IFA – פנסוניק: לשלוט במצלמה, במקרר והמזגן מהסמארטפון

ליאור קורן
29-08-2012 17:35

פנסוניק מציגה בתערוכת IFA חיבור של מוצרי החשמל בבית לסמארטפון ומצלמות מקושרות WiFi עם אפשרות לצילום מהטאבלט.

פנסוניק, כך נראה בסיום מסיבת העיתונאים בפתיחת תערוכת IFA בברלין, משקיעה מאמצים לחבר יותר ויותר מוצרים אל הטלפון החכם הנייד, בין אם מדובר במוצרי אלקטרוניקה בידורית או מכשירים חשמליים לבנים בבית.

מצלמות מקושרות


אנשי פנסוניק הציגו דגמי מצלמות חדשים עם WiFi. מצלמת ה-DMC-SZ5 מגיעה עם עדשת זום 25-250 מ"מ וחיישן ברזולוציית 14 מגה פיקסל, מסוגלת להתחבר באופן אלחוטי עם סמארטפון ולהשתמש בו כראוטר, כך שהיא לא זקוקה לרשת WiFi פעילה. אפליקציית ה- Lumix Link שהינה זמינה עבור טלפונים של אפל או כאלו מבוססי אנדרואיד מאפשרת להשתמש בטאבלט או בסמארטפון כמוניטור חכם – הצלם מסוגל לצלם כשהוא מסתכל בזמן אמת דרך מסך הטאבלט (בקצב רענון של 30fps)   עם אפשרות שליטה על פרמטרים כמו זום, קביעת מיקוד ועוד. לאחר שצולמה התמונה, היא נשלחת ישירות לטאבלט וניתן אף להצמיד אליה תיוג נתונים גיאוגרפי בעזרת שימוש במקלט ה- GPS של הטלפון או הטאבלט. לאחר מכן, כאשר המשתמש מגיע לביתו, התמונה נשלחת בתנועת יד (Swipe) אל הטלוויזיה. לאחר מכן, גם הטלוויזיה יכולה לשמש כראוטר וממנה אפשר להעביר את התמונה הלאה, למשל לטלפון אחר של אורח.

DMC-SZ5
לפני שנתים, פגשנו בתערוכת CES את ה-"טאבלוויזיה", עכשיו פנסוניק מאפשרת את היכולת הזאת בכלל הטאבלטים עם אפליקציה אשר מאפשרת להעביר את השידור החי מהמסך הגדול אל מסך הטאבלט.


טאבלויזיה
בתחום המצלמות, מאז 2008 – עת הולידו פנסוניק ואולימפוס את קטגוריית מצלמות הללא מראה, נראה כי הצרכנים מקבלים בברכה את הפורמט החדש אשר מאפשר לייצר מצלמות קטנות יחסית עם חיישן שדומה בביצועיו לזה של מצלמת DSLR. אנשי החברה מצפים כי עד 2015, מחצית מתחום המצלמות בהן ניתן להחליף עדשות יתפס ע"י מצלמות ה- Mirrorless. באירופה, תופסת פנסוניק כ- 31.7% מתחום המצלמות ללא מראה (נכון לחודש יולי).


פלזמה בגודל 145"


פנסוניק, תציג בתערוכת IFA את טלוויזית ה- 145" שהינה הפלזמה החדה בעולם עם רזולוציית 8K בתצוגה (34 מגה פיקסלים), כמו גם מסך LCD בגודל 20" עם רזולוציה גבוהה במיוחד של 4K*2K. בנוסף, חשפה החברה טכנולוגיית תלת מימד חדשה בשם 'Interactive Multiview' המאפשרת צפייה בתכני תלת מימד ברזולוציית FullHD ללא צורך במשקפים מיוחדים.


באמצעות הטכנולוגיה החדשה, שהוצגה על גבי מסך 103 אינץ של החברה, יכול הצופה להגדיל, להזיז ולסובב את אובייקט הצילום המופיע על המסך באמצעות מגע בלבד Touch Screen ולצפות בו בתלת מימד ברזולוציית FullHD, כאמור, ללא צורך במשקפיים.

בראייה כללית של השוק, החברה צופה כי עד 2015, חלקן של הטלוויזיות החכמות יהווה כ- 50% מכלל שוק המסכים עם כמות מכירות שנתית של 150 מיליון יחידות.

פנסוניק חשפה את מקרן ה- PT-AT6000E שהינו מחליפו של ה-PT-AE5000 ולטענתה הוא פותח במעבדת הסרטים של החברה בהוליווד. יחס הניגודיות של המקרן עומד על 1:500,000, יחידת מידת האור שלו היא  2,400 אנסי לומנס ורמת הבהירות לטענת החברה, גבוהה ב-20% מהדגם הקודם.

לכבות את המזגן הביתי מהמכונית


פנסוניק משיקה מכשירי חשמל לבנים בעלי קישוריות רשת, לחיבור לשירות הענן של החברה, בינהם אפשר למצוא מקרר, מכונת כביסה, מזגן ומד לחץ דם. המשתמש, יכול להפעיל את מכונת הכביסה מרחוק ולראות כמה פעמים נפתחה ונסגרה דלת המקרר (טוב לשליטה מרחוק על דיאטה של אחד מבני הבית...). את המזגן, אפשר להפעיל או לכבות מרחוק (לא צריך להסתובב ולחזור הביתה כאשר נזכרתם כי שכחתם לסגור אותו), מד לחץ הדם ומד פעילות הגוף יכולים לאגור ולתעד את הפרמטרים השונים בגופו של המשתמש.

סמארטפון
השליטה באותם מכשירים, נעשית דרך אפליקציה אותה יש להתקין בסמארטפון, המוצרים יושקו באופן מסחרי עוד השנה בעולם (המקרר בחודש ספטמבר והשאר בחודש אוקטובר או מעט אחריו).

מעבר לתגובות בפורום