פיליפס Fidelio AS851 - תחנת עגינה למכשירי אנדרואיד, ביקורת

ליאור קורן
23-05-2012 09:50

ה- AS851 היא מתחנות העגינה הבודדות הפונות לעולם האנדרואיד, כדגם הבכיר בסדרה של פיליפס היא מציעה צליל דינמי ורועם, עיצוב זורם ואפשרויות הפעלה שונות, ביקורת תחנת עגינה.

תחנות עגינה ניתן למצוא כיום בשפע, אבל, מבחר הדגמים העצום מכוון אל מוצרים של חברה אחת באופן בלעדי כמעט: אפל.
אלא שתחום הסמארטפונים השתנה מאוד בשנתיים האחרונות, עת הציפו אותו טלפונים מבוססי מערכת ההפעלה אנדרואיד. ומה עם פיתרון מוזיקלי עבורם?

עבור יצרניות תחנות העגינה, ההתמקדות בדגמים של חברת אפל היתה טבעית, בגלל ההצלחה הגדולה של חנות iTunes והפיכתם של הטלפונים למכשירי מוזיקה ניידים. אבל, הסיבה המעשית העיקרית להתמקדות זו היא העובדה שדגמי אפל האחרונים, מגיעים מאותו בית יוצר, עם אותו סוג מחבר, מה שמקל על היצרניות לדבוק באותו סטנדרט שמתאים הן לטלפונים מסוג אייפון לדורותיהם, חלק מדגמי האייפוד ואפילו עבור טאבלטי האייפד.


אנדרואיד לכולם


בעולם האנדרואיד, הסיפור הינו מורכב יותר, הרוב הגדול של הדגמים מגיע אמנם עם מחבר מיקרו USB (המשמש לטעינה, סנכרון והעברת קבצים), אולם כל יצרנית טלפונים (כמו סמסונג, HTC, סוני / אריקסון, LG, מוטורולה ואחרות) ממקמת אותו בצורה שונה מהאחרות, כך שישנה בעיה אמיתית לייצר תחנת עגינה שתתאים למספר רב של דגמי סמארטפונים.


פיליפס, בתערוכת IFA האחרונה, חשפה לראשונה סדרה של תחנות עגינה אשר מיועדות באופן יעודי למכשירי אנדרואיד. החברה מצהירה כי המכשירים הללו מתאימים לכ-95% מדגמי האנדרואיד הקיימים כיום ואנו נבחן כיצד היא ישמה את הפיתרון בפועל.


הסדרה החדשה כוללת שלושה דגמים במחירים הנעים בין 699 ש"ח (לדגם AS111) ועד ל- 1,690 ש"ח, אנחנו שאלנו את המערכת היקרה יותר לסקירה.


פיליפס Fidelio AS851 - תחנת עגינה למכשירי אנדרואיד, ביקורת
ה- Fidelio AS851 מגיעה עם זוג רמקולים בהספק של 2X15 Watt, היא מעוצבת בקוים עגולים, זורמים, בחזיתה שבכת מתכת מחוררת והגב עשוי פלסטיק קשיח בגימור שחור מבריק עם שני פתחים לתדרי הבס (פורטים).

כאמור, פיליפס חשבה על פיתרון עבור מחבר המיקרו USB בטלפונים אשר משמש להטענת הטלפון בזמן שימוש בו כתחנת מוזיקה. לשם כך, היא יצרה תקע Micro USB אוניברסלי שיתאים למיקום השונה של היציאה בטלפונים. את אותו תקע, ניתן לסובב על צירו 180 מעלות, להזיז את בסיסו ימינה שמאלה מספר סנטימטרים או אף מעט קדימה ואחורה וגם לשנות בעזרת (גלגלת) את המרחק אליו יכנס התקע אל תוך הטלפון (בגלל שוני בעומק השקע בין הדגמים השונים).
כל זה מאפשר לעגן טלפון אנדרואיד אל תחנת העגינה כאשר הוא עומד לגובה או שוכב לרוחב וגם אם מחבר המיקרו USB שלו נמצא בצד, קרוב לפינה, זה לא אמור להפריע כאן.

פיליפס Fidelio AS851 - תחנת עגינה למכשירי אנדרואיד, ביקורת
הזרמת מוזיקה אלחוטית


אז יכולת טעינה יש לנו, מה לגבי האזנה למוזיקה? זו תגיע אל רמקולי ה- Fidelio בצורה אלחוטית, בפרוטוקול ה- BT 2.1. לשם כך, יש להוריד מחנות היישומים של גוגל (Google Play) את אפליקציית Fidelio של פיליפס (מתאימה לגרסת אנדרואיד 2.1 ומעלה). לאחר התקנה והפעלתה, תבצע האפליקציה סריקה של התקני BT ותבצע צימוד אל תחנת העגינה. האפליקציה של פיליפס, מציגה שעון זמן מעוצב על מסך הטלפון, כמו גם תחזית מזג אויר שבועית.

הגדרות האפליקציה, מאפשרות לקבוע מצבי איקולייזר שונים (יש גם הגדרות קבועות מראש עבור פופ, רוק, ג'ז ועוד), לשנות צבעי גרפיקה, הגדרות מזג אויר וכו'. האפליקציה מסתנכרנת גם באופן מובנה עם תוכנת Songbird - אותה אפשר להתקין בטלפון ובמחשב הביתי, זוהי תוכנת ניהול וסנכרון מוזיקה (במבנה המוכר של קיטלוג שירים על פי אומנים, ז'אנרים, אלבומים ועוד) - ניתנת להורדה מאתר פיליפס.
מלבד השמעת קבצי שירים מהטלפון, מאפשרת אפליקציית Fidelio להאזין גם לתחנות רדיו אינטרנטיות, בז'אנרים מוזיקליים מרחבי העולם.

Philips Fidelio app
השלט הרחוק המצורף לערכה, מאפשר לשנות את רמות הקול, להתחיל או לעצור השמעת שירים, לעבור בין שתי כניסות תחנת העגינה או לעבור בין מצב רדיו או נגן שירים בטלפון. השלט עוצב כחלוק נחל, נוח להחזקה אם כי גבו המבריק מתלכלך בקלות ממגע האצבעות.


אם מסיבה כלשהיא לא הצלחתם להתחבר דרך Bluetooth, אפשרות אחרת תהיה לחבר את הטלפון דרך יציאת האוזניות שלו (בעזרת כבל מתאים המגיע בערכה) אל כניסה באחורי תחנת העגינה. יש גם חיבור USB סטנדרטי מאחור אשר יכול לשמש גם הוא למטרת טעינת הטלפון.


ואיך זה נשמע?


כפי שצויין קודם, אפליקציית ה- Fidelio מגיעה עם אפשרות לשינוי איקולייזר, אל תפספסו אותה כי אתם עלולים לקבל צליל שאינו לטעמכם. מומלץ כי בהאזנה ראשונה, תשחקו קמעה עם הערכים השונים, עד שתגיעו לאיזון טונאלי המתאים לאוזנכם, הבס, למשל, עלול להשמע דומיננטי מאוד ולכן רצוי לאזן אותו.


ליינול ריצ'י בשיר הקלאסי והדביק Say you Say me מצליח להרעיד את החדר עם צליל תופים נמוך ודומיננטי, צלילי הסינטיסייזר בפתיחת השיר מהדהדים בחלל וחדים לאוזן וגם קולו, כאשר יורד לאוקטבות הנמוכות, מקבל הדגשה.

דני ליטני בגרסתו לשיר "לא ידעתי שתלכי ממני", מרעים בקולו העמוק, ה- AS851 מצליחה להעביר את אופי הקול היחודי באופן אמין, כמו גם את גיטרת הבס והחשמלית.
את הדג נחש בשיר "לזוז" מצליחה הפיליפס להקפיץ כיאות, הצליל שלה הינו דינמי באופיו ועוקב אחר פעימות הבס כמו שצריך, שימו לב כאן לאיקולייזר, ואם הצליל חד או בהיר מדי לטעמכם, אזנו זאת בעזרת הורדה של הסמן הימני.
בדואט של הזמר האמריקאי מייקל מקדונלד עם הדיווה ארתה פרנקלין, קולה חסר לי קצת "אווריריות" בצליל, הייתי שמח לפיזור יותר רחב של הצלילים בחדר, אולם גם כאן, הרמקולים התמודדו כמו שצריך עם הדינמיות של השיר.

תחנת העגינה של פיליפס הצליחה למלא בצליליה ללא בעיה חדר במידות של 3X3 מטרים וגם הצבה שלה בפינת האוכל הפתוחה לסלון, סיפקה צלילי רקע רועמים לאותו החלל.


פיליפס Fidelio AS851 - תחנת עגינה למכשירי אנדרואיד, ביקורת
סיכום


אם ברשותכם טלפון אנדרואיד ואתם מעוניינים לשדך אליו תחנת עגינה עם רמקולים חיצוניים לשם האזנה באחד מחדרי הבית, למשל, ה-AS851 תהיה אחד משלושת הפתרונות אותם מציעה חברת פיליפס ולמעשה, אחת מן הבודדות בכלל המוצעות כפיתרון יעודי לטלפונים מבוססי מערכת ההפעלה של גוגל – לא משנה מה הוא יצרן דגם הטלפון ברשותכם. מחבר המיקרו USB יאפשר להטעין את הטלפון תוך כדי שהוא משדר לתחנת העגינה את המוזיקה דרך האויר בסטריאו.

אפליקציית Fidelio של פיליפס הינה הכרחית להתקנה בטלפון עבור ביצוע חיבור אלחוטי עם תחנת העגינה, היא פשוטה יחסית להפעלה, אולם ישום הרדיו שלה סובל מאיטיות מסויימת במעבר בין תפריטים. עבור השמעת שירים מהטלפון, תוכלו להשתמש בתוכנת הנגן שכבר מותקנת על הטלפון שלכם או להשתמש בזו של פיליפס.

כדגם הדגל בסדרה, ה- "פידליו AS851" מציעה זוג רמקולי סטריאו חזקים יחסית בחבילה מעוצבת עליה תוכלו להניח את הטלפון במאונך או במאוזן. אופי הצליל יחמיא לדור הצעיר עם דגש על הבס ואופי דינמי באופן כללי והוא לא יתקשה למלא חדר ממוצע בגודלו בצליליו. פיליפס מציעה שני דגמים זולים יותר בסדרה, עם רמקולים קטנים יותר והתאמה דומה לטלפון האנדרואיד שלכם.

מחיר: 1,690 ש"ח
אחריות: Bconnect

מעבר לתגובות בפורום