סמסונג 530U3B - מחשב אולטרבוק למנהל ולסטודנט, ביקורת

אלי כרמי
27-05-2012 13:00

מחשב המחברת החדש Samsung 530U3B עשה עליה לארץ ונכנס לנישת האולטרבוקים האופנתית, עם עיצוב דק, מקלדת בסגנון אפל, מגוון חיבורים וביצועים מתאימים לעבודה של איש עסקים או סטודנט. ביקורת מחשב אולטרבוק.

מוצרי חברת סמסונג נמצאים היום בכל כיוון כמעט אליו נביט עם מקררים, מצלמות, טלפונים וגם מחשבים ניידים. כך שזה מרגיש טבעי אחרי כל ההייפ של סדרת גלקסי למשל (טלפונים חכמים למי שאינו מכיר...) וטאבלטים להחזיק ביד מחשב דק של סמסונג, תגובות כאלו, התקבלו גם מחברים שראו אותי מחזיק ביד את המחשב. היות ומדובר במחשב שאינו מכביד במיוחד, אז לקחתי אותו לסיבוב בעיר וחזרתי עם רשמים.

מבנה ורושם כללי

המחשב בנוי משילוב של אלומיניום בחלקו העליון ופלסטיק בבסיס, עם מבנה דק וקווים זורמים. המחשב מרגיש טוב ביד ובנוי היטב, אבל תחושת החומר הכללית עדיין נוטה יותר ל-"פלסטיקה" מאשר לקשיחות החומר של מובילי הקטגוריה אשר מבוססים על גוף שלם באלומיניום (או סגסוגת דורלומין בה עושה סמסונג שימוש במחשבי סדרה 9 הבכירה). 

מחשב אולטרה בוק סמסונג 530U3B, ביקורת
עם מסך LED LCD בגודל 13.3 אינטש, מעבד אינטל i5 במהירות 1.6GHz, כונן SSD (פלאש) בנפח 128GB וזיכרון 4GB של RAM המחשב מוצא את מקומו לצד המתחרים כהגדרת הקטגוריה, אך עם משקל 1.42 ק"ג הוא קצת כבד מול חלק משאר המתמודדים, אך זה לא מפריע במיוחד להחזקה שלו ביד בזמן שימוש, צורתו נוחה והוא ולא מכביד. 

המחשב מגיע עם גרסה מקורית של מערכת הפעלה Windows® 7 Home Premium גרסת ה 64-bit ועם גרסת ניסיון של אנטי וירוס של נורטון שתפעל למשך 60 יום.

תפעול

מקלדת המחשב בנויה בסגנון המוכר מזה של מחשבי אפל עם מקשים מרווחים האחד מהשני, כפי שיצרניות המחשבים אוהבות להציג כעת בדגמים החדשים. המקלדת איננה מוארת כמו אצל חלק המתחרים בקטגוריה וזה חבל כי זה בהחלט מגיע לעזר בעת מחשב אולטרה בוק סמסונג 530U3B, ביקורתהקלדה במקומות חשוכים. מיקום המקלדת ביחס לגוף הינו נוח כאשר יש מספיק מקום להנחת כריות היד בקדמת המחשב. גם הפידבק של המקשים ללחיצה הינו טוב וזה והמבנה הכללי הנוח עוזר לצמצם טעויות הקלדה.

פד המגע מתגלה כמרווח וגדול, הוא מאפשר עבודה נוחה וכולל יכולת רב מגע – מחוות אצבע, אבל עדיין, התחושה שמתקבלת ממנו איננה ברמה של מובילי הקטגוריה הן בתחושה והן בתנועה קצת פחות חלקה. הרושם הכללי של השימוש במסך ובפד לאורך זמן הוא נוח וניתן להתרגל לעבוד כך בקלות ולמשך זמן רב.

מסך המחשב היינו מסוג LCD LED בגודל 13.3 אינטש, ברזולוציה של 1366 על 768 פיקסלים שהיא סטנדרטית ביחס לקטגוריה (רוב ה-"אולטרבוקים" מגיעים איתה, מלבד דגמי ה- 13" של אסוס ואפל). המסך מגיע עם ציפוי מט מונע השתקפות, הוא מפיק תאורה חזקה ואכן ניתן לעבוד איתו בסוגי תאורה שונים גם בסביבה חיצונית עם אור רב. מצד שני, כמו כל מסך המבוסס על פנל LCD מסוג TN, זווית הצפיה אינן מרשימות, בעוד זווית הצפייה מהצדדים הינן סבירות יחסית, זווית הצפיה בהטיית המסך מטה או מעלה הינה צרה ודורשת מציאת נקודה ספציפית שבה ניתן לעבוד מבלי שהתמונה תהיה בהירה או כהה יותר מדי ביחס לרצוי. איכות דיוק הצבע לא תספק את הגרפיקאים שביננו, אבל תתאים עבור שימושים כלליים כמו גלישה באינטרנט ועבודה עם תוכנות OFFICE.  

ביצועים

הנתונים היבשים של מחשב עם מעבד Intel® Core™ i5 2467M במהירות 1.60GHz, זיכרון מטמון L3 בגודל 3MB וזיכרון RAM של 4GB מראים הסטנדרט הקיים של דור מעבדי Sandy Bridge, ביחס למעבדי ה-"אטום" של אינטל, מדובר על יכולת עיבוד מרשימה יחסית. זו אינה מכונת משחקים לגיימרים עם ציון 3389 ב- 3D Mark, אבל ברוב המשימות שיפגוש מחשב זה (גלישה באתרי אינטרנט, עיבוד מסמכים, יומן ומיילים) מתקבלת תחושה של עבודה ללא מאמץ מיוחד.  מלבד המשימות הללו, כמו גם הצגת גרפיקת פלאש או וידאו מהרשת, בדקנו גם עבודה עם תוכנת עיבוד התמונות LightRoom 4 ולא נתקלנו בבעיה מיוחדת, גם בזמן ביצוע פעולת המרה כבדה בתוכנה זו של קבוצת תמונות, עדיין ניתן היה לגלוש במקביל באינטרנט ולצפות בקובץ וידאו מאתר YOUTUBE. כונן הפלאש SSD גם עוזר כאן כמו גם בקבלת זמני עליה והתעוררות מהירים של המערכת. עליית מערכת ההפעלה ממצב כבוי לוקחת פחות מ- 20 שניות, והתעוררות ממצב שינה רגיל הינה מהירה, מיידית ממש. כאשר המחשב נכנס למצב שינה עמוק הוא חוזר לעבוד תוך כ- 5 שניות. זמני התעוררות אלו וכן חווית עבודה "חלקה" במשך פרק הזמן בו המחשב עמד למבחן היו מרשימים בהחלט. 

מחשב אולטרה בוק סמסונג 530U3B, ביקורת
חיבורים

ה- 530U של סמסונג, מגיע עם מגוון חיבורים וממשקים רב לגודלו הקטן. יש כאן, כמובן, מיקרופון פנימי ומצלמת מסך לשיחות וידאו, מערכת רמקולים בגוף המכשיר אשר מספקת צליל חזק וברור במוזיקה, גם אם לא נמצא כאן בס מרשים במיוחד. מגוון החיבורים כולל קורא כרטיסי SD, יציאת וידאו HDMI לחיבור עם מסכי מחשב חיצוניים או טלוויזיות LCD או פלזמה, שני שקעי USB - אחד מהם פועל במהירות של תקן USB 3.0. יש כאן גם שקע תקשורת רשת של LAN (מחייב מתאם חיצוני אצל חלק מדגמי המתחרים), WIFI n פנימיו- Bluetooth בתקן 3. חשוב להדגיש כי גלישה עם המחשב ברשת WIFI במקומות שונים בהם בדקנו היתה מוצלחת, ללא בעיות התחברות או גלישה כל שהן.

מחשב אולטרה בוק סמסונג 530U3B, ביקורת
המחשב מגיע עם ספק כוח קטן בגדול של 2.8 ס"מ על 3.7 ס"מ אבל באורך של כ- 10 ס"מ. ביחד עם הכבל, קחו בחשבון כי תקבלו "מרחק טעינה" משקע החשמל של קצת יותר מ- 2.5 מטר. לאחר טעינה מלאה של הסוללה (ארבעה תאים 45Wh), המחשב סיפק יכולת עבודה מצטברת של קרוב של 6 שעות בשילוב של עבודה מאומצת בתוכנת עיבוד תמונות ועבודה מקובלת של גלישה ועריכת מסמכים.

סיכום

אם אתם מחפשים מחשב אולטרה בוק שמהווה כלי עבודה ולא מכונת משחקים, בין אם מדובר במחשב למנהל או לסטודנט, ה- סמסונג  530U3B מציע לכם מוצר שנראה ומגיב טוב. המחשב מאפשר עבודה נוחה לפרק זמן של יום עבודה משולב במשרד ובדרכים, הוא נכנס בול לנישה הזאת עם מסך מט, עוצמת תאורת מסך חזקה אשר מאפשרים יכולת עבודה בסביבות שונות. מצד שני, אם מפריע לכם חוסר בתאורת מקלדת ואיכות תמונה בסיסית במסך, אז תצטרכו להתמקד במחשבים של סמסונג או במתחרים מסדרות בכירות יותר.

בעד: עיצוב, יציב ונוח לשימוש עם תגובות זריזות, תאורת מסך חזקה.

נגד: מקלדת לא מוארת, זווית צפייה צרה במסך.

מחיר - סמסונג 530U3B
מחיר רשמי של יבואן סמסונג הוא 5,699 ש"ח, אבל בפועל, ניתן למצוא אותו גם בפחות מ- 5,000 ש"ח עם אחריות רשמית.
אחריות (חיון מחשבים): שלוש שנים באתר הלקוח.

אביזרים - מחשב אולטרה בוק סמסונג 530U3B, ביקורת
אביזרים

דוגמאות למחירי אביזרים למחשב סמסונג:
מקלדת BT קטנה SK2NWBB, מחיר 399 ש"ח
מקלדת USB בגודל מלא SK1PWUB, מחיר 299 ש"ח
מתאם VGA למסך חיצוני AV2N12B, מחיר 149 ש"ח
מטען חשמל קומפקטי PA3NS40, מחיר 329 ש"ח
עכבר אלחוטי SM3PWPS, מחיר 149 ש"ח

מעבר לתגובות בפורום