סמסונג: נעלמו לנו שתי טלוויזיות OLED בתערוכה

ליאור קורן
06-09-2012 15:05

סמסונג נבוכה ודואגת – שתי טלוויזיות OLED נעלמו בתערוכת IFA, האם מישהו מהמתחרים גנב אותן?


OLED נתפסת כטכנולוגיית העתיד בעולם הטלוויזיות, היא מציעה תמונה מרהיבה, יכולת הצגת שחור שמסכי LCD / LED אינו מתקרבים להתחרות בו, צריכת אנרגיה נמוכה ועובי דק יותר מטלפון.

סמסונג וגם המתחרה LG, הציגו בתחילת השנה טלוויזיות OLED בגודל 55" שאמורות להיות הראשונות להימכר באופן מסחרי לקהל הרחב (במחיר אסטרונומי שנע סביב 10,000$ ליחידה) ומאז הן עומלות קשה במטרה לסיים את פיתוח המוצר הסופי – כולל עיצוב וממשק, כך שיהיה מתאים להצגה בחנויות.

ההשקעה בטכנולוגיה הינה יקרה ביותר – דורשת ממון רב לפיתוח שמתפרש על פני כמה שנים כבר וכל יחידה הינה יקרה מפז בשלב זה, לכן, ניתן להבין את המבוכה אליה נקלעה החברה כאשר התגלה כי שני מסכי OLED "55 נעלמו מספירת המלאי בימים של תערוכת IFA בברלין.


על פי דברי נציגי החברה, המסכים נעלמו בין התאריכים 21-28 לאוגוסט ועדיין לא ברור היכן בדיוק זה קרה – האם בדרך לתערוכה או בשטח של גרמניה. סמסונג פנתה למשטרת ברלין והיא חוששת כי המסכים נגנבו למטרת פירוק שלהם וביצוע "הנדסה לאחור / הפוכה" לשם העתקת הטכנולוגיה, מה שבשלב זה – לפני תחילת מכירה, עלול להסב נזק קשה לחברה.


רבים מצפים לפגוש טלוויזית OLED מסחרית, הנתיב לשם הוא ארוך וכל אירוע שכזה, אשר תורם לתוספת אי ודאות בוודאי שאינו מוסיף נחת לצוותים המפתחים, על רקע הטענות של סמסונג כי LG מנסה לגנוב ממנה מזה זמן רב את הטכנולוגיה בעזרת גיוס עובדים שלה, אירוע ההעלמות יוסיף מן הסתם, עוד דלק למדורה.

מעבר לתגובות בפורום