גוגל משיקה: טאבלט נקסוס 7, סטרימר נקסוס Q, אנדרואיד 4.1

ליאור קורן
28-06-2012 00:00

באירוע מלא חידושים, הציגה גוגל מכשירים בסדרת נקסוס: את הטאבלט הראשון הממותג שלה, סטרימר כדורי, גרסה חדשה לאנדרואיד – 4.1 ופרטים נוספים על המשקפיים העתידניים – Google Glass.

ועידת המפתחים של גוגל (סן פרנסיסקו) היתה הפעם מלאת בשורות, במספר תחומים עם חוט מקשר מרכזי – מערכת ההפעלה אנדרואיד.

טאבלט – גוגל נקסוס 7

טאבלט ה- Google Nexus 7 מציב אתגר לשאר יצרניות מחשבי הלוח, עם מפרט עדכני במחיר של 199$. מה כולל מפרט זה? משקל 340 גרם, 9 שעות סוללה, מסך LCD IPS בגודל 7" שאמור להיות איכותי ביכולת הצגת הצבעים וזויות צפיה, עם רזולוציית1280x800  פיקסלים, מעבד ארבע ליבות Tegra 3 של Nvidia, קישוריות WiFi / BT / NFC ומצלמה קדמית בלבד עם 1.2 מגה פיקסל. גרסת ה- 199$ תגיע עם מרחב אחסון של 8GB ואילו ב- 249$ יקבל הרוכש 16GB (ללא אפשרות הרחבה – עקב חסרונו של סלוט כרטיסי זיכרון). עם הרכישה, ינתנו גם 25$ לרכישת ישומים בחנות Google Play.

הטאבלט החדש ׁ(מיוצר בפועל ע"י אסוס), יחל להגיע לבתי הצרכנים באמצע חודש יולי והוא יהיה זמין לרכישה בתחילה בארצות הברית, אוסטרליה, אנגליה וקנדה, כאשר תושבי ישראל יצטרכו להמתין לעת עתה.


סטרימר נקסוס Q

סטרימר ה- Nexus Q מעוצב ככדור שחור עם פס צבעוני המקיף אותו (חוצה אותו לשניים ומאפשר לסובב חצי כדור עבור שליטה על עוצמת הקול) וסוללת חיבורים מאחור, גוגל מכנה אותו "סטרימר חברתי" – המושך תכנים חברתיים דרך הרשת. נקסוס Q נשלט ע"י מכשירי אנדרואיד כמו טלפונים חכמים או אנדרואיד ואם תבחרו להתקין בכל אחד מחדרי הבית סטרימר Q, תוכלו בעזרת הטלפון, לקבוע איזה שיר או סרט יתנגנו בכל אחד מהם בנפרד.

תכונה יחודית נוספת היא הכללתו של מגבר אודיו קטן בתוך גוף הסטרימר (25 וואט) – מה שיאפשר לחבר אליו זוג רמקולים חיצוניים. מגוון החיבורים כולל יציאת HDMI עבור תמונה וגם קול, כמו גם יציאת אודיו אופטית. המפרט הטכני העיקרי, כולל מעבד TI OMAP 4460 (כמו זה המגיע בטלפון גוגל גלקסי נקסוס), זיכרון ראם 1GB ואחסון 16GB, ממשק WiFi פנימי ושקע רשת חוטית, תקשורת BT וגם NFC.

Google Nexus Q
המחיר בארה"ב, עומד על 299$ ולטענת גוגל, ה- נקסוס Q תוכנן וגם מיוצר בארצות הברית, הוא יחל להמכר בעוד כחודש. בנוסף, תציע החברה זוג רמקולים מדפיים מותאם Triad במחיר של 399$ בעלי טוויטר בקוטר 1 אינטש, וופר בקוטר 6.5" וטווח תדרים של 20kHz-75Hz.

הסטרימר מתבסס על Android @ Home – זהו תקן מסגרת עבור הפעלת עזרים או מכשירים ביתיים דרך או בעזרת מערכת האנדרואיד, למשל תכנות הפעלה של מכשירים או אורות בבית בעזרת אירועים ביומן הטלפון, קישור בין מכשירי מולטימדיה שונים וחיבור לתכנים בשירותי ענן.



אנדרואיד גרסה 4.1

אנדרואיד 4.1 מציגה יעול ביצועים (שיפור במהירות המערכת), מקלדת משופרת עם אפשרות חיזוי מילים והקלדה קולית גם ללא חיבור אינטרנט פעיל (כרגע באנגלית בלבד), אינטגרציה טובה יותר של החיפוש דרך המכשיר, עם ביצוע הקשרים לתכנים אותם חיפש המשתמש או אתרים בהם הוא ביקר קודם לכן, להמליץ על אטרקציות ליד מקומות מבוקשים ועוד. החיפוש הקולי משתכלל ומאפשר מעתה לקבל גם מידע על מזג אויר, תכנים מויקיפדיה ומידע על מסעדות למשל. שיפור נוסף במערכת הוא אפשרות סידור נוחה יותר של קיצורי דרך וישומונים בדף הבית של המכשיר. קישוריות ה- NFC מקבלת משמעות גדולה יותר עם השקת אפשרות העברת תמונות ממכשיר למכשיר בנגיעה וחיבור מהיר אל רמקולים חיצוניים אלחוטיים (BT) – זאת בתנאי שגם הם כוללים NFC. גוגל הכריזה גם על שיפור בשפות עברית וערבית בגרסה 4.1 החדשה. גרסת Google Earth 7.0 מציגה מפות תלת מימד חדשות ומפורטות למספר ערים בארצות הברית, בינהן לוס אנג'לס, פורטלנד ועיר אירופאית בודדה לעת עתה – רומא.

בטאבלט הנקסוס 7, אפליקצית המפות Indoor תהיה מסונכרנת עם חיישני המכשיר (כמו מצפן) כך שכאשר המשתמש יסתובב בתוך מבנה, גם כיוון המפה במכשיר ינוע ביחד עימו (כולל שינויי זוית). מצב צפיה מקומי במפות, יאפשר להוריד מפות ערים שלמות למכשיר מבלי להזדקק לחיבור רשת פעיל. חנות היישומים של גוגל, תאפשר מעתה גם רכישת תכנים כמו סרטים, תוכניות טלויזיה וגם מגאזינים, כך שהטאבלט יקבל את מנת התכנים לה הוא ראוי. גוגל חתמה על הסכמים עם אולפנים וחברות מדיה כמו ABC, NBC, סוני, אולפני פארמאונט, דיסני ועוד.

אנדרואיד 4.1 Jelly Bean תגיע בתחילה למכשירים סמסונג גלקסי נקסוס, נקסוס S וגם אל הטאבלט מוטורולה Xoom באמצע חודש יולי באמצעות "הורדה מהאויר" אל המכשיר – OTA.

משקפי גוגל

המשקפיים יגיעו עם קישוריות WiFi (יוצעו אולי גם גרסאות עם מודול סלולארי), השליטה נעשית בעזרת פקודות קוליות ולחצנים פיזיים על זרוע צד המשקף, כמו גם פד מגע קטן לתנועות אצבע. חיישני המשקפיים עוקבים אחר תנועות ראשו של המשתמש, המצלמה הפנימית מסוגלת לצלם וידאו ולשדר אותו בתלות בתקשורת זמינה.
משתתפי ועידת Google I/O יוכלו להזמין את המשקפיים מדגם Glass Explorer Edition (גרסת פיתוח) במחיר של 1,500$ לזוג משקפיים אשר יסופקו רק בשנת 2013.

מעבר לתגובות בפורום