סקירת תערוכת האודיו מינכן, חלק שני - חדרי האזנה

אורי וינגרט
11-05-2012 08:45

סיור חדרי האזנה והדגמה של מערכות אודיו Hi End בתערוכת מינכן 2012, עם מגוון של מערכות מעוצבות לבית, רמקולי שופר וה- Aida החדשים של סונוס פאבר.

קומות 2 ו-3 בבינן הורכבו ממספר רב של חדרי האזנה, חלקם היו אולמות גדולים ואחרים חדרים קטנים יותר.
חלק מהמציגים השקיעו מאוד באקוסטיקה, אחרים פחות. המערכות היו מעניינות, להלן התמונות וההתרשמות הקצרה שלי מהן.

REVOX
Revox הציגו מערכות מעוצבות לבתים מעוצבים בתצוגה פסיבית.

REVOX
REVOX
Avant-garde
חברת השופרים מציגה בחדר גדול מאוד את הדגם דואו גרוסו בצירוף מגבר כח וקדם מגבר של החברה מסדרת XA ובצירוף מקור של Esoteric.

רמקול שופר על סטרואידים: סאונד גדול מאוד, בהיר, אפשר לומר גדול מהחיים. אישית, לא התחברתי, עם חדר שלא החמיא לדעתי לרמקול, חדר קר מדי.

 
Avant-garde
Avant-garde
Elipson
מציגים רמקולים עגולים ויפים, לווינים עם סאבוופר ומערכת מעוצבת. מערכת שמתאימה ללא ספק לבית המעוצב.
    
Elipson
Elipson
Elipson
Sonus Faber
סונאס פאבר מציגה את הרמקולים החדשים, ה-Aida, מחוברים לזוג מגברים של Dan D'agostino אותו תוכלו לראות בתמונה בוחר מוזיקה בעזרת iPad עם Pre של audio research ומקור של KRELL דיגיטלי.
בפועל, זהו הרמקול הראשון שלא נשמע לי כמו סונוס פאבר קלאסי אי פעם. התצוגה התנהלה בחדר ענק ועם המון קהל. הרמקול מציג במה מטורפת, רמקול שנשמע יותר גרמני מאיטלקי, מאוזן מאוד, ואחת מהתוצאות הטובות לדעתי בתערוכה.
 
Sonus Faber
KEF
חברת KEF מציגה לרגל חגיגות ה-50 שלה את ה- LS50. רמקול בתצורת ה- Q האופיינית שלה, עם ממברנה מסוג אלומיניום מגנזיום וטוויטר אלומיניום. ה- LS50 הוגברו ע"י ARCAM FMJ A38 וה-DAC  החדש שלה - D33.
המערכת נשמעה לי מאוד נפוחה וחורקת. לא תוצאה משהו. סאונד מאוד "פאפי".
 
KEF

Arcam
ASW
אחת ההפתעות הנעימות שלי: רמקול חדש, ה- Cantius 612 שעולה 1200 אירו, עם מערכת של Accustic Arts וחשמל של Isol-8 (סה"כ מחיר האלקטרוניקה 13,000 אירו).
הסאונד התגלה כיפה ונעים, מאוד מאוזן. לא מצטיין במשהו מיוחד, אבל נכון. נשמע כמו רמקול יקר יותר, ווקאל נשמע מאוד ברור ויפה. הפרדת כלים לא רעה.

ASW
כמו כן, הוצגו זוג רמקולים ורודים!

ASW
NAIM Audio
ניים הציגו את הNAC255+NAP300 מחובר לסטרימר החדש שלהם, ND5 ומחוברים ל- Scala Utopia.
לעומת הציפיה לרמקול בהיר, מצאתי איזון ומוזיקליות נעימה ורבה. זוהי מערכת שנעלמת מאוד מהר בחלל. שמענו כמה סגנונות מוזיקליים, אפילו Kraftwork והכל שיחק כמו שצריך.

כמו כן, הוצג Music Server  חדש ND5 XS, במחיר 2,600 אירו עם יכולות של UPNP , DAC פנימי איכותי, WiFi  ועוד. האח הגדול יותר, ה- NDX  מוצע במחיר 4,200 אירו.

 NAIM Audio

 NAIM Audio
FOCAL
פוקאל הציגו את הדגמים המוכרים, כמו גם רמקולים למחשב חדשים ואוזניות.
 
FOCAL
FOCAL
FOCAL
ADAM AUDIO GMBH
אנשי "אדם" הציגו את סדרת ה- TENSOR MKII. בתצוגה ניגן הרמקול הקטן Gemma MKII בחבורה מחובר ל-MF M6i עם מקור של KRELL וסטרימר של Purist.
הבמה של הרמקול הזה טובה מאוד הפירוט מפחיד והדינמיות חסרת מעצורים עם שכבות של מידע שיצאו מהרמקול. לדעתי עם מגבר טוב יותר היה אפשר להגיע אפילו לתוצאה טובה יותר.

בנוסף, ניגן רמקול קטן ואקטיבי שחובר לסטרימר, אני חייב להודות שפיספתי את השמות, אבל הוא נשמע כמו רמקול ענקי. לא האמנתי כאשר הפעילו אותו, רמקול עם שני מידים וטוויטר ה-ART בתצורת דיאפוליטו.
   
ADAM AUDIO GMBH
ADAM AUDIO GMBH
Musical Fidelity
סטרימר אודיו
DENON
בכתבה הראשונה ציינתי כי חסרו לי בתערוכה מוצרי דנון, אבל מסתבר כי שכחתי שהם אכן הוצגו, אבל התמקדו בעיקר במערכות מיני יפות ותחנת עגינה חדשה בשם Cocoon. התחנה מתחברת באמצעות תחנת עגינה של אפל, או באמצעות WIFI לכל מכשיר. המכשיר נייד, נחמד, יפה ותו לא. לידו הוצגו כמה מערכות מיני מאוד יפות.
 
DENON
DENON
TAD
זו היתה אחת מהתצוגות המרשימות של התערוכה. בחדר הודגם ה- Evolution One ,רמקול 3 Way נהדר. חובר לאלקטרוניקה של TAD. האזנו לסגנונות מגוונים וגם לקטעי רוק כבד מאוד ב- Hi-Rez. תוצאה מהממת עם פירוט, גודל מרשים, מערכת מעולה, הלוואי עליי.

TAD
Pathos
זה היה אחד החדרים הנעימים בהם ביקרתי בתערוכה, אולי הכי כיפי. מערכת שלמה של החברה עם מגברי מנורות, פרה מנורות ונגן CD של החברה. גם העיצוב והמוזיקה היו כיפים, מבחינתי ציון 10: דוגמה לאיך להוציא מערכת מעולה בחדר בעייתי בתערוכה. מחיר המערכת אגב, עומד על 80 אלף אירו.
  
Pathos
Pathos
Pathos
Audio Physic & Aestherix
גם כאן התוודעתי לאחת מהתוצאות הנהדרות. הרמקול הזה הופיע עוד כמה פעמים בתערוכה ואהבתי אותו כל פעם. הדגם הינו ה- 25 החדש עם סאונד נעים, חלק, ברור ותוצאה מרשימה.
 
Audio Physic & Aestherix

פטיפון של AMG שלא ניגן בדיוק.

פטיפון של AMG
Surrountec
לצערי אני לא דובר גרמנית אז לא יכולתי לשבת בהרצאות או להבין מה רוצים לספר לי על הרמקול הזה.
מדובר ברמקול בעל יחידות קרמיות גדולות שפשוט שובר את ההגדרה של פירוט. הוא קובע סטנדרט שעוד לא שמעתי בחיי, רמקול אשר ממלא את החדר עד למילימטר האחרון ואז נעלם.
חובר למערכת שלמה של Esoteric עם כבילה של ZenSati.

Surrountec 
Surrountec
ELAC בתצוגה חיה וגם פאסיבית:
התצוגה החיה הדגימה את ה Elac Fs 509 vx-jet  שחוברו לאלקטרוניקה של Primare. התוצאה התגלתה כמדוייקת מאוד, עם צליל לא מלטף - על גבול האנליטי לגמרי, נבלע ומעופף בחדר. זו תוצאה מעניינת בחדר מטופל למדי, לפעמים הורגשה תחושה של "אטימות קלה".
בנוסף, הוצגו מוצרים מעניינים, כמו ה- Micro sub בעל שתי יחידות וארבעה מגברים בתצורת Push Pull המיועד להניע שני רמקולים סטאלייטים ולשמש כמערכת לשולחן.

ELAC
ELAC
סוף היום הראשון. חזרתי עייף אך מרוצה למלון.

צפו בכתבת ההמשך להפתעות מעניינות!

מעבר לתגובות בפורום