HTC One X – טלפון הדגל בעל 4 ליבות במבחן

ליאור קורן
18-04-2012 15:06

ביקורת למכשיר הדגל של HTC אשר מגיע עם ארבע ליבות ומסך גדול ברזולוציית HD 720p בדקנו ביצועים, איכות מצלמה וסוללה. ואיך הוא מתמודד מול הטלפון גלקסי נקסוס? ביקורת סמארטפון.

בשנה שעברה, השיקה חברת HTC שלל דגמים ומהדורות של טלפונים חכמים, כאשר ההבדלים בינהם, לא תמיד היו גדולים וברורים - מה שגרם לבלבול מסויים אצל הצרכנים. בתערוכת ברצלונה האחרונה, בצעד שנראה על פניו כנכון, השיקה HTC את סדרת One החדשה, עם שלושה דגמים בעלי מפרטים מובדלים באופן מובהק וכעת, יכול הצרכן להבין בדיוק איזה מכשיר הוא המתאים לו ביותר. טלפון הדגל – One X הצליח למשוך אליו תשומת לב רבה, בעיקר בזכות העובדה שהוא מגיע עם מעבד בעל ארבע ליבות (וחמישית לחיסכון) ומסך גדול 4.7" בעל רזולוציה גבוהה. אגב, בארה"ב, משווקת מהדורת XL של אותו המכשיר, בעלת מעבד דו ליבתי (מדגם שונה) ותמיכה ברשתות דור 4 LTE שעדיין אינן רלוונטיות לישראל. 

ספורט אלגנט


בגימור הלבן, משדר HTC One X מסר של "ספורט אלגנט", הטלפון עשוי מקשה אחת, מחומר פלסטי המכונה פוליקרבונט – בו נעשה שימוש בתעשיית הקסדות לאופנועים למשל (מה שאמור להעיד על עמידות וקשיחות שלו) ומשקל קל יחסית של 130 גרם (בהשוואה ל-140 גרמים של אייפון 4S עם מסך 3.5" בלבד), הגוף סגור ולא ניתן לפתוח את הגב למטרת החלפת סוללה.


גוף המכשיר מעוצב בקוים חלקים, הגב מקומר באופן עדין וכאשר אוחזים בו, היד עוטפת את גוף הטלפון בנוחות, זכוכית המגן של המסך (זכוכית גורילה) מסתיימת בפינה וקו עגול ומכסה גם את שלושת לחצני התפעול הפיזיים בצד התחתון, כך שחזית ה- One X מציגה מקשה אחת אל מול המשתמש. עובי המכשיר עומד על 8.9 מ"מ בלבד, רוחבו הינו 69.9 מ"מ ואורכו 134.4 מ"מ.


HTC One X – טלפון הדגל בעל 4 ליבות, ביקורת
בגב, ישנו חלק בולט סביב עדשת המצלמה, במרכז הגב הלבן ישנו כיתוב HTC באפור ולמטה את זה של Beats באדום, אבל, הפעם, אין אוזניות Beats מצורפות בערכה אלא אוזניות כפתור לבנות "רגילות" (HTC הודיעה שהיא מפסיקה נוהג זה בדגמים החדשים).

בצד העליון נמצאת יציאת אוזניות סטנדרטית, לחצן הדלקה / כיבוי ומדף הכנסת כרטיס מיקרו סים (מחייב חיתוך של הסים הרגיל שלכם או הזמנת מיקרו סים מקורי). בצד ימין של הטלפון, ממוקם לחצן ארוך לשינוי עוצמת הקול, בצד הנגדי חיבור מיקרו USB וזהו, לא תמצאו כאן סלוט עבור כרטיסי זיכרון וחבל.

בחזית, בתוך שורת חרירי הרמקול, ממוקמת נורת לד והיא מהבהבת בצבעים שונים על פי סוגי התראות (כמו מיילים, טעינת סוללה וכו') – מה שמאפשר למשתמש להבין איזו התראה התקבלה ולהחליט על פי זה האם להדליק את מסך הטלפון להמשך פעולה (חוסך הדלקות מיותרות).


מסך גדול וחד


מסך המכשיר מכונה ע"י HTC בשם LCD2 (עם פנל Super IPS), הוא גדול בשטחו (4.7 אינטש) וכולל רזולוציית HD עם 1280x720 פיקסלים שהיא הגבוהה ביותר אותה ניתן למצוא כיום בסמאטרפונים. את הגודל 4.7” הכרנו ב- Sensation XL אולם, כעת, גם הרזולוציה מכבדת בהופעתה את שטח המסך הגדול ותורמת לחדות הפרטים בתמונה.

ממבט ראשון וגם שני, מדובר במסך מרשים מאוד, עם צבעים עזים, זויות צפיה טובות מאוד. בחרנו להשוות את ה- One X לטלפון הדגל של גוגל – גלקסי נקסוס שנחשב עד היום לבעל המסך הטוב בקטגוריה. שניהם מציגים נתון רזולוציה דומה וגם שטח המסך כמעט חופף (4.65” של הגלקסי מול 4.7 של X).


המסך של הנקסוס (כמו גם מסכו של דגם סמסונג גלקסי Note) מבוסס טכנולוגיית Super AMOLED אבל בתצורת פנטייל בה כל שני פיקסלים ירוקים מקבלים גם פיקסל כחול ואדום, לעומת RGB בו כל פיקסל ירוק יחיד מקבל כחול ואדום, מסך ה- LED LCD של ה- HTC הינו מבוסס תצורת RGB.


HTC One X – טלפון הדגל בעל 4 ליבות מול גלקסי נקסוס
ואיך מתמודדים שני המסכים השונים אחד מול השני? מבחינת חדות, במבט מקרוב מאוד (של כ- 10 ס"מ מהטלפון) ניתן לראות כי גוף האותיות חלק מעט יותר ב- HTC, אבל ממרחק העבודה המקובל, שני המסכים מפגינים חדות מרשימה מאוד וקשה להבדיל בינהם מהבחינה הזו. הצבעים של הנקסוס רוויים יותר (לא כל המשתמשים אוהבים את הרוויה המוקצנת) וגם הניגודיות והשחור טובים בהשוואה – כלומר אותיות שחורות בולטות יותר על רקע לבן בנקסוס.

מהצד השני של הסקאלה, מפגין ה- One X לבן בוהק יותר עם עוצמת הארה חזקה (מה שעוזר בצפיה לאור שמש) והצבעים שלו מצליחים להיות עזים, אבל מבלי להראות מלאכותיים והוא ירשים אתכם בכל סוג של פעולה, כמו גלישה באתרים, קריאת טקסט, צפיה בסרטים או הרצת משחקים.


HTC One X – טלפון הדגל בעל 4 ליבות, ביקורת
ניצול שטח מסך


ההבדל בין שני המכשירים יוצא החוצה גם בהשוואה נוספת: בגלישה באתרי אינטרנט, ניתן לראות כי HTC משכילה לנצל את שטח המסך בצורה יעילה יותר, בנקסוס, נתפסת השורה התחתונה של המסך ע"י שלושת לחצני המגע (אלו הם לחצני תוכנה שמופיעים על המסך ולא כפתורים פיזיים מחוצה לו) וגם בחלק העליון, מעלימה HTC את שורת ההתראות וכך מקבל המשתמש יותר "שטח נדל"ן" של דף האתר. לעומת זאת, בחלק מהיישומים (כמו אפליקציית פייסבוק) מופיע פס שחור בתחתית המסך של ה- One X ובו מופיע אייקון שלושת הריבועים שהוצג לראשונה באנדרואיד ICS – קיצור דרך לתפריט הגדרות היישום, בנקסוס אותו אייקון מצטרף לשורת הלחצנים הקיימת ממילא.


HTC One X – טלפון הדגל בעל 4 ליבות, ביקורת
ממשק ה- Sense 4


HTC One X – טלפון הדגל בעל 4 ליבות, ביקורתאם אתם בעלים של גלקסי נקסוס המגיע עם גרסה נקיה של מערכת ההפעלה אנדרואיד 4 של גוגל, אז כנראה שעמלתם קשות בכדי לעדן ולשכלל את פניה של מערכת ההפעלה, עם חיפוש מתמשך אחר מיני ישומונים שונים עבור דברים כמו מזג אויר ושעונים בעיצובים שונים.


לעומתו, ממשק הסנס של HTC מכיל שלל ישומים וכלים ומניסיון עם מגוון גרסאות ממשקים של יצרניות הסמרטפונים השונות, הסנס מצליח להתעלות כשהוא מציג למשתמש מגוון אפשרויות גדול להתאמה אישית.

בהפעלה ראשונה של הטלפון, המשתמש עובר דרך מדריך הגדרות קצר עבור הכנסת הפרמטרים הבסיסיים (שפה, חשבון גוגל, רשת אלחוטית) וכאשר מופיע מסך הבית, מופיעים גם טיפים להסברים על הפונקציות השונות.

במהלך תהליך ההגדרות, יכול המשתמש גם לפתוח את חשבון הדרופבוקס, HTC מעניקה ללקוחות החברה הקצאה של 23GB אחסון בענן למשך שנתיים עבור גיבוי או גישה לתמונות, סרטים ומסמכים שונים.


מענה לצרכי המשתמש

ממשק הטלפון - כבר בתצורת ברירת המחדל, כול מסכי בית אשר מציגים את הדברים העיקריים להם נזדקק, כמו יומן גדול ונהיר, גלריית תמונות, נגן מוזיקה ועוד, אפשרויות ההגדרה מאפשרות לשנות כמעט כל אלמנט על המסך.

עברית

הטלפון אותו קיבלנו לסקירה עברית דרש הורדה של אפליקציית Morelocale2 שהוסיפה עברית מיושרת לימין, כאשר יגיע ה-X ביבוא של היבואן "הרשמי" הוא יכלול ממשק עברי כבר במקור.

ביצועים - 4+1 ליבות


מעריצי HTC בעולם דנים כבר מספר שבועות על הבדלי הביצועים מול  מול דגם ה- One S הזול יותר ונראה שיש ל-S יתרון ביצועים מסויים ממה שהתפרסם עד כה ברשת, אבל חשוב לזכור כי המעבד הגרפי שלו צריך להתמודד עם פחות פיקסלים במסך (960X540 לעומת מסך ה- 720P של ה- ONE X). אל מול טלפון הנקסוס יהיה זה יותר מעניין להשוות, בכדי לראות כיצד מתמודד הדור החדש מול מפרט של דור אחד לאחור אך עם רזולוציה דומה ומעבד שתי ליבות "בלבד".


במבחן Antutu מקבל הנקסוס ציון 7480 לעומת ה- One X שמציג תוצאה נאה של 10317, במבחן Quadrant קיבל ה- One X ציון 4359 לעומת 2276 של ה-Nexus. כך שיש בהחלט פער ניכר בביצועים.


HTC One X – טלפון הדגל בעל 4 ליבות, ביקורת
מעבר לכל מספר כזה או אחר, ה- One X עובד באופן חלק, הגלישה באינטרנט מתגלה כחוויה מוצלחת, הגלילה והמגע מגיבים היטב (אם כי לפעמים מופיע דף לבן חלק ונגיעה נוספת בו מציגה את הדף התקין), משחקים עם גרפיקת תלת מימד כמו Death Rally או Tiki Kart 3D מעבירים חוויה מהנה והמכשיר מרגיש זריז מאוד באופן כללי ותואם את מה שמצופה ממכשיר דגל.


בזמן משחק ממושך באנגרי בירדס, למשל, מורגשת התחממות בגב המכשיר, בעיקר באיזור שסמוך ומקיף את עדשת המצלמה (שם ממוקם המעבד כנראה), אם תמשיכו לשחק עוד דקות ארוכות, גם איזור המסך העליון – יתחמם.


HTC One X – טלפון הדגל בעל 4 ליבות, ביקורת
עוד אלמנט אחד חשוב במשחקים הינו הרמקול והוא עושה עבודתו עם עוצמת קול טובה ומספקת, במוזיקה וגם בדיבור.

ה- X מגיע עם זיכרון פנימי נדיב של 2GB עבור הרצת ישומים, זיכרון RAM של 1GB ואחסון בנפח 32GB, בפועל, לאחר המקום שתופסים היישומים השונים של מערכת ה- Sense, נשארים למשתמש כ-25GB פנויים, כאמור, ללא יכולת הרחבה.

מצלמה


במהלך אירוע השקת המכשיר, דיברו רבות נציגי HTC על היכולות של המצלמה החדשה. ממשק המצלמה הינו פשוט להפעלה, בשתי פינות המסך ממוקמים אייקונים חשובים, הראשון של מצבי הפלאש והשני מעביר בין מצבי צילום (נוף, אור חלש, מאקרו, פנורמה, HDR וכו'), אייקון נוסף מכניס את המשתמש לתפריט הגדרות ראשי (רזולוציית תמונה מקסימלית של 8 מגה פיקסל, איכות וידאו וכו'), יש כאן גם אפשרויות שישמחו צלמים כמו הצגת רשת (גריד) על המסך, יצוב וידאו ועוד. בפינה הימנית, מופיע קיצור דרך לתפריט האפקטים המאפשר בלחיצה אחת להוסיף אפקטים כמו צבעים שונים ("ישן וחם, מים, תשליל") ומשחקים "אומנותיים" מגוונים, מרגיש כמו אינסטגרם מובנה.


HTC One X – טלפון הדגל בעל 4 ליבות, ביקורת
הליך הצילום עצמו מתבצע באופן יעיל, מנגנון המיקוד עובד מהר ולחיצה על לחצן הצילום מניבה תמונה מיידית, ללא השהיות.

התמונות הינן אכן יותר טובות מאלו שמפיקה מצלמת הדור הקודם של HTC (כמו ה- Sensation XL) ומשופרות למראה, אם כי, אל לכם לצפות, עדיין לאיכות שמשתווה לזו של מצלמה יעודית (במיוחד בחשיכה) עקב החיישן הקטן יחסית בטלפונים. המצלמה כוללת צמצם F2.0 ולמי שאינו מבין נסביר כי הוא מאפשר הכנסת כמות אור גדולה יותר לחיישן ובצירוף מנגנון הפלאש הפנימי מסייע בצילום הלילה.

HTC One X – טלפון הדגל בעל 4 ליבות, ביקורת
צילום הוידאו מתאפשר ברזולוציית 1080P  או 720P והתוצר הינו מוצלח יחסית בתנאי יום וסביר בלילה (עם החלקת רעשים מורגשת).


סוללה

רבות דובר בענין, ערכת השבבים בטלפון הינה TEGRA 3 של NVIDIA הכוללת 4 ליבות עיבוד בתדר עבודה של 1.5GHZ ועוד ליבה חמישית חלשה המיועדת להפעלה בזמן שלא נדרשת פעולה תובענית מהטלפון. במצב המתנה של שעות רבות, הצריכה הינה אכן אפסית כמעט ונראה כי הליבה החמישית החסכונית עושה את עבודתה, אך אם אתם מתחילים להריץ ישומים, הביצועים מתחילים לגבות את מחירם מהסוללה: משחק של 15 דקות באנגרי בירדס + גלישה ל-10 דקות + ישום פייסבוק ל-5 דקות גובים כמעט 20% מהסוללה ואם תדברו כשעה, תגלשו כחצי שעה, תגנבו פה ושם כמה דקות של משחק, אזי תצליחו להגיע עם טלפון פועל עד שעות אחר הצהריים, בשימוש עדין יותר, הטלפון ישאר פעיל עד הלילה. חברת HTC שחררה כבר עדכון תוכנה אחד ששיפר את הנושא והמשתמשים מצפים לעדכונים נוספים בנושא.

HTC One X – טלפון הדגל בעל 4 ליבות, ביקורת
טלפון דגל


זהו טלפון הדגל החדש של HTC, האם הוא מרגיש ככזה? בהחלט. זה מתחיל בעיצוב המוצלח (למראה וגם להחזקה ביד) ובמסך שניתן לומר עליו הרבה תשבוחות והן אכן יגיעו לו.


כמו כל דבר בעולם האלקטרוניקה הבידורית, גם מכשירי דגל אינם מושלמים וחוסר האפשרות להחליף סוללה ע"י המשתמש יפריע לחלק מהלקוחות הפוטנציאליים, כמו גם החוסר בסלוט לכרטיסי זיכרון, למרות זיכרון האחסון הפנימי הנדיב של 32GB.


הממשק המוצלח של HTC ממשיך דרכו כאן בעדכונים לגרסת 4 ומי שאינו מורגל במערכת האנדרואיד, לאחר תרגול קל ישמח למראה שלל העזרים שמגיעים לעזרתו כאן, המוצר בשל בהחלט לעבודה (למרות שלמשל, לא הצלחנו להפעיל חיוג קולי דרך אוזניית BT) ובהשוואה לגרסת אנדרואיד 4 ה-"ערומה" (כמו בגלקסי נקסוס) התוספות ב- One X בהחלט משביחות אותו. ולא שכחנו שהמחשב הקטן הזה הוא גם טלפון לכל דבר, עם חייגן נוח (אם כי ללא אותיות בעברית עדיין), ישום אנשי קשר משוכלל ואיכות שיחה טובה.


ואחרון חביב, הביצועים – גם אם יש כאלו שיתווכחו על חודו של מספר, הינם מרשימים, כח העיבוד מספק ומעבר לכך ונכון להיום, ה- HTC One X יתמודד בהצלחה עם מה שתגישו לו.


מחיר הטלפון עומד כיום בחנויות פרטיות (סנוניות ראשונות) על כמה מאות שקלים מתחת ל- 4,000 ש"ח ועדיין לא הוכרזו המחירים של היבואנית הרשמית ומפעילות הסלולאר.


בעד: עיצוב וגימור, מסך מצויין - חד ובהיר, ממשק, איכות קול, ביצועים, NFC.
נגד: משתמש לא יכול להחליף סוללה, אין סלוט לכרטיסי זיכרון, הביצועים גובים את מחירם מהסוללה.

המכשיר הושאל לסקירה באדיבות החנות Go Mobile.

נבדק עם אנדרואיד 4.0.3, ממשק Sense 4.0.

מעבר לתגובות בפורום