פרסומות מהימים בהם עוד קידמו מוצרי אודיו בטלוויזיה

ליאור קורן
08-07-2012 06:46

מה עושה אודיופיל חנון בפרסומת בטלויזיה? על איזו קסטה שרים חברת להקת Bee Gees, מה שר מרווין גיי על פורמט ה- CD ולמה סוני מצהירה כי "קטן זה טוב יותר"? פרסומות מהימים בהם עוד קידמו מוצרי אודיו בטלוויזיה.

 

כך פרסמו פעם מוצרי אודיו: בשנות הזהב של עידן האודיו (שנות השישים, השבעים והשמונים שרבים מהיצרנים מתגעגעים אליהן), נשפכו הררי כסף על פרסומות. דרך תשדירי הטלוויזיה, ניתן לזהות גם את המגמות העיקריות העולם הסטריאו באותן השנים והשינויים שעברו עליו – מעבר מהעידן האנלוגי לדיגיטלי והתקופה בה שלטו "הקסטות".

בפרסומת הזו יש התייחסות ישירה לאודיופילים, האם לבחור מוצר בגלל הנתונים היבשים שלו או דרך האזנה?
הרוכש הפוטנציאלי אינו מסוגל להחליט על המוצר המתאים ולכן מביא עימו את החבר האודיופיל המומחה – תסריט שכל בעל חנות אודיו מכיר מהשטח... פרסומת של סנסוי.



איך ימאהה משכנעת אתכם לרכוש מערכת סטריאו מתוצרתה? בעזרת חוברת הדרכה והשוואה למתחרים - פרסומת משנת 1976 עם תיאור מערכת "סטריאו דינמיט!":


חברת Magnavox מציגה לראווה את מוצרי האודיו שלה, פטיפונים, טייפ סלילים ועוד...


הסטריאו של חברת RCA האמריקאית מוצג עם הצהרה בומבסטית: "מה שאתם הולכים לראות היום הוא לא פחות מנס"...



דור ה- CD

מה זה בכלל נגן CD? הנה אחת מהפרסומות הראשונות בענין זה, סוני גייסה את המוזיקה של מרווין גיי לקידום נגן התקליטורים שלה.



אנשי סוני ממשיכים לשכנע אותנו שה- CD הינו "קול החיים".


לא פחות משש דוגמניות גויסו לסרטון הפרסומת של פיוניר שהציג נגן תקליטורים ראשון עם מקום לשישה דיסקים במגש.


ואחרי שהתעשיה אמצה את ה- CD כפורמט השולט, קם קול צעקה ומלחמה בין הצליל הדיגיטלי לזה האנלוגי של התקליט, בכתבה של MTV, מספרים אומנים כמו ניל יאנג, פיטר גבריאל והעיתונאי מיכאל פרמר מהמגזין סטריאופייל מה חסר להם בדיגיטל.


ומה עם הקסטות?

נגן נייד בטכנולוגיה של פעם: עוד הרבה לפני עידן נגני ה- MP3, שודרה פרסומת של סוני לווקמן שמגיע בגודל של מארז הקסטה.


הקהל מעדיף גדול: פרסומת ביפנית משנת 1979 – סוני מנסה לשכנע בקול סמוראי תקיף מדוע כדאי להעדיף וידאו טייפ עם קסטות בטה מקס קטנות על פני VHS גדולות על המדף, זה לא עזר לה בחנויות.


Memorex מגייסת שני שמות ענק בתחום המוזיקה: Ella Fitzgerald ו- Chuck Mangione לפרסם את הקסטה שלה שעל פי הצהרת החברה, מצליחה לשחזר הקלטה חיה באופן משכנע.

אלה פיצגלרד:




אנשי TDK גייסו את להקת בי גי'ז לפרסום הקסטות שלה:


ולסיום, אחד מהאימג'ים הזכורים והחקוקים ביותר בזיכרון בתחום האודיו והפרסומות בכלל:
המוטיב הקלאסי של אדון ומשרת ותיק ומקצוען בא גם כאן לידי ביטוי בפרסומת נוספת לקסטה של Maxell משנת 1983: “גם אחרי 500 השמעות, הקסטה שלנו ממשיכה להעניק Hi Fidelity” עם מוזיקה רועמת של ואגנר.

מעבר לתגובות בפורום