סמסונג גלקסי S3 – כל הפרטים על טלפון הדגל מקוריאה

ליאור קורן
03-05-2012 22:23

סמסונג גלקסי S3 הוכרז רשמית – עם מסך בגודל 4.8", רזולוציית 1280x720, מעבד ארבע ליבות 1.4GHz וממשק חדש ושונה מבעבר, האם הקרב על מלכות האנדרואיד הוכרע?

סמסונג עשתה שיעורי בית ולמדה איך לרגש את ציבור הלקוחות וקהל העיתונאים: אירוע חשיפת הגלקסי נפתח ע"י התזמורת המטרופוליטנית של לונדון במוזיקה מרגשת שלוותה בכתוביות המספרות על ציפיות הצרכנים מהטלפון החדש, האם סמסונג תעמוד בהן?

סמסונג גלקסי S3 - "לבני אדם"

על פי הצהרות אנשי החברה, זהו טלפון שרואה ומקשיב למשתמש שלו: "תוכנן לבני אנוש".

מסתבר כי סמסונג עמלה במהלך השנה האחרונה על שימת דגש רבה לאופן בו מתקשרים המשתמש והטלפון אחד עם השני באופן הדדי, ה- גלקסי SIII מאזין ועוקב אחר עיני המשתמש בו:

S Voice - סמסונג הטמיעה מנגנון הפעלה קולית SIRI משלה, מאפשר לתכנת כמה פקודות של יקיצה, למשל "היי טלפון", המכשיר מבין פקודות ב- 8 שפות, בעיקר אירופאיות וגם קוראנית, עברית (באופן לא מפתיע) אינה כלולה בינהן.

Smart Stay – המסך נשאר דולק כל עוד המשתמש מתבונן בו ולא נכבה באופן קבוע אחרי פרק זמן מסויים כפי שקורה כיום בשאר הטלפונים.

סמסונג גלקסי S3 – כל הפרטים על טלפון הדגל מקוריאה
מצלמת הטלפון מצלמת ב- 8 מגה פיקסל עם חיישן משופר Back illuminated, היא מאפשרת לצלם במטח בודד של 20 תמונות בקצב של 3.3 תמונות לשניה, יש גם מצב צילום חכם המצלם 8 תמונות ברצף ובוחר את הטובה מבינן עבור המשתמש – כך שלא צריך לחשוב פעמיים לפני ביצוע הצילום.


איכות הוידאו נותרה 1920X1080 פיקסלים, ניתן לצלם סטילס תוך כדי צילום וידאו, המצלמה הקדמית מגיעה עם חיישן 1.9 מגה פיקסל ומאפשרת גם לצלם וידאו.


Social Tag – תכונה זו מזהה את פרצופי החברים של המשתמש שצולמו במצלמת הטלפון ומאפשר להגיע לדפי הפרופיל שלהם באופן מהיר, מציע גם לשלוח להם ישירות את התמונה.

Samsung Galaxy S3
מסך Super AMOLED "4.8


מסך הטלפון הינו בגודל 4.8" עם רזולציית 1280x720 פיקסלים, זהו מסך בטכנולוגיית Super AMOLED, ללא Plus מה שאומר סידור פיקסלים המכונה Pentile RBGB כלומר כחול ואדום על כל שני פיקסלים ירוקים במקום סידרו של אדום, ירוק וכחול בתצורה הנחשבת לטובה יותר RGB. מניסיון עם מסכו של גלקסי נקסוס הפועל על עיקרון דומה (בגודל 4.65"), החדות והצבע נשארים עדיין מרשימים והשחור מהמם. למרות הגדלת שטח המסך ב-22%, רוחב המכשיר גדל ל- 70.6 מ"מ בהשוואה ל- 66.1 מ"מ של גלקסי S2 עם מסך ה- 4.3".


מעבדו של Samsung Galaxy S3 הינו 1.4
GHz Exynos עם ארבעה ליבות, זיכרון RAM עומד על 1GB, נפח סוללת המכשיר עומד על 2,100mAh וניתן להחליף אותה ע"י המשתמש, המכשיר יגיע בשלוש גרסאות עם נפח אחסון פנימי של 16GB / 32GB / 64GB ובניגוד לחלק מהדגמים המתחרים, סמסונג לא ויתרה על סלוט לכרטיסי זיכרון מיקרו SD. גם הקישוריות שופרה, כעת יש "S Beam" – מבוסס על קישוריות NFC ומאפשר להעביר קבצים ותכנים בעזרת מגע בין שני טלפונים.

המכשיר מגיע עם אנדרואיד ICS, מסך הבית מציג אפקט של פני מים, כאשר נוגעים בו נראית אדווה על גבי המים, ישנם חמישה מסכי בית וסמסונג טוענת כי שיפרה את מהירות המעבר בינהם. בגרסה החדשה, ניתן לצפות בסרט על גבי חלונית קטנה במסך, בזמן שעושים משהו אחר (כמו גלישה באינטרנט).

סמסונג גלקסי S3 – כל הפרטים על טלפון הדגל מקוריאה
החברה השיקה גם אביזרים כמו תחנות עגינה, סוללה תחליפית, מתאם HDMI, נגן מוזיקה, מגן / כיסוי פליפ לטלפון וגם AllShare Cast Dongle מאפשר להקרין תכנים מהטלפון למסך גדול דרך האויר.

התחלת מכירה
סמסונג גלקסי S3 יחל להמכר בתאריך 29/05 באירופה בשני גווני גימור שונים: לבן וכחול. הוא יופץ בגרסאות סלולר של 3G וגם LTE, תלוי באיזורים הרלוונטיים בעולם.

המלך החדש?

לאור מה שנחשף בהשקה, הגלקסי S3 מהווה תחרות קשה לטלפון הדגל HTC One X וסמסונג בחרה שלא לחסום את המשתמש מאפשרות החלפת סוללה או הרחבת זיכרון אחסון ע"י כרטיסי זיכרון. הפרמטר המסקרן יהיה לבחון את שתי גרסאות הממשק על תכונותיו השונות של שתי החברות, נראה שזה מה שיעשה את ההבדל עבור הצרכנים. חובבי האנדרואיד יצטרכו להתלבט מול המכשירים החדשים, לעומתם, מעריצי התפוח, ימשיכו להמתין להשקת אייפון 5 ולחשיפת התשובה של אפל.

מעבר לתגובות בפורום