סיכום תערוכת IFA – טלוויזיות 4K וחלונות 8

ליאור קורן
04-09-2012 06:01

תערוכת IFA בעיר ברלין, סיפקה השנה הצצה למסכי טלוויזיה חדים במיוחד, נגיעה נוספת ב- OLED ושלל טאבלטים ואולטרבוקים המבשרים את בואה של Windows 8 בחודש הבא.

בחלק מהפעמים, מהווה IFA מעין שידור חוזר של תערוכת CES שמתקיימת בחודש ינואר, אולם, השנה, סמיכות תערוכת IFA למועד השקת חלונות 8 של מיקרוסופט, הובילה לחשיפת מספר גדול של מחשבים וטאבלטים חדשים.

מעבר ל- Full HD

שלוש יצרניות – LG, טושיבה וחברת סוני, הציגו טלוויזיות LED LCD בגודל 84" ורזולוציית 4K, יצרנית רביעית (שארפ), השיקה מסך גדול יותר 90" אך ברזולוציית Full HD המוכרת. בפלזמה, פנסוניק הציגה בפעם הראשונה לאירופאים פלזמת ענק בגודל 145" ורזולוציה אסטרונומית של 8K, אשר פותחה ביחד עם תאגיד השידורים היפני.

סמסונג ו- LG הציגו את טלוויזיות ה- OLED המסחריות שלהן, אשר אמורות להתחיל להמכר בחודשים הקרובים. נשיא חטיבת הבידור של LG מצהיר כי החברה רוצה לכבוש את המקום המוביל בעולם בשוק הטלוויזיה בעזרת דחיפה של טכנולוגיית ה- OLED. שמענו כבר הצהרות השנה לגבי תאריכי השקה מסחרית וגם הפעם אין תאריך ברור אלא הצהרה כללית אשר מדברת על "השקת טלוויזית ה- OLED בגודל 55 אינטש בקוריאה עוד השנה" ולאחר מכן בשווקי מפתח נוספים תוך הרחבת מגוון הדגמים בשנת 2013. סוני, מתמקדת במסך קטן בהרבה וממשיכה לשפר את משקפי ה- OLED שלה (המציגים תמונה ברזולוציית 720p), כאשר דגם ה- HMZ-T2 הינו קל יותר בכ-100 גרמים ונוח יותר להרכבה מאשר הדור הקודם.

מסכי OLED
טלוויזית ה- OLED של סמסונג, מדגם ES9500, מלבד הצגת ניגודיות פנטסטית כיאה לטכנולוגיה מבטיחה זו וזמן תגובה מהיר פי כמה בהשוואה למסך LCD LED, מציעה את פונקציית ה- Multi View, בה בעזרת שימוש במשקפי תלת מימד אקטיביים, ניתן להציג שני ערוצים שונים בו זמנית על המסך והצופה בוחר בעזרת מתג במשקפיים באיזה ערוץ לצפות (ולהאזין דרך האזוניות) - חסל סדר מריבות בסלון. טלוויזית ה- LED LCD החדשה והבכירה של החברה, מגיעה בגודל של 75" (רזולוציית 1080p) ועובי העומד על 7.9 מ"מ עם עיצוב בגימור צהב ורוד...


סמסונג ES9000
LG הציגה גם מסכי מחשב חדשים ורחבים במיוחד על יחס תמונה של 21:9 (בדומה לטלוויזיות של פיליפס בסדרת הסינמה) המתאים בעיקר להצגת סרטי קולנוע בפורמט תמונה רחב, ללא שוליים שחורים למעלה ולמטה. דגם ה- LG EA93 מגיע בגודל 29 אינטש ורזולוציית 2560x1080 פיקסלים.
פנסוניק הדגימה בתערוכה, על גבי מסך פלזמה 103" טכנולוגיה להצגת תכני תלת מימד בטלוויזיה ללא צורך במשקפיים יעודיים עבור חמישה צופים בו זמנית, חברה אחרת – Haier הציגה אב טיפוס שהופך את עיני הצופה לשלט רחוק ומאפשר לשנות בעזרת את עוצמת הקול ולעבור בין ערוצים.

מסך מחשב 21:9
סמסונג הכריזה כי טלוויזיה ראשונה מתוצרתה הכוללת מערכת הפעלה אנדרואיד לטלוויזיה (Google TV) תושק בהמשך השנה, לעומתה, היריבה LG  מרחיבה את קואליציית האפליקציות אשר תקל על חיי מפתחי היישומים שלא יצטרכו "לתפור" גרסה יעודית לכל יצרן מסכים.


אולטרבוקים / טאבלטים – חלונות 8


Windows 8 של מיקרוסופט יוצאת לאור העולם דרך שלל מחשבי לוח ואולטרבוקים חדשים, חלקם מגיע עם מסך מגע, באחרים, המקלדת והמסך יכולים להפרד האחד מהשני ובכך לשנות את תפקודי המכשיר.
ACER משיקה שני מחשבים ניידים עם מסך מגע מדגמי V5 / M3 עם כרטיסי מסך של Nvidia, חברת Lenovo מציגה מחשבים חדשים מדגמי Y400 / Y500 עם תכונה מעניינת בדמות שקע המאפשר התקנה של כונן קשיח גדול יותר, כרטיס גרפי חיצוני או מאוורר נוסף. חברת HP הציגה את ה- ENVY x2 אשר מתפקד כטאבלט (מסך 11.6") או כמחשב נייד לכל דבר בחיבור אל מקלדת מלאה.

ACER Y400 Y500
סמסונג הציגה מחשב כפול מסך המשמש גם כטאבלט, טאבלטים חדשים מסדרת Ativ בעלי מקלדת מלאה ניתקת  ומחשב חדש (ולא רשמי עדיין) בסדרת 9 עם מסך חד במיוחד. טושיבה הציגה את ה- U840W שנחשב לאולטרבוק הראשון אשר מגיע עם מסך רחב במיוחד 21:9, מה שהופך אותו למתאים במיוחד לצפיה בסרטי קולנוע, ביחד עם מערכת הקול המובנית של הרמן קרדון.


HP ENVY x2
סוני הציגה טאבלט עם מקלדת סליידר מחליקה, דגם ה- Vaio Duo 11 מגיע עם מסך 11.6 אינטש ברזולוציית 1080p אשר מאפשר רב מגע של אצבעות וגם שימוש בעט סטיילוס, עם חומרה מרשימה למדי הכולל מעבדי Ivy Bridge של אינטל, כונני SSD בנפח של עד 256GB, מקלט GPS ומצלמות HD קדמית ואחורית.


SONY Vaio Duo 11
בתחום הסמארטפונים, סוני השיקה טלפונים חדשים בסדרת ה- Xperia, עם מסכי HD בגודל מקסימלי של 4.55" בדגם הדגל, סמסונג השיקה גם את ה- Note 2 כשהוא מציג מסך מעט גדול יותר, אך שמרה על גוף במימדים פיזיים דומים ושיפרה את עט הסטיילוס S-Pen תוך שהיא מעבה את הממשק באפליקציות תומכות, כמו כן, חשפה החברה את מצלמת גלקסי החדשה וצמצמה עוד יותר את הפער הקיים בין טאבלטים, סמארטפונים ומצלמות.

מעבר לתגובות בפורום