סמסונג גלקסי S3 – ביקורת מקיפה, ";לא ממצמץ לרגע";

גולן טופמן
01-06-2012 10:04

גלקסי S3 של סמסונג עובר ביקורת מקיפה, האם המסך חד דיו? עד כמה יעילות המחוות ועוצמת המעבד? גם המצלמה עברה שדרוג בצילום תמונות סטילס וגם וידאו. ביקורת סמארטפון.

הקדמה - האייפוניסט מתוודה

אני חייב להתוודות. מאז שנפל תחת אמתחתי ב-2008 אייפון 3G, מעט התקבעתי (לשמחתו של סטיב ג'ובס) ולמעט הבלחה קצרה לנוקיה N97, עברתי דרך כל הדגמים של אייפון עד ל-4S האחרון.

השבוע קיבלתי לידי את הגלקסי S3 החדש, ולמען האמת, מאוד ציפיתי לו. בין כל מכשירי האנדרואיד, מכשירי הגלקסי פופולריים מאוד וסמסונג מצליחה להלחיץ את אפל, עד כדי תביעות הדדיות ביניהן.


לאחר הצלחתם של שני קודמיו, ה- Samsung Galaxy S3 מגיע עם הבטחה גדולה וגם כמה חידושים מסקרנים.

השבוע הושק הגלקסי S3 בישראל ומשך תשומת לב רבה. האם אכן מדובר במכשיר מהפכני ושדרוג משמעותי ממכשירי הגלקסי האחרים? תיכף תגלו.

Samsung Galaxy S3 vs iPhone 4S
הרעיון שמאחורי המכשיר - "להתחבר לטבע"

בסמסונג אומרים כי המכשיר החדש "תוכנן עבור בני אנוש", הפעם מדובר במכשיר שאמור להיות לא רק אינטואיטיבי, אלא גם להגיב לתנועות ומחוות אנושיות בצורה מיידית. כבר, כאשר אוחזים את ה-S3, מרגישים כי סמסונג שינתה משהו בגישה שלה מאז ה-S2. למעשה, ה-S3 שונה ממנו מאוד בתחושה שמקבלים כאשר רואים ואוחזים בו. קוי הגימור שלו מעוגלים וחלקים, ובעוד שהוא משדר יוקרה ומבנה עמיד, המכשיר גם מאוד לא מאיים, נוח לאחיזה למרות גודלו ומעוצב בצורה עדינה מאוד.

סמסונג גלקסי S3 - ביקורת סמארטפון
מבנה ועיצוב - דק עם קימורים


ה-S3 קליל בצורה מפתיעה מאוד. זה הדבר הראשון שאליו שמתי לב. המסך גדול מאוד (4.8 אינץ' ועליו אפרט בהמשך) ויחד איתו גם המכשיר, אך עקב תכנון מוצלח, אנו לא משלמים על כך במשקל (גם על התשלומים אפרט בהמשך). המכשיר שוקל סך הכל 130 גרם ומחליק לכיס בקלות עקב עובי של 8.6 מ"מ. מידות המכשיר מכובדות לכל הדעות - גובה של 136 מ"מ ורוחב של 70.6 מ"מ, זאת לעומת האייפון שגובהו 115 מ"מ, עם עובי של 9.3 מ"מ.


המכשיר מגיע בצבעי לבן וכחול כהה ובעל גימור פסנתר מבריק. מבחינת כפתורים פיזיים - יש סה"כ שלושה. בצידו השמאלי כפתור הפעלה אשר משמש גם כדי להעיר את המכשיר ממצב שינה, ובצד ימין, כפתור נדנדה ישר וארוך אשר משמש בין היתר לרמת השמע וגם לזום הדיגיטלי שבמצלמה. רשמו לעצמכם כבר חיסרון קטן - בתור ברירת מחדל, לא קיים כפתור אשר מפעיל את המצלמה כאשר המכשיר נעול. הדרך היחידה היא לשחרר ממצב נעילה דרך אייקון המצלמה במסך הראשי.


בנוסף, בתחתית המכשיר כפתור צר וארוך אשר גם משמש כדי להעיר את המכשיר ממצב שינה, אבל בין היתר מעלה גם את תפריט "ריבוי המשימות" החדש של אנדרואיד 4 ע"י לחיצה ארוכה. מצדדיו של כפתור זה קיימים שני לחצני מגע אשר נראים לעין רק כאשר המכשיר פעיל ונעלמים בחזרה באין פעילות. בצד ימין ישנו לחצן ה-"חזור" ובצד שמאלה לחצן התפריט - שני כפתורים אותם אנו כבר מכירים ממכשירי הגלקסי הקודמים וממכשירי אנדרואיד נוספים. זהו סידור שונה מזה שמופיע בטלפונים מבוססי אנדרואיד 4, סמסונג הפכה את סדר הלחצנים והשאירה על כנו את לחצן התפריט. בחלק התחתון ממוקם המיקרופון, על דופן המכשיר.

סמסונג גלקסי S3 - ביקורת סמארטפון
בחלקו העליון של המכשיר, ממוקם רמקול השמע לשיחות ומימינו חיישן המחוות והתנועות ומצלמת 2 מגה פיקסל קדמית לשיחות וידאו, אשר מסוגלת גם ללכוד וידאו ברזולוציה של 720p.


בגב הטלפון, ממוקמים פנס לד אשר משמש כפלאש עבור המצלמה, עדשת מצלמת 8 מגה פיקסל, אשר מצלמת גם וידאו 1080p ובקצב של 29 פריימים לשנייה.


סמסונג גלקסי S3 - ביקורת סמארטפון
הפאנל האחורי נשלף לחלוטין (יש לציין כי הוא דקיק וגמיש מאוד) וזאת על מנת להחליף את הסוללה במקרה הצורך, להתקין את כרטיס המיקרו סים או להוסיף מקור איחסון נוסף, כרטיס micro SD.


סמסונג גלקסי S3 - ביקורת סמארטפון
מסך - קשיח, בהיר וחד

ל-S3 יש מסך Super AMOLED בעל ציפוי Gorilla Glass 2 שגורם למכשיר להרגיש קשיח ועמיד. המסך הינו בגודל מרשים של 4.8 אינץ' ובעל רזולוצייה דומה לזו של ה- Galaxy Nexus עם 1280X720 פיקסלים, מה שאמור היה להקנות תחושה של מסך חד פחות מהנקסוס, אבל לא כך הדבר. המסך מרגיש חד מאוד והצבעים שלו נפלאים, למרות סידור הפיקסלים שהינו מסוג Pentile ולא RGB (הסבר על כך ניתן לקרוא כאן).

סמסונג גלקסי S3 - ביקורת סמארטפון
לפחות לפי הטעם והעדפות הצבע שלי, ניכר כי הגלקסי סוף סוף נפטר בדגם זה מהנטייה לצבעי ירוק והצבעים יותר ניטרליים וטבעיים.
כמו כן, זווית הצפייה במסך לא מאכזבת כלל וזהה לזווית הרחבה של האייפון.

Samsung Galaxy S3 vs iPhone 4S
Samsung Galaxy S3 vs iPhone 4S
מחוות וחיישני התנועה - דרך חדשה לשלוט במכשיר הסלולרי


החיישן המשמעותי ביותר, לטעמי, הוא זה שמאפשר למכשיר לזהות באם המשתמש ממצמץ או מפנה את עיניו. כל מצמוץ בעצם מחדש את זמן פעילות המכשיר ודוחה את כניסתו למצב שינה. בנוסף, אפשרות נוספת מאפשרת חיוג אוטומטי לאיש קשר איתו התכתבנו בזה הרגע ב-SMS, וזאת ע"י הרמת המכשיר.


בנוסף, ישנן עוד כמה אפשרויות שמתגלות כשימושיות:
•    טפיחה כפולה על גג המכשיר לחזרה לראש עמוד.
•    הצמדת שני אגודלים למסך בעת צפייה בתמונה והוזזת המסך מצד לצד לשינוי התקריב.
•    הפיכת המכשיר על בטנו בכדי להעבירו למצב שקט.
•    ניעור המכשיר בכדי לעדכן אותו.
•    סיור בתמונות ע"י הטיית המכשיר.

סמסונג גלקסי S3 - ביקורת סמארטפון
אם כאן משתמשי אפל צריכים לפרוץ את המכשיר ולהתקין את כל האפשרויות הללו מה-Cydia, הרי שב-S3 הכל כבר מובנה.

המחוות עובדות בצורה חלקה במהלך בדיקת המכשיר, הפעלתי את כולן. למרבה ההפתעה, שום דבר לא הופעל בטעות והכל עבד כפי שרציתי.

ממשק ומערכת הפעלה - חדש, חדיש ומחודש


ה-S3 מגיע עם מערכת ההפעלה החדשה ביותר מבית אנדרואיד- Ice Cream Sandwich בגרסא 4.0.4, מלווה ממשק ה-Touchwiz של סמסונג. מה שמאוד מצא חן בעיניי הפעם, הוא שהמעבר בין מערכת האנדרואיד לממשק של סמסונג חלק מאוד ולא מורגש. במכשירים הקודמים המעבר היה למסך שחור, חסר אנימציה ועיצוב, דבר שפגם לדעתי בחווית השימוש. הפעם, בזכות ICS, גם מסך היישומים נראה מצויין ומשתלב בצורה נהדרת.


פיצ'ר התכנים האנושיים גם הוא נכנס חזק מאוד ב-S3, ולדעתי, כאן מנסה סמסונג להתחרות ישירות ב-HTC וממשק ה-Sense שלה. היצרניות הבינו שמערכת האנדרואיד לבדה לא מספיקה, ויש צורך בציביון ייחודי, אשר ישכנע את הצרכן לרכוש דווקא ממנה.

כדי לשחרר את המכשיר מנעילה, צריך להחליק את האצבע על המסך, בפעולה שדומה להעברת האצבע במים זורמים בנחל. גם הצליל והתגובה של המכשיר נותנים לנו את ההרגשה של זרימה וטבע. גם כל מערכת הצלילים וההתראות נבנתה כך שתקרין גישה זו ותתחבר לטבע. מדובר באפשרות נחמדה שנותנת ל-S3 סוג של אישיות, דבר שהיה חסר לקודמיו.

פיצ'ר חדש נוסף הוא האפשרות להמשיך לצפות בוידאו בחלון מוקטן על גבי כל מסך אחר במכשיר. רוצה לשלוח SMS? אפשרי, אפילו תוך כדי צפייה בסרטון. כרגע האפשרות פועלת רק עבור סרטונים שהועלו למכשיר ולא עבור Youtube, לצערנו.
למכשיר יש קישוריות Bluetooth ו-Wifi בתקני a/b/g/n, אותם ניתן להדליק ולכבות באמצעות הורדת התריס ובחירה בתפריט המהיר.

סמסונג גלקסי S3 - ביקורת סמארטפון
S-Voice מערכת זיהוי קולי, תזכירו לי מי זו סירי?

פרט לשם האפליקציה, גוגל לא בחרו כינוי למערכת הזיהוי הקולי שלהם וכאשר שאלתי אותה לשמה, היא שאלה אותי למה אני מתכוון. נו, טוב, אולי זה גם יגיע.

המערכת מזכירה מאוד את סירי וגם עונה בכתב ובקול. היתרון הכי גדול על סירי הוא שהמערכת הזו מסוגלת לפתוח אפליקציות. מספיק שאבקש – "Open Youtube" וזה יקרה. ומהר, יש לציין. המערכת מגיבה בצורה יפה ומהירה, אך נראה שמאגר המילים שלה עדיין אינו גדול דיו.

המערכת ידעה לזהות את אויבה המר סטיב ג'ובס ולקשר לי את כל המידע הרלוונטי עליו, וכמו כן גם מסרה במהירות מידע על מזג האויר, תאריך, שעה כמו גם קביעת פגישה ושעון מעורר קל ופשוט. עליה לעבור עוד כברת דרך ארוכה, אבל משמח לראות שהמערכת הזו קיימת גם באנדרואיד ושהמשתמשים לא צריכים לחפש חלופות ברמה נמוכה בחנות האפליקציות.

סמסונג גלקסי S3 - ביקורת סמארטפון
מפרט וביצועים - חזק ומהיר


במבחן Antutu, אמנם המכשיר לא מגיע לציון הגבוה שקיבל ה-HTC One X, אבל הציון גבוה מאוד יחסית לשוק- 7780, יותר מה-Note ומהנקסוס.

ב-GLBenchmark מקבל המכשיר ציון של 6429 ועומד בציון זה בהצלחה מרובה בקצב של 57 פריימים לשנייה.
המפרט מאוד מרשים, עם מעבד של סמסונג Exynos בעל ארבע ליבות ו-1.4GHZ. בנוסף, זיכרון של 1GB RAM (אם כי, בחלק מן השווקים כמו יפן וגם קנדה, ה- S3 מגיע עם כמות RAM כפולה של 2GB).
במהלך הניסיונות להעמיס על המערכת, המכשיר המשיך לתפקד בזריזות, אך החל להתחמם.

סוללת 2100
mAh יכולה להחזיק יום שלם של שימוש "ממוצע", אבל פחות מזה באם העמסתם על המכשיר. בשעה 7:00 נותק המכשיר מהחשמל ואילו ב-16:00 כבר עמד על 37%, אבל זאת לאחר שימוש נרחב במייל וקבלת מיילים ב- Push Mail כמעט בכל דקה במשך יום העבודה שלי.

מצלמה - מהירה וחדה


המצלמה של ה-S3 מסוגלת לצלם עד 20 תמונות בשנייה. שאלו כל צלם מקצועי כמה היה רוצה שהמצלמה שלו תצליח לצלם בשנייה ותראו שזה חלומו. מהירות המצלמה מאפשרת ללכוד רגעים נדירים וכמו כן גם משמשת לאפשרות בחירת התמונה הטובה ביותר מתוך רצף תמונות.


סמסונג גלקסי S3 - ביקורת סמארטפון
מצלמת המכשיר נשארה ברזולוציה של 8 מגה פיקסל כמו בדגם הקודם, אבל היא שופרה בצילום סטילס וגם וידאו ב-Full HD 1080p.

צילום וידאו - גלקסי S3 (מומלץ לבחור באיכות 1080p)

זהו כיף גדול לצלם עם המצלמה הזו, גם בזכות המסך הגדול והיא מתפקדת מהר וטוב. פרט לאפשרות צילום ברצף, המצלמה מסוגלת לצלם גם תמונות HDR, לזהות מצולמים עפ"י חיוכים ופנים (ניתן לתייג את המצולמים ישירות על התמונה לשיתוף בפייסבוק, למשל) וגם לסייע לצלם בצילום פנורמי.

המצלמה מסוגלת לצלם בתנאי תאורה קשים וקצב הריענון שלה מאוד מהיר ובכלל – היא מפתיעה לטובה ואיכותית ביחס למקובל בעולם הסמארטפונים.

איכות ועוצמת השמע- אפרכסת איכותית, הרמקול מעט חלש

ניכר כי הרמקול שופר במעט מאז דגם הגלקסי נקסוס הקודם, אך אין להסתמך על עוצמת הרמקול בתור דיבורית. במידה ואתם בזמן נסיעה, העוצמה לא תספיק, יהיה צורך בדיבורית חזקה יותר.
בתוך חדר סגור וגם מעט רועש, דווקא לא נתקלנו כאן בבעיה כל עוד המכשיר מונח על שולחן אשר נמצא לפניכם. בכל מקרה, יש מעט מקום לשיפור עוצמת הרמקול. מול האייפון 4S, אין כאן תחרות ורמקול ה-4S לוקח בעוצמת הקול, אבל זה של גלקסי S3 נשמע צלול יותר. 
לגבי עוצמת השמע של המכשיר, בזמן שיחה, עוצמת ואיכות השמע מצויינים, יותר ממכשירי האייפון בכל מקרה. השמע ברור ונקי ולא נתקלתי בבעיות מיוחדות. 

ניגון וידאו

המכשיר תומך ברוב הפורמטים ומנגן Full Hd ללא בעיה, בזכות המעבד החזק. בעת העתקת וידאו לכונן המכשיר דרך המחשב, אף תישאלו האם ברצונכם לבצע המרה של הקובץ למען תאימות מלאה. גם ללא המרה, איכות הוידאו אותה ניסיתי הייתה מצויינת.
אני כן יכול לציין מקרה אחד ובו ניסיתי לנגן קובץ MKV בקידוד H.264 עם איכות שמע מקודדת ב-AAC והמכשיר לא ידע לנגן את האודיו כלל.

כאמור, אפשרות מצויינת שהוספה במכשיר זה (פרט לניגון וידאו ב-Youtube) היא הקטנת חלון הוידאו והשארת הסרטון פועל ברקע, תוך שאנו ממשיכים עבודה רגילה במכשיר, כולל שליחת SMS, מיילים, והכל תוך כדי המשך צפייה בסרטון. מדובר בתוספת נחמדה, שמאפשרת צפייה חלקה וללא הפרעות.


לסיכום - מי אתה גלקסי S3?

ה-S3 של סמסונג מתגלה כמכשיר מצויין וטומן בחובו המון אפשרויות וחידושים. הוא נוח, אינטואיטיבי, מהיר ואיכותי, ואין ספק כי סמסונג ממשיכה לפתח את דגמי הסדרה הזו בכדי להתמודד עם האייפון ועם מכשירי הדגל של HTC.

ה-S3 מקבל ציון טוב מאוד באיכות המסך (למרות החששות המוקדמים בגלל סידור הפיקסלים Pentile) ומציג מפרט מרשים שיודע להתמודד עם כל מטלה תובענית. בנוסף, הטלפון מציג חווית משתמש מצויינת באמצעות מחוות ותנועות וגם מצלמה מפתיעה באיכותה.

לשלילה, נציין כי גם הסוללה הגדולה תרים דגל לקראת אחר הצהריים באם תעמיסו עליה באופן רצוף וממשק ה-S-Voice עדיין לא מזהה משפטים רבים ופשוטים (ולא תומך בעברית).

בעד: עיצוב פשוט ויפה, מסך גדול וחד, מצלמה מהירה ואיכותית, ביצועים מרשימים, מחוות רבות.

נגד: מתחמם בעבודה מאומצת, ממשק הזיהוי הקולי עדיין לא מפותח דיו.

מחיר
השקה מסחרית בישראל מתוכננת לתאריך ה- 06.06.12, הטלפון בגרסת 16GB יושק אצל מפעילות הסלולאר אורנג', מירס, סלקום וגם פלאפון - שם יעמוד המחיר על 4,208 ש"ח בשישה תשלומים או 4,680 ש"ח ב- 36 תשלומים. המחיר במכירה מוקדמת להזמנה ישירה מהיבואנית סאני (בגרסת Sim free) עומד על 3,549 ש"ח ב-12 תשלומים.

תמונות דוגמה שצולמו במצלמת גלקסי S3 - לחצו לקבלת דוגמה של 100% מתוך התמונה המקורית:

סמסונג גלקסי S3 - תמונות דוגמה

סמסונג גלקסי S3 - תמונות דוגמה


סמסונג גלקסי S3 - תמונות דוגמה


סמסונג גלקסי S3 - תמונות דוגמה

סמסונג גלקסי S3 - מפרט עיקרי

מסך 4.8 אינץ' Super AMOLED HD‏ ברזולוציית 1280x720.
מצלמה: 8 מגה פיקסל (אחורית), 1.9 מגה פיקסל (קדמית).
מערכת הפעלה: אנדרואיד 4.0.4
מעבד 1.4 מגהרץ Exynos עם ארבע ליבות.
זיכרון ראם: 1 גיגהבייט.
נפח אחסון: 16GB, 32GB או 64GB, שניתן להרחבה ל-64GB נוספים ע"י כרטיסי זיכרון microSD.
קישוריות: Bluetooth 4.0, רשת Wi-Fi עם תמיכה בתקנים 802.11 a/b/g/n.
סוללה: mAh ‏2100
מידות: 136.6 מ"מ (גובה), 70.6 מ"מ (רוחב), 8.6 מ"מ (עובי).
משקל: 133 גרם.

מעבר לתגובות בפורום