדשת קיט חדשה בערך של 16-50 מ"מ f/3.5-5.6 במידות קומפקטיות ביחס לעדשות הקיט הקודמות.  


פנסוניק – מלכת הוידאו הבאה?


סדרת LUMIX GH של פנסוניק (מצלמות "ללא מראה) הרשימה מאז הולדתה ב-2008 באיכות צילום הוידאו, עבור הדגם הקודם GH2 פיתחו באופן עצמאי המשתמשים קושחה אלטרנטיבית שהגדילה פי כמה וכמה את קצב הנתונים של פלט הוידאו והוסיפה אפשרויות נרחבות לתפריטי המצלמה. פנסוניק הוסיפה בדגם החדש DMC-GH3 תכונות רבות אותן ביקשו המשתמשים, כמו גוף חדש, גדול ועמיד יותר (מבוסס על שלדת סגסוגת מגנזיום) עם לחצני שליטה רבים ומסך מפרקי בטכנולוגיית OLED (במקביל לעינית OLED). את הוידאו, ניתן להקליט בפורמטים שונים כמו AVCHD / MP4 / MOV ובשיטות דחיסה שונות, עם קצב נתונים מקסימלי של עד 72Mbps (בהשוואה למצלמת וידאו ביתית מתקדמת עם קצב ממוצע של 24-28Mbps) באיכות של עד 1080/60p, על העיבוד, אחראי מעבד חדש Venus 7 בעל שלוש ליבות.



מצלמה - פנסוניק GH3
המיקוד האוטומטי בוידאו נחשב למוצלח בסדרת GH וכאן שופר ביחס לדגם הקודם GH2, חיישן ה- Live MOS החדש מאפשר לצלם תמונות סטילס ברזולוציית 16 מגה פיקסל, יש גם קישוריות WiFi מובנית ואפשרות לרכישת גריפס סוללות חיצוני. משקל גוף המצלמה, עומד על 550 גרם (כולל סוללות) ומחיר המצלמה יעמוד על 1,300$ בארה"ב או 1,200 אירו באירופה (גוף בלבד).


אולימפוס - מצלמות קלות


החברה היפנית, חשפה שתי מצלמות קטנות וקלות "ללא מראה" מסדרת PEN. שני הדגמים, חולקים את מפרט טכני עיקרי עם חיישן 4/3 ברזולוציית 16 מגה פיקסל, טווח ISO של 200-25,600, מנגנון יצוב רעידות פנימי (בגוף המצלמה – כך שהוא פועל על כל עדשה מחוברת), מסך מגע אחורי בגודל 3 אינטש ורזולוציית 460,000 נקודות, קצב צילום רציף של 8 תמונות בשניה ואפשרות הוספת פילטרים אומנותיים לתמונות וגם לקבצי הוידאו המצולמים.


אולימפוס מצהירה כי בדגמים אלו, היא מביאה את איכות התמונה של מצלמת הדגל OM-D EM-5 אל מצלמות זולות וקטנות יותר, כאשר מצלמת ה- PEN Lite E-PL5 כוללת מסך מסתובב על ציר (עד 170 מעלות) ואפשרות להסיר את הגריפ הקדמי ולהחליף אותו בעיצובים אחרים. דגם ה- E-PM2 הינו "מיני", אינו כולל מסך מסתובב אך מידותיו מעט קטנות יותר (עובי של 34 מ"מ בלבד) ומשקל קל – 269 גרמים בלבד (כולל סוללה).


Olympus E-PM2
שתי המצלמות, כוללות שקע אביזרים בראש המצלמה, המאפשר לחבר עינית אלקטרונית או יחידת BT לשיתוף תמונות אלחוטי.


Fujifilm XE-1

פוג'י מוסיפה חברה חדשה לקו מצלמות הללא מראה של החברה, זוהי ה- X-E1 אשר מגיעה עם אותו חיישן של האחות הבכירה X-Pro1 בתצורת X-Trans CMOS ברזולוציית 16.3 מגה פיקסל וסידור פיקסלים שונה מהמקובל אשר מאפשר לוותר על פילטר Low pass ובכך לשפר את החדות בתמונה. ה- X-E1 תהיה זולה יותר ותוותר על מנגנון העינית ההברידית (אלקטרונית + אופטית) אך תגיע עם עינית OLED ברזולוציית 2.36 מיליון נקודות ובגוף קטן יותר בכ-30% (שכולל פלאש פנימי).
המצלמה תושק עם עדשת קיט חדשה 18-55 מ"מ f/2.8-4 והמחיר לגוף יעמוד על 1,000$ בארה"ב ועם עדשת הקיט 1,400$.

Fujifilm XE-1
לייקה M-E


יצרנית המצלמות היוקרתית מגרמניה, השיקה מצלמת Full frame בתצורת Rangefinder (עם עינית אופטית בצד) מדגם M-E אשר מוגדרת כדגם כניסה במחיר "צנוע" יחסית לשאר דגמי החברה: 5,450$ בארה"ב. המצלמה מבוססת על חיישן CCD ברזולוציית 18 מגה פיקסל, טווח ISO של 160-2,500 ומסך אחורי בגודל 2.5" ורזולוציית 230,000 נקודות.


מצלמה אחרת אותה הציגה החברה היא ה- Leica M עם חיישן CMOS ברזולוציית 24 מגה פיקסל והיא מציעה לראשונה בסדרה זו, תצוגת Live view במסך האחורי ואפילו אפשרות לצילום וידאו 1080/25p. המסך האחורי מגיע עם רזולוציית 920,000 נקודות והוא עטוי זכוכית גורילה, כל זה במחיר של 6,950$ בארה"ב.

Leica M
האסלבלד - Lunar

Hasselblad מתמחה באופן מסורתי במצלמות בפורמט בינוני ושמה אינו שגור אצל אצל צלמים חובבים. גם המצלמה החדשה כנראה לא תהפך לרב מכר בחנויות הצילום במחיר של כ- 6,500$ אך העיצוב שלה יתפוס לא מעט מבטים.

Hasselblad Lunar
מצלמת ה- Lunar, מתבססת במקור על ה- NEX 7 של סוני, עם אותו חיישן CMOS ברזולוציית 24 מגה פיקסל ועינית OLED פנימית, עם 25 נקודות פוקוס ומעבד תמונה מהיר. טווח ה- ISO עומד על 100-16,000 וצילום הוידאו יתאפשר ברזולוציית 1080p. עיצוב המצלמה הינו יוצא דופן במראהו, הוא נוצר ע"י מעצב איטלקי ויגיע במבחר גימורים צבעוניים אל החנויות בחודש ינואר 2013.

מעבר לתגובות בפורום