EZ VIEW - פיתרון USB אלחוטי להעברת וידאו לטלוויזיה, ביקורת

ליאור קורן
10-04-2012 06:30

הפיתרון מבית Wisair מבטיח להעביר את שולחן העבודה במחשב הנייד אל מסך הטלוויזיה בסלון דרך האויר. האם ה- EZ VIEW מתחרה בכבל או בסטרימר? ביקורת מתאם אלחוטי.

להפטר מהכבלים: כולם רוצים, בשנים האחרונות, לחבר בין מכשירים שונים, אך מבלי להזדקק לכבל פלסטי ארוך ומסורבל, בסביבת הסלון – הופך ענין זה לחשוב במיוחד, בגלל האלמנט האסטטי.

במקביל, ישנה התחזקות של שימוש ע"י צרכנים במחשבים ניידים כנגני מולטימדיה, מחשבי ה- HTPC  המסורבלים יחסית מהעבר, לא עשו דרכם בהמונים לצד הטלוויזיה הסלונית ואת מקומם המיועד, תפסו הסטרימרים וגם מחשבים ניידים.


USB אוירי

חברת Wisair הישראלית, מציעה פיתרון אלחוטי בדמות התקן USB, תחת שם המותג EZAir Wireless. הוא מיועד להעביר במלואה את תמונת המחשב – קרי שולחן העבודה וכל מה שמתנהל על גביו (בין אן מדובר בעיבוד תמלילים, גלישה באינטרנט או צפיה בסרטים) אל מסך הטלוויזיה הגדול. פיתרון זה מבוסס על תקן Wireless USB (מאותו ארגון שיצר את סטנדרט ה- USB המוכר), הוא משתמש בתדרי רדיו שונים מאלו של רשתות WiFi או התקני Bluetooth ולכן אינו אמור לגרום להתנגשות תדרים. תקן ה- USB האלחוטי תומך בהעברת מידע נתונים, קול וגם וידאו והוא מתאים לשימוש בקו ראיה פתוח אשר אינו עובר דרך קירות למשל.


חברת Wisair כבר לא לבד בזירה, מולה מתחרים פתרונות מבית הגדולים שביצרנים, כמו ה- WiDi של אינטל, אלא בעוד זה האחרון, מתחיל להופיע רק זה עתה במחשבים חדשים בלבד בעלי סט שבבים ספציפי, הפיתרון של EZ VIEW יכול להתאים לדורות מחשבים מוקדמים יותר והוא מגיע בשתי גרסאות: אחת התומכת ברזולוציית וידאו של עד 720p ואותה בדקנו והשני עבור וידאו 1080p (דגם EZVIEW+).


משדר ומקלט

המוצר כולל שתי יחידות: האחת מתחברת אל שקע ה- USB במחשב וכוללת אנטנה פנימית. היא משדרת אל יחידת הקצה השניה - המקלט, אשר מעוצבת כמו תחנת עגינה קטנה אותה מציבים בסמוך למסך הטלוויזיה. לאותה יחידת מקלט, יש שלוש יציאות, שתיים מסוג וידאו: HDMI וגם VGA עבור טלוויזיות ישנות יותר או מסכי מחשב, חבל שבאריזת המוצר לא כלול גם כבל מתאים. בנוסף להן, יש גם יציאת אוזניות עם שקע 3.5 מ"מ והיא תשמש להעברת אודיו במקרה של חיבור דרך VGA. את יחידת המקלט, יש לחבר גם לחשמל.


לאחר חיבור יחידת המקלט לטלוויזיה, מתקבלת הודעה על המסך Ready for connection. בשלב זה, על המשתמש לבצע התקנת הדרייברים מהדיסק המצורף (כולל למערכות הפעלה חלונות XP, ויסטה וגם Windows 7 בגרסאות 32 או  64 bit) וחיבור המתאם, מהבהב המסך מספר פעמים, עד שהזיהוי מושלם והתמונה עולה על מסך הטלוויזיה.


EZ VIEW - פיתרון USB אלחוטי להעברת וידאו לטלוויזיה, ביקורת
להכפיל או להאריך

עם המתאם, ניתן לעבוד במספר תצורות הפעלה, בדיוק באותה הדרך בה עובדים עם מסך חיצוני אשר מחובר עם כבל וידאו רגיל למחשב.

האפשרות הראשונה היא הכפלת המסך, בתצורת מראה, כלומר, כל מה שמופיע על צג המחשב, יוצג גם על מסך הטלוויזיה, במצב זה, עם מחשב נייד בן מספר שנים (בעל מעבד Core 2 Duo וכרטיס מסך אינטך GMA 950) הוגבלנו במחשב לרזולוציית 800X600 בלבד בחיבור למסך פלזמה 50" שהינו Full HD, אבל עם מחשב חדש יותר – HP Folio בעל כרטיס מסך אינטל HD 3000, התמונה שוכפלה ברזולוציית 1280x720.

במצב העבודה השני - Extended, שולחן העבודה מוארך אל מסך הטלוויזיה, כלומר, ניתן לעבור עם סמן העכבר מצד אחד של מסך המחשב אל מסך הטלוויזיה, אפשר לגרור לשם כל ישום אותו רוצים שיופיע על המסך הגדול. במקרה הזה, התמונה על צג הטלוויזיה גם תופיע ברזולוציית 1280x720 פיקסלים ולמרות שהמסך בו השתמשנו לבדיקה, כאמור, היה בעל רזולוציה טבעית של 1920x1080 פיקסלים, התמונה היתה חדה דיה, על מנת לאפשר, למשל, עבודה על מסמך וורד או גלישה באתרי אינטרנט. היצרן טוען ליכולת עבודה עד ל- 1400X1050 פיקסלים במסך תואם, אל תשכחו לבחור בתפריט מצבי הזום של הטלוויזיה את מצב Exact scan (יכול להופיע גם בשם אחר במסך שלכם) בכדי לקבל את התצוגה החדה ביותר האפשרית.


כאשר המחשב עובד עם מתאם התצוגה של Wisair, יופיע אייקון קטן בשורת המשימות והוא מדווח על אופן התפקוד (מציג סטטוס בצבעים שונים), לחיצה עליו, מעלה מסך סטטוס על איכות האות האלחוטי ובמקרה הצורך, ניתן גם להחליף ערוץ.

בעת השימוש במתאם האלחוטי, גם אות האודיו באיכות סטריאו, עובר דרך האויר אל המסך ומועבר לטלוויזיה דרך HDMI, או מיציאת האוזניות.

EZ VIEW - פיתרון USB אלחוטי להעברת וידאו לטלוויזיה, ביקורת
סרטים
ניגון וידאו / סרטים: הדגם אותו בדקנו, מיועד, כאמור, להעביר אותות וידאו ברזולוציה של עד 720p, ואכן, סרטים ברזולוציה זו נוגנו בהצלחה וכמובן גם סרטי DivX ברזולוציה נמוכה יותר. אפשר לנגן על המחשב גם סרטי 1080p, אולם, אלו, יעברו כיווץ לרזולוציית 720p (ניתן להבחין בירידה מסויימת באיכות התמונה על הטלוויזיה, למשל בקוים אלכסוניים שהופכים למזוגזגים יותר ומדרגות המעבר בין גוונים הינן פחות עדינות), לעיתים מופיעים גם "שיהוקים" קלים במהלך הסרט.


מרחק העבודה המקסימלי המוצהר עומד על 10 מטרים אך היצרן מציין כי מרחק מומלץ הוא עד 6 מטרים וזה היה המרחק אליו אפשר הסלון להתרחק. כאשר עוברים עם המחשב הנייד את פינת הקיר וקו הראיה למסך נחסם, מפסיקה התמונה להופיע בטלוויזיה, לאחר חזרה לחדר עם המחשב, גם הקשר עם הטלוויזיה מתחדש ביחד עם התמונה.


EZ VIEW - פיתרון USB אלחוטי להעברת וידאו לטלוויזיה, ביקורת
סיכום


המוצר הזה, בפועל, משמש כמתאם אלחוטי עבור מסך חיצוני ועבור המשתמש, התהליך אמור להיות דומה לזה כפי שאמור לקרות עם חיבורו של מסך חיצוני בעזרת כבל רגיל. ה- EZVIEW הרגיל, מתאים לשימושים כלליים יותר ועבור מסכי טלוויזיה בגדלים קטנים עד בינוניים ברזולוציית HD Ready / 720p.

אם משווים אותו לסטרימר, למשל, הרי שהוא אינו מוגבל במגוון היישומים, כלומר, יכול להציג אתרי אינטרנט ללא מגבלה מסויימת (כולל הצגת הזרמת וידאו מאתרים) כמו גם מסמכים מתיקיות המחשב והקרנת מצגות. מצד שני, סטרימר מודרני יתמוך בניגון סרטי Full HD ללא ירידה באיכות התמונה, מול מטלה זו, אמור להתמודד הדגם הבכיר יותר של החברה.


מחיר: 449 ש"ח

מעבר לתגובות בפורום