סמסונג גלקסי S3 – על חוזקות ופשרות במפרט המכשיר

ליאור קורן
04-05-2012 11:00

מכשיר הדגל של סמסונג הושק ברעש גדול, מפרט המכשיר מצביע על חוזקות מרשימות, אבל גם על מספר פשרות בהן נקטה החברה כאשר תכננה את גלקסי S3. ניתוח של איכות המסך, כמות הזיכרון, המצלמה וגימור הטלפון.

סמסונג הצליחה לרגש את העולם הטכנולוגי בעת אירוע השקת סמארטפון הדגל החדש של החברה, עם סיסמאות כמו "תוכנן לבני אנוש" והדגמת ממשק אינטראקטיבי שעוקב ומגיב אחר תנועות עיניו של המשתמש ומקשיב לפקודות קולו.
מחשיפת המפרט הטכני הרשמי של Samsung Galaxy S3 ניתן להבחין באיזה נקודות בחרה סמסונג להשקיע ובאילו עשתה פשרות מסויימות – גם כאשר מדובר בטלפון הדגל החדש שלה.

כאשר משווים את הנקודות העיקרות במפרט, מקבלים את הרושם כי החברה דאגה להכליל את כל המרכיבים הנכונים שיאפשרו ל- S3 לעמוד בחזית עולם הסלולאר ללא מבט מתנצל, עם מעבד בעל 4 ליבות, מסך גדול, סוללה בנפח מכובד עם אפשרות להחלפה ע"י המשתמש ומבחר נפחי זיכרון.


סמסונג גלקסי S3 – מבלי לוותר על שפיות


אך בכל זאת, בעולם כלכלי, צריך לשמור על שפיות מסחרית, סמסונג – כמו כל חברה אחרת, יכולה להשקיע הון עתק בהטמעת הטכנולוגיה היוקרתית ביותר בכל קטגוריה, אבל אם הצרכנים לא יסכימו לשלם את העלות של דבר כזה, זה ישבור את האיזון העדין של הכנסות מול הוצאות ויביא לנפילה שתעצור את פיתוח הדגם הבא.


מלבד החומרה, הושקע ממון רב גם בפיתוח תוכנת המכשיר – על שלל האפליקציות החדשות, שילובם של חיישנים חדשים במכשיר (כמו זה שעוקב אחר תנועת עיניו של המשתמש) דורש פיתוח אפליקציות חדשות שתדענה להפיק את המיטב מהחומרה ולהפוך את חווית השימוש למסעירה ביחס לעבר. בנושאים אחרים, כמו המצלמה למשל, חלק נכבד מהחידושים מגיעים בצורה של יכולות חדשות ומשופרות שעוקפות את המגבלות הטכנולוגיות של המפרט הפיזי, למשל, חיישן המצלמה קטן והדבר משפיע על יכולת המיקוד? אז נפתח יכולת צילום Burst בה בלחיצת כפתור המצלמה "יורה" 8 תמונות ברצף ובוחרת עבור המשתמש את זו החדה והמוצלחת ביותר.


סמסונג גלקסי S3
כפי שנראה, סמסונג עשתה פשרה בשלושה נושאים: טכנולוגיית מסך, זיכרון רם וגימור שנותר פלסטיקי גם במכשיר הדגל החדש. אם נהיה כנים, גם הפשרות הללו אינן כה נוראיות או מורגשות עבור חלק גדול מהמשתמשים, אבל כאשר מסתכלים במבט חוקר על השקת הטלפון שטלטל את תעשיית הסלולאר, ראוי לבחון אותן.


מסך AMOLED מרשים, אבל האם מושלם?


אחת השמועות המבטיחות בחודשים האחרונים, דיברה על מסך Super AMOLED Plus, כלומר, מסך עם אותו סידור פיקסלים מסוג RGB כפי שקיים בגלקסי S2, זה אומר חדות טובה יותר ויכולת הצגת צבעים אמינה יותר, אבל יש לזה מחיר יקר שנובע מתוך מגבלות טכנולוגיות, ב- S2 זה הביא לרזולציה נמוכה יחסית של 800X480 פיקסלים. היכולת להגדיל את כמות הפיקסלים באותו סידור RGB כרוכה בעלויות ויכולות יצור שכנראה עדיין אינן קיימות והפיתרון הנוח שעמד על המדף מול עיני אנשי סמסונג היה שימוש במסך של גלקסי נקסוס אשר מגיע ברזולוציה הרצויה 1280X720 שהפכה להכרח בקרב סמארטפונים מסדרות דגל.


המסך של הנקסוס פועל בשיטת ה- PenTile מה שאומר שיש פחות פיקסלים כחולים ואדומים ביחס לירוקים, מבט מקרוב מאוד על מסך כזה חושף ביתר קלות את רשת הפיקסלים לעין וגם מציג גרעיניות מסויימת, אבל מניסיון של שימוש רב במסכו של הנקסוס למשל, בעת צפיה ממרחק מקובל (למעשה עד כ- 10 ס"מ מהמכשיר) המשתמש לא ממש מבחין בבעיה כל שהיא והתצוגה נשארת חדה לעין, ביחד עם יכולת הצגת השחור הפנטסטית של מסך AMOLED.


סמסונג גלקסי S3 - קרדיט תמונה אתר Engadgetגלקסי S3 מוצג מצד ימין, קרדיט תמונה - Engadget

אז סמסונג לקחו את מסכו של הנקסוס והגדילו אותו מ- "4.65 אל "4.8 בכדי להציבו שיווקית מעל שאר המתחרים בעלי מסך ה- "4.7 ומבחינתם זה בהחלט אמור להספיק בשלב זה – את סידור ה- RGB ישאירו כנראה לדגם הבא גלקסי S4.
אגב מסך גדול, ה-"טאבלטפון", דגם ה- Note של סמסונג עצמה הציג התכנות ואפשרות להצלחה של טלפון עם מסך גדול, האם ה- S3 ינגוס מאחוזי המכירות שלו? באופן מודע כנראה, סמסונג שמרה על בידול מסויים בין שני המכשירים כאשר שמרה את תכונות העט החכם S-Pen לנוט ולא הכניסה אותן לגלקסי.

מצלמה עם "רק" 8 מגה פיקסל


חיישן המצלמה של S3 הותיר על כנו את אותה כמות פיקסלים של הדגם הקודם – 8 מיליון, יש כאלו אשר מאוכזבים מכך, אך בפועל, לא מדובר בהכרח בענין העקרוני החשוב באמת, רזולוציה כזו הינה די והותר לשימושים של בעל הטלפון וברוב המקרים עדיף להתמקד בשיפור איכות התמונה עצמה ולא בהגדלה מיותרת של כמות הפיקסלים שגורמת להכבדה במשקל הקבצים ואינה מביאה יתרון מהותי למשתמש שנוהג להציג את התמונות שלו באתרי אינטרנט ולשלוח אותן דרך שירותים מקוונים. סמסונג טוענת כי החליפה את החיישן הקודם בכזה בעל מנגנון הארה אחורית – מה שאמור להפוך אותו לרגיש יותר לאור ולמשופר בעת צילומים בחשיכה – נצטרך להמתין לתוצאות מהשטח.


זיכרון RAM

מערכת ההפעלה אנדרואיד 4 בשילוב אפליקציות חדשות רבות שפועלות ברקע, מביאים למצב בו חלק נכבד מאותו זיכרון תפוס, גם כאשר המשתמש אינו מפעיל באופן יזום אפליקציה כזו או אחרת. נראה, כי בשלב זה של התפתחות הטלפון החכם, רצוי לאפשר מרווח פעולה גדול יותר והמצב עלול להגיע למקום גבולי ביתר קלות, חלק קטן מאוד מהמכשירים כיום מגיע עם RAM 2GB ולכן יש להעלות את השאלה האם החיסכון בהטמעת עוד ג'יגה של זיכרון יעלה בחוסר נוחות לצרכנים?

סמסונג גלקסי S3
גימור


אחרי הפצת אינספור תמונות של דגמי אב טיפוס רבים (ומכוערים למדי) התברר כי סמסונג הצליחה לשמור על מראה העיצוב האמיתי עד לאירוע ההשקה וחשפה טלפון עגלגל במראהו, בעל עיצוב שמקנה תחושה "זכוכית". גם אם לא מדובר תכנון מהפכני, סביר להניח כי המראה ידבר אל רוב הצרכנים והוא מוטמע גם באביזרי הרחבה לטלפון. מצד שני, על פי הדיווחים מהשטח והצצות ראשונות (לא פורסמה עדיין כתבת ביקורת מלאה על המכשיר) נראה כי סמסונג ממשיכה לעשות שימוש בחומרים פלסטיים שמקנים תחושה "קצת פחות יוקרתית". זוהי, כנראה עוד נקודה בה מנסה החברה לחסוך, לעומת מתחרות כמו אפל (שהשמועות המופרכות על הטלפון הבא שלה - אייפון 5 דיברו על מתכת נוזלית) HTC למשל, שעושה שימוש בחומרים קרמיים או פוליקרבונט קשיח שמביאים לתחושת מגע אחרת במכשיר. לעומת זאת, ה- S3 הוא אחד המכשירים הראשונים שעושים שימוש בזכוכית מסך מגע מסוג Gorilla Glass 2 שהינה קשיחה ועמידה יותר מבעבר.


מעבר לתגובות בפורום