אייפון 5 הושק: דק וקל יותר, מחוזק ועם מסך 4";

ליאור קורן
12-09-2012 21:00

אפל משיקה באופן רשמי את אייפון 5 כשהוא עובר דיאטה ביחס לקודמו ומציע מסך חד וגדול יותר, אך באותו רוחב גוף של 4S ועם מעבד ומצלמה משופרים ומערכת הפעלה iOS בגרסה 6 אינטראקטיבית יותר.

מנכ"ל אפל – טים קוק, פתח את אירוע ההכרזה עם כמה מספרים מרשימים המעידים על מידת הצלחתה המסחרית של החברה: 380 חנויות ב-12 מדינות, 83 מיליון מבקרים בין החודשים אפריל ויוני ו- 7 מיליון עותקי שדרוג של מערכת ההפעלה האחרונה Mountain Lion שנמכרו עד עתה מאז השקה לפני חודשיים. המחשבים הניידים של אפל תופסים כיום 27% מנתח השוק בארצות הברית.

17 מיליון אייפדים נמכרו ברבעון שבין אפריל ויוני, לטענת אפל יותר מאשר כל יצרן מחשבי PC מכר מכל מגוון הדגמים שלו, מה שמביא את אנשי החברה להכריז על העידן הזה כ-Post PC ("הדור שאחרי המחשב האישי"). אייפד עלה בנתח השוק שלו בעולם הטאבלטים מ- 62% בשנה שעברה אל 68% והוא תופס כ-91% מכל תעבורת האינטרנט של הטאבלטים.
בשנת 2012, נמכרו 400 מיליון מכשירים נושאי מערכת ההפעלה iOS (אייפדים, אייפונים ואייפודים), עד חודש יוני.

טים קוק
אייפון 5


נתחיל במידות המכשיר: עובי 7.6 מ"מ, משקל של 112 גרמים (20% פחות מקודמו אייפון 4S), מסך רטינה עם צפיפות 326ppi, בגודל 4 אינטש ורזולוציית 1136x640, מה שאומר כי המכשיר מציג אותו רוחב כמו קודמו, אבל גבוה יותר, מכיר 5 שורות של אייקונים וארבעה קיצורי דרך בתחתית המסך.


המסך מראה 44% יותר רווית צבע מאשר קודם, עם רינדור SRGB מלא, המגע הוטמע בתוך המסך ולא כשכבה חיצונית, מה שהופך אותו לדק וחד יותר ופחות משתקף בשמש.


אפל אייפון 5
אייפון 5 מגיע גם עם קישוריות נרחבת: GPRS, EDGE, EV-DO, HSPA, HSPA+, DC-HSDPA, LTE כאשר קצבי הנתונים ברשתות דור 3.5 ומעלה מרשימות למדי:HSPA+ הוא 21Mbps, DC-HSDPA is 42Mbps, and LTE  הוא  100.

יש במכשיר שבב יחיד עבור תקשורת קולית וגם דאטה ואנטנה דינמית כמו ב- 4S, קישוריות WiFi בתדר 2.4  וגם GHz5, אבל אין קישוריות NFC להפעלה חכמה מקרוב, אין גם מיקרו USB עדיין.

מעבד חדש


מעבד ה- A6 אמור להיות כפול במהירות מול A5 וגם קטן יותר ב-22% ממנו בגודלו הפיזי, כשהוא טוען דפים פי 2.1 יותר מהר מקודם, באירוע הודגם המשחק Raceway Laguna Seca כאשר במראות המכונית ניתן לראות בזמן אמת השתקפות של הכביש מאחור ושני שחקנים בטלפונים שונים מתחרים בו זמנית.


חיי סוללה: למרות הגדלת המסך והאצת החומרה, חיי הסוללה אמורים להיות דומים או טובים יותר מאלו של אייפון 4S, עם זמן שיחה או גלישה מוצהר של 8 שעות ברשת 3G וגם דור 4 מסוג LTE, גלישה ברשת אלחוטית של 10 שעות, צפיה בוידאו – 10 שעות, האזנה למוזיקה – 40 שעות וזמן המתנה העומד על 225 שעות.


מצלמה: זו כוללת חיישן 8 מגה פיקסל בתצורת Backside illumination שאמור לשפר את הרגישות לאור, עדשת f/2.4 ומנגנון אשר יוצר שיתוף של הפיקסלים השכנים בכדי לשפר את הרגישות לאור ברמה של שני סטופים. מלפנים ישנו ציפוי עדשה העשוי זכוכית ספיר קריסטלית למעטה קשוח וצלול. תכונה חדשה הוכנסה לדגם אייפון 5: צילום פנורמה ברזולוציה טוטאלית של 28 מגה פיקסל (כתוצאה מחיבור תמונות), גם אם יש תזוזות קלות של הצלם, המנגנון יודע להתגבר עליהן ולהפיק תמונה חדה.


אפל אייפון 5
בנוסף, ישנו צילום וידאו 1080p, מנגנון זיהוי פרצופים, צילום סטילס תוך כדי וידאו ושיפור בייצוב הרעידות. המצלמה הקדמית היא ברזולוציית 720p - גם עם זיהוי פרצופים. ישנם שלושה מיקרופונים, מלפנים, מאחור ובבסיס הטלפון, עבור מנגנון סינון רעשי רקע בזמן שיחה, גם הרמקול שופר ויש מנגנון המרחיב את ספקטרום התדרים עבור איכות דיבור צלולה יותר.

המחבר החדש: אפל משנה את תצורת הכבל הרב תכליתי שנועד לחיבור עזרים חיצוניים: המחבר החדש קטן ואמור להיות עמיד ואמין יותר בפעולתו, דיגיטלי, יצרני האביזרים עובדים על מכשירים תואמים ואפל הציגה מתאמים גם למכשירים עם שקעים ישנים.

iOS6

אפל שיפרה במערכת ההפעלה החדשה את התקשורת האינטראקטיבית עם המשתמש ויצרה מנוע חיפוש אחר כ-100 מיליון נקודות עניין עבור המשתמש, המפות מקבלות גם שכבה של תמונות לווין וישנה הכוונה לצועדים רגלית, לבינתיים, התכונות הללו לא שימושיות ממש עבור המשתמשים הישראלים. דפדפן הספארי שופר והוא מאפשר תצוגת מסך מלא עם חיצים בפינות ונותן גם לשתף טאבים עם מחשב השולחני דרך iCloud Tabs. אפשר לסמן אנשים כ- VIP, כך שהמייל מהם יגיע לתיבה יחודית.


אפל אייפון 5
iOS מאפשרת לשתף תמונות באופן מהיר והחברים שלכם יקבלו התראה בטלפון שלהם כאשר התמונות יגיעו אליהם. אפשר מעתה להפעיל אפליקציות בעזרת פקודה קולית ולבקש גם המלצות על סרטים, למשל ולקבל רשימת המלצות מחברים. ישום Open Table מאפשר להזמין מקומות במסעדה היישר מהטלפון.
יישום הטלפון, מאפשר (כמו באנדרואיד) לשלוח בחזרה הודעת טקסט כאשר אינכם יכולים לענות לשיחה.

מחירים וזמינות
הטלפון יגיע בשני צבעים: שחור ולבן והמחירים? נשארים ברמה של אייפון 4S כאשר הושק. המחירים למכשירים עם התחייבות לתוכנית סלולארית בארה"ב הם:
$199 עבור 16G, מחיר $299 עבור 32GB ומחיר של $399 עבור 64GB.
iPhone 4 ניתן ללא עלות בהתחייבות למסלול ודגם iPhone 4S עולה בדרך זו 99 דולרים.

תחילת מכירה תהיה ב- 21 בספטמבר (הזמנה מוקדמת אפשרית מ- 14 לספטמבר) בארה"ב, קנדה, אנגליה, גרמניה, צרפת, אוסטרליה, יפן, הונג קונג וגם סינגפור, גל השקות שני יהיה ב- 28 לספטמבר ב-20 מדינות באירופה וניו זילנד, ישראל תהיה בטח בגל השלישי לפחות.


מעבר לתגובות בפורום