מעבדי אינטל Ivy Bridge החלו להמכר – שיפור בגרפיקה, עיבוד וחיסכון

ליאור קורן
24-04-2012 06:07

אינטל השיקה באופן רשמי את הדור השלישי של מעבדי Intel Core Ivy Bridge עם ארבע ליבות מסדרות i7 וגם i5 למחשבים שולחניים וניידים.

אינטל השיקה באופן רשמי למכירה את משפחת מעבדי הדור השלישי של מעבדי ה- Core עם ארבע ליבות המתאפיינת בשיפור בביצועים הגרפיים ובמהירות העיבוד, על פי הצהרת החברה, עיקר הפיתוח של המעבדים התבצע בישראל ובארה"ב.

המעבדים החדשים מיוצרים בתהליך חדש של 22 ננומטר, המבוסס על טרנזיסטורים תלת ממדיים tri-gate ועם ארכיטקטורה גרפית חדשה של השבבים. אינטל טוענת לשיפור של עד פי שניים בביצועי וידאו HD ותלת ממד ובכלל במהירות העיבוד.
הדור השלישי במשפחת ה- Core יחיליף את מעבדי ה- Sandy Bridge אותם מצאנו בדגמי מחשבי אולטרבוקים נוכחיים. אינטל השיקה 13 מעבדים חדשים, מתוכם בחודשים הקרובים יושקו רשמית גרסאות נוספות של מעבדים כולל גם מקו המוצרים i3 מאותה המשפחה לשימוש במחשבי  אולטרבוק ומערכות חכמות לתחומים כמו קמעונות, שירותי בריאות ועוד.

טיק פלוס
מעבדים אינטל Ivy Bridgeהשיפורים בביצועי המעבדים החדשים מגיעים בחלקם כתוצאה של המבנה התלת - מימדי בטרנזיסטורים החדשים של אינטל. עד כה, הטרנזיסטורים הזעירים שהוטבעו על שבבי הסיליקון במעבדים לשרתים ולהתקנים אחרים היו בעלי שני ממדים. הוספת הממד השלישי אפשרה לאינטל להגדיל את צפיפות הטרנזיסטורים על גבי פיסות הסיליקון ולהפיק יותר ביצועים מכל מילימטר מרובע של מעבדים אלו.

בעבר, ישמה החברה מודל המכונה "טיק טוק" (tick-tock) שהתווה דפוס קבוע, לפיו בשנה אחת מנהיגה אינטל תהליך ייצור חדש (טיק), ובשנה שלאחר מכן משיקה ארכיטקטורת שבב חדשה (טוק), וחוזר חלילה. השבבים החדשים מכילים שינויים בארכיטקטורת השבבים כמו גם כיווץ גודל הטרנזיסטורים עליהם מבוססת הארכיטקטורה,  ובכך אוחדו למעשה שתי הפעימות של מודל "טיק טוק" לשנה אחת.

שבב גרפי חדש
הדור השלישי של מעבדי Intel Core מגיע עם כרטיס מסך גרפי מובנה המכונה Intel HD Graphics 4000 ומספק לטענת החברה עד פי שניים יותר ביצועי גרפיקה גם בתלת ממד בהשוואה לדורות קודמים מסדרת HD 3000. ה- Intel HD Graphics 4000 תומך ב-Microsoft DirectX 11, OpenGL 3.1 ו-OpenCL 1.1.

טכנולוגיית Intel® Quick Sync Video 2.0, המובנית במעבדים החדשים, מאפשרת להמיר קטעי וידאו במהירות גבוהה עד פי שניים, אפילו מהמעבדים של השנה שעברה ועד פי שישה מהר יותר ממעבדי PC שיצאו לשוק רק לפני שנתיים מדור ה- Core הראשון.

מעבדים אינטל Ivy Bridge
אבטחה משופרת
מעבדי הדור השלישי של Intel Core מספקים גם מאפייני אבטחה, לרבות Intel Secure Key ו-Intel OS Guard המסייעים להגן על פרטים אישיים ולמנוע גניבות זהות. הצפנת Intel Secure Key כוללת מחולל המפיק מספרים אקראיים באמת כחיזוק לאלגוריתמים להצפנה. טכנולוגיית Intel OS Guard עוזרת להתגונן מפני התקפות מסוג "שדרוג הרשאות" (privilege escalation), שבהן האקרים משתלטים מרחוק על מחשבי הקורבן. המעבדים החדשים עם Intel IPT יכולים להפוך חלק מהמסכים לבלתי-קריאים לרוגלות בעזרת מאפיין "protected transaction display", ולמנוע מהאקרים להשיג שמות משתמש, סיסמאות ופרטי הזדהות נוספים שעלולים לשמש לגניבות זהות.

USB 3.0
מערכות מחשב המבוססות על הדור השלישי Ivy Bridge של מעבדי Intel Core תומכות בדור Ivy Bridge באופן טבעי (ללא צורך בשימוש בבקרים חיצוניים) בטכנולוגיית USB 3.0 המשולבת בערכת השבבים מסדרה 7 עם PCI Express 3.0, תוצע גם תמיכה בתקן החיבור המהיר של אינטל Thounder Bolt המאפשר לחבר מספר מסכים למחשב כמו גם התקנים חיצוניים אחרים לאחסון, חיבור אותו מציעה אפל בדגמי מק בוק אייר שלה.

זמינות המעבדים והמערכות

מעבדים אינטל Ivy Bridgeמערכות המבוססות על מוצרי ארבע ליבות מהדור השלישי של Intel Core ניתנות להשגה החל מהיום מיצרני מחשוב ידועים. המעבדים נמכרים גם בנפרד החל מהיום בעולם בערוצי ההפצה המקוונים ובחנויות הפיזיות. גרסאות נוספות של מעבדי Ivy Bridge יהיו זמינות בשלב מאוחר יותר השנה.

בקו מעבדי ה- i5 הושקו שישה מעבדים, חלקם מגיעים עם המעבד הגרפי HD 4000 ואחרים עם HD 2500, החל מדגם Core i5-3450 במהירות ליבה של 3.1GHz במצב רגיל ו- 3.5GHz במצב טורבו, עד לדגם i5-3570K עם מהירות ליבה 3.8GHz במצב טורבו. הגרסאות עם האות S הינן חסכוניות יותר מהרגילות (65W לעומת 77W).

במשפחת ה- i7 הושקו 14 מעבדים חדשים, החל מ- Core i7-3610QE עם מהירות ליבה 2.3GHz ו- 3.3GHz במצב טורבו, צריכה של 45W ועד לדגם האקסטרים i7-3920XM הכולל זיכרון Cache 8M, מהירות 2.9GHz ו- 3.8GHz במצב טורבו וצריכת זרם 55W.

מעבר לתגובות בפורום