תערוכת האודיו במינכן, חלק רביעי - רמקולים מרשימים ואכזבה אחת
המסע בתערוכת מינכן ממשיך, הפעם מאזין אורי לרמקולי האלומיניום של יואב גבע, למערכת ה"שונה" מתוצרת MBL, לסדרת אוטופיה החדשה של פוקאל הצרפתית ולרמקולים קרמיים נוספים.
סקירת התערוכה נמשכת, עדיין בקומה שניה, שם מצוי מספר גדול של חדרי האזנה. ויש מה לשמוע...
Audio exclusive
זהו רמקול אלקטרוסטטי גדול, מחובר למקור ומגבר של החברה. הצליל מתגלה כמהיר, בהיר, חד, אך ללא במה מוגדרת. הווקאליות נהדרת והבס טוב אף על חוסר ביחידה יעודית. מה שכן, כל שינוי במיקום משנה את הכיווניות המאוד מודגשת ברמקולים. מוצרי האלקטרוניקה בנויים עם פלטה קדמית אשר עשויה גרניט או שיש עם צבעים לפי בחירה.
Orpheus+Marten Audio
הרמקול של חברת מרטן אודיו Django בעל יחידת מיד קרמית, טוויטר קרמי ו- 3 יחידות 8" מאלומיניום. הרמקול יפה מאוד במראהו ומחובר לאלקטרוניקה של אורפיוס. נגן ה-CD שימש כטרנספורט וחובר ל-DAC של החברה. התוצאה היתה מאוד דינמית כאשר אין הרגשה שהסאונד מגיע ישירות מהרמקול או שהמערכת מתאמצת, זה הרגיש כמו משחק קליל עבורה, עם סאונד נקי ביותר, הייבריד קרמי במיטבו!
YG Acoustics +Kubla susna + weiss +Ypsilon electronics
הקיפוד החדש מגיע בצבע שחור, מחובר למערכת מושקעת. הסאונד לא חד ביותר אלא מציג עידון אחר. הרמקול נעלם בחלל עם ווקליות נעימה, התוצאה שונה לגמרי מכל מה ששמעתי עד עכשיו.
YG Acoustics + ASR+MSB SOURCE
אחד החדרים הגדולים והמרשימים בתערוכה.
הפעם חוברו רמקולי הענת העדכניים עם טוויטר ומיד חדשים. בחדר הוצג Rack עצום של ASR עם כל הסוללות, שני מגברים מחוברים במקביל ונשלטים ביחד. התוצאה יותר ממרשימה: מדוייקת, מלאה והרמקול נעלם תוך כדי האזנה אליו. לא חשוב היכן עמדתי, לא הרגשתי במיקום הרמקולים. מה שכן, אני חייב להודות כי זו תוצאה שללא ספק אינה מתאימה לכולם, עבורי, זו היתה אחת מהטובות.
הממברנה של הענת. אפשר ללחוץ עליה כמה שרוצים. הוופר הזה מחזיק 450 קילו לחץ!
Triangle + Musical Fidelity
המגלן, הרמקול הגדול של טריאנגל מגאלן הוצג עם מגברי מיוזיקל פידלטי מסדרת Titan. הצליל היה נעים ומדוייק, גדול מאוד, מאוד מאוד מאוד מאוזן - אחד הרמקולים הכי מאוזנים שנתקלתי בהם. המיד מטמטם, מהטובים בהם נתקלתי, ללא "צבע", בלי כלום.
Isophon + Trigon electronics
איזופון , היצרן הקרמי מציג את דגם הרמקול הגדול ביותר של החברה -Berlina rc11, זהו רמקול עצום בעל 4 יחידות באס קרמיות, באמצע יחידה נוספת עם מיד קרמי, עוד מיד 2" יהלום וטוויטר יהלום של 1" (יהלומים שחורים כמובן).
האלקטרוניקה היא מתוצרת Trigon. לדעתי, החדר היה קטנטן על הרמקול ובנוסף היה מלא בציוד ובעוד רמקולים של איזופון. הרמקול חד, מדוייק, אבל לא פתוח מספיק התחום הנמוך מטורף - פשוט ככה. כנראה התחום הנמוך הטוב בתערוכה עד כה. יופי של רמקול ומערכת, החדר פחות. האיזון בין הכלים היה נכון מאוד.
ועכשיו, נעבור לאכזבה.
לאכזבה קוראים MBL. המון זמן רציתי לשבת כמו בנאדם ולשמוע את המערכות שלהם.
MBL הציגה בתערוכה את כל הסדרות בלבן, כאשר פניתי להכנס לחדר, הוא היה עמוס בהמון של אנשיםאמרתי לעצמי: "אחזור עוד מעט להשמעה הבאה", השלט מורה על הדגמות מסודרות על פי שעות.
חזרתי. שוב צפוף בהמון אנשים, ללא סדר אמיתי. עומד לו איזה יוץ גרמני, בווסט, ומספר כל מיני סיפורים בגרמנית. כולם צוחקים להם ורק אני עומד שם כמו מפגר. ואז הוא מתחיל לשים קטע פופ בגרמנית, באיכות סוג... טוב, תנחשו לבד.
גם בהאזנה מהצד ברור כי מדובר פה במערכת מסוג אחר, אבל עדיין, ללא מוזיקה נורמלית או יכולת הבנה של ההסבריםועצירת הקטע כל 25 שניות גרמו לאכזבה.
היוץ:
Soulution audio + Focal + Kubala-sosna
כאן, הוצגה אלקטרוניקה מלאה של סולושין אודיו מחוברת לרמקולי פוקאל סטלה אוטופיה. משהו לא הסתדר לי בחדר הזה, ההקלטה הראשונה לא היתה איכותית וצרחה כל הזמן עם צליל בהיר מדי. ההקלטה השניה נתנה תוצאה קצת יותר מדוייקת אבל לא מאוזנת בנמוכים שהיו מאוד דומיננטיים. אבל, הרמקולים עדיין נשמעו מרשימים ולדעתי, פוקאל, "שיחקה אותה" עם הסדרה הזו.
Vandersteen +brinkman + Hydra Triton power distributor
כאן, התמונות לא משקפות את ההדגמה וחבל, כי זו אחת התוצאות הטובות בתערוכה, עם סאונד יפה, מדוייק ומלטף. פטיפון היה נהדר מתוצרת ברינקמן והכל ישב במקום. הייתי מופתע למראה הרמקולים כשהם מודגמים כאשר הגרילים מותקנים עליהם, זו היתה מערכת שהיה כיף לשמוע.
סיימנו קומה 2, עולים לקומה 3!
כך זה נראה מלמעלה:
Micromega + Focal
בחדר פצפון של איזה 4 על 3 מטרים, מיקרומגה מניחים את ה- ,ARIA סטרימר ה- WIFI החדש עם זוג מגברים וגם רמקולים של פוקאל סטלה אוטופיה. המאזינים יושבים מאוד קרוב לרמקול, ממש עליו. הייתי מופתע עד כמה טובה היתה התוצאה ועד כמה הרמקול אינו גדול על החדר הקטנטן. נכון, בחדר גדול יותר הוא היה נפתח ונעלם יותר, אבל הבמה שנפתחה גם כאן, לא היתה רעה למידות החדר. כל הכבוד על התעוזה.
המשך יבוא...