סוני מכריזה על הדור הבא של חיישני מצלמות טלפונים – Exmor RS

ליאור קורן
20-08-2012 21:00

יצרנית חיישני המצלמות סוני מכריזה על הדור הבא אותו תמצאו בסמארטפונים והטאבלטים בשנה הבאה עם רגישות טובה יותר לאור וגם צילום HDR בוידאו לשיפור הטווח הדינמי.

חיישני המצלמות מתוצרת סוני מצויים בדגמים רבים של סמארטפונים, לכן, ההכרזה האחרונה של החברה היפנית יכולה להיות רלוונטית בדגם הבא של הטלפון אותו תרכשו משום שהיא מבטיחה לשפר את איכות הצילום הקיימת.

חיישן הוא אותו לוח קטן אשר חבוי מאחורי גוף הטלפון (או מצלמה דיגיטלית), תפקידו הוא לקלוט את האור אשר מגיע מעדשת המצלמה, להמיר אותו לחשמל ובסופו של תהליך (בשילוב רכיבים נוספים במעגל המצלמה) להפוך את האור הזה לתמונה. הוא עשוי תאים רבים – אלו הם הפיקסלים אשר מרכיבים את הפרטים בתמונה, אולם בגלל הגודל הזעיר שלהם שנדחס בתוך גוף קטן של טלפון, הם אינם מצליחים "לתפוס" באופן יעיל את האור כמו במצלמה רגילה בעלת חיישן גדול יותר ומכניסים רעש דיגיטלי רב לתמונה (אותו רואים בתמונות שצולמו בתנאי חשיכה).


Sony Exmor RS - חיישן מצלמה
חיישני 8-13 מגה פיקסל

סוני, מכריזה על חיישני CMOS בדור חדש אשר קרוי Exmor RS, בשלב הראשון נחשפו שלושה חיישנים קטנים חדשים: הבכיר מבינהם IMX135 מציג רזולוצית 13 מגה פיקסלים שהינה גבוהה יחסית לגודל חיישן שכזה והשניים האחרים מגיעים עם 8 מגה פיקסל (רזולוציה אותה ניתן למצוא בסמארטפונים כמו סמסונג גלקסי S3), כאשר אחד מהם מגיע עם סידור RGBW (הלבן נוסף אל שלושת צבעי היסוד המקובלים – אדום, ירוק וכחול), כך שתת הפיקסל הנוסף מגביר את הרגישות לאור בתנאי צילום בחשיכה, זאת מבלי לוותר על רזולוציה גבוהה.


איך עושה חיישן?...

מדריך: כיצד פועל חיישן מצלמה
החברה מצהירה כי היא שיפרה את איכות התמונה בחיישני ה- Exmor מתוצרתה. הדור לפני סדרת ה- RS החדשה כונה Exmor R  ובו נחשף החיישן לאור לא מצידו הקדמי אלא מהצד האחורי של תשתית הסיליקון כך שהאור המגיע אינו מופרע בגלל תשתית החיווט ושכבת הטרנזיסטורים והחיישן קולט בסופו של דבר כמות כפולה של אור בהשוואה לחיישן רגיל.


בחיישני סדרת Exmor RS הולכת סוני צעד נוסף לתצורת של סידור בשכבות, היא מסיטה ומפרידה את שכבת הפיקסלים קולטי האור ממעגלי ההגברה ועיבוד אות ובכך משאירה את משטח הפיקסלים פנוי לקליטת יותר אור שמגיע מהעדשה.


Sony Exmor RS - חיישן מצלמה
HDR בוידאו

מצב ה- HDR החדש בצילום וידאו מאפשר הגדרת שתי רמות שונות של חשיפה בעת הצילום ומחבר את שני הפריימים השונים בכדי לקבל צילום וידאו עם טווח דינמי רחב מהרגיל וצבעים עזים, גם בעת צילום לילה או צילום באור חזק מהרגיל (שגורם לצבעים בתמונה "להשרף" בטכנולוגיה הרגילה).


בנוסף לחיישנים, הציגה סוני גם יחידות של עדשות עם גודל צמצם מקסימלי של F2.2 עם מנגנון של פוקוס אוטומטי אשר מותאם לגודל הזעיר של יחידות הפיקסלים (1.12μm). סוני מצהירה כי הקטנת הגודל של יחידת המצלמה הופך לחשוב במכשירים קטנים ודחוסים כל כך כמו טלפונים חכמים וגם מחשבי לוח.


Sony Exmor RS - חיישן מצלמה
חיישני המצלמה החדשים יוצאו ליצרניות הסמארטפונים או טאבלטים החל מחודש אוקטובר הקרוב, כך שהם צפויים להגיע למוצרים החדשים בתחילת שנת 2013.

מעבר לתגובות בפורום