מערכות האודיו היקרות ביותר בעולם - רמקולים, מגברים ופטיפונים

ליאור קורן
16-08-2012 13:15

השקעתם אלפיים שקלים במערכת הסאונד וחושבים שזה הרבה? יש כאלו ששמו מיליון דולר ואפילו שבעה בכדי לקבל את תואר "הכי הכי" בסלון או בחדר האזנה.

רבים מחובבי תחום האודיו, מוכנים להשקיע אלפים, עשרות אלפים או אף יותר בתחביבם היקר, אבל כמה יקר יכול להיות רמקול, מגבר או פטיפון? ליקטנו עבורכם כמה מהרכיבים היקרים ביותר בעולם כיום.

אתר Higher Fi קיבץ לרשימה כמה מרכיבי האודיו היקרים ביותר, בכמה קטגוריות:

הרמקולים שניצבים בראש הרשימה מקבלים את התואר "פרמיום" בקלות רבה: דגם Organic Harmony מתוצרת חברת Shape Audio – נמכר במחיר של 6,950,000 מיליון דולרים כשהם עשויים זהב. אלו הם רמקולים בתצורת 5Way הכוללים יחידת הגברה של 1000 וואט עם מגברי Class D פנימיים ושליטה. הרמקול עשוי זהב 18 קראט ושוקל 215 ק"ג. יש גימורים זולים יותר של כסף או ברונזה.


רמקולים Organic Harmony מתוצרת חברת Shape Audio
במקום השני, ניצבת "רצועת רמקולים" מבית חברת Transmission Audio. בתמורה לשני מיליון דולרים, תקבלו מבנה המורכב מעשרות יחידות רמקולים, עם וופרים דינמיים ופסי טוויטרים מבוססי טכנולוגיית ריבון.


Transmission Audio
במקום השלישי והמכובד גם הוא, ניצב גוש הרמקולים מתוצרת Kharma ההולנדית, דגם ה- Grand Enigma נראה לעין כמגדל של רמקולי הגברה באיצטדיונים והוא ימלא כל סלון ענק בצליל רם, הרמקולים הללו, נבנו בהזמנה מיוחדת עבור לקוח בלגי.


רמקולים Kharma Grand Enigma
דירת הסטודיו (עם חדר שינה אחד) הכי יקרה בעולם, ממוקמת במערב טוקיו ומוצעת במחיר מבוקש של 23 מיליון דולרים. בעלי הדירה – איש עסקים, שיפץ אותה במשך 18 חודשים ולא שכח להשקיע גם במערכת אודיו איכותית.

דירת סטודיו - טוקיו
הרמקולים אותם אתם רואים הינם מערכת שלמה המורכבת מדגמי Signature 1+2 של Epilogue (מחיר 300,000$) עשויים אלומיניום ופלדה בשילוב עם סאב וופר Epilogue 3 Signature.


רמקולים Signature 1+2 של Epilogue
מגברים סופר יקרים


רמקולים אינם יכולים לפעול ללא מגבר ש"דוחף" אותם, כאן המחירים הינם מעט יותר צנועים, כאשר במקום הראשון ניצב ה- Opera One של Pivetta אשר יזרים אליכם לא פחות מ- 20,000 וואטים.

Opera One של Pivetta
מתחתיו, ניצבים במקום השני והשלישי מגברים מתוצרת Ultrasound, מהם יוצרה רק יחידה אחת, כאשר מגבר המנורות המשולב Otello עולה 600,000$ והוא מציג לטענת החברה את הבס המהיר וההדוק ביותר עם Zero damping factor, חיווט בעבודת יד, תיבה מעץ אגוז ומשקל של 90 ק"ג. על המגבר, עבדו שלושה מהנדסים במשך 5 שנים כמעט.


אחיו מדגם Parsec עולה 400,000$ דולרים "בלבד", הוא מסוגל לספק 30 אמפר בכל עומס ואות השמע עובר דרך שלושה רכיבים בלבד מהכניסה ועד ליציאה, מה שאמור להבטיח אות נקי ומוזיקלי ככל האפשר.

מגברי Ultrasound, משמאל: Otello, מימין: Parsec

המגברים הכי יקרים בעולם (מחיר מעל 100,000$):



פטיפונים

הפטיפון היקר ביותר עולה 650,000$, הוא דגם AV DesignHaus Dereneville VPM 2010-1 אשר כולל גם מיקרוסקופ אלקטרוני לשם וידאו דיוק מוחלט, שלדה כבדה (60 ק"ג) הנשענת על מתלים, מדידת מהירות הצלחת מתבצעת בדיוק של 24,000 פולסים לשניה.


AV DesignHaus Dereneville VPM 2010-1
AV DesignHaus Dereneville VPM 2010-1
גם ראשים לפטיפון הם לא דבר זול, למשל כמו Koetsu Coralstone Platinum אשר עשוי אבן Coral ונמכר במחיר 15,000$.


המתחרה ClearAudio מציעה את גולדפינגר במחיר של 14,999.99$.
ראשים לפטיפון, משמאל: Clearudio, מימין: Koetsu
סרטון: הפטיפונים הכי יקרים בעולם (במחיר של 100,000$ ומעלה):

מעבר לתגובות בפורום