השקת טלוויזיות LG החדשות – דקות וחכמות

ליאור קורן
30-04-2012 15:46

LG משיקה את טלוויזיות ה- LED LCD ופלזמה החדשות עם חידושים כמו שלט חכם עם הכתבה קולית, הצגת מסך המחשב באופן אלחוטי בטלוויזיה ומסגרת בעובי חצי ס"מ בלבד.

עברה שנה מאז הכרנו את הטלוויזיות החכמות שהציגו את עולם האפליקציות – גם בעברית, עם גלישה באינטרנט על המסך הגדול וגם שלט מצביע חכם. עכשיו הגיע תורם של הדגמים החדשים של מסכי LG להגיע לישראל, איזה חידושים הם מציגים הפעם?

מנתונים שהוצגו באירוע ההשקה, בתוך קטגוריית מסכי ה-LED, תופס התלת מימד בין 7%-16% מכלל הדגמים שנמכרו בשנה שחלפה (תלוי בחודש הספציפי) והוא הופך למעשה לעוד תכונה מכלל המפרט, לעומתו, טלוויזיות בעלות תכונות חכמות כבר תופסות הרבה יותר.

Cinema Screen Design
LG הולכת על צימצום מסגרת המסך: השנה, עובי המסגרת מצטמצם עוד יותר ל-חצי ס”מ בדגמים הבכירים, כך שהצופה מקבל אפקט גדול יותר של "חלון" כאשר הוא צופה בטלוויזיה, מבלי שהמסגרת תפריע לו בעין.

טלוויזיות LG - LM860Y
יותר חכמות
ממשק הדגמים החדשים עבר שינוי מזה של דגמי השנה שעברה, הוא יותר מתוחכם במראהו, עם אפקטי מעברים תלת מימדים בין המסכים השונים, יש כעת מקום ליותר אפליקציות בכל מסך ותפריט כמו זה של מרכז המולטימדיה הביתי - DLNA (המרכז את כל התקני המדיה המחוברים למסך דרך רשת) הינו מרשים במראהו.

טלוויזיות LG - ממשק LM860Y / LM671Y
מקלדת אלחוטית ושלט קולי

הטלוויזיות החכמות, מגיעות עם דפדפן אינטרנט לגלישה חופשית, כולל תמיכה בהצגת פלאש (Flash 10).
השליטה על תפעול המסך מתבצעת בדגמים החדשים, בעזרת מקלדת אלחוטית (לרכישה בנפרד) באנגלית וגם עברית (עם דונגל USB), אפליקציית שליטה למכשירי אפל או אנדרואיד וגם שלט מצביע חכם (דור שני) אשר מאפשר הצבעה על מיקום ספציפי במסך ובחירה בו (נוח להקלדה במקלדת וירטואלית), השלט מאפשר גם הקלדה קולית של טקסטים בעת חיפוש, למשל (כרגע באנגלית), מחוות וגם גלילת עמודים כמו בגלגלת של עכבר רגיל.

מרכז ה- Smart Share Plus מציע על המרקע את כל ההתקנים והמקורות הזמינים ברשת עבור שיתוף תכני מוטימדיה, כמו בטלפון, טאבלט או במחשבי הרשת הביתית.
חלק מהדגמים מגיעים עם WiFi פנימי, לאחרים אפשר לחבר דונגל חיצוני דרך USB, כמו כן, הקישוריות עם סמארטפונים חדשים מתפתחת בצעדי ענק והיא מאפשרת הצגת תכנים שונים מהטלפון ישירות על מסך הטלוויזיה, מצד שני תכונת  2nd Display מאפשרת הצגת תכנים במקביל מהמסך למכשיר נייד כמו טאבלט.

WiDi – טכנולוגיית אלחוט של אינטל נכנסה לשימוש בטלוויזיות של LG, היא מאפשרת לשכפל את מסך המחשב לטלוויזיה דרך האויר באופן ישיר (לא מחייבת רשת אלחוטית זמינה), אך נתמכת במחשבים חדשים בלבד עם השבב המתאים של אינטל.

דף אביזרים הנלווים לטלוויזיות, כולל גם מצלמת סקייפ חיצונית AN-VC400 במחיר משוער של כ-400 ש"ח לשיחות וידאו (אצל סמסונג המתחרים המצלמה נכנסת כבר לתוך הטלוויזיה בסדרת ES8000 הבכירה).

טלוויזיות LG - ממשק LM860Y / LM671Y
תלת מימד
כפי שראינו בשנה שעברה, הטלוויזיות של LG מסוגלות לנגן קבצי תלת מימד לא רק דרך המקורות המקובלים, אלא גם דרך חיבור ה- USB – מקריאה של כונן חיצוני. עכשיו מגיעה גם אפליקציית התלת מימד  Free 3D VOD אשר מאפשרת לצפות בטלוויזיה בצפיה ישירה בתכני תלת מימד מגוונים על פי נושאים (ילדים, ספורט, בידור וכו') – אם כי ללא תרגום לעברית. היבואנית ח.י. עובדת - על פי הצהרתה, על תכנים שיהיו רלוונטיים לקהל הישראלי, כולל כתוביות מתאימות.

שיטת התלת מימד הפאסיבית בה עושה שימוש LG, מאפשרת גם לשני שחקנים לשחק אחד מול השני בדו מימד כאשר כל אחד מהמשתתפים רואה את דף המשחק שלו על מסך מלא (אם כי באופן של "שורה כן שורה לא" אבל ממרחק צפיה מקובל זה נראה כמו מסך מלא), זה מחייב שימוש במשקפי Dual Play שמגיעים גם הם במארז המסכים הבכירים מסדרות 670 ו- 860 או שיש לרכוש אותם בנפרד במחיר של 99 ש"ח.

טלוויזיות LG - ממשק LM860Y / LM671Y
ומה עם התמונה?
אחת מתופעות הלוואי של החידושים הבאים שמגיעים בעולם הטלוויזיות הוא שאיכות התמונה מקבלת תשומת לב פחותה – לפחות ברמה השיווקית, גם במסיבת העיתונאים, המידע על החידושים בסעיף זה הוצג רק לקראת הסוף. LG מוסיפה את יכולת ה- Micro Pixel Control לדגמים נוספים, עם שליטה על מקטעי נורות LED באופן מקומי (שינוי עוצמת התאורה שלהן) לקבלת שחור טוב יותר וזה מגיע גם במסכי LED עם תאורה היקפית בלבד במסגרת. הדגמים הבכירים מגיעים עם מעבד כפול ליבה.

כל המסכים החדשים של LG מגיעים עם ממיר מובנה של עידן+ והם תומכים בעברית – כולל הצגת לוח השידורים. בחלק מהדגמים, ניתן להקליט את התוכניות מערוצי החינם אל דיסק חיצוני דרך USB.

בשנה הבאה - 2013, על פי הצהרת ח.י. כל טלוויזיות ה-42” ומעלה של LG יגיעו עם תכונות ה- Smart TV ולא ימכרו כבר מסכים "טפשים" בגדלים הללו מיבוא רשמי.

טלוויזיות LG 2012 - מחירים לדוגמה

סדרות LED LCD

הדגם הבכיר (עם מעבד שתי ליבות) LM860Y מגיע בגודל 55” בלבד במחיר 19,990 ש"ח

LM671Y זהה בתכונותיו אבל עם מעבד חד ליבה ולא כפולו החלקת תנועה פחות מתקדמת במחיר 8290 ש"ח לגודל 42" ו- 10290 ש"ח לגודל 47".

סדרת LM620Y לראשונה גם בגודל 65”, עם החלקת תנועה 400Hz במחיר 6990 ש"ח לגודל 42" ו- 14690 לגודל 55".

LM580Y – מסך תלת מימד ללא סמארט (אבל עם קישוריות DLNA) במחיר 6190 ש"ח לגודל 42".

LN570Y – מסך סמארט ללא תלת מימד במחיר 5590 ש"ח לגודל 42" ו- 9390 ש"ח לגודל 55".

LG תשווק השנה גם מסך בגימור לבן מדגם LS359Y בגודל 32”.

פלזמות: אלו יגיעו עם עם תלת מימד אקטיבי בשתי סדרות: PM6700 עם סמארט ותלת מימד בגדלי 50"-60" וסדרת PM4700.

מעבר לתגובות בפורום