בזרוע נטויה: אנחנו מנסים לשבור מסך טלוויזיה סוני HX820 עם זכוכית גורילה

ליאור קורן, מישל דור YNET
18-03-2012 06:58

כזה מבחן עוד לא ראיתם: הטלוויזיה של סוני HX820 מציגה מפרט נאה של תאורת LED, תלת מימד, חיבור לאינטרנט, כניסות USB ועוד, אבל אנחנו נבדוק משהו בלתי שגרתי – את חוזק זכוכית הגורילה במסך במבחן הטלת שלטים רחוקים. ביקורת גורילה.

מסכי LCD / LED רגילים, מגיעים עם פנל קדמי רך למגע, אסור ללחוץ או לדפוק עליו, כי פעולה כזו תגרום נזק מיידי למסך ומחיר התיקון במקרים רבים לא יהיה כלכלי, חלק מהטלוויזיות יגיעו עם ציפוי קדמי מבריק, אבל גם הוא לא אמור להיות עמיד למכות.

מסך ה- Bravia KDL-HX820 של סוני, מגיע עם זכוכית גורילה, את הזכוכית הזו התרגלנו למצוא בסמארטפונים וגם בחלק מהטאבלטים, אבל בטלוויזיות היא נדירה מאוד בגלל שהיא מייקרת את מחיר המסך (באתר יצרנית הזכוכית, מופיעים ברשימת היצרנים רק דגמים של חברת סוני).


מתי זכוכית שכזו יכולה לבוא לעזר? למשל, במקרה בו אתם משחקים בקונסולת משחקים מול המסך ובקר / שלט הקונסולה עף לכם מהיד אל המסך בלהט המשחק; דוגמה נוספת: זוג חברים טוב שלי, קם מהשינה לצעקות הילד "בואו תראו איזה יופי", הם גילו את הילד בסלון בזמן שהוא מניף פטיש משחק על מסך ה- LCD בסלון ומנתץ אותו לאלפי סדקים צבעוניים יפים.


כמסך LCD מבוסס LED מסדרה בכירה של סוני, גוף דגם ה- HX820 הינו דק למדי (2.7 ס"מ), ללא בליטות מאחור (החיבורים מופנים כלפי הצד), חזית מסך הסוני הינה שטוחה לגמרי בעיצוב מונוליטי, הזכוכית הדקה (0.7 מ"מ בלבד) מכסה את כל שטח הפנים (כולל המסגרת) וכאשר הטלוויזיה כבויה, נותר אפקט של משטח גרפיט שחור כפחם, יפייפה.

סוני Bravia KDL-HX820 Sony

התרשמות מהמסך

עוד בנושא

מה זה פנל LCD

בבדיקות שערכנו לפני מבחן הזכוכית, גילינו כי מדובר במסך איכותי עם איכות תמונה מרשימה בשידורי טלוויזיה רגילים וכמובן גם ב- HD, עם חדות טובה מאוד, החלקת רעשים דיגיטליים וצבעים חיים ולא מלאכותיים לעין. המנגנון הדינמי של תאורת ה- LED (הצידית) תורם לשחור מכובד בתמונה. דגם ה- HX820 תומך בוידאו תלת מימד (עם משקפיים אקטיביים), יש לו חיבור אינטרנט מובנה לגלישה באתרים שונים ואנחנו מקווים כי גם הלקוחות הישראליים יוכלו להתחבר במהרה לשירותי התוכן של סוני הבינלאומית שכוללים סרטים, מוזיקה ותכנים נוספים. מחירו של דגם זה עומד על 10,990 ש"ח לגודל 46".

היבואנית ישפאר הסכימה לתנאי המבחן הבלתי שגרתיים, לא ציפינו שהזכוכית תעמוד בכל מכה, אבל רצינו לבחון עד כמה משופרת הגנתה של הגורילה ב- HX820, זאת ביחס לטלוויזיה רגילה.


זכוכית הגורילה, מיוצרת ע"י חברת קורנינג, היא מותכת בטמפרטורה גבוהה של 1,000 מעלות צלסיוס, יוצאת מהמכונה בצורה של משטח דק דק ונחתכת למידה הרצויה. על פי הצהרת היצרן "זכוכית גורילה עמידה יותר מול אירועים שגורמים לשבר, בזכות ההרכב הכימי שלה". באתר של קורנינג, ניתן לראות סרטון וידאו בו מוטח כדור בייסבול לעבר הזכוכית, מבלי שהוא מצליח לשבור אותה.


צילם: חגי דקל, עריכה: מישל דור

עשר המכות

כמה מכות חזקות נדרשות בכדי להשבית מסך טלוויזיה יוקרתי?


כאמור, זכוכית הגורילה לא אמורה להוות מגן מוחלט בפני מכות אלא להציג שיפור מורגש ביחס לזכוכית הממוצעת, ידענו זאת מלכתחילה ואנשי היבואנית ישפאר היו מוכנים לקחת את הסיכון. מבחן כזה הינו נדיר גם בקנה מידה עולמי.


אף על פי שזכוכית הגורילה מותקנת בטלפונים או טאבלטים, חלק מאיתנו חווה שבירה של מסך כתוצאה מנפילה, כעת דמיינו את אותה זכוכית כשהיא נמתחת לשטח עצום של 46 או 55 אינטש זאת במטרה להגביר את השרידות שלה בפני סיטאציות קיצוניות בסלון.

הטלת שלטים
בחרנו להטיל על המסך עשרה שלטים רחוקים, ללא סוללות, חלקם היו קלים, אחרים כבדים עם פינות חדות ומסוכנות, הטלנו אותם ממרחק של 3 מטרים.
הטלת השלט הראשונה, שניה ושלישית עברו בשלום, הפעם הרביעית והחמישית הבהילו אותנו קמעה, לאור קול נפץ גדול, אבל הסתבר כי דווקא השלט שנזרק על המסך נשבר. בפעם השישית והשביעית נרגענו, אך בישורת האחרונה, נכנעה הסוני ואף על פי שזכוכית הגורילה הקדמית נותרה שלמה ללא סימן סריטה אפילו, נפגע פנל ה- LCD אשר ממוקם מאחוריה ונשבר. לא פחות מ- 8 חבטות אימתניות נדרשו בכדי לפגום את מסך ה- HX820 של סוני ונראה כי גמישות הזכוכית הקדמית העבירה חלק מאנרגיית החבטה לפנל מאחוריה. חשוב לציין כי פנל ה- LCD במסך הוא רכיב רגיש ביותר, אסור ללחוץ עליו או לכופף אותו כי הוא נשבר חיש מהר.

מנסיוננו, לא זכור דגם אחר של טלוויזיה מבוססת LCD שהיה שורד את המכה של השלט הראשון ואולי במקרה הטוב את השני או השלישי, כאן מדובר על משהו שונה ואף על שהטלוויזיה נשברה לבסוף, יש כאן סוג של הגנה ששווה לקחת אותו בחשבון בזמן רכישה.

מעבר לתגובות בפורום