אחרי ההפסד של סמסונג לאפל, מה הלאה?

ליאור קורן
25-08-2012 13:00

בית המשפט קבע שסמסונג העתיקה מאפל ולכן תשלם לה יותר ממיליארד דולרים, מה יקרה הלאה, האם השופטים יאסרו על מכירת כמה דגמי טלפונים? והאם חנות סמסונג החדשה שנפתחה בסידני גם היא מהווה העתק?

חבר המושבעים קבע: סמסונג העתיקה כמה פטנטים מאפל והשתמשה בהם ללא רשות, בין הפטנטים: שימוש במחוות "צביטה" לביצוע זום בתמונה, מראה דף הבית במערכת ההפעלה ואף חיקוי של גב מכשיר האייפון. על כך, תשלם סמסונג לאפל, סכום של 1,049,343,540 דולרים. בנוגע לטענות הנגד של סמסונג מול אפל, קבע השופט כי אפל לא השתמשה בפטנטים של סמסונג במכשירי אייפון 3G / 3GS ולכן לא תשלם לה פיצויים.
בהמשך לפסיקת הדין, בית המשפט מתכוון לדון בענין של איסור המשך מכירת כמה דגמי סמארטפונים של סמסונג. כצפוי, צוות עורכי הדין מטעם אפל ביקש מבית המשפט להמשיך בתהליך הזה, באומרם כי מכירות מכשירי סמסונג יוצרות פגיעה קשה עקב הפרת הפטנטים. השופט נענה לבקשה וביקש מנציגי אפל להגיש בקשה רשמית לצו מניעה עד לתאריך ה-29 לאוגוסט.

צו מניעה שכזה, עלול לעצור מכירה של לא מעט דגמי טלפונים מתוצרת סמסונג, אבל, היות ופסק הדין מתייחס בעיקר לדגמים קודמים של סמסונג (בחדשים, בוצעו שינויים במסגרת תכנונם), הענין ישפיע פחות על הדגמים המובילים כמו גלקסי S3. אבל, סמסונג עלולה למצוא עצמה מפסידה סכום כסף גדול יותר מזה שנפסק לה לשלם לאפל.


חנות סמסונג – מחקה את אפל סטור?


בהמשך לצרות אותן חווה סמסונג במאבקה עם אפל, גם פתיחת חנות הדגל החדשה של בעיר סידני באוסטרליה, לוותה בתגובות אשר התייחסו בעיקר לדמיון שלה מול החנויות של אפל.


מקור: smh.com.au
על פי המגיבים, הדימיון ל- Apple Store מתחיל במבנה החנות הכללי, דרך דלפק התמיכה (אשר אפל מכנה אותו בשם Genius Bar), תלבושות אנשי הצוות ואפילו מראה הכרזות ועטיפות המוצרים.


על פי טענת סגן נשיא סמסונג אוסטרליה, אפל לא נכנסה למשוואה בעת חיפוש אחר מיקום מתאים לחנות (שנמצאת בקרבת מקום על אותו הרחוב) וגם העיצוב תוכנן בהתאם לצרכים ולא כחיקוי, אבל רבים אינם קונים את הטיעון הזה. האם גם לכם זה נראה דומה?

מעבר לתגובות בפורום