LG LM671Y - טלוויזית ה- LED החכמה במבחן

liorkoren
19-06-2012 08:30

מסך ה- LED LCD החדש של LG, מסדרת LM671 מציע ממשק חכם חדש ומשופר ביחס לשנה שעברה, שלט Magic Remote משוכלל יותר, משקפי תלת מימד פאסיביים נוחים לשימוש ותמונה נעימה לעין, אם כי השחורים בה פחות מרשימים. ביקורת טלויזית LED LCD.

LG השיקה בישראל את הסדרות החדשות, טלוויזיות LED LCD וגם פלזמות חכמות, השאלנו לסקירה את ה- LM671 אשר ממוקמת אחת מתחת לסדרת הדגל LM680. איזה שינויים ביצעה השנה היצרנית הקוריאנית בטלוויזיה החדשה ומה מיחד אותה מול המתחרות?

עיצוב חדש ואלגנטי

ככל שהדגם הינו בכיר יותר בסדרות של LG, כך דקה יותר המסגרת שלו, מדדנו מרווח של ס"מ בין מסוף התמונה המוצגת בפועל על המסך ועד לקצה המסגרת הפיזית, מה שמותיר לעין המשתמש את מירב השטח להצגת תמונה נטו. העיצוב הכללי של המסך הינו מתכתי למראה בגוון ברונזה (אם כי עשוי בחלקו מפלסטיק) בצירוף מעמד חדש בצורת האות U שפונה לכיוון הצופה, התיאור המתאים לו ביותר יהיה "אלגנטי", נקי ופשוט במובן החיובי, ללא פעלולי תאורה בלחצני הפעלה אותם ראינו בדגמים קודמים של החברה, כמו בדגמי "סקארלט" המפורסמים.


LG LED LCD LM671Y - ביקורת טלוויזיה
תפריטי טלוויזיה חכמה

LG עיצבה וארגנה מחדש את תפריט הבית של דגמי הטלוויזיות החכמות שלה, כך שהוא מציג הרבה יותר אפליקציות מבעבר.

LG LED LCD LM671Y - ביקורת טלוויזיה
העיצוב ענייני ונקי, עם גרפיקה של לוחות עומדים עם אפק מסויים תלת מימדי. למטה על פס My Apps, על שורה ארוכה, מוצגים קיצורי דרך לפריטים חשובים כמו תפריט הגדרות, רשימת כניסות, מדריך למשתמש, קישורים לתיקיות מדיה, אפליקציות נבחרות ועוד.


בחלק המרכזי, מציגה LG את אפליקציות ה-”פרמיום" שלה, אלו הן האפליקציות המובילות למסכי טלוויזיה בהן מוצגים אתרים או שירותים שונים כשהם מותאמים למסך הגדול. כאן תמצאו את פייסבוק, טוויטר, פיקסה ועוד אחרות, כאן גם יוצגו האפליקציות העבריות (נכון לעכשיו יש רק את וואלה בעברית).

LG LED LCD LM671Y - ביקורת טלוויזיה3D World
בצד ימין של מסך הבית, הוקדש שטח נרחב ליישום ה-3D, עם מגוון רחב של קטעי וידאו תלת מימד בנושאים כמו תיירות עולמית, ספורט, ילדים, לייף סטייל ועוד. למרות שלא מדובר כאן באיכות טכנית של סרטי Blu-ray (נראה גם שסרטים רבים הומרו מדו מימד), הצופה יכול לקבל טעימה מרובה מעולם התלת מימד. השימוש באפליקציית 3D World דורש חיבור אינטרנט מהיר.


בדף השני של התפריט החכם (מצד ימין למסך הבית), מוצגת חנות האפליקציות של LG, ליישומים כמו משחקים ונושאים אחרים.

אחרון בשורה הוא מרכז השליטה והקישור הביתי – Smart Share, מכאן ניתן לחבר כל התקן תואם DLNA אל מסך הטלוויזיה ולהעביר קבצי מדיה (וידאו, אודיו ותמונות).

מסך ה- Smart Share, מציג באופן נוח למשתמש את רשימת ההתקנים המחוברים, סוגי תכנים, תכנים שנוספו או נצפו לאחרונה.


יש במסך הזה גם חיבור דו כיווני לטאבלט או סמארטפון. אם יש בידכם אחד מהסמארטפונים של LG, תמצאו שהם מגיעים עם אפליקציית שיתוף מובנית בשם Smart Media, אבל אם יש לכם סמארטפון אחר, למשל מבוסס אנדרואיד, תוכלו להתקין אפליקציות אחרות, כמו iMediaShare. לאחר התקנה, תוכלו לראות על מסך הטלוויזיה את התיקיות הרלוונטיות בטלפון – תמונות (Jpeg), שירים (mp3) וקבצי וידאו מהמצלמה, למשל ותוכלו לנגן או להציג אותם ישירות על המסך. בעת צפיה בתמונות, תוכלו לבצע זום לתמונה, לעבור למצב מצגת דינמית, לבחור מוזיקת רקע או לבצע אף המרה למצב תלת מימד.


LG LED LCD LM671Y - ביקורת טלוויזיה
דרך חיבורי ה- USB (שלושה במספר), ניתן לנגן קבצי מדיה מסוגים שונים, כולל תמיכה נאותה בקבצי MKV ולראשונה אצל LG גם תמיכה בפסקול אודיו מסוג DTS ולא רק דולבי דיגיטל.

לשכחנים מביננו, הכינה LG אפשרות הצגת רשימה עם תכנים אחרונים או מסכי תפריטים בהם צפינו.

LG LED LCD LM671Y - ביקורת טלוויזיה
שלט מצביע Magic


ביחד עם הדגמים הבכירים של LG, מגיע שלט מצביע Magic Motion, במקביל לשלט הרגיל (בדגמים זולים יותר, ניתן לרכוש אותו בנפרד), התפעול שלו פשוט: מכוונים אותו לעבר הטלוויזיה ועל המרקע מופיע חץ שזז להיכן שתצביעו עם השלט. ככל שמערכת התפריטים בטלוויזיות המודרניות הופכת למורכבת יותר ועם הופעתן של הפונקציות המתקדמות כגון אפליקציות וגלישה באינטרנט, נדרש המשתמש לאמצעי שליטה מתקדמים יותר מזה של השלט הרחוק הותיק. מלבד יכולת הצבעה, מגיע השלט החכם עם גלגלת שמתפקדת גם כלחצן רב שימושי (לא עובדת תמיד בכל המצבים), לחצן רב כיווני (ארבע חיצים) וכמה לחצני קיצור לפעולות כמו מעבר לתלת מימד, תפריט אפליקציות וכדומה. צורת השלט קעורה, כך שכף היד האוחזת בו עוטפת את מבנהו עם ארבע אצבעות תוך שהיא מותירה את האגודל לתפעול. שלט זה אמור להציג גם חיפוש קולי דרך מיקרופון מובנה, אך בשלב זה, היכולת אינה פעילה עדיין.


LG LED LCD LM671Y - ביקורת טלוויזיה משקפי תלת מימד
גלישה באינטרנט

דפדפן האינטרנט בטלוויזיה, עובד באופן טוב למדי, הוא מציג לרוב אתרים באופן תקין וגם קבצי גרפיקת פלאש בצורה חלקית (באנרים כן, אבל לא סרטי וידאו פלאש). הקלדת כתובות אתרים מתבצעת בעזרת מקלדת וירטואלית מלאה שמופיעה על המרקע וכאן השלט המצביע בא לעזר רב כשהוא מייעל את הכנסת האותיות והמספרים בעזרת הצבעה עליהם עם הציין ולחיצה על לחצן הבחירה בשלט. בזמן הגלישה באינטרנט, אפשר לגלול מעלה מטה בעזרת הגלגלת שעל השלט המצביע, ניתן להציג במקום מבוקש על המסך גם חלון עם צפיה במקביל בערוץ טלוויזיה, אפשר ליצור רשימת אתרים מועדפים, לבצע זום עד לגודל 200% של הדף הנצפה ולהגדיר משתנים נוספים.


LG LED LCD LM671Y - ביקורת טלוויזיה
איכות תמונה


ה- LG 671 מציעה למשתמש תפריטי כיול תמונה המאפשרים לשנות את הפרמטרים הנחוצים בצורה נוחה ועבור המשתמש המתקדם ישנם שני מצבי "מומחה" isf שם ניתן לשלוט על כיוון הצבע ביתר פירוט, סקלת אפור ב- 20 נקודות וגם על דברים נוספים.


יש טלוויזיות, כמו הסמסונג ES8000 אשר מגיעות עם ציפוי קדמי (חזית) מבריק ושחור, אחרות מגיעות עם ציפוי מט, ה- 671 נמצאת אי שם באמצע הדרך, היא משקפת אור חזק, אבל מציגה אותו באופן מטושטש משהו, היא מתפקדת באופן סביר באור סביבתי חזק ומחסירה פרטים כהים במצב זה.

באופן כללי, התמונה אינה משדרת את העוקצנות החדה בה צפינו בחלק מהמסכים המתחרים, החדות נמצאת בתמונה, אבל אינה פוצעת את העין. החוזקה של המסך טמונה בנושא הצבעים, בשנתיים האחרונות ניכר עלLG  כי היא עושה מאמץ להציג צבע חי וחם לעין ולשמור על גבול של השארות בגדר הטבעי. יש בתפריט פרמטר המכונה "צבע דינמי", מומלץ שלא לשים אותו על מצב כבוי, שאז תקבלו צבע דלוח משהו, אלא לבחור במצב LOW לפחות שיפיח חיים בתמונה.


אני לא יודע אם הדבר קשור לפילטר האופטי אותו מטמיעה LG במסך, המיועד לקיטוב התמונה במצב תלת מימד למשקפיים הפאסיביים, אבל השחור כאן לא יקבל ציון מצטיין. ה-671 מגיעה עם מנגנון EDGE LED דינמי בו מקטעי הנורות במסגרת המסך משנים את עוצמת האור שלהם בהתאם לסצינה המוצגת והם אכן משנים את התאורה בחלקים שונים באופן עצמאי, אבל גם במצבם האפל ביותר, עדיין לא מדובר בשחור מושלם. נוסף על כך, בכדי להנות מכמות מספקת של פרטים בחלקי התמונה הכהים, יש להגביר את עוצמת התאורה האחורית וזה גם לא מוסיף לשחור. בזויות צפיה מהצד, הצבעים נשארים על מקומם, אולם הניגודיות והשחור פוחתים עוד יותר.


על איכות התמונה בשידורי SD, אין לנו משהו רע ספציפי לומר, ה- 671 מציגה תמונה חלקה יחסית ועדיין מפורטת, עם צבעים מספקים, בין אם מדובר בפרק מהסדרה נשואים פלוס בערוץ 2 או "היום שהיה" בערוץ 10 עם גיא זוהר, אשר במרקם העניבה שלו ניתן לראות את הפיקסליזציה מפגמי השידור, אך זה עדיין נסבל ושאר התמונה משביעת רצון.


בסצינה מהסרט "נגד כל הסיכויים", הצבעים יפים ונכונים לעין גם בתאורת בית החולים המלנכולית, עדיין הייתי שמח למצוא עוד יותר פרטים בחליפה הכהה של מאט דיימון.


נגד כל הסיכויים מאט דיימון
בדוגמה נוספת, הפעם מתוך הסרט "127 שעות", פרצוף חברתו של גיימס פרנקו מוצג בחדות מרשימה, רואים את הברק הברור בעיניים שלה, את מרקם השפתיים והעור, בצבע משכנע. טשטוש הרקע מקנה לתמונה הזו מראה אומנותי.

127 שעות ג'יימס פרנקו
בסרט הצרפתי "בית" מוצגת התמונה בגוונים נעימים מאוד, לא מוגזמים והתמונה מחמיאה לסרט. צבעי המגבת בולטים, מדגישים את צבעוניותה מבלי להראות מלאכותיים - לא עוברים את הגבול, כמו גם צבעי הדשא הירוק כאשר מביטים החוצה אל חצר הבית והשדות הצהובים מסביב.


בית
גם בסרט "מסיבת ההלוויה שלי" מתחברת ה- LG LM671Y לסצינה כאשר היא מעבירה את גוון עצי היער של טנסי עם חום, צהוב וגווני אדום ופירוט טוב בתמונה.

מסיבת ההלוויה שלי
אם הייתי מתבקש לאפיין את מראה התמונה הכללי, הייתי מגדיר אותה כ-"ידידותית למשתמש", היא חמה ונעימה לעין, מתמודדת באופן נאות עם שידורי SD (ערוצי הטלוויזיה הרגילים) ו-HD כמובן.

שימו לב לגרסת התוכנה המותקנת במסך, במועד קבלת הטלוויזיה לסקירה, לא הופיעה בתפריט אפשרות שימוש במנגנון החלקת תנועה TruMotion עם אפקט שאמור להיות שקול ל- 400Hz והיא הגיעה רק לאחר הורדת עדכון גרסה מספר 03.10.07, שם ניתן היה לבחור במספר מצבים, בניהם מצב "חלק", "נקה" וגם מצב משתמש עם שליטה על De-Judder.


שידורי DTT
קו הטלוויזיות של LG מצוייד בטיונר פנימי עבור שידורי עידן+ והתמיכה בעברית מאפשרת לקלוט את לוח השידורים המלא ולתזמן הקלטות מראש. גם במקרה הזה, באם יש קליטה נאותה באיזור המגורים שלכם, תהנו מאיכות תמונה טובה יותר בערוצי החינם מאשר השידור המקבילי אצל יס או הוט.


תלת מימד


הצופה יגלה מיד בהפעלה ראשונה, כי מה שנוח כאן היא העובדה שלא צריך ללחוץ על כפתור הפעלה במשקפיים בכל פעם שמתחילים לצפות בסרט תלת מימד.


התלת מימד בשיטה של LG הוא הנוח ביותר לשימוש וצפיה ע"י המשתמש, עם משקפיים קלים שאינם מכבידים על האף עם עדשות שאינן מהבהבות ורגישות לתאורת ניאון, למשל, חוסר תלות בתקשורת מתמדת לצורך סנכרון התמונה וזויות אופקיות טובות מאוד. לשלילה, נציין ויתור בתמונה על מחצית מהקוים האנכיים במצב 3D (שורה כן שורה לא במצב 3D) וזוית צפיה אנכית מוגבלת (בשכיבה על השטיח במיקום קרוב מתחת למסך תראו כפילות בתמונה).

החוסר בשורות אינו בולט מאוד ממרחק צפיה מקובל של 3 מטרים למשל והוא יצוף לעין הצופה כאשר תבחרו להתמקד בשורות אלכסוניות בעיקר. בנוסף, התופעה של זליגת ערוצים (הופעת כפילות בחלקים מהתמונה כתוצאה מאי התאמה בין ערוץ עין ימן ושמאל) כמעט ואינה מופיעה בשיטה הפאסיבית – זאת לעומת טלוויזיות בעלות משקפיים אקטיביים.

תלת מימד LG
באופן כללי, ה- LG LM671Y מתאימה יותר לצריכת תכנים מרובה של 3D מאשר מתחרותיה בעלות המשקפיים האקטיביים, היא אינה דורשת התאמות מיוחדות בחדר (החלשת תאורה למשל) למעבר לצפיה במצב זה, אלא רק הרכבת המשקפיים המתאימים בלבד.


משקפי Dual Play

אלו מיועדים למשחקים בקונסולות כמו סוני Playstation, מיקרוסופט Xbox וגם Wii בהם המסך מפוצל לשניים עבור שני שחקנים. במקום שכל שחקן יראה רק חצי מסך, ה- LG עושה שימוש במנגנון ה- 3D המובנה בכדי להציג תמונת דו מימד על מסך שלם עבור כל שחקן. לשם כך, צריך להרכיב משקפי Dual play שמורכבים משתי עדשות זהות (למשל שתיים לימין או שתיים לשמאל). במארז שקיבלנו לסקירה, צורפו שני זוגות משקפיים כאלו.

סיכום

LG ממשיכה להציע עדכונים ושיפורים בעולם הטלוויזיות החכמות שלה, ממשק הטלוויזיה החכמה ערוך בצורה נכונה ומשקף את מגוון התכנים הזמין למשתמש, השלט המצביע החכם הינו שימושי ועוזר בתפעול התכונות המתקדמות. הטלוויזיה מגיעה גם עם מארז נדיב הכולל שישה זוגות משקפיים, מהם ארבעה עבור תלת מימד ושניה למשחקי Dual Play. תלת המימד נעים לעין וחסר כמעט לחלוטין את התופעה המטרידה של זליגת ערוצים וכפילויות בתמונה.

בתמונה דו מימד, ה- 671 מציגה תמונה נעימה לעין, מפורטת ועם נקודה חזקה בפרמטרים של הצבע, אבל השחורים שלה פחות מרשימים מאלו של המתחרים בדגמים החדשים וגם ההתמודדות עם תאורה סביבתית חזקה בחדר ראויה לשיפור.


ה-671 נבדלת מאחותה הבכירה והיקרה יותר, ה- LM860Y בכך שיש לה מעבד מרכזי חד ליבה ולא כפול, שוני במנגנון החלקת תנועה ובעיצוב ואמורה להציע תמורה מושכת יותר למחיר.

בעד: עיצוב, תלת מימד נוח לעיניים יחסית, שלט מצביע יעיל, תמיכה טובה מאוד בעברית בפונקציות השונות, הוספת תמיכה בפסקול DTS בדגמים החדשים.

נגד: שחורים בתמונה, התמודדות עם תאורה חזקה בחדר.

LG 47LM671Y

מחיר
: 9,990 ש"ח לגודל 47"

25/06/12 - עדכון מחיר ל- 8,790 ש"ח
אחריות: 3 שנים של ח.י. אלקטרוניקה

מעבר לתגובות בפורום