שירות האחסון בענן הופך לאופנתי מתמיד עם Google Drive

dtown
25-04-2012 10:34

השקת שירות האחסון בענן של גוגל מהווה שלב נוסף בשינוי הרגלי האחסון של המשתמשים בעולם ומעבר לשימוש באחסון וירטואלי בחיבור רשת.

השקת שירות האחסון בענן Google Drive מקרבת את שיטת האחסון החדשה יחסית לאינספור משתמשים בעולם אשר מורגלים בשימוש בשאר שירותי החברה כמו Google Docs ו- Gmail. גוגל ומיקרוסופט – השחקניות החדשות יחסית בשוק זה נושאות עינהם לעבר המובילה Dropbox שמתקרבת במהירות לעבר כמות של 50 מיליון משתמשים, בין השאר בזכות שיתוף הפעולה האחרון של יצרנית הטלפונים החכמים HTC אשר מעניקה 23GB של אחסון עבור לקוחותיה למשך שנתיים ללא תשלום.

נכון להיום, גוגל דרייב מעניקה 5GB של אחסון חינם לעומת 2GB של דרופבוקס, אך בדרופבוקס, ניתן לקבל כמות אחסון נוספת (עוד 16GB נוספים) בחינם באם גייסתם חברים נוספים לשירות.

מי שבוחר להרשם לשירות הענן של גוגל, יגלה כי הוא מחליף בפועל את Google Docs, המסמכים עוברים לאחסון החדש (ביחד עם אפשרות של שמירת גרסאות מסמכים ישנות) ואליהם ניתן לצרף קבצים שונים ב- 30 פורמטים שונים, כמו קבצי וידאו, אודיו, תמונות ועוד. בעזרת תוכנת סנכרון, יכול המשתמש לסנכרן את הקבצים באופן פשוט ממחשבו האישי וגם עם הסמארטפון בעזרת אפליקציה מתאימה – בשלב זה למכשירי אנדרואיד בלבד (בעוד שירות הענן של מיקרוסופט Skydrive תומך בטלפונים מבוססי Windows Phone ו- iOs). גודל הקובץ המקסימלי הבודד עומד על 10GB, כך שאל תבנו על העלאת סרטי Blu-ray לענן בשלב זה (בשירות Dropbox אין הגבלה שכזו).

שדרוג לנפח של 25GB יעלה 2.99$ לחודש, ל- 100GB יעלה 4.99$ ואם תצטרכו נפח אחסון ענק של 1TB זה יעלה לכם 49.99$ לחודש.

קישור לשירות: גוגל דרייב


מעבר לתגובות בפורום