סיקור תערוכת אודיו מינכן - בקומה הגבוהה
ממשיכים לסקור את תצוגות תערוכת האודיו Hi End במינכן, הפעם עם רמקולים של CAV, נציגים אנגליים - טאנוי, היריבים JMR מצרפת, רמקולי שופר Tune Audio, רמקולים "אחרים" משוויץ ועוד רבים וטובים.
קישור: שאר סקירות תערוכת מינכן אודיו Hi End.
CAV
היצרנית הסינית ממשיכה לייצר רמקולים טובים ומוצרים טובים. הדגם שהוצג בתערוכה הינו DX-8 - הגדול של CAV. מדובר ברמקול מאוד גדול במבנהו, עם שני וופרים של אטון, ויחידות מיד וטוויטרים קרמיים של אקוטון. הוא חובר למגבר מנורות של CAV, התוצאה היתה מעולה, באמת, אחלה של סאונד, את הבס של יחידות אטון אני מכיר הרבה זמן, גם מעולם הרכב וגם מעולם האולפן (מוניטורים של ADAM), והשילוב עם היחידות הקרמיות מגלה כאן את אחד הרמקולים הטובים בתערוכה עם צליל שממלא את החדר בתחושה חמימה ומדוייקת. ללא ספק אחת המערכות הטובות בתערוכה.
Tannoy Definition DC 10A + Unison S6
זוהי סדרה חדשה, לפי מיטב הבנתי, מתוצרת טאנוי הבריטית כאשר הוופר הקואקסיאלי מגיע הפעם עם סראונד בתצורת W אשר אמור לתת יותר מהלך באס ומיד קלים יותר ומהירים יותר. הרמקולים חוברו למגבר מנורות של יוניסון S6.
התוצאה: צליל עמוק אנגלי ויפה, רמקול מהיר מאוד ומאוזן. אחד הדברים שאני מגלה בתערוכה זה שעם הרמקול הנכון, מגברי מנורות יכולים להשמע באמת מעולה.
JME + Metronom
JMR - אמני הטרנסמישן ליין הצרפתים מציגים רמקול חדש ה Abscisse עם CD הדגל של מטורונום.
על אף איזה מוכר קשקשן שהיה שם ולא הפסיק לדבר עם איזה מתעניין (אולי הפעם היחידה שזה קרה בתערוכה) הצליל היה פתוח ויפה. מרגישים שהרמקול מנוצל עד סופו ע"י כמות פרטים מאוד גדולה. הסט התפרץ כאשר היה צריך וגם התנהג בנימוס בפעמים אחרות. זוהי מערכת מוזיקלית ומאוד מהנה. צלילי הפסנתר הרגיש מאוד אמיתי וגם הכינור, שהוא אחד הכלים הקשים לשיחזור לדעתי.
Apertura
החברה מציגה רמקול בשם Onira בתצורת 2way בעל טוויטר ריבון 5" ו- וופרים של 7". במחיר 8,750 אירו, מחוברים למגבר של איזוטריק (חברה שכיכבה בתערוכה, ציוד מעולה!) ומקור של Ayre.
גם כאן, צליל פסנתר אמיתי ויפה בקע מהרמקול, מאוד אמיתי. המיד נשמע מצויין, אבל הורגש חוסר בחלק התחתון ברמקול. הבמה לא היתה מדהימה, אבל הפירוט נהדר, רמקול אוורירי אבל לא למטרות "כבדות".
Brodmann
ברודמן מציגים את ה Festival FS שהוא רמקול "מדפי" מונח על הרצפה. מחובר למגבר של לבן ו-CD של Lectur CDP7TL.
האמת? כפי שתראו בתמונה, הייתי בטוח שמדובר בחבר הגדול שעמד מאחורי. בכלל לא הרגשתי שהרמקול הזה קטן ויושב על הרצפה. מאוד פתוח, פסנתר אמיתי מאוד (חסר להם שלא הא?), הבס היה קצת נפוח, לדעתי בגלל ההעמדה על הרצפה. מאוד נחמד.
Tune Audio + Aries Cerat
מגברים, ויחידת קדם ענקיים של חברת Aries מבוססי מנורות, מגבירים את רמקולי השופר של חברת Audio Anima.
הסאונד ענקי, מורגש ממש פיזית, אבל החדר לא גדול מספיק לדעתי. נגינת הצ'לו מביאה אותו ממש לחדר, אבל בצורה מוגזמת. אורגן הכנסיה שניגן מאחור לא הורגש מספיק. זו מערכת לאנשים מאוד מסויימים ולמען האמת, לא בשבילי. אני משער כי בחדר גדול יותר התוצאה היתה טובה יותר.
Swissonor
חברה שווצרית המייצרת רמקולים מעניינים ואחרים,משהו שנקרא לפי האתר שלהם :
way coaxial and coplanar loudspeaker with Tractrix-horn2.
גם האלקטרוניקה והכבלים מיוצרים על ידם. הסאונד מגיע מפטיפון של טורנס עם חלקים שהם מייצרים. הסאונד חמים, נעים, יפה בס טיפה נפוח. ההרגשה היא של רמקול אבל כמו שרמקול אמור להיות. הרגשה של מערכת שמשחזרת את הסאונד בצורה מאוד מעניינת ואמיתית. אנשי החברה עשו הדגמה יפה עם אותו קטע בשתי הקלטות שונות, אחת טובה אחת פחות, ניתן היה לשמוע את ההבדלים בצורה ברורה.
German PhysiKs
החברה הגרמנית מציגה את הרמקול בעל יחידת ה- DDD שלהם, בתוך תיבה עומדת שהם קוראים לה Bending wave radiator.
מדובר ביחידה אחת העשויה מסרט דק בעובי 0.025 מ"מ של טיטניום ו- 0.15 מ"מ של קרבון פייבר.
המטרה היא עבודה בתצורת רמקול של 4way המושגת - לפי טענת החברה בזכות תזוזה של היחידה ופיזור של הסאונד. היחידה נעה לכל הכיוונים בעצם. מציע להיכנס לאתר החברה ולקרוא כי זה משהו אחר.
הרמקול חובר לאלקטרוניקה של vitus. התוצאה? סאונד יפה, מדוייק ולא מתפרץ, מאוד לא כיווני ומתפשט. בכל מקום בחדר מקבלים סאונד שווה. מוצלח, מעניין, עם רמקול שמצליח להעלם בחדר. אשמח להקשיב לו שוב במקום נורמלי יותר ובלי יותר מדי אנשים ברקע.
Lawrence Audio
החברה הטייואנית מציגה רמקולים מעץ בעלי תיבות מיוחדות וטוענת כי אין שום חלקים מקבילים בפנים. הרמקול לו הקשבתי היה ה- Violin: רמקול מדפי 2Way עם וופר 8" וטוויטר ריבון שאני מנחש שהוא מתוצרת ארום קנטוס.
הרמקול חובר למגבר ASR EMITTER II ונגן CD של NORMA. המציגים, האסייתים, שוב כמו שאמרתי כבר, פשוט לא נחמדים. לא יודע מה הקטע שלהם.
הסאונד? שמענו אופרה, מדוייק, גדול חזק, צועק בתחום המיד.תחתון יפה אבל חסר לי פה באס. סה"כ תוצאה נחמדה אבל לא יותר. מה שנקרא, לא נפלתי.
Absolare sound + rockport
כעת, הגענו, כנראה, לחדר שהכי נהניתי ממנו בתערוכה. כאן הוצגה הגברת מנורות של חברת Absolare מחוברת לרוקפורט Aquila, מקור של MSB.
אין לי מה להגיד חוץ מ "מהמם". חם, יפה, מדהים. חדר גדול קולע בול לרמקול. פשוט נהדר. ריח כבד של אספרסו טוב באוויר. נהדר. פשוט נהדר.
OceanWay Recordongs + Viola
החדר היה חשוך מאוד. המיקום שלו היה בדיוק מעל החדר שבו הודגם PA לא ברור, אבל כאן, להבדיל, יושבת לה מערכת PA סופר איכותית. צלילי מלא ומרשים, יושב נכון וטוב. הופעה חיה בהיי אנד! לגבי מראה, כמו שאומרים: "על טעם ועל ריח"...
Plinius + Usher
פליניוס מציגה את ה- SA REF שלה על רמקולים ענקיים של Usher. זוהי בהמה של פליניוס עם 300 וואט ל- 8 אוהם או 1000 במצב מונו. הוצג כאן גם ה- TIKI שהוא Network Audio Player של החברה.
הרמקול של אשר מדגם Be-10 עם מיד בריליום של 5", טוויטר יהלום וופר של אטון 11".
על פניו, רמקול שמאוד קשה להזיז.
במקרה של פליניוס? בדיחה. שולט ברמקול בקלות רבה מדי. הרמקול נעים, מאוזן, לא גדול על החדר, תוצאה 10/10.
SW Speakers + MSB
הרמקולים המעוצבים של החברה עשויים מקרבון פייבר. הרמקול שניגן הוא Magic Flute "חליל הקסם". סאונד יפה מאוד אבל לא מספק. משהו היה חסר שם. לא מספיק פתוח. יפה, מעניין, אבל לא זה. איך אומר צדי צרפתי? בצד...
Kaiser Acoustics
רמקול רצפתי של החברה, עם טויוטר ריבון של RAAL, מחובר למגבר מנורות של Trax, VertaX DAC + transport.
רמקול מרשים. עמוק, עם נמוכים מדוייקים. טוויטר אחר, הרגשה אחרת, אין לי דרך להסביר חוץ מזה שזה לא ריבון רגיל. רמקול עם ווקאל מרשים ביותר.
הרמקולים המדפיים מקבלים את אותה ביקורת. נשארתי עם פה די פעור ליכולת של רמקולים 2Way כאלו. מערכת נהדרת.
Magico + Qualia & co
מגיקו עם רמקולים - Q5 מחוברים למערכת שלמה של Qualia.
הרגשה של סאונד פתוח ואנגלי מנומס. מפורט, כמובן בלי קופסתיות, אין מה לעשות, התיבה של מג'יקו עושה את זה. רמקול עם במה נכונה ועמוקה.
המשך יבוא...