Macworld 2008, יש תפוח באויר: Mackbook Air

אמיר אראל
16-01-2008 00:56

תערוכת ה-CES חלפה - עברה, כעת הגיעה תורה של אפל להקסים אותנו בדרך הייחודית שלה: הכירו את ה- MackBook Air, מחשב אולטרה נייד בעובי 4 מ"מ

תערוכת ה-Macworld היא האירוע השנתי הגדול ביותר של חברת אפל.

היום, (15.01.08) עיני חובבי הטכנולוגיה מופנות אל סטיב ג'ובס שנושא את נאומו המסורתי. לאחר שנה מוצלחת במיוחד של אפל, לג'ובס יש משימה קשה מאוד השנה.


שנת ה-iPhone
ראשית, עליו להתעלות על הופעתו משנה שעברה. אותו נאום בו הוצג ה-iPhone לעולם. אותו נאום שהיה לאירוע הפופולארי ביותר של 2007 באתרי דירוג תוכן כמו .Digg ושנית, סטיב צריך להחזיר את כבודו האבוד לאחר שאתרים ברחבי האינטרנט הכריזו כי ביל גייטס מגניב יותר, בעקבות נאום הפרישה המסוגנן שלו.

בכמו בכל שנה, השמועות השתוללו ברחבי האינטרנט.
השנה, לבלוגרים הפרטיים הצטרפו גם אתרי הטכנולוגיה המובילים עם ההשערות הפרטיות שלהם. אך אנחנו נתעלם מהשמועות ונעבור הישר למציאות.

בשעה שבע בערב שעון ישראל, סטיב ג'ובס עולה לבמה, כמו כוכב רוק, מלווה במחיאות כפיים ההופכות את בכירי העיתונאים בעולם לחבורה של מעריצים .

"על ארבעה דברים"
"אנחנו נדבר היום על ארבעה דברים" פותח ג'ובס. בסוף האירוע עולה במוחי השאלה, האם לכתוב קודם על ההכרזות השוליות, או לעבור הישר למוצר המרכזי.
נלך לפי הסדר, אך רק נגיד שהסלוגן הנבחר לאירוע: "There is Something In the Air" היה בהחלט מתאים.

ראשית, אנחנו נחשפים לרשימה של נתונים המראים את ההצלחה המסחררת של ליאופרד, מערכת ההפעלה החדשה שיצאה השנה. ביקורות משבחות, תוכנות חדשות הפועלות עליה וכמובן, רף המכירות שעבר את ה-5 מיליון עותקים ובכך שבר שיאים עובר החברה. ושום מילה על ויסטה שנמכרה כבר ב-200 מיליון עותקים...

מכונת הגיבוי
מכן עוברים להכרזה הראשונה של הערב. אחת התוספות האהודות ביותר בליאופרד הייתה תוכנת ה-Time Machine, שמאפשרת לגבות קבצים בנוחות ויעילות. היום, אפל חושפת את ה-Time Capsule, החומרה התואמת. מדובר בסרבר ביתי עם דיסק קשיח גדול שנועד לגבות את כל הקבצים שלך ישירות דרך אינטרנט אלחוטי בתקן המהיר 802.11N.
המכשיר יעלה 299$ עבור 500 ג'יגה או 499$ עבור טרה-בייט אחד.

Time
מקור: Apple.com

עדכון ל-iPhone
הנושא השני הוא ה-iPhone. הסלולרי הראשון של אפל מכר 4 מיליון יחידות מאז ה-29 ביוני. סטיב מזכיר לכולם שה-SDK (כלי לפיתוח תוכנות) מגיע בפברואר, ומכריז על גירסא חדשה, 1.1.3 למכשיר. הגירסא החדשה תוסיף תמיכה במשלוח מספר SMSים בו-זמנית, אפשרות להוסיף קיצורי דרך לאתרי אינטרנט במסך הראשי, תמיכה בכתוביות ופרקים בסרטים, ואפליקציית מפות חדשה בחסות גוגל.

iPod Touchה-iPod Touch לא יצא מקופח גם כן, כשחמש תוכנות חדשות יתווספו אליו בגירסא החדשה, התוכנות יעלו כ-20$ לבעלי המכשיר אך יגיע בחינם למי שירכוש מעכשיו והלאה.

המוצר היחיד שלא קצר הצלחה בשנה שעברה היה ה-Apple TV, וג'ובס מכיר בכישלון ומסכים שהמוצר לא התאים לציבור. היום, יוצאת גירסת תוכנה חדשה שאמורה להכניס למוצר בדיוק מה שהיה חסר לו – תוכנה.

אפל עיצבה תוכנה חדשה המאפשרת להתחבר ישירות ל-iTunes, ולהזרים סרטים ישירות לטלוויזיה. אפל הקימה שירות השכרה חדש שמאפשר להשכיר סרטים למשך יום אחד עבור $3.99 לאיכות רגילה, או $4.99 לאיכות HD עם סראונד 5.1.
iTunes
מקור: Apple.com

בנוסף, אפל הוסיפה תמיכה ב-Flickr, תמיכה מורחבת ב-Youtube ואף גישה ל-Podcasts.
כל השיפורים האלו זמינים כעת במכשיר שמחירו ירד מ-$299 ל-$229.

זה באויר: MacBook Air
ולבסוף, אפל מכריזה על מחשב נייד חדש. ה-MacBook Air. קשה להבין כיצד ניתן להתרגש כל כך ממשהו כל כך קטן. המק החדש הוא המחשב הנייד הדק בעולם. כמה דק? דק מספיק כדי להכנס לתוך מעטפה. ולמרות שקשה לשפוט, רבים יסכימו שמדובר באחד המחשבים היפים בעולם.
Mackbook Air
מקור: Apple.com

המחשב האולטרה-דק דוחס לתוכו מפרט לא רע בכלל המכיל מסך 13.3 אינץ' עם תאורת לד אחורית, מקלדת בגודל מלא, מצלמת וידיאו, כרטיס מסך אינטל X3100, שני ג'יגה RAM ומעבד Core 2 Duo 1.6 שאינטל הקטינה במיוחד עבור אפל.
Mackbook Air
מקור: Apple.com

וכעת לפרטים היותר מיוחדים:
ל-Air משטח מגע מיוחד עם טכנולוגיית Multi Touch שמאפשרת לשלוט במחשב בעזרת תנועות שונות, בדיוק כמו ב-iPhone.
עובי לא הגיוני הנע בין- 0.76 אינץ' ל-0.16 אינץ' בלבד (כ-4 מ"מ)!
משקל – רק 3.1 פאונד (כ-1.4 קילו)
חמש שעות סוללה – עם Wifi פועל.
ובחירה בין הארד-דיסק של 80 ג'יגה או SSD של 64 GB.
Mackbook Air
מקור: Apple.com

ה-"אוויר" (לא נשמע ממש טוב בעברית..) שם דגש חשוב על סביבתיות- שמירה על הסביבה היא אחת מהמטרות של אפל ל-2008. המסך מורכב מחומרים ירוקים, אין PVR והאריזה של המחשב הוקטנה בחצי.
ה-Macbook Air יצטרף למשפחה בעוד שבועיים במחיר התחלתי של –1799$.

Mackbook Airאך כמו בכל מחשב, גם למק החדש יש חסרונות: ראשית, אין כונן אופטי, אפל תמכור כונן חיצוני עבור 100$. מעבר לכך, הסוללה לא ניתנת להחלפה עצמית, למחשב יש מעט מאוד יציאות, חבל שיש רק שתי יציאות USB. החומרה גם היא קצת חלשה: לא בטוח שהמעבד המיוחד יציע את אותם ביצועים כמו מעבד מקביל בגודל מלא, והדיסק הקשיח בגודל 1.8 אינץ' הוא איטי (4,200 RPM בלבד) ועלול להיות בעייתי. ו

תוספות כמו ה-SSD ומעבד משודרג ל1.8 GHZ יקפיצו את המחיר ל-3100$!


ניתן לחזות בעיות נוספות כמו חום רב, והעמידות מוטלת בספק. אך אם אפל הצליחה להתמודד עם בעיות אלו, יש להם - ללא ספק עוד מוצר מנצח בידיים.


דון על מאמר זה בפורום!
מעבר לתגובות בפורום