אמת בפרסום – עד כמה דקה באמת מסגרת מסך ה- LED LCD שלכם?

ליאור קורן
19-08-2012 09:00

בלוגר גרמני רכש מסך מחשב LED LCD בעל מסגרת דקה במיוחד, אבל גילה שהצהרות היצרנית (LG במקרה הזה) לא תאמו את המציאות. הבלוגר החליט לא לוותר בענין והעלה סרטון מחאה.

 

הרבה נתונים טכניים במפרט, לא ניתנים לבדיקה ואימות ע"י הלקוח בבית, כמו למשל, זמן תגובה או ניגודיות שדורשים ציוד מיוחד בכדי למדוד אותם. אולם, מה קורה במקרה של הנתונים האחרים, כאלו שכן אפשר למדוד באמצעים פשוטים, האם אתם טורחים לבדוק אותם לאחר שקיבלתם את המוצר הביתה?

LG IPS 237I LED LCDבשנתיים האחרונות, בעידן מסכי ה- LED LCD, יצרניות המסכים היריבות, מתחרות בינהן במסעות הפרסום על עד כמה דקה מסגרת המסך (בנוסף לעובי). דקיקות המסגרת תורמת בהחלט לעיצוב ול"אפקט החלון" בעת הצפיה בטלוויזיה, אך האם הצהרות מחלקת השיווק אכן תואמות את המציאות בפועל?


סבסטיאן שניידר מנהל ערוץ טכנולוגי ביוטיוב בשם Tech Century והוא רכש לעצמו מסך מחשב חדש של LG מדגם IPS237, זאת בעקבות פרסומי החברה על כך שרוחב מסגרת המסך עומד על 1.2 מ"מ בלבד. אך לאחר שהגיע המסך, גילה סבסטיאן כי הפער האמיתי בין קצה המסגרת ועד לקטע בו מוצגת התמונה בפועל עומד על 11 מ"מ.


החברה מגדירה בפרסומיה את מסך המחשב הזה כבעל "מסגרת כמעט בלתי נראית", מה שגרם לקונה לרכוש אותו, במטרה להצמיד שני מסכים מאותו הדגם וליצור תמונה גדולה יותר. גם התמונה על אריזת המסך הראתה תמונה שתופסת את כל שטח המסך, ללא מסגרת וגם פרסומי החברה הרשמיים מדברים על מסגרת דקיקה בעיצוב קולנועי שמותיר את כל שטח המסך כמעט, עבור הצגת תמונה. תכונה זו זכתה לפרסום רב ואתרים רבים התייחסו אליה בעת שיצאה סדרת IPS7 של LG.


כך מציגה החברה את המסגרת ביחס למסך מחשב רגיל:



דק, אבל פחות

ומהיכן נובע ההפרש במידות? מסגרת המסך עצמה הינה דקה, אך פנל המסך אינו מציג את התמונה על כל שטחו, אלא מותיר פס שחור בצדדים ברוחב של כ- 10 מ"מ נוספים, מה שיוצר את הפער המדובר.


למען האמת, חוסר ההתאמה הזה אינו יחודי רק ל- LG וגם בדגמי הטלוויזיות האחרונים, שם מצהירות יצרניות המסך השונות על מסגרות בעובי 5 מ"מ בלבד, התמונה מתחילה כמה מילימטרים מאוחר יותר, בדומה למקרה הזה ואם הענין חשוב גם לכם – אל תשכחו להגיע עם סרגל לחנות ולבדוק את הענין בפועל.

הבלוגר החזיר בסופו של ענין את המסך והחליט לספר על כך בסרטון וידאו – תוך שהוא מציג את הצהרות היצרנית מול הממצאים בשטח.


מעבר לתגובות בפורום