מבחן רמקולים רצפתיים הגדול - הסיכום

נמר לוי
01-02-2008 07:30

סיכום חוויות מבחן ביקורות רמקולים רצפתיים הגדול, ציון הרמקולים הבולטים בכל סגנון מוסיקה, הפתעות המבחן וכמובן, המנצח הגדול!

3 ימים מאז תחילת המבחן ואני שרוי בתוך סבך רמקולים משלל מינים וצבעים.
מבחן כזה דומה לקפיצה למים קפואים בלב ים: בתחילה הגוף בשוק, לאחר מכן הוא מתחיל להתאזן אט אט ואז מתחילים ברצף עבודה קשה כאשר האופק נראה רחוק מתמיד; זה מעייף, מחייב, דורש תשומת לב רבה וסבלנות אין קץ.

כאשר התחלתי המבחן, החליטה הצנרת בביתי למסור נשמתה לבורא ושפכה את הנוזל שבתוכה על הריצוף בביתי - שני ס"מ לגובה של נוזל שקוף המאיים לפגוע ב- 17 זוגות רמקולים על כל קרטוניהם. אני, כמובן, הצלתי את חייהם (ואולי גם את חיי): העמסתי את שלל הקרטונים והרמקולים על המיטות, הכורסאות ועל כל מקום גבוה ויבש בדירה, האחריות על המוצרים מוטלת על כתפי ועלי האחריות להחזיר את המוצר כפי שקיבלתי אותו.

ביום המחרת הגיע האינסטלטור והחל לרדוף אחר צינורות המים מתחת לבלטות. דפיקות הפטיש (ההדוקות יש לציין) גרעו ממני זמן האזנה יקר שהושלם בלילות.

לכן, כל המבחנים התבצעו החל מהשעה שש בערב בכל יום.

הקדשתי שלושה ימים לכל רמקול, מה שאומר יום האזנה והכרה של המוצר, יום נוסף ממוקד יותר עם רישום וציון נקודות חשובות וביום השלישי מבוצע המבחן עצמו.
בסה"כ, הקצב עמד על 2 רמקולים בשבוע ושיפוץ אחד גדול...

לאחר שהסתיימה החלפת הצנרת, נאלצנו להחליף את כל הריצוף אשר נפגע קשות משיפוץ הצנרת במלואה.
ביום המחרת, הוזמן ריצוף חדש: 37 ארגזים מלאים בבלטות חדשות בסך הכל 1,180 קילוגרם שנאלצתי בעמל רב להעלות לפתח ביתי שנראה כמו חנות סטריאו לפני שיפוץ.

חדר השינה היה עמוס רמקולים וכך גם הסלון, המרצפות החדשות תפסו את מקומן בחדר האמבטיה ובמרפסת. מה שלי היה חשוב הוא שאיזור המבחן יהיה סטרילי לחלוטין.

אז לאחר שייללתי ובכיתי על מר גורלי אתפנה לסיכום עצמו:

רמקוליםזה אינו המבחן ההשוואתי הגדול הראשון שעשיתי, כך שאני מודע לדילמות;

מדובר בציוד רב ומגוון, מה שאומר כי ישנן צפויות היו להיות גם ביקורות פחות טובות וזה קטע פחות נעים, במבחן מסוג זה מגלים את הצדדים האמיתיים של כל רמקול אל מול חברו והשיטה מספקת נקודת ייחוס אמיתית ומוחשית לאיכות הצליל של כל אחד מהנבחנים.

המבחן נעשה כמובן בתנאים שווים לכל רמקול והם המשתנה היחיד בסטאפ, מיקומי הרמקול נבחנו היטב והמבחן נעשה במיקום הנכון ביותר לרמקול עבורי.

יש לציין כי לא סקרתי אף רמקול עד שלא הגיע למיקום האופטימלי בחדר, את המידע הטכני עבור כל רמקול הוצאתי מאתרי היצרנים.

הצלחנו בסדרה זו גם לנטרל סטיגמות שדבקו לחלק מהמוצרים וזאת לטוב ולרע. זו גם הסיבה למספר הפתעות נעימות יותר או פחות בסקירות.

מלבד המצב העכור בעיצוב הבית ובשיפוצים היו רגעים לא קלים במבחן. חלק מהרמקולים אכזבו – מה שגרם לי לצביטה בלב אך אין ברירה - חייב לכתוב הכל, גם אם לא נעים.

עם התקדמות המבחן חזרתי לרמקולים שסוקרו בתחילתו על מנת לבחון את הציונים הסופיים בפרספקטיבה לשאר הרמקולים שנבחנו.

הבולטים והמנצחים

קשה למצוא רמקול שמתמודד בצורה מוצלחת עם שלל סגנונות המוסיקה השונים.
אנו בחרנו לכל סגנון את הרמקולים המתאימים לו ביותר:


מוסיקה קלאסית

הרמקול שבלט בתחום הקלאסי הוא ה- Opera מדגם Grand Mezza שהצליח להכניס אותנו אל תוך אולם הקונצרטים.

הרמקול השני שבלט בקלאסי הוא ה- Cabasse מדגם Jersey שלמרות שהיה מעט רזה בתחם הבס, הצליח להעביר חוויה מרשימה וטבעית מאוד בסגנון זה.

מוסיקה שחורה ("פאנקי")

הרמקול שבלט במוסיקה שחורה הוא ה- System Audio מדגם 1730, למרות היחידות הקטנות שלו הוא הצליח להכניס אנרגיה מיוחדת וקצב מהנה בסגנון זה.

הרמקול השני שבלט בתחום הוא ה- Tannoy Sensys DC2 שללא ספק היה המרשים ביותר כאן.



מוסיקת ג'אז

הרמקול שבלט במוסיקת ג'אז הוא ה- -Acoustics Neat מדגם Motive שהצליח למקם את הלהקה ולהכניס אותנו אל תוך חווית ההופעה באופן משכנע ביותר.

הרמקול השני שבלט במוסיקת ג'אז הוא שוב ה- Opera מדגם Grand Mezza שהעביר גם הוא חוויה בלתי מתפשרת של מועדון ג'אז מעושן.

מוסיקה אלקטרונית פופ-דאנס

במוסיקה זו, הרמקול שבלט הוא ה- CERWIN VEGA מדגם CLS10, בתחום זה לא היו לו מתחרים, הכח הקצב והדינמיקה הביאו אותו לניצחון מוחץ מול כל השאר.

גם ה-Klipsch RF-82 עושה עבודה מדוייקת, אנרגטית ומאוזנת שמביאה לתוצאה מהנה בסגנון זה.

הפתעות המבחן

ה- Cerwin Vega מדגם CLS10 הוא גם הפתעת המבחן, למרות הסטיגמה שנדבקה לו בעבר, הגענו למסקנה כי עם הגברה ראויה ומתאימה הוא יכול לתת חוויה מוסיקלית לא רעה כלל, הגיע הזמן להכיר בזה!

רמקול נוסף שעשה פלאים הוא ה- Duevel מדגם Planets שהצליח לייצר חוויה מוסיקלית שונה וייחודית מכל רמקול אחר, זאת בזכות המבנה המיוחד שלו וכושר העלמות מדהים בחדר, אכן חוויה מיוחדת במינה.


המנצח

המנצח האחד הגדול ריגש אותנו החל מהצליל הראשון שהפיק.
הוא הצטיין במראה החיצוני (ה-סקסיות), הצליל המיוחד והחם, יכולת התמודדות עם סגנונות מוסיקה שונים, איכות בניה בלתי מתפשרת והכל בשילוב תמורה מצוינת למחיר.
הרמקול אותו נכתיר הצליח לכבוש אותנו במראהו ובאיכות הצליל בו זמנית.

המנצח הגדול הינו רמקול ה- Opera מדגם Grand Mezza!




וזה הזמן חברים לומר תודה רבה לכל היבואנים ששיתפו איתנו פעולה ועדיין משתפים, לכל אלו שטרחו ותרמו מזמנם וממרכולתם למען הצלחת המבחן הגדול הזה.

מקווה שנהנתם, אני בכל אופן למדתי ונהנתי מאוד. כבר מתכנן את המבחן הגדול הבא.

בברכה: נמר לוי.

צילומים וגרפיקה: ליאור קורן

קישור: כל ביקורות מבחן רמקולים רצפתיים הגדול!

מעבר לתגובות בפורום