מצלמות חדשות ומקושרות: גלקסי של סמסונג ו- NEX-5R של סוני

ארז דגן
30-08-2012 09:20

מצלמות חדשות מתערוכת IFA: מצלמת גלקסי של סמסונג - מיני טאבלט אנדרואיד ועדשת זום גבוה, המצלמה של סוני, מציגה חיישן גדול ואפליקציות.

תערוכת IFA עומדת בתחום הצילום בסימן "קישוריות", פנסוניק הציגה את המצלמות המקושרות שלה ואחריה, סמסונג הפתיעה את הקהל בהציגה מצלמת Galaxy אנדרואיד חדשה, לטענת אנשי החברה, הצרכנים מחפשים תמונות "מקצועניות" באיכות גבוהה, עם קישוריות שמטרתה לשתף באופן מיידי את התמונות עם הרשתות החברתיות.

אחרי מצלמת האנדרואיד של ניקון, סמסונג מצליחה לחדש: זוהי מצלמה עם קישוריות WiFi שאותה כבר ראינו, אבל החידוש כאן הוא הוספת קישוריות סלולאר 3G / 4G, כך שהצלם נשאר מחובר לרשת בכיסוי רחב בהרבה מבעבר.

מערכת המצלמה כוללת מצבי תמונה אוטומטיים ומגוונים, ש מצב Smart Pro בו יש למשל מצב "מפל מים" אשר דואג לצלם במהירות סגר נמוכה יחסית (כנראה עם פילטר NR מובנה) במטרה ליצור מראה רך של המים הרוזמים (אפקט של "משי") יש גם Action Freeze שדואג להקפיא בחדות יש גם מצב Light Trace המאפשר לצלם אור מתמשך שבעזרתו ניתן לכתוב מילים באויר.

מצלמת סמסונג גלקסי אנדרואיד
מערכת האנדרואיד 4.1 מאפשרת ארגון התמונות וכוללת מנגנון חיפוש, יש כמובן גם וידג'ט שיתוף חברתי, אופציית WiFi Direct מאפשרת לשלוח באופן ישיר תמונות אל מצלמות אחרות (שתומכות בכך) וניתן להשתמש בטלפון כמוניטור מרוחק לשליטה במצלמה.

המצלמה מגיעה עם מסך מגע ענק (ביחס למצלמות) בגודל של 4.8 אינטש, יש לה חיישן 1/2.3" מסוג BSI CMOS
ברזולוציית 16.3 מגה פיקסל ועדשת הזום מספקת טווח נאה של 23-481 מ"מ.


סוני – החלפת עדשות ו- WiFi

סוני מכריזה על מצלמה חדשה מסוג "ללא מראה" בסדרת ה- NEX, זוהי ה- NEX-5R, אשר מגיעה עם קישוריות WiFi, חיישן Exmor APS HD CMOS ברזולוציית 16.1 מגה פיקסל ומנגנון מיקוד אוטומטי היברידי אשר משלב טכניקות של זיהוי פאזה וזיהוי ניגודיות בתמונה במטרה לשפר ביצועים בכל תנאי התאורה והשימושים. מנגנון הפוקוס כולל 99 נקודות יעודיות על חיישן המצלמה למטרת מיקוד מבוסס פאזה אשר אחראיות על מיקוד מהיר ואחריהן נכנס לפעולה מנגנון זיהוי הניגודיות המיועד לקבל דיוק סופי במיקוד. המנגנון הינו דינמי ואמור לפעול ביעילות גם במעקב אחר גופים נעים. צילום הוידאו מתאפשר ברזולוציית 1080p בקצב של 60fps.

מצלמת סוני NEX-5R
קישוריות ה- WiFi של מצלמת ה- NEX-5R מאפשרת להעביר תמונות וסרטוני וידאו באופן אלחוטי אל טאבלטים או טלפונים חכמים אשר מריצים את אפליקציית ה- PlayMemories של סוני (עבור מכשירי אפל ואנדרואיד) ומאפשרת גם שיתוף מיידי ברשתות חברתיות כמו פייסבוק.


זוהי המצלמה הראשונה בעלת עדשות מתחלפות (ולא קומפקטית) המאפשרת להשתמש באפליקציות יעודיות ובמעמד ההשקה יהיו כמה זמינות לשימוש, כמו Picture Effect+, Smart Remote Control ו- Photo Retouch.

צג המידע של המצלמה הינו מסוג מסך מגע ואפשר לכוון אותו פיזית בהטיה של עד 180 מעלות. המצלמה תחל להמכר בעולם בחודש אוקטובר בצבעי לבן, שחור וכסף במחיר של כ- 670 אירו באירופה כולל עדשת קיט 18-55 מ"מ.

מעבר לתגובות בפורום