כנס מיקרוסופט Think Next 2012: מציאות רבודה ותרגומון בכיס

ליאור קורן
23-04-2012 00:00

מיקרוסופט מציגה בכנס כ-40 מיזמים טכנולוגיים המרחיבים את יכולות הקינקט, תורמים לבטיחות בדרכים ומשפרים את יכולת השיחה של התייר בשפות זרות.

מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל ערך את כנס החדשנות השנתי Think Next 2012 שמתקיים זו השנה הרביעית ברציפות. בכנס נחשפו כ-40 טכנולוגיות חדשות: 20 מתוכן של חברות סטארט-אפ ישראליות, שנבחרו מבין למעלה מ-100 מועמדות, ומהאקדמיה ו-20 טכנולוגיות פרי הפיתוח של מרכזי המחקר ומרכזי המו"פ של מיקרוסופט ברחבי העולם ובישראל.
המיצגים הטכנולוגים שהוצגו בתערוכה התמקדו בשיפור המציאות המדומה וגם רבודה בעזרת מראות ומערכת הקינקט, שיפור גם של התקשורת בינאישית בארצות זרות, פרוייקטים של בני נוער וכמובן, לא הזניחו גם את הגיימרים.

Alice – עצמים וירטואליים משולבים במציאות הפיזית: צוות מעבדות החדשנות (iLabs) במרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל פיתח טכנולוגיה חדישה ליצירת אפקט תלת-מימד אינטראקטיבי באמצעות מסך-  מראה ומצלמת קינקט. הטכנולוגיה מבוססת מציגה עצמים וירטואליים בתוך תמונת המראה, בצמוד לעצמים פיזיים שונים. העולם הווירטואלי "מעבר למראה" הוא כמובן עקבי ומאפשר ליצור מציאות שונה וחדשה בתוך המראה.

Xbox Recommendations – המלצות מבוססות על ניתוח מידע רב (Big Data)
צוות Xbox במרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל פיתח טכנולוגיה שמספקת לכל משתמשי Xbox Live המלצות מותאמות אישית בתחום המשחקים והסרטים שמבוססים על ניתוח ביג דאטה של גלישה וצריכת שירותים. המערכת שפותחה במרכז המו"פ בישראל מעבדת כמויות גדולות של מידע ומסוגלת לתת המלצות לתכנים בהם יצפה המשתמש על גבי קונסולת ה- Xbox, על פי הטעמים של הגולש וכן טעמים ומאפיינים של משתמשים דומים לו.

Microsoft Think Next 2012
On{X} – הזרמת מידע מותאם מהאינטרנט לסלולר
באמצעות אפליקציית On{x) ניתן להזרים מידע מהאינטרנט לכל טלפון הסלולרי על בסיס חוקים שקבע המשתמש, ניתוח מיקום גאוגרפי ונתונים נוספים. השירות מאפשר, למשל, לשלוח הודעת טקסט לבן או בת הזוג כאשר יוצאים מהמשרד, לענות באופן אוטומטי להודעת טקסט מתקבלת בצירוף המיקום הגאוגרפי של המשתמש ויצירת כללים מגוונים נוספים להתנהלות עם הסמרטפון.

Kinect for Windows
חיישן ה-Kinect for Windows יוצאים מגבולות קונסולת ה- Xbox במטרה ליצור מערך חדש של יישומים מבוססי Windows המשתמשים בתנועות, מחוות וקול כדי לשנות את אופי האינטראקציה בין אנשים ומחשבים. מדובר בתחומים חדשים ליישום הזה, כמו הרפואה, החינוך, המסחר ועוד. חברת ניסן, למשל, מאפשרת לאנשים להתרשם מרכב חדש ולבחון אותו מזוויות שונות, בהתאם לאופן שבו הם מניעים את גופם – ממש כאילו היו בתוך הרכב. מיזם Kinect In The Dark הדגמים בתערוכה אפשרות למשתמש להרגיש צורה בלתי נראית בחשיכה בעזרת משוב צלילי.

iOnRoad – נהיגה בטוחה באמצעות ניתוח מידע: זוהי אפליקציה לנהיגה בטוחה אשר מסייעת למנוע תאונות דרכים בעזרת הסמארטפון. האפליקציה משתמשת במצלמה, ב-GPS ובחיישני הסמארטפון בכדי לזהות את המכונית שלפניך ואת הנתיב שבו אתה נוהג כדי להזהיר את הנהג אם אינו שומר מרחק או אם נרדם על ההגה וסטה מהכביש.
חברת Overwolf הדגימה את הפיתרון שלה שאמור לספק תמיכה במסכי מגע לאלפי משחקים שתוכננו בעידן בו היו בהשג יד מקלדת, עכבר או ג'וסטיק והם מוסיפים שכבת מגע, כך שניתן יהיה לשחוק בהם, גם בטאבלטים מבוססי Windows 8 שעתידה לצאת לשוק בחודשים הקרובים. ואם כבר מדברים על חלונות 8, זו הוצגה באירוע, כולל כמה טלפונים חכמים של נוקיה כמו ה- "לומיה 900" שמריץ את Windows Phone.

Mobile Travel Companion
Mobile Travel Companion מבטיח להיות המילון או השיחון האישי הצמוד בעת טיול בארצות זרות, הוא לא מהווה רק מילון "רגיל" אלא מרחיב ומשפר את אפשרויות הבנת הטקסט בעזרת דרכים חדשות כמו המרה של משפטים של טקסט מצולם למילים מתורגמות (צילום של תפריט במסעדה, למשל) או דיבור לטלפון ותרגום המילים לטקסט מובן.

הנסוי החברתי של מיקרוסופט – So.cl מבקש לתרגם נושאי חיפוש בדפדפן לשיח חברתי, השירות דורש הזמנה להרשם אליו מאפשר לקחת כל נושא אותו אתם מחפשים באופן חופשי באינטרנט לאובייקט עליו החברים יכולים לדון\ לעזור ולשתף בתובנות, משהו בסגנון הפיד של פייסבוק, אבל פתוח לכולם ובכל נושא.


באירוע השתתפו גם בני נוער ממיזם ה- Startupseeds שמעניק בית חברתי וגם טכנולוגי לבני נוער שוחרי טכנולוגיה, מדע ומחשבים.

מעבר לתגובות בפורום