סמסונג Z720: סליידר אלגנטי וזריז

אמיר אראל
28-01-2008 10:38

ה-Z720 הוא חלק מסדרת ה-Ultra Slim של סמסונג. זהו המכשיר הראשון בישראל מבית סמסונג הכולל מצלמת 3 מגה-פיקסל עם פוקוס אוטומטי וגלישת נתונים מהירה ברשת HSDPA.

ה-Z720 הנמכר ברשת אורנג', מהווה את אחד השילובים המוצלחים ביותר בין יופי ותכונות מתקדמות שהגיעו לארץ.

מדובר במכשיר הראשון בישראל מבית סמסונג הכולל מצלמת 3 מגה-פיקסל עם פוקוס אוטומטי וגלישת נתונים מהירה ברשת HSDPA. בנוסף, סמסונג עשתה מאמצים ראויים לציון בממשק ובנוחות השימוש.


ה-Z720 הוא חלק מסדרת ה-Ultra Slim של סמסונג הכוללת בין השאר את ה-X820 שנמכר היטב בישראל. הטלפון מגיע בחבילה קומפקטית וקטנה, בתצורת סליידר, בעובי של- 13.8 מ"מ ומשקל של 80 גרם בלבד.

אלגנטי

המכשיר אלגנטי מאוד ומשדר יוקרה, הוא יושב היטב ביד, והחזית בנויה מחומרים איכותיים למדי. התלונה היחידה שיש לי בנוגע לעיצוב, היא שהמכשיר דומה מדי לדגמים הנחותים יותר של סמסונג לדוגמא, ה-E250 ובכך הוא מאבד חלק מהיוקרה.


אך למרות העיצוב הנוצץ, איכות הבנייה מוטלת בספק כלשהו. ראשית, גב המכשיר עשוי מפלסטיק פשוט הנשרט בקלות רבה. מנגנון ההחלקה של הסליידר איכותי, אך קיים רווח גדול בין שני החלקים כאשר הסליידר פתוח המאפשר לאבק וחול להכנס למנגנון. בנוסף, המסך והמסגרת המתכתית מושכות טביעות אצבעות יותר מן הממוצע.

בצד החיובי, יש לציין את הכיסויים הנוחים על כל החיבורים של המכשיר, את הגישה הנוחה לכרטיס הזיכרון, ואף את נוחות הגישה לסוללה ולסים.
המקשים גדולים, לוח המקשים מואר היטב ומרווח דיו.

מסך
Z720לטלפון מסך בגודל 2.1 אינץ', עם 256 אלף צבעים ורזולוציה של 240x320. המסך חד מאוד ולמרות גודלו הקטן יחסית, הוא מסך מצוין. הצבעים מדויקים ויפים והמסך נשאר קריא במידה סבירה תחת אור שמש. המסכים של סמסונג תמיד היו איכותיים, אך כעת צריך להזכיר לחברה הקוריאנית, ש-2.1 אינץ' זה קטן משמעותית מהמסכים הגדולים של היום, גם בתצורת סליידר (דוגמת ה-N95).

ממשק ה-Black החדש נוח יחסית עבור פעולות בסיסיות. ריבוי הכפתורים במכשיר, ובראשם כפתור קיצורים ייעודי, מאפשרים גישה בלחיצה אחת או שתיים לכמעט כל התכונות שבשימוש יום-יומי. הממשק מלא באפקטים גרפיים הניתנים לשליטה על ידי המשתמש. רוב האפקטים נחמדים, אך חלקם נראים זולים למדי ומיותרים.
הממשק מצטיין במיוחד בתחום הכתב. ניתן לשלוט על סוג הגופן וגודלו ואף על צבע הכתב וצבע הרקע., ואף ניתן להגדיל את הכתב בקלות בקריאת הודעות SMS או מסרים אחרים. זו פונקציה חשובה מאוד עבור ציבור עם קשיי ראייה וסמסונג היא כרגע המובילה בתחום זה.

מצלמה
המכשיר מצויד במצלמה ברזולוציה 3 מגה-פיקסל (2048x1536), המתקדמת ביותר מבין מכשירי סמסונג שנראו בארץ. המצלמה כוללת פוקוס אוטומטי בלחיצה, שליטה ידנית על האיזון הלבן ועל ה-ISO וצילום וידיאו ברזולוציה סבירה – CIF. בולט בחסרונו הוא פלאש, או נורת לד שלא נמצא במכשיר. איכות הצילום מעל לממוצע, בערך ברמה של ה-N73. אך למצלמה יש בעיה אחת מרכזית – ההשהיה. מרגע הלחיצה על כפתור הצילום ועד רגע הצילום עוברות מספר שניות טובות בהן המכשיר מבצע את כיוונון הפוקוס. בניגוד למצלמות רגילות, הפוקוס אינו פועל אחרי חצי לחיצה, ולחיצה מלאה תיצור את ההשהיה המוגזמת הזו. התוצאה היא שהמצלמה די מיותרת לתמונות זזות, והאובייקט המבוקש יצא מהפריים, או לחליפין יצא מטושטש. עם זאת, צילומים באור יום יכולים לצאת מצויינים.



נגן המוזיקה סטנדרטי למדי ומציע ממשק פשוט ויעיל, הדפדוף בתיקיית המוזיקה מהיר, וכך גם פעולות נוספות. הנגן מאפשר ליצור רשימות השמעה אישיות בקלות. אם זאת, מספר האפשרויות מוגבל ומצומצם, ואינו מתקרב למבחר הקיים בנגני ה-Walkman של סוני-אריקסון. איכות המוזיקה סבירה בהחלט ורמת הסאונד גבוהה דרך אוזניות. הרמקול לעומת זאת, מאכזב עם ווליום נמוך מהממוצע ואיכות בינונית.
האוזניות המגיעות בערכת המכשיר נראות אלגנטי, והסאונד שלהם סביל, אם כי הן לא יושבות היטב על האוזן.

Z720סוללת המכשיר חלשה למדי. הסוללה, מסוג li-ion 900mAh אמורה להספיק ל-180 דקות דיבור ו-260-290 שעות המתנה. במציאות היא תספיק בממוצע ליום עד יום וחצי תחת שימוש ממוצע, לטעמי לא מספק עבור מכשיר כזה.

מבחינת תכונות וביצועים, ה-Z720 של סמסונג נופל ממתחריו הישירים – ה-K800 וה-N73. אך לסמסונג משלב שתי יתרונות שעשויים להעניק לו את היתרון אצל קונים רבים: ראשית, הוא פועל בדור 3.5, מה שמעניק כמובן, חווית גלישה מהירה בהרבה. ושנית, הוא מגיע בגוף דקיק, מעוצב ומזמין, בניגוד למתחריו המרובעים.

סיכום

ה-Z720 מצויד בממשק חדש ונוח, מצלמה מתקדמת ומבחר קישוריות מתקדם. הוא אחד מהסליידרים הדקים בעולם, והוא שוקל רק-80 גרם. כל אלו הופכים אותו לבחירה מומלצת וכדאית למי שרוצה לשלב תכונות ועיצוב.


ציון:

מחיר:

59x36 שקלים לחודש ברשת אורנג'

מפרט:

• תואם לרשת דור 3.5 (HSDPA) Tri-band: 900/1800/1900 MHz
• עיצוב סליידר מסדרת Ultra Slim
• מצלמת סטילס/ וידאו 3 מגה פיקסל עם פוקוס אוטומטי + מצלמת VGA
• מסך צבעוני, 262,000 צבעים, גודל 2.1"
• נגן מוסיקה MP3 תומך בפורמטים מתקדמים.
• נגן וידאו Mpeg4 לצפייה בוידיאו קליפים שהורדו וסרטונים שצולמו במכשיר.
• רמקול פנימי מובנה
• צפייה והצגת קבצי MS Office
• קישוריות Bluetooth סטריאופוני (A2DP) / USB
• חריץ הרחבת זיכרון (MicroSD)
• רמת קרינה SAR: 0.795 W/kg
• מידות:
o גובה: 104.5 מ"מ
o רוחב: 51.3 מ"מ
o עובי: 13.8 מ"מ
o משקל: 80 גרם



דון על מאמר זה בפורום!

מעבר לתגובות בפורום