החל סבב האזנה לרמקולים... חווית מסע קניה בפורום אודיו

dtown
01-08-2012 10:00

רצינו לשתף אתכם במסע של אחד מחברי פורום אודיו באתר בחיפוש אחר זוג הרמקולים המתאים ביותר לטעמו, זה לא מסע פשוט, אבל מעניין ובהחלט חוויתי, זהירות, לא למתחילים!

חבר הפורום kyroz החליט כי הגיע הזמן לשדרג את זוג הרמקולים הנוכחי שלו ופתח במסע... ניתן לו לספר על הדרך במילותיו שלו:

"תקציב: עד 20 אלף ש"ח.
יעד: שיהיה צלול, חד, מפורט כמו הפוקאלים (רמקולים) הנוכחיים, אך עם טיפה יותר "חום" וכיפיות,
מאז שנוספו ה-M2TECH EVO + PS הסאונד מפורט, גדול ולא נעים לאוזן.
הכל התחיל מאז ששמעתי את האלקטרה 1038be, קיבלתי צביטה וליטוף בלב והתחלתי לפזול. רציתי 1028be, אך חדשים עולים 30K ש"ח שזה כבר כולל טרייד- אין מהפוקאלים הנוכחיים.

את סבב האזנה התחלתי אצל דני בכור, בחור מקסים, מיוחד... שהזמין אותי לשמוע מוסיקה (במלים האלו).
לקחתי איתי את ה-Peachtree Audio Nova האהוב, ונסעתי לצפון תל אביב, התחלנו עם Coincident Total Eclipse MK2 Sonus Faber Guarneri Mementoהעצומים, עם סאונד מפורט, ענק ועמוק, אך עדיין דומה מדיי לפוקאלים שלי.
עברנו ל- Sonus Faber Guarneri Memento, נראים כמו פסלים, אני פחות אהבתי את כל עניין השרוכים, קצת פלצני מדי עבורי, אבל הסאונד היה כל כך כיפי, עמוק.. טיפה חם מדיי והטוויטר בכלל לא חד, לכן חשבתי פעמיים למרות שמבחינה תקציבית הם התאימו.
לבסוף שמעתי את ה- Audio Physic Virgo 3, שהוא ללא ספק, כמו שגם דני ציין, שילוב בין 2 הרמקולים הנ"ל... בהחלט רמקולים מעולים, אך עדיין לא הרגשתי שישנה קפיצת מדרגה מספקת.

המשך האזנה

היום המשכתי את הסיבוב.

נסעתי ל"עלית אודיו", לצערי גמליאל, הבעלים לא היה נוכח, אך קיבלתי אחלה של הדגמה מבחור שהיה שם בשם ניב, שקצת הסתבך אך בסוף הצליח להשמיע לי את המתמודדים מבית קבאס, אני לא בטוח אם זה היה EGEA או IROISE, אך הסאונד היה מצוין... חם יותר מהפוקאל, מפורט...
הם אומנם לא קיבלו בברכה את המגבר שלי, כנראה שה-80Watt שלו לא בדיוק אמיתיים כצפוי, לא נורא, כל הוואטיים הראשוניים מדהימים בהחלט.
בכל מקרה, גם כאן לא הרגשתי שישנה קפיצה מספקת מהפוקאל.
ניב רצה להדהים אותנו והכניס אותנו לחדר בו נמצאו ה-Pacific 3, רמקולים שמתומחרים בכ-100K+ ש"ח.... והתוצאה הייתה בהתאם... מרגשת, נכונה... סוחפת וכיפית בצורה כזו שניתן היה להשאר שם זמן רב, אך מן הסתם.... המחיר.

רמקולים Cabasse
דמעות
המשכנו הלאה ל"סטריאו סטאר".

שם פגש אותנו בחור נחמד מאוד בשם עוזי, ששמח לעזור ועשה הכל בחיוך, למרות שאפילו לא קבעתי פגישה.
התחלנו עם הסטודיו 100 של פרדיים, וGLE 490 (אם אני זוכר נכון) של CANTON, שנשמעו מצוין - הקנטון יותר נעימים לדעתי.

אומנם תנאי ההאזנה לא היו אידיאליים, אך עוזי עשה מאמצים והכניס גם את ה-Signature S8 של פרדיים לחדר היחסית קטן, הביא נגן CD של רוקסן, אני הבאתי מהאוטו את הפיצ'טרי החמוד שלי,
וכאן כבר היו דמעות.... ממש רציתי לקום וללכת, לא חושב שאשמע איי פעם משהו כל כך נקי, טהור... אמיתי, מלטף ועוטף כמו הרמקול הזה...

Paradigm Signature S8
המסע אמור להגמר כשאני כותב מלים כאלו על רמקול, אני מניח מה שעוצר אותי הוא המחיר, ההזדמנות שנתנה לי היא על הגימור האדמדם (שלא מתאים כלל לסלון שלי), ואם ארצה חדש, אצטרך להוסיף 10K+, מה גם, שלפני כמה חודשים נמכרו בלוחות זוג כזה בסביבות ה-14K ש"ח... כואב לי הלב לרכוש ביותר, מה גם שתמיד חשבתי שהרמקול הבא יהיה האלקטרה.
אז לבינתיים, לפני שאעשה צעד... אמשיך במסע האזנות, לא נשארו עוד הרבה מתמודדים מבחינתי - אשמח לחוות דעת מכם.

נ.ב. - ברגעים אלו ממש המגבר החמוד (שנמצאה אצלו בעיית זמזום קלה) בתיקון \ שדרוג אצל יאיר פורמן, מי יודע... אולי הוא יוכל להיות אפילו יותר טוב.
אצל יאיר שמעתי את ה-L'estre Harmonico... מדפיים מדהימים, חמים.... בהחלט רמקולים שניתן לחיות איתם בכיף, לא ברור לי איך במחיר שלהם אנשים פוזלים לצדדים בכלל.

סלחו לי על המלים הפלצניות, גם pacific 3.... גם signature s8.... יותר מדיי רגשות."

מוזמנים לקרוא את המשך המסע בשרשור בפורום אודיו.

מעבר לתגובות בפורום