שלוש טלוויזיות 84 אינטש ורזולוציית 4K ונוספת בגודל 90";

ליאור קורן
30-08-2012 20:00

תערוכת IFA מסמנת ציון דרך נוסף במירוץ לגודל המסך בבית וכמות הפיקסלים: טושיבה, סוני ו- LG מציגות טלוויזיות LED בגודל 84" ורזולוציה גדולה פי ארבע מ- Full HD, בעוד שארפ משיקה טלוויזיית 90 אינטש!

פורמט ה- Full HD עדיין לא הפך לסטנדרט המוחלט בשידורי טלוויזיה ובארצות רבות (כמו ישראל למשל...), עדיין, הרוב הגדול של ערוצי השידורים מוצג ברזולוציה סטנדרטית (SD). המעבר לאיכות HD דורש ממון והשקעה גדולה, מה שמעכב את התהליך בשנים האחרונות.

אך ענין זה, אינו עוצר את יצרניות המסכים מלהציג את הדור הבא, מסכי ברזולוציית 4K, מה שמתרגם בפועל לכמות של 8 מיליון פיקסלים בתמונה (רזולוציית 3840x2160), זאת לעומת 2 מיליון בתקן הביתי הנוכחי (1080p).

כאמור, בשידורי טלוויזיה (כבלים או לווין), עדיין רחוקה הדרך מלנצל רזולוציה גבוהה שכזו, אך ביישומים אחרים, היא יכולה לשפר במשהו את חווית הצפיה. נכון לעכשיו, כותרי ה- Blu-ray המסחריים מגיעים ברזולוציית 1080p ואילו תקן ה- 4K משמש בבתי הקולנוע המסחריים, כך שסביר להניח כי לאחר שיושקו כמה דגמים של טלוויזיות 4K, ניתן יהיה לראות עותקים ראשונים למדיה ביתית של סרטים ברזולוציה שכזו.

מלבד זאת, רזולוציית 4K יכולה לבוא לעזר בשימושים נוספים, כמו צפיה במפות וביצוע זום לתמונה, צפיה בתמונות סטילס ממצלמות חובבים (שם מצלמים ברזולוציה גבוהה עוד יותר), משחקים עתידיים (עוד חזון למועד) ובנוסף, גם שיפור באיכות אפקט תלת המימד בסרטים תואמים.

שלושת המסכים הבאים, מציגים את הרזולוציה הגבוהה ביותר במסך LED LCD מסחרי, עם 3840x2160 פיקסלים, כאשר אליהם מצטרפת שארפ עם מסך LED גדול עוד יותר (90"), אך ברזולוציה פחותה. אגב, מסך הטלוויזיה הגדול ביותר כיום בעולם, מבוסס על טכנולוגיית פלזמה, בגודל 152" של פנסוניק עם רזולוציית 4k.

טלוויזית LG

על הטלוויזיה של LG קראנו כבר לפני התערוכה (וראינו גם גרסה מוקדמת שלה בתערוכת CES) והיא משמשת גם כטלוויזיה חכמה בליווי השלט המצביע החכם אשר מאפשר שליטה ע"י דיבור, גלילה, מחוות והצבעת הסמן על המסך עם תמיכה בכ- 1,400 אפליקציות קיימות של LG. היצרנית הקוריאנית מקדמת את שיטת תלת המימד הפאסיבית, בה אין צורך בסוללה להפעלת המשקפיים וגם אין הבהוב מציק או רגישות לאור סביבתי ותלות בקשר אלחוטי לסנכרון עם המסך. מנגד, בשיטה זו, מפסיד הצופה חצי ממספר השורות בתמונה (אם כי התופעה אינה בולטת לעין במרחק צפיה של 3-4 מטרים ויותר, בתלות בגודל המסך), כך שבמסך ה- 84", בעל הרזולוציה הגבוהה, סרטי 3D Full HD מוצגים במלוא הדרם (אך סרטים עתידיים בתלת מימד ורזולוציית 4K יאבדו שוב חצי מהשורות).

טלוויזיית ה-84 אינטש של LG תתחיל להימכר בצפון אמריקה, אירופה, אסיה ואמריקה הלטינית החל מהחודש הבא. 

טלוויזית ה- 84LM9600 של LG

סוני – 84 אינטש

החברה מצהירה על הטמעת מעבד וידאו במסך אשר אמור לשפר את איכות תצוגת סרטי Full HD כך שיוצגו בצורה חדה לעין על מסך זה. דגם Bravia KD-84X9005 מגיע עם יחידות של 10 רמקולים אשר תלויות בשני צידי טלוויזית הענק, אשר תומכת בהצגת תלת מימד בשיטה הפאסיבית.

מחיר הטלוויזיה של סוני יעמוד על 25,000 אירו באירופה.

Sony Bravia KD-84X9005
טושיבה CEVO 4K

החברה היפנית היתה הראשונה להשיק באופן מסחרי טלוויזית 4K – דגם ה- ZL2 בגודל 55" ותלת מימד ללא משקפיים, עתה גם היא עולה בגודל אל 84" עם פלטפורמת מעבדי הוידאו שלה, כעת בגרסת Cevo Engine 4K וגם היא, כמו סוני, כוללת אלגוריתם עיבוד וידאו לשיפור סרטי 1080p להצגה על מסך 4K. המסך של טושיבה, תומך בטכנולוגיית תלת מימד עם משקפיים פאסיביים (ובכך מרמז על מוצאו של פאנל ה- LCD הקדמי שמגיע כנראה מ- LG).

מסך ה- 4K של טושיבה יחל להמכר באירופה במחצית הראשונה של שנת 2013.


שארפ - טלוויזית ה-
LED  הגדולה ביותר

שארפ, יצרניות הטלוויזיות היפנית, מצליחה לייצר כותרות עם הכרזה על טלוויזית ה- LED LCD המסחרית הגדולה בעולם, כמה גדולה? 90 אינטש אשר מתפרשים על גוף מסך בגובה של 1.2 מטרים ורוחב של 2 מטרים.

הרזולוציה, לעומת זאת, שומרת על הסטנדרט העכשווי של 1920x1080 פיקסלים. אותה טלוויזית ענק מגיעה עם פלטפורמת הטלוויזיה החכמה AQUOS NET+ אשר מציעה מבחר של אפליקציות לצופים, בנוסף לטיונר לשידורים דיגיטליים דרך כבלים או לווין (כדוגמת שידורי עידן פלוס בישראל) וכניסות USB ורשת לניגון קבצי מולטימדיה.

Sharp LC-90LE745U
להבדיל משלישיית טלוויזיות ה- 84", המסך של שארפ מציג תלת מימד בשיטה האקטיבית, כך שסרטי
3D 1080p מוצגים ברזולוציה המלאה שלהם ותאורת ה- Direct LED Backlight אמורה להיות חסכונית, כאשר שארפ מכוונת אף לתקן A+ האירופאי מבחינת צריכת חשמל.

משקלו של דגם ה- Sharp LC-90LE745U עומד על כ- 65 ק"ג ומחירו בארה"ב יעמוד על כ- 11,000$.

פלזמות: מסך של פנסוניק בגודל 145" ורזולוציית 8K

באופן מסורתי, פלזמות הובילו על טכנולוגיות ה- LED / LCD בגדלי המסכים וגם השנה, הפער ממשיך עם פנסוניק אשר מציגה בתערוכת IFA את הענק התורן שלה: פלזמת 145" ברזולוציה חדה מתמיד של 8K, מה שאומר כ- 34 מגה פיקסלים בתמונה.

המסך, פותח בשיתוף פעולה עם תאגיד השידורים היפני NHK במסגרת העבודה על תקן השידורים העתידי Ultra HD שעתיד להכנס באופן מסחרי בעוד שנים תחילה ביפן.

פלמזה 145

מעבר לתגובות בפורום