סמסונג מחשביזיה T27A550 - מסך למחשב ולסרטים במבחן

ליאור קורן
30-03-2012 06:00

דגם ה- TA550 בגודל 27" מציג שימושיות כפולה כצג מחשב וגם כמסך טלוויזיה בחדר העבודה או הילדים, הוא מגיע עם שלט רחוק וכולל גם נגן מולטימדיה פנימי. ביקורת מסך מחשב.

בשנים האחרונות, אנו רואים יותר ויותר מסכים בבית, מלבד מסך הטלוויזיה בסלון, מכניסים נוספים לחדר עבודה או ילדים והם נדרשים לעמוד ברשימה הולכת וגדלה של דרישות. אותו מסך רבגוני מודרני, נדרש לתפקד כצג למחשב, עבור הצגת מסמכים ודפי אינטרנט, אך גם להראות שידורי טלוויזיה וגם סרטים. סדרת המסכים המשולבים של סמסונג באה לענות על דרישות אלו ובישראל קיבלו הדגמים הללו את הכינוי "מחשביזיה".

העיצוב, הינו טיפוסי למסכי סמסונג עם מסגרת שחורה מבריקה בתוספת טעימה מקו אדום וקצה מסגרת שהינו שקוף, גם בסיס המסך שקוף בחלקו והמראה הכולל הינו נעים לעין.
ציפוי המסך הינו מט ולא מבריק - מתמודד טוב יותר עם השתקפויות בחלל הצפיה.

מבחר הכוונונים הפיזיים של גוף המסך מצטמצם לכיוון זוית אנכית בלבד – הטיה של המסך כלפי המשתמש או ממנו, אם ברצונכם לסובב את המסך ימינה שמאלה, תעשו זאת עם סיבוב כל גופו – כולל הרגילת והבסיס, אך במקרה שלפנינו זה לא ממש קשה בזכות המשקל הכולל שהינו קל יחסית.

התפריט דומה מאוד לזה הקיים בטלוויזיות המוכרות של סמסונג, קיים באנגלית ושפות זרות רבות, אך בניגוד לדגמי הטלוויזיות ביבוא רשמי של סמסונג לארץ, הוא לא מתורגם לעברית.

סמסונג מחשביזיה T27A550 - מסך מחשב וגם טלוויזיה, ביקורת
למסך, מצורף שלט רחוק בקנה מידה מלא, עם לחצני גומי רכים במבחר צבעים. מצאתי עצמי מעדיף להשתמש בו, גם ממרחק ישיבה של מטר מהמסך – זה היה נוח יותר מאשר להתחיל להתעסק עם לחצני המגע אשר ממוקמים בפינה הימנית תחתונה של המסגרת.

סמסונג מחשביזיה T27A550 - מסך מחשב וגם טלוויזיה, ביקורתחיבורי המסך כוללים שתי כניסת HDMI, כניסת VGA ומחבר לכניסת וידאו קומפוננט או קומפוזיט, כמו גם כניסת אנטנה. יש יציאת אודיו אופטית דיגיטלית, יציאה לאוזניות וחיבור USB עבור ניגון תכני מולטימדיה.

החיבורים מאחור מופנים לצד (כמקובל בטלוויזיות מודרניות דקות), מה שמקל על הצמדה לקיר אחורי של המסך בתליה (לעומת חיבורים אשר פונים לאחור), באריזה, מגיעה מתאם לכניסת קומפוננט – זהו מגשר הכולל כבל דק יחסית עם שקע בקצהו עבור הכבל הרגיל, גם הוא מגיע במטרה לאפשר חיבור נוח של שלושת כבלי הקומפוננט אל המסך מבלי שיפריעו להצמדה לקיר.

בקטגוריית החיבורים הדיגיטליים, כאמור, נמצא כאן שתי כניסות HDMI, אם לכרטיס המסך שלכם יש יציאת DVI, תצטרכו לרכוש עבורה מתאם DVI-HDMI בנפרד.

איכות תמונה – כמסך מחשב


כמסך מחשב, ה- T27A550 אשר מבוסס על תאורת LED אחורית וחזקה, מספק צבעים חיים, עם כחול בוהק, אדום "מתוק" וירוק עז, גם השחור מספק במצב זה. אל תחפשו את הדיוק בצבעים עבור גרפיקאים כאן, כי לא למטרה זו מכוון המסך. התמונה גדולה, 27" אינטש יתפסו שטח גדול לעין על שולחן העבודה והרזולוציה מצויינת לסרטים (1920X1080 פיקסלים), אם כי ביישומי עבודה של מחשב, כבר ניתן להבחין מקרוב בריבועי הפיקסלים שגדולים למדי על מסך 27".


כמסך בעל שימוש כפול, נראה שמהנדסי סמסונג הפעילו כמה הגדרות במצב ברירת המחדל שראוי לשנות אותן בכדי לקבל תמונה משופרת במצב מחשב. יש לבטל ניגודיות דינמית, חובה לבטל את אופציית ה- Edge Enhancement בתפריט הגדרות תמונה מתקדם כי היא הורסת כל קו אלכסוני בתמונת המחשב, מפיקה חידוד מלאכותי ומוגזם שאינו מתאים מפריעה בעיקר לקריאת טקסטים.


סמסונג מחשביזיה T27A550 - מסך מחשב וגם טלוויזיה, ביקורת
המלצות נוספות יהיו להוריד חדות לאפס או קצת מעל זה, להכנס לתפריט Screen Adjustment ולבחור ביחס תמונה Screen Fit אחרת תקבלו קצוות תמונה חתוכים וחדות לא טובה, להוריד בהירות ועוצמת תאורת מסך אחורית שהינה חזקה 300cd/㎡ למען שמירה על העיניים.

דגם זה, מגיע עם לפנל LCD מסוג TN לו יש כמה חסרונות כמו זוית צפיה צרה ושחור לא מוחלט, אך מצד שני, נקודת החוזקה שלו היא מהירות התגובה הזריזה יותר ביחס לפנלים בטכנולוגיות אחרות, כאן הנתון עומד אמנם על 5ms שאינו נחשב לגבוה ביותר, אך זה יספיק להחלט עבור משחקי מחשב (יש גם מצב GAME  יעודי).

זויות צפיה עם פטנט

זויות הצפיה ה- "טבעיות" הינן צרות למדי- 170° / 160°, התמונה מחווירה או מתכהה כאשר מביטים מהצד במסך או מלמעלה מטה. עבור צופה או שניים (שיושבים מול המסך זה לא ממש קריטי (מה שסביר כי יקרה בשימוש במסך מחשב). אך סמסונג ישמה כאן פיתרון לענין בדמות תפריט MagicAngle המאפשר לבחור בשני מצבי צפיה: אחד מהם מיועד ל"השענות לאחור" או שכיבה על ספה והשני לצפיה בעמידה – גבוה מעל המסך.

מסך טלוויזיה


סמסונג מחשביזיה T27A550 - מסך מחשב וגם טלוויזיה, ביקורתתמהיל הצפיה במסך זה, אמור לכלול שידורי טלוויזיה רגילים (SD) וגם תכנים באבחנה גבוה (HD). כאשר צופים בשידורי טלוויזיה בערוצים הרגילים שמגיעים ביחס תמונה של 4:3, ניתן לבחור בכמה מצבי זום, מהם Wide zoom אשר מגדיל את התמונה, כך שתתפוס את כל שטחו של מסך ה- 16:9 והמשתמש יכול להזיז אותה מעלה מטה כך שהכתוביות לא יחתכו ממנה.


התמונה בערוצים כמו 2 או 10, בהתחשב באיכות השידורים המקורית שאינה מרנינה, נגדיר אותה כסבילה עד מרחק צפיה של 2 מטרים וכטובה יותר מעל לזה. ניתן להבחין מדי פעם בקוים מזוגזגים – תופעת ה- Deinterlacing.


הפתעה נעימה: דגם ה- מגיע עם טיונר לקליטת שידורי ה- DTT, מה שיחסוך ממנו התחברות אל ממיר YES או HOT בכדי לקלוט שידורי חמישה ערוצים לעת עתה וגם איכות התמונה טובה יותר. לוח השידורים מציג אותיות עברית, אך בסדר הפוך למבוקש.


הסצינות החשוכות בסרט שודדי הקאריביים היו יכולות להנות מאיכות שחור טובה יותר, אבל שאר הפרמטרים בתמונה מוצלחים יותר, עם פירוט טוב וצבעים חיים. רצוי מאוד לכייל את עוצמת התאורה האחורית (להוריד אותה מערך ברירת המחדל) ולטפל גם בבהירות.

פרק הבכורה של הסדרה Touch מוצג בצבעים עזים וססגוניים, אם הגוון של הפרצופים בתמונה הוא אדמדם או "חם" מדי לעינכם, הכנסו לתפריט הגדרות התמונה המוקדמות והנמיכו במעט את הערך של Flesh tone.

המסך נוטה לאופי צבעים חם לעין, גם במצב אופי צבע תמונה - Colour Tone "סטנדרטי", ישנה נטיה לחמימות (הדגשת גווני צהוב, אדום וחום, מה שמחמיא לצפיה בסרטי קולנוע למשל), מעל מצב סטנדרט יש עוד שני מצבים "חמים" יותר בשמות Warm ½ ומצב קריר (עם נטיה לכחול) Cold. המכיילים המתקדמים יוכלו להעזר בתפריט איזון לובן לכיול צבע מתקדם.


נגן מולטימדיה פנימי


נגן המדיה הפנימי במסך, מאפשר לנגן תכנים מתוך דיסק חיצוני המחובר דרך USB, מציג תמונות, משמיע שירים ומריץ סרטים בפורמטים כמו MKV, AVI (DivX או HD) ועוד עם פסקולי אודיו בפורמט דולבי דיגיטל או DTS. אם יש לכם מצלמת וידאו של סמסונג המצלמת בפורמט mp4, תוכלו לצפות בתוצר שלה דרך USB, אבל לא תוצר של מצלמות המתחרים שמגיע בקבצי AVCHD. השלט הרחוק, כולל לחצני שליטה יעודיים עבור פעולות כמו הרצה קדימה ואחור של קטע וידאו ולחיצה על לחצן ימני או שמאלי בשלט מדלגת בכ-10 שניות קדימה ואחור.

כתוביות בעברית בפורמט SRT מוצגות עם אותיות תקינות אך בסדר הופעה הפוך. עם אפשרות לסנכרון וגודל.

סמסונג מחשביזיה T27A550 - מסך מחשב וגם טלוויזיה, ביקורת
תכונות נוספות

הסמסונג מגיע עם שני מצבי חיסכון באנרגיה (מציגים תמונה פחות בהירה וחסכונית יותר בחשמל), יש גם תכונת PIP להצגת תמונה משני מקורות על אותו המסך.
איכות הקול טובה יחסית ורמקולי המסך בהספק של 2x5Watt מספקים מענה הולם לרוב התכנים המשודרים.

סיכום


בפועל, ה- T27A550מהווה מסך טלוויזיה לכל דבר שכולל כניסות למחשב, הוא מציג כמה תכונות אותן לא תמצאו במסכי מחשב, כמו נגן מולטימדיה פנימי עבור הצגת סרטים ותמונות , כמו גם ניגון שירים היישר מכונן קשיח חיצוני דרך חיבור ה- USB, כולל תמיכה בפורמטי הצליל ההיקפי דולבי דיגיטל ו- DTS. בנוסף, הוא מגיע עם שלט רחוק גדול, טיונר פנימי לשידורי עידן+ החינמיים, יש אפילו פונקציית PIP.

כמסך מחשב, הצג של סמסונג מתאים לשימושים כלליים (כמו עיבוד מסמכים, גלישה באינטרנט ומשחקים) ושטחו הגדול (27") מוסיף לחווית הצפיה בסרטים ותכני טלוויזיה.

מחיר: 2,250 ש"ח

אחריות: קבוצת חיון

מעבר לתגובות בפורום