חנויות
פיוז ארמה אודיו אודיו אקסטרים Sonic Bliss אמנון סאונד סטריאו פרו Soundquest קודו אודיו Stereoscope סטריאוסקופ למטייל אניגמה קולנוע ביתי גופי תאורה

פוג'י X10 במבחן – מצלמה קומפקטית מתקדמת רטרו מודרנית | מצלמות | ביקורות | ראשי

פוג'י X10 במבחן – מצלמה קומפקטית מתקדמת רטרו מודרנית

גודל אות: Decrease font Enlarge font
FujiFilm X10 - מצלמת פוג'י קומפקטית מתקדמת, ביקורת FujiFilm X10 - מצלמת פוג'י קומפקטית מתקדמת, ביקורת

ה- X10 של Fuji היא אחת המצלמות הקומפקטיות היקרות, אך מציעה בתמורה מבחר של תכונות מתקדמות והתמודדות עם תנאי חשיכה. הרחקנו עד ניו זילנד והאוקינוס השקט וחזרנו עם תמונות משגעות. ביקורת מצלמה.

משהו מרענן עובר בעת האחרונה על חברת Fujifilm, מאז שהחליטו לעצב את המצלמות שלהם בעיצוב רטרו אך עם חיישנים וטכנולוגיה עדכנית, כזו שהרשימה אותנו בתוצר התמונות שלה בדגם X100 אותו בדקנו.

הפעם, נוחתת בישראל האחות הקטנה – X10. זוהי מצלמה קומפקטית, בעיצוב "של פעם", מוצלח מאוד לטעמנו, בצבע שחור וכגימור מחוספס.

ה- X10 של Fuji הינה אחת מהמצלמות הקומפקטיות היקרות ביותר שנמכרות כיום והיא מציגה מפרט טכני שאמור להצדיק את המחיר שלה, בקטגורית מחירים זו היא מתחרה גם מול מצלמות DSLR (כולל עדשת קיט), מה שיעורר את השאלה המתבקשת אצל צלמים חובבים.

רטרו אבל מתקדם

נתחיל בעיצוב החיצוני, הוא, כאמור, משלב תדמית "רטרו" אך עם מסר מודרני, הצבע שחור לגמרי והגוף עטוי גומי קשיח מחוספס שעוזר בהחזקת המצלמה. בערכת המצלמה, מגיעה רצועת נשיאה המתחברת באופן מאובטח לשני צידי הגוף ששוקל 350 גרם עם סוללה וכרטיס זיכרון SD.


הדלקת המצלמה נעשית דרך סיבוב של העדשה ממצב Off אל בחירת ערכי הזום 28-112 מ"מ, שינוי הזום נעשה כאן באופן ידני לגמרי – כפי שמקובל בעדשות של מצלמות DSLR, מה שחוסך שימוש במנוע חשמלי (מורכבות ורעש בצילום וידאו) – אך מצריך מהמשתמש יד עדינה בשינוי שלו בעת צילום סרטים.


עבודת הצילום עם ה- X10 מתבצעת בפועל בעיקר בעזרת שימוש במסך ה- LCD, פחות עם העינית האופטית.
במבט דרך העינית שעשויה זכוכית ומספקת שטח צפיה של 85% מהתמונה, לא תראו שום מידע המוצג דרכה לצלם. היא משנה את דרגת ההגדלה שלה בהתאם לאורך המוקד של העדשה ובמצב זום מקסימלי תראו גם את קצה העדשה מציץ מימין (מה שלא יופיע בתמונה המצולמת כמובן). העינית יכולה לבוא לעזר, במצבים בהם קשה לעבוד עם הצג האחורי - למשל, כאשר ישנה שמש צהריים בוהקת.

צג LCD שופע מידע

בשימוש בצג ה- LCD בעת צילום (בגודל 2.8”), ניתן לבחור בין מספר אפשרויות תצוגה: ללא מידע, מידע בלבד (ללא תמונה), מידע סטנדרטי ומצב תצוגה שהינו המעניין מכולם – Custom בו ניתן לבחור מה יוצג על המסך בזמן צילום תמונות. בחרנו שיוצגו נתונים כמו רשת (Grid), היסטוגרמיה בזמן אמת (שחור לבן), ערכי ISO, ציון מרחק פוקוס וכמו כן גם מד אופק שמראה לצלם בזמן אמת האם התמונה שלו מיושרת באופן אופקי כנדרש (יעיל בצילומי נוף למשל).


פוג'י Fujifilm X10 - ביקורת מצלמה
אחת מהתכונות האטרקטיביות במצלמה זו הינה עדשת ה- Fujinon. זו  מציגה ערכי צמצם מרשימים עם F2.0 במצב רחב של 28 מ"מ ו- F2.8 במצב זום מקסימלי של 112 מ"מ. יש כיום מצלמות קומפקטיות שמגיעות עם עדשה רחבה יותר (כמו 24 מ"מ בדגם קנון S100) אולם זה בא על חשבון רגישות לאור. בגלל שהעדשה בולטת מחוץ לגוף המצלמה גם במצב סגור שלה, מה שבא להגן על הזכוכית כאן הוא מכסה עדשה חיצוני - מתכתי ויש לשים עליו עין שלא ילך לאיבוד (ברגעים אלו, מתגייסים בני הבית למסע חיפושים אחריו).
בצילום לאור שמש חזקה, ניתן להבחין לפעמים באור שחודר באופן פחות רצוי לתמונה ("Flare") – ענין שפותרים ע"י הרכבת מגן שמש (בדומה לעדשות של מצלמות DSLR).


הצמצם הגדול יחסית בעדשת זום שכזו, מאפשר להשיג גם אפקט פוקוס בעל עומק שדה רדוד שמזכיר כזה של מצלמות DSLR, ב- X10 הצלחנו לקבל רקע מטושטש יחסית (ביחס לאובייקט הצילום החד), ענין שלא קל לקבל במצלמה קומפקטית.


פוג'י Fujifilm X10 - ביקורת מצלמה
פוג'י X10 - עם שליטה מגוונת

ה- X10 כוללת מגוון רחב של לחצני שליטה, בצד העליון, יש שתי גלגלות שליטה, האחת מעבירה בין מצבי צילום, השניה אחראית על פיצוי חשיפה.

יש שני לחצנים אותם ניתן לתכנת כך שיציגו פונקציות שונות לבחירת המשתמש, אחד מהם הוא FN והשני לחצן ה- RAW שניתן כאמור גם לתכנת אותו. בחזית, ממוקם בורר של מצבי הפוקוס (כולל אפשרות פוקוס ידני).

פוג'י Fujifilm X10 - ביקורת מצלמה
גב המצלמה מציע מגוון מרשים מאוד של אמצעי שליטה, יש את לחצן הכניסה לתפריט עם ארבעה נוספים סביבו וגם טבעת שליטה נוספת בהיקף החיצוני שלהם, יש גלגלת לבחירת ערך צמצם / מהירות סגר (לחיצה עליה מעבירה בין שני המשתנים במצב צילום M), יש לחצן נעילת מדידת אור, בחירה ב- RAW ובצד השני של המסך, יש טור לחצנים נוסף המאפשר להכנס לתפריט איזון הלובן (WB), בחירת סוג מדידה או פוקוס וכניסה למצב צפיה בתמונות. המשתמש, כאמור, יכול לתכנת שני לחצנים ובצירוף של שאר הכפתורים והגלגלות, הוא מקבל אפשרות שליטה ידנית מהירה נרחבת מאוד.


בצד שמאל של המצלמה, מצוי מנגנון הפלאש, יש לשלוף אותו החוצה באופן ידני ע"י לחיצה על הלחצן המתאים. הוא עדין באופן העבודה שלו, מחמיא למדי לפניהם של המצולמים), מצד שני, הוא לא יאיר בעוצמה חזקה חדרים גדולים, אבל השילוב שלו עם רגישות המצלמה לאור הינו מוצלח בדרך כלל. תושבת בראש המצלמה, מאפשרת לחבר אליה גם פלאש חיצוני – עבור עוצמה חזקה יותר.

בתחתית המצלמה, ממוקם מכסה הסוללה (יעודית ודורשת מטען של פוג'י, מספיקה לכ- 270 תמונות), לצידה, ניצב כרטיס הזיכרון ממשפחת ה- SD. יציאות נוספות בצד הגוף הינן USB 2.0 וגם מיני HDMI.


צילום וידאו

פוג'י הטמיעה בדגם זה אפשרות צילום וידאו ברזולוציה מקסימלית של 1920x1080 בקצב 30 פריימים לשניה. ניתן לבחור ברזולוציות אחרות ואף בכמה מצבי וידאו עם צילום איטי (200fps) ברזולציה נמוכה מאוד – לחובבי הגימיקים. המיקרופון הפנימי מקליט קול בפורמט סטריאו.

מנגנון הפוקוס האוטומטי עובד גם בזמן הצילום במצב וידאו, לפעמים לוקח לו פרק זמן קצר להתפקס על המיקום המתאים, אך בסך הכל הוא עושה את עבודתו. זוכרים שאין מנוע זום בעדשה? זה יצריך אתכם להפעיל יד רגישה בעת סיבוב מנגנון העדשה ביד – למניעת קפיצות בתמונה, מצד שני, זה יהיה חרישי ולא יכניס זימזומים לפס הקול בסרט. אני מניח כי איכות הפלט תספק חלק גדול מהמשתמשים, אבל לי הציק בעין זגזוג נראה של קוים אלכסוניים.




פינגווינים בניו זילנד, צילום: איתמר קוטלר

איכות צילום תמונות

חיישן המצלמה הינו מסוג EXR CMOS
, בגודל 2/3, בתצורת תאי אור שונה מהמקובל ובו זוגות תאים בעלי אותו הצבע (כחול, אדום או ירוק) הינם צמודים האחד לשני - מה שמאפשר לתפעל את החיישן במספר צורות שונות, למשל, שימוש בקריאת מידע משני פיקסלים במצבי אור חלש בכדי לקבל מדידה מדוייקת ופחות רועשת (במחיר של איבוד חצי מהרזולוציה). רזולוציית הצילום המקסימלית הינה 12 מגה פיקסל ביחס תמונה של 4:3 ו- 11 מגה פיקסלים ב- 3:2 (המקובל במצלמות DSLR(, אם תרצו לצלם ביחס תמונה 16:9 המתאים להצגה על גבי טלוויזיות פלזמה או LCD או תמונה ריבועית ביחס 1:1, הרזולוציה המקסימלית האפשרית תהיה 9 מגה פיקסל.

כאשר אתם נתקלים בנוף מעניין במיוחד, לא תצטרכו לדחוס אותו אל תוך פריים בודד, אלא תוכלו להשתמש בפונקציית פנורמה של המצלמה, התפעול הינו קל למדי ולאחר הפעלה, יש ללחוץ ברצף על לחצן הצילום ולהזיז את המצלמה על קו אופקי שמופיע על צג המידע האחורי.


ה-X10 מציגה טווח דינמי נאה מאוד ביחס למצלמה קומפקטית, בצד הבהיר, ניתן להבחין לפעמים בקטעים לבנים "שרופים" בעננים בשמיים כאשר מדובר בשילוב תנאי בהירים מאוד וחשוכים בצוותא ונראה שהמצלמה מצטיינת יותר בצד החשוך של הסקלה, אבל, לרוב, המצלמה מצליחה לתעד בתמונה טווח מכובד של גווני אור.


בדוגמה הבא, ניתן לראות כי צילום של חדר חשוך עם תאורה מבחוץ עובר בהצלחה רבה.


פוג'י Fujifilm X10 - תמונות דוגמה
הפוג'י מרשימה, היא מפיקה תמונות בצבעים מרשימים, “צבעי פוג'י" מעניקה חיים לתמונות – גם אם מדובר בייפוי מסויים של המציאות. איזון הלובן (WB) נוטה לפעמים לספק מראה צבעים "חם", אבל עושה עבודה לא רעה בדרך כלל וניתן כמובן גם לכוון אותו בהתאם לתנאי הצילום.


בצילום בתנאי תאורה חשוכים, מתגלה ה- X10 כרגישה, רגישה לאור והיא מציגה תוצאות מרשימות, ברמות שקשה היה לחשוב עליהן עד לפני זמן קצר בעולם הצילום של ה"קומפקטיות". מי שמעדיף כי המצלמה תעשה עבורו את בחירת ערך ה- ISO האוטומטי יוכל להגביל את התקרה בין ערכים של 400 ועד 3200. בחירה ידנית מרחיבה את הרשימה, החל מ- 100 עד  ISO 3200 ברזולוציית תמונה רגילה דרך ISO 4000 – 6400 ברזולוציה נמוכה יותר M ועד ל- ISO 12800 ברזולוציית Small.
בפועל, גם תמונות ב- ISO 1600 ואפילו ב- 3200 יכולות להתאים להדפסה.


ISO 1,600 - Fujifilm X10
לחץ על התמונה להגדלה

פוג'י Fujifilm X10 - תמונות דוגמה

בפועל, התוצר יכול להתחרות גם בכמה מצלמות DSLR או 4/3 Mirrorles ברמות כניסה, הישג שהוא מרשים כמובן עבור מצלמה קומפקטית עם חיישן קטן כל כך. תפריט מנגנון הסרת הרעשים מציע חמש רמות, הגבוהה מבינן מרטשת את הפרטים באופן דרמטי מדי ומצב האמצע מתגלה כפשרה טובה למדי בין רעש דיגיטלי לבין פירוט מספק.
פוג'י פילם מציעה גם את תפריטי מצב ה- EXR המסורתי שלה, עם שלוש אפשרויות: מצב "רזולוציה גבוהה", מצב לצילום ISO גבוה ומצב D-Range המיועד לטיפול בטווח הגוונים באיזורים בהירים במיוחד.

ISO 3,200
לחץ להגדלה

פוג'י Fujifilm X10 - תמונות דוגמה

מצב צילום High ISO מוריד את רזולוציית התמונה ל- 6 מגה פיקסל ואמור להציג תמונה חלקה יותר וגרעינית פחות עד לערך מקסימלי של ISO 3200. בדקנו מצב זה בהשוואה לצילום במצב רגיל באותו ערך ISO והוא מציג פחות כתמים צהובים המגיעים כתופעת לוואי וגרעיניות נעימה יותר לעין.

ביחס למצלמות קומפקטיות, מנגנון הפוקוס עושה עבודה טובה, בין אם מדובר במיקוד על נקודת אמצע או שימוש במנגנון זיהוי פרצופים, הוא פועל היטב גם בתאורה חשוכה יחסית (אור יחיד בחדר של מסך טלוויזיה) וגם אם הוא לא "ננעל" במהירות של מצלמת DSLR, הוא עדיין מספיק לרוב השימושים. בצילום ממרחק קרוב יחסית, יש לבחור מהתפריט את מצב "מאקרו" או "סופר מאקרו" אם רוצים לצלם ממרחק קרוב מאוד.

כאשר מצלמים תמונות ב- ISO גבוה, זמן המרווח בין עיבוד התמונה לצילום של אחת נוספת מתארך קמעה ואם משתמשים גם בפלאש, יכולות לעבור מספר שניות עד שהוא נטען שוב. במצב צילום מהיר, ניתן לצלם בקצב של 7 תמונות לשניה ברזולוציה מלאה או 10 תמונות לשניה ברזולוציית 6 מגה פיקסל.


תופעת הדיסקיות
בפורומי הצילום בחו"ל התפרסמו תלונות על מה שמכונה "תופעת הדיסקיות", בדקנו את הענין ואכן נראה שיש צדק בדברים. התופעה מתגלה לעין כאשר ישנם בתמונה מקורות אור חזקים יחסית, כמו פנסי תאורה או השתקפויות של אור חזק מחומר מתכתי. אז מופיעה סביבם דיסקית לבנה אטומה. פוג'י שחררה גרסת קושחה 1.03 שאמורה להעלים את התופעה, זו גרסת ה- תוכנה שהותקנה במצלמת המבחן ואיתה בדקנו את הענין, שנותר על כנו גם כאן.
מספר חברים שהתבוננו בתמונות השונות, לא שמו לב לענין, אך "מציצי הפיקסלים" יבחינו בזה, זה נראה כמו הגעה לרוויה של החיישן בנקודות מסויימות ונקווה כי פוג'י תוכל לטפל בתופעה.


פוג'י Fujifilm X10 - white discs

סיכום

המצלמה הקומקפטית מתקדמת של פוג'י פילם יכולה להתאים לשני סוגי צלמים לפחות, האחד הוא הצלם החובב שפחות מתעניין בתכונה מתקדמת כזו או אחרת, מחפש מצלמה קומפקטית ולא מגושמת ורוצה לקבל תמונות מוצלחות בכל סיטואציה כמעט, סביר להניח כי משתמש שכזה יהיה מרוצה מאיכות תמונות החוץ של ה- פוג'י X10 וגם תמונות פנים בתנאי תאורה חשוכים יחסית.
השני יהיה חובב הצילום המתקדם, הוא מחפש אפשרויות שליטה מגוונות, כנראה שיש לו כבר מצלמת DSLR והוא רוצה מצלמה שניה, כזו שלפעמים תחליף גם את הראשית בימים בהם אין לו חשק לסחוב ציוד כבד. אני מניח כי ה- Fujifilm אף תצליח להפתיע אותו כמה וכמה פעמים באיכות התמונות שלה.

בהשוואה לקטגוריית המצלמות הקומפקטיות, פוג'י X10 מובילה בצילום בתנאי חשיכה ירודים, בזכות שילוב של עדשה בהירה ומנגנון הסרת רעשים יעיל. ה- X10 מספקת מגוון רחב של אפשרויות שליטה ומצבי צילום ותספק שעות רבות של עיסוק מהנה לצלם.

בסופו של דבר, מדובר במצלמה מצויינת, היא כיפית לשימוש בידי הצלם החובב המתקדם וגם התוצר שלה מתגלה כלא פחות כיפי לצפיה.

בעד:
איכות צילום, התמודדות עם תנאי חשיכה, אפשרויות שליטה, עיצוב וגימור.
נגד:
מכסה עדשה, מתחרה בקטגוריית מחיר כניסה של מצלמות DSLR או "ללא מראה".


מחיר רשמי
: 3,500 ש"ח
אחריות: קבוצת שמעוני

גלריית תמונות – ניו זילנד וגם פולינזיה הצרפתית

צילם: איתמר קוטלר

לחץ להגדלה

פוג'י Fujifilm X10 - Sample images

פוג'י Fujifilm X10 - Sample images

פוג'י Fujifilm X10 - Sample images

פוג'י Fujifilm X10 - Sample images

פוג'י Fujifilm X10 - Sample images

פוג'י Fujifilm X10 - Sample images

פוג'י Fujifilm X10 - Sample images

פוג'י Fujifilm X10 - Sample images

פוג'י Fujifilm X10 - Sample images

פוג'י Fujifilm X10 - Sample images

  • email שלח לחבר

Share DTOWN Article

דיון בפורום על המאמר (68 תגובות פורסמו):

avatar
hbs 2012-09-03 08:56:44
תמונות מדהימות !
avatar
aviram_1 2012-10-03 09:53:15
נראה מרשים מאוד
avatar
mokes 2012-10-03 22:26:32
ועוד מעט יוצאת ה X-Pro1 עם חיישן APS-C ללא מראה, עם סט של עדשות פריים - 18f2, 35f1.4, 60f2.4 - התחום נהיה עוד יותר מעניין. כל הכבוד לפוג'י... (ואיפה קנון עם מצלמה ללא מראה.......... מדהים שהם היצרן הגדול האחרון בלי דגם כזה). http://www.dpreview.com/previews/fujifilmxpro1/
avatar
איתי_הגיתי 2012-10-03 22:45:53
קנון וניקון מוכרות מאות אלפי מצלמות כבר ככה, אין להן מה להמציא את הגלגל כמו שאר היצרנים. אני מעריך עוד שנה שנתיים עד ששני אלה יזוזו לשם בצורה רצינית יותר מעכשיו. פוג'י מיקמה את עצמה בהיי-אנד עם שתי המצלמות האלה, לא ממש פיתרון להמונים. הסוני NEX עדיין לדעתי הכי אטרקטיבית בקבוצה הזו, מחיר-תועלת. תמונות יפות ומבחן מעניין למצלמה הזו, אחלה עדשה עם הצמצם הזה אבל המחיר כאמור מרתיע מדי.
avatar
carmi 2012-10-03 23:06:44
איתי, אני מסכים איתך, אבל אני שומעתי ממספר אנשים שהסוני עם רוב העדשות קצת גדולה להם וזה מפריע להם
avatar
mokes 2012-10-03 23:28:50
ובכן - ניקון דווקא כן בתחום.... אבל "בקטנה" - תרתי משמע (עם החיישן הכי קטן מכל המצלמות עם עדשות מתחלפות).... לקנון וניקון יש את הדילמה הקלסית בשיווק של האם להמשיך ולפרגן לקהל הלקוחות הקיים שלהם (צלמים עם מלאי גדול של עדשות) - או ללכת על טכנולוגיה חדישה יותר שעלולה להזניח את הלקוחות הקיימים. זו דילמה לכל חברה מובילה בכל תחום, כאשר ניצבת מולה טכנולוגיה חדישה, ובמבחן ההיסטוריה מה שבד"כ קורה זה שבסופו של יום יש מובילה חדשה. אני כלל לא בטוח שעוד 3-4 שנים קנון וניקון הן עדיין החברות המובילות בתחום המצלמות בטווח איכות בינוני-גבוה. לסוני אגב יש מעט מאוד עדשות ל E-mount, אין אף זום מהיר - לטעמי הקו הזה עדיין לא קרוב לבשלות מסיבה זו. אם פנסוניק יצליחו להגיע לשוק עם 12-35 ו- 35-100 קטנות ב f/2.8 שתיהן כמו שכנראה יקרה - לטעמי הם שוברים את השוק. הסיבה למהפכה לדעתי היא שאז יהיו זומים סבירים שיתנו תמונות פורטרט טובות יותר (כלומר - שליטה בעומק שדה טובה יותר) מכל APS-C קיים. ל-APS אין אף זום 2.8 בגודל ומשקל סביר מעל ה 17-55 של קנון. זום 2.8 קטן שמגיע עד 100 מ"מ - זה מדהים. ואין לזה מענה ב APS-C. קנון וניקון מוכרות מאות אלפי מצלמות כבר ככה, אין להן מה להמציא את הגלגל כמו שאר היצרנים. אני מעריך עוד שנה שנתיים עד ששני אלה יזוזו לשם בצורה רצינית יותר מעכשיו. פוג'י מיקמה את עצמה בהיי-אנד עם שתי המצלמות האלה, לא ממש פיתרון להמונים. הסוני NEX עדיין לדעתי הכי אטרקטיבית בקבוצה הזו, מחיר-תועלת. תמונות יפות ומבחן מעניין למצלמה הזו, אחלה עדשה עם הצמצם הזה אבל המחיר כאמור מרתיע מדי.
avatar
איתי_הגיתי 2012-10-03 23:32:42
נכון, היא קצת גדולה כי אין להם פטנט לקיפול עדשות זום... אבל ממה שראיתי לסוני תוצר יותר יפה מלפנסוניק. בכל זאת, החיישן שלה מעולה. ככה שמי שרוצה איכות צילום, ה NEX5N מציבה רף גבוה. לפוג'י אין כרגע, עם כל חיקויי הלייקה שלה, שום מצלמת קרופ-ללא-מראה להמונים, שקונים בדיוטיפרי לפני טיול, או מתנה לבת מצווה... הם מיצבו את עצמם מחוץ למעגל המרכזי. אולימפוס מדשדשים עם ה PEN הרטרואית, פנסוניק עם חיישן לא משהו, בקיצור, כשקנון וניקון יכנסו, הם בטח יתפסו מקום טוב בין כל הצעצועים המעוצבים הנ"ל. כרגע בעיני הסוני מובילה.
avatar
carmi 2012-10-03 23:37:34
איתי, כמו שראינו עם ניקון עם כניסה המוזרה שלה לתחום וכמו שאנחנו רואים בקנון עם ה 7D שממש עוצרת את כל המצלמות EOS לא להתקדם יותר ממנה (ובכלל מחליפה ל 7D לא צפויה). אני לא רואה בשורה שמגיעה מניקון או מקנון בקרוב
avatar
איתי_הגיתי 2012-11-03 00:06:33
לא צריך בשורה. מי שמצלם עם DSLR ימשיך, ואפשר לקנות מצלמה קומפקטית לרחוב/טיולים, זה מה שמהפכת הללא מראה עשתה עד עכשיו. לכשהם יכנסו לתחום הזה, אני משוכנע שהם יוציאו משהו רלוונטי מאד, שלא כמו היום, שלכל יצרן יש את המגבלה שלו, חוסר עדשות, חיישן רועש, מחיר גבוה ושאר באגים של יצרנים מבולבלים ללא קהל לקוחות שמתפרנס מהציוד שלהם כבר 30 שנה. זו תקופת מעבר למידה של הללא-מראה, בל נשכח שהעיניות האלקטרוניות רחוקות מלהתחרות בעינית אופטית איכותית. מה הלחץ?
avatar
mokes 2012-11-03 00:18:18
יש למצלמות ללא מראה לא מעט יתרונות אפשריים מעבר לגודל הקטן...... לדוגמא: - פוקוס יותר מדויק - אפשרות לפוקוס יותר מהיר - אפשרות לפוקוס על כל נקודה בתמונה - אפשרויות פריימינג טובות יותר - זה עוד יבוא לידי ביטוי בדגמים עתידיים עם תוכנה טובה יותר העתיד הוא בעינית אלקטרונית, לא חושב שיש הרבה ספק בזה. אז נשאלת השאלה מה יעשו קנון וניקון באמת, ומה יעשו הלקוחות שלהן.
avatar
carmi 2012-11-03 07:24:24
היום לא לצלם דרך העיניית לי זה פחות נוח ופחות טבעי והעיניית האלקטרונית זה באמת שייך לעתיד זה עדיין לא זה
avatar
mokes 2012-11-03 07:55:14
ניסית את העינית ב NEX-7?
avatar
carmi 2012-11-03 08:49:29
את ה NEX7 עוד לא - אתה אומר שעינית שלה היא ברמה של DSLR?
avatar
LiorDrZ 2012-11-03 09:26:07
את ה NEX7 עוד לא - אתה אומר שעינית שלה היא ברמה של DSLR? היא לא...
avatar
mokes 2012-11-03 10:38:05
את ה NEX7 עוד לא - אתה אומר שעינית שלה היא ברמה של DSLR? אני גם עדיין לא ניסיתי אותה אז אין לי דיעה אישית.
avatar
mokes 2012-11-03 10:40:12
היא לא... לאיזה DSLR השווית? הבדל עצום בין עיניות של DSLRs שונים.
avatar
LiorDrZ 2012-11-03 11:06:09
לאיזה DSLR השווית? הבדל עצום בין עיניות של DSLRs שונים. פריזמה ועינית של DSLR תמיד יהיו אותו דבר... זה זכוכית. השינויים עצמם יהיו באיכות האופטית, יחס הגדלה ובגודל הכיסוי. פריזמה של מצלמת FF תהיה איכותית יותר ובהירה יותר מאלו של מצלמות הבסיס של כל החברות. עינית דיגיטלית זה כבר עולם אחר ושם יש משתנים של כמות הפיקסלים, עוצמת הארה וקצב רענון. העינית של סוני שקיימת ב NEX-7 והעינית האופציונלית של ה NEX-5N ה FDA-EV1S זהות לחלוטין. מספר הפיקסלים של העינית הזו הוא בינתיים הגבוה ביותר וזאת העינית הכי מתקדמת שיש קיום בשוק אבל זאת עדיין עינית EVF ולא עינית אופטית. למרות מספר הפיקסלים המרשים בעינית הזו קצב הרענון שלה עומד על 60fps ובתנאי תאורה קשים מתבצעת הגברה אלקטרונית דבר שמוביל לרעש בעינית. ובנוסף שאתה מצלם אובייקט בתנועה יש את קצב הרענון שעדיין איטי יותר מעינית אופטית. באולימפוס החדשה ה OM-D E-M5 יש עינית עם 120fps דבר שיכול לצמצם קצת את המריחה בצילום בתנועה. ולשאלה שלך בדקתי והשוותי את העינית של סוני ה FDA-EV1S על NEX-5N ועם כל הטכנולוגיה שיש בעינית הזו היא עדיין מוגבלת ביחס לעינית אופטית של מצלמות DSLR. יש כמה יתרונות לעינית אלקטרונית על עינית אופטית אבל זה עדיין לא שם... זה יגיע אין ספק אבל לא בדור הנוכחי. בכל מקרה אני מעדיף את הפתרון של פוג'י עם העינית ההיברידית שלה ב X100 למרות כל מגרעותיה על פני עינית EVF. בעוד כמה ימים אוכל לחוות דעה על ה OVF החדש שמוטמע ב X-Pro1 ליאור
avatar
איתי_הגיתי 2012-11-03 12:23:33
אפשר פשוט להעביר מאופטי לאלקטרוני בפוג׳י 100 ולהתרשם מ״יתרונות״ ה EVF. זה אחד השינמוכים החזקים שצלם יכול לעשות לעצמו.
avatar
LiorDrZ 2012-11-03 12:50:37
אפשר פשוט להעביר מאופטי לאלקטרוני בפוג׳י 100 ולהתרשם מ״יתרונות״ ה EVF. זה אחד השינמוכים החזקים שצלם יכול לעשות לעצמו. איתי, לא הייתי מגזים בתיאור של שנמוך. יש יתרונות ל EVF בפוג'י לעומת ה OVF בכל מה שקשור לצילום מקרוב. ויש יתרונות ל OVF על ה EVF בכל מה שקשור לצילום באור יום. אין ספק שעינית של DSLR טובה יותר אבל הפוג'י לא מתיימרת להיות אחת כזאת... ואני אעדיף את הפתרון של EVF על כל פתרון צ'יקמוקי אופטי כמו שקיים בפוג'י שנסקרה כאן וכמובן שמול כל אופציה אופטית צ'יקמוקית שקיימת במצלמות קטנות כמו ה G12 או אפילו ב G1X החדשה של קנון. ליאור
avatar
איתי_הגיתי 2012-11-03 15:07:51
ה EVF במקרו זה באמת "יתרון" סתם מהסיבה שבמצלמת טווח לא רואים מהעדשה, זה עדיין לא אומר שרואים טוב דרך מטריצת הפיקסלים הנחותה הזו. ברור שמסכי LCD מסתובבים ושאר אפשרויות שלא קיימות בזכוכית זה יתרון, אין לי משהו נגד נוחות, וברור שיש כאן אופציות צילום חדשות בזכות זה. אני רק מדבר על זה שהצפייה בעינית LCD כיום זה שינמוך. כש EVF יראה כמו עינית של סוני 900, ניקון 700 או קנון FF, נדבר... זו רק דעתי כמובן... וברור שחור צפייה עלוב עם זכוכית מפלסטיק עבש לא "נחשב" לעינית אופטית. יש רע/זול בכל שיטה.
avatar
mokes 2012-11-03 15:34:51
איתי - המדד שלך זה אולי ה FF שהזכרת - אבל הרוב הגדול של צלמי DSLR היום מצלמים בקרופ (אני מדבר על חובבים כמובן). ולרוב מצלמות הקרופ יש עיניות קטנות וחשוכות בהשוואה ל FF.
avatar
carmi 2012-11-03 15:57:49
אתה רוצה להגיד שה EVF היום טובה יותר מהעינית של 7D או D300S ?
avatar
איתי_הגיתי 2012-11-03 17:20:47
איתי - המדד שלך זה אולי ה FF שהזכרת - אבל הרוב הגדול של צלמי DSLR היום מצלמים בקרופ (אני מדבר על חובבים כמובן). ולרוב מצלמות הקרופ יש עיניות קטנות וחשוכות בהשוואה ל FF. נכון, אבל עוד לא ראיתי EVF טוב, לעומת זה יש מצלמות קרופ עם עינית טובה ראה תשובתו של כרמי. מתי הסתכלת לאחרונה בעינית של אולימפוס OM משנת 1970?... זה בהיר וגדול כמו דרייב-אין... שוב, זו טכנולוגיה בחיתולים, כשזה יהיה ברמה מספקת, נדבר.. יקח עוד קצת זמן.
avatar
mokes 2012-11-03 18:06:46
אתה רוצה להגיד שה EVF היום טובה יותר מהעינית של 7D או D300S ? עוד לא ראיתי במו עיני את ה EVF של ה NEX החדשים.... אבל הדגמים שהזכרת גם הם לא בדיוק במיינסטרים.... קודם כל מעניין איך הוא משתווה לעינית של DSLR פשוט - כמו 1100D או D3100. אם אמצא את ה NEX בחנות אדווח.
avatar
carmi 2012-11-03 18:23:23
פשוט המתגובה הקודמת שלך היה ניתן להבין שה EVF המודרני טוב מהעינית של מצלמות הקרופ ולכן שאלתי זאת.
avatar
mokes 2012-11-03 18:29:52
פשוט המתגובה הקודמת שלך היה ניתן להבין שה EVF המודרני טוב מהעינית של מצלמות הקרופ ולכן שאלתי זאת. אין לי מושג אם, כאשר אביט דרך EVF OLED, אתרשם שהיא עדיפה מעינית אופטית. אבל סביר להניח שלפני שהיא תדלג על פני העינית של ה 7D היא תעקוף את ה 1100D :)
avatar
carmi 2012-11-03 18:31:25
אין לי מושג אם, כאשר אביט דרך EVF OLED, אתרשם שהיא עדיפה מעינית אופטית. אבל סביר להניח שלפני שהיא תדלג על פני העינית של ה 7D היא תעקוף את ה 1100D :) :) .
avatar
איתי_הגיתי 2012-11-03 18:50:05
ב DSLR הזולות/כניסה אין מנסרת זכוכית שמעבירה את התמונה אלא סידור של מראות. לכן הן קלות זולות וחשוכות יותר...
avatar
liorkoren 2012-11-03 18:53:39
בכל מקרה, גם עינית מראה "זולה" לא סובלת מחלק של הבעיות אותן פוגשים ב- EVF, כמו תדר רענון נמוך וגרעיניות בחושך.
avatar
mokes 2012-11-03 18:57:16
הביקורות על הסוני דווקא משבחות אותה באור נמוך, לעומת DSLR.
avatar
איתי_הגיתי 2012-11-03 19:21:28
כבר קראתי ביקורות נלהבות מה EVF של הפוג'י 100 ובמציאות זו עינית בינונית ומטה. אל תשכח שאתרים חיים מפרסומות...
avatar
mokes 2012-11-03 19:28:07
מישהו ראה את הסוני נמכרת בארץ? היכן? אני סקרן לראות אותה.
avatar
carmi 2012-11-03 20:21:29
אני מבין שעם כל הקביעות המוצקות שלך - עדיין לא פגשת את אהבת נפשך זו :)
avatar
mokes 2012-11-03 20:37:51
הקביעה המוצקה היחידה שלי היא שה OLEDs משפרים מאוד את כל מה שראינו מעיניות אלקטרוניות עד כה. אם EVF באמת יהיה תחליף ראוי למנגנון של מראות ופריזמות שוק ה DSLR ישתנה לגמרי. בתור קנוניסט (היום) אני מהרהר עם איזה ציוד להמשיך את התחביב שלי.
avatar
liorkoren 2012-11-03 20:53:16
יש לך למה לצפות: http://www.dtown.co.il/articles/2214.html
avatar
carmi 2012-11-03 20:55:21
גם אני הייתי שמח לטכנולוגיה חדשה ומוצלחת יותר במצלמה הבאה שלי - אבל לדעתי מצלמות ללא מראה עוד לא שם מסיבות מסחריות ולא רק טכנולוגיות
avatar
mokes 2012-11-03 21:02:26
יש לך למה לצפות: [url=http://www.dtown.co.il/articles/2214.html][url]http://www.dtown.co.il/articles/2214.html תודה..... "תפיסה" יפה :)
avatar
mokes 2012-11-03 21:06:53
גם אני הייתי שמח לטכנולוגיה חדשה ומוצלחת יותר במצלמה הבאה שלי - אבל לדעתי מצלמות ללא מראה עוד לא שם מסיבות מסחריות ולא רק טכנולוגיות ??
avatar
איתי_הגיתי 2012-11-03 21:32:10
יש למצלמות ללא מראה לא מעט יתרונות אפשריים מעבר לגודל הקטן...... לדוגמא: - פוקוס יותר מדויק - אפשרות לפוקוס יותר מהיר - אפשרות לפוקוס על כל נקודה בתמונה - אפשרויות פריימינג טובות יותר - זה עוד יבוא לידי ביטוי בדגמים עתידיים עם תוכנה טובה יותר העתיד הוא בעינית אלקטרונית, לא חושב שיש הרבה ספק בזה. אז נשאלת השאלה מה יעשו קנון וניקון באמת, ומה יעשו הלקוחות שלהן. הללא מראה היחידה שנותנת פייט ל DSLR זו הסוני 77, אממהמה, הקנון 7D מפקסת מהר וטוב ממנה לפי DPR ככה שכל הטררם של הללא מראה כדי שהפוקוס יהיה מהיר יותר לא עובד עדיין במציאות. מהנסיון שלי עם הסוני NEX5 דור ראשון, הפוקוס רחוק מלהיות רלוונטי למשהו חוץ מצילום עציצים. הפוג'י 100 זה סיפור עצוב במחלקת המיקוד. זה בערך מה שאני מכיר.
avatar
carmi 2012-11-03 21:38:26
קנון וניקון לא ממש נכנסו לתחום המצלמות ללא מראה עם כל היכולת והידע שלהם ועל הבמה יש שחקנים פחות רציניים, בלי לזלזל בסוני שיש להם ציוד מדהים, עדיין לא נראה לי נוח לצלם עם מצלמה שהיא קטנה והעדשה גדולה עליה בשתי מידות.
avatar
mokes 2012-11-03 21:46:01
הללא מראה היחידה שנותנת פייט ל DSLR זו הסוני 77, אממהמה, הקנון 7D מפקסת מהר וטוב ממנה לפי DPR ככה שכל הטררם של הללא מראה כדי שהפוקוס יהיה מהיר יותר לא עובד עדיין במציאות. מהנסיון שלי עם הסוני NEX5 דור ראשון, הפוקוס רחוק מלהיות רלוונטי למשהו חוץ מצילום עציצים. הפוג'י 100 זה סיפור עצוב במחלקת המיקוד. זה בערך מה שאני מכיר. דווקא מי שהגיעו למימוש טוב בנושא הפוקוס זה ניקון..... http://www.dpreview.com/reviews/nikonv1j1/8 יש שם סדרה של 10 תמונות בשנייה שנראית בכלל לא רע
avatar
carmi 2012-11-03 21:47:52
דרך אגב, מעניין אותי האם באמת נוח לכם לצלם עם מצלמות כאלו? לי אישית DSLR טובה נוחה יותר
avatar
איתי_הגיתי 2012-11-03 21:51:08
קנון וניקון לא ממש נכנסו לתחום המצלמות ללא מראה עם כל היכולת והידע שלהם ועל הבמה יש שחקנים פחות רציניים, בלי לזלזל בסוני שיש להם ציוד מדהים, עדיין לא נראה לי נוח לצלם עם מצלמה שהיא קטנה והעדשה גדולה עליה בשתי מידות. זה לא אמור להיות נוח לצלם, אלא נוח לסחיבה/ניוד.
avatar
איתי_הגיתי 2012-11-03 21:55:42
דווקא מי שהגיעו למימוש טוב בנושא הפוקוס זה ניקון..... http://www.dpreview.com/reviews/nikonv1j1/8 יש שם סדרה של 10 תמונות בשנייה שנראית בכלל לא רע ברור, כי הם הכניסו phase-detection כמו ב DSLR... וגם ככה מערכת כפולה עם בעיות, The problem is that even in average interior room light, both cameras struggle to find that lock וכו'. שוב, עוד שנה שנתיים זה בטח יגיע לרמות כניסה סבירות, תן ליפנים משימה, הם יעמדו בה...
avatar
mokes 2012-11-03 21:56:01
קנון וניקון לא ממש נכנסו לתחום המצלמות ללא מראה עם כל היכולת והידע שלהם ועל הבמה יש שחקנים פחות רציניים, בלי לזלזל בסוני שיש להם ציוד מדהים, עדיין לא נראה לי נוח לצלם עם מצלמה שהיא קטנה והעדשה גדולה עליה בשתי מידות. כרמי - לא הייתי קורא לאולימפוס לא רציניים בתחום.... לסוני ופנסוניק יש נסיון עשיר מאוד בתחום צילום וידאו בעיקר.... וסוני כוללת גם את Konica-Minolta.... לא חסר אנשים עם ידע ונסיון בחברות האלה. אני תוהה אם שתי הגדולות הפכו לשאננות קצת. אגב - השאננות של קנון היא גם לגבי EF-S: מאז ה 17-55/2.8 קנון לא עשו שום דבר מעניין בתחום העדשות. נאדה. זה המון שנים לשבת בחיבוק ידיים.
avatar
carmi 2012-11-03 22:00:59
אמרתי שיקולים מסחריים :)
avatar
mokes 2012-11-03 22:05:04
לא יודע מה הם חושבים לעצמם, אבל הם מעצבנים. מעצבן שלמצלמות איכותיות הם מוציאים רק עדשות f3.5-5.6.
avatar
איתי_הגיתי 2012-11-03 22:48:17
כרמי - לא הייתי קורא לאולימפוס לא רציניים בתחום.... לסוני ופנסוניק יש נסיון עשיר מאוד בתחום צילום וידאו בעיקר.... וסוני כוללת גם את Konica-Minolta.... לא חסר אנשים עם ידע ונסיון בחברות האלה. אני תוהה אם שתי הגדולות הפכו לשאננות קצת. אגב - השאננות של קנון היא גם לגבי EF-S: מאז ה 17-55/2.8 קנון לא עשו שום דבר מעניין בתחום העדשות. נאדה. זה המון שנים לשבת בחיבוק ידיים. למה שאננות? מה הלחץ ליצר ציוד חדש כל הזמן כשהקיים עובד טוב וצריך גם להרויח עליו. אם אתה מגדיר את שתי החברות האלה שאננות, זה ניתוח מוזר של המציאות. אני עם קנון משנת 1980, הם מתקדמים יפה מאד ויציב עם הטכנולוגיה. לא כל דבר שסוני ממציאים צריך לרות אחריו. סוני זו לא חברה יציבה, כנ"ל פנסוניק. אלה לא חברות של צילום נטו. שוב, אם אתה מתפרנס מהציוד או רק מצלם ילדים בגינה, זה שני דברים שונים.
avatar
mokes 2012-11-03 23:44:10
בוודאי ששאננות - ולכן הרבה אנשים קונים עדשות של סיגמא וטמרון. אל תחשוב שכסף שהיה יכול להיות של קנון לא הולך לאיבוד פה. למזלם של קנון יש כ"כ הרבה פורמטים שונים היום שקשה לסיגמא להתמקד דווקא בפיתוח מתחרה ל EF-S - וגם לא ברור שפיתוח ל EF-S כדאי היום, אם סיגמא חושבת שכדאי להמר על סוס אחר..... אם אתה מנכ"ל סיגמא - למי היית מפתח עדשות כעת? ניקון/קנון קרופ APS (מספיק דומים מבחינה אופטית שההנדסה לא כפולה), מיקרו 4/3 (שונה לחלוטין), או סוני E (גם חיה אחרת לגמרי) - ועוד לא הזכרנו את הסנסור הקטן של ניקון, פנטקס, סמסונג, סוני אלפא, ואולי אפילו שכחתי מישהו.
avatar
איתי_הגיתי 2012-12-03 01:57:34
אתה חושב שזה חדש שקונים עדשות צד שלישי?... ראית כמה עדשות זום באיזור ה 100-400 יש לסיגמא? יש לה איזה 5 עדשות על הטווח הזה פלוס מינוס 100 מ"מ. לקנון יש זום אחד, משנת 1999. תנחש איזה יותר טוב אופטית ומה רוב הקנוניסטים קונים? קנון וניקון "שאננים" כבר 50 שנה למזלנו. אם זה היה תלוי בסוני היינו כבר פושטים את הרגל מהחלפות ציוד...
avatar
mokes 2012-12-03 06:53:21
יש גם דוגמאות הפוכות, לטובת סיגמא. אם תשווה עדשות מקבילות +- מבחינת פונקציה/מחיר: - סיגמא 30/1.4 לקרופ מול קנון 28/1.8 - סיגמא 17-70/2.8-4 מול קנון 15-85/3.5-5.6 - 4.5מ"מ ו 10 מ"מ עין דג - 8-16 מ"מ UWA לשם הבהרה: כל עדשות סיגמא הנ"ל מיועדות לקרופ, ואו שלקנון אין עדשה מקבילה או שהמקבילה נחותה אופטית. כמובן שהקנון 35L מעולה אבל היא מיועדת ל FF ועקב גודלה עולה פי 3, לכן אני לא מחשיב אותה מקבילה. כמו כן - שתי היצרניות פישלו בתחום הטלה לקרופ. לסיגמא היה את ה 50-150/2.8, אבל מכיוון שלא הרבה רוכשים עדשות לא מיוצבות בתחום הזה הפסיקו את היצור שלה (גם את של ה 100-300/4 המעולה ל FF). אני לא מבין מדוע סיגמא לא פיתחו 50-150/2.8 מיוצבת לקרופ, יותר זולה מהקנון 70-2004IS - לדעתי הרבה היו קונים כזו.
avatar
איתי_הגיתי 2012-12-03 11:30:33
טוב, ניצחת אותי, קנון וניקון שאננים. :-)
avatar
mokes 2012-12-03 11:38:23
טוב, ניצחת אותי, קנון וניקון שאננים. :-) קנון לגבי EF-S - כן! שאננים! לא אמרתי שהם שאננים לגבי מכירת גופים (FF או קרופ) או עדשות ל FF.
avatar
liorkoren 2012-12-03 11:40:24
לא תמיד חייבים לרוץ ולמהר, במיוחד כאשר המוצר המקורי הינו מוצלח. עם כל הכבוד ל"יצרניות צד שלישי", קשה להתקל בעדשה שלהם שעושה לך ממש WOW, שלא נדבר על כל מקרי ה"לימון" ואי האחידות בתוצר של עדשות מאותו הדגם. כמובן שיש דוגמאות לכאן ולשם (כמו ה- 30 1.4 שלך mokes), אבל למשל, העדשה של קנון 15-85 מספקת יופי של טווח, חדות וייצוב רעידות והיא מוצלחת בהחלט.
avatar
mokes 2012-12-03 11:44:49
ה 15-85 טובה מאוד למיצוב שלה בשוק. רק מעצבן שקנון לא מוציאים עוד עדשות EF-S ל"חובב המתקדם" (או מקצוען - לא חסרים מקצוענים עם מצלמת קרופ בתור מצלמה שנייה או אפילו 7D בתור הראשונה) כדוגמת ה 17-55. מי שרוכש 60D ו 7D, וגם הרבה בעלים של XXXD (כמוני) לא מעוניינים בעדשות f5.6 ואוסיף: אחרי שהם יצאו עם ה 17-55, 10-22, 60 מקרו הייתה ציפייה שהם יפתחו יותר את התחום. אבל זה היה לפני שנים רבות, ומאז אנחנו רואים רק f5.6.
avatar
liorkoren 2012-12-03 11:48:37
איזה עדשות נוספות היית רוצה לראות עם צמצם 2.8? כל טווח רחב או צר יותר מ- 17-55 יביא ליצירת עדשה כבדה ויקרה, לא משהו שחובבי הצילום שקנו 600D ישקיעו בו כנראה.
avatar
mokes 2012-12-03 11:56:38
50-150/2.8 מיוצבת, דומה למה שהיה לסיגמא הלא מיוצבת - בתור התחלה. היא לא הייתה גדולה בכלל - שקלה דומה ל 70-200/4 של קנון והייתה קצרה יותר.
avatar
liorkoren 2012-12-03 12:00:47
זה לא חוכמה לעשות קל וקצר, זה צריך להיות איכותי וחד - בכל אורכי הטווח ולתת תוצר עקבי בכל היחידות הנמכרות.
avatar
mokes 2012-12-03 12:12:32
[url=http://www.photozone.de/Reviews/322-sigma-af-50-150mm-f28-ex-hsm-dc-nikon-mount-review--test-report][url]http://www.photozone.de/Reviews/322-sigma-af-50-150mm-f28-ex-hsm-dc-nikon-mount-review--test-report [url=http://www.fredmiranda.com/reviews/showproduct.php?product=331&sort=7&cat=37&page=3][url]http://www.fredmiranda.com/reviews/showproduct.php?product=331&sort=7&cat=37&page=3 היא הייתה עדשה טובה מאוד. היו תופעות עם הפוקוס עם הדגם הזה פה ושם - אבל אני מניח שזה פתיר אם קנון היו משתפים פעולה - מה שכמובן הם לא עושים.
avatar
איתי_הגיתי 2012-12-03 17:21:20
מה עוצר אותך לצלם? הציוד הלא מספיק טוב? אולי תעבור לחברה לא שאננה?
avatar
mokes 2012-12-03 19:19:44
למה להתריס? דיברתי על חברת צילום יפנית - זה לא כוון אליך אישית :) תראה - איך שאני רואה את זה היו לקנון וניקון לא מעט שנים של חסד בתור דואופול בפועל בתחום המצלמות לחובבים ומקצוענים. כדרכם של הרבה חברות מצליחות יתכן וחשבו שכבר לא צריך להלחם על הצרכן. ובכן - אני חושב/מקווה שהתחרות תוכיח להן אחרת, ומקווה שגם קנון וניקון יחזרו לחדש בתחום. החידוש המשמעותי האחרון של קנון זה איכות הוידיאו ב 5DM2 (ואז העברת הטכנולוגיה לשאר הגופים) - שזה כבר לפני 3 שנים. כל החברות מזמן ישרו קו עם דברים דומים - כעת מצפים לחידושים נוספים.
avatar
איתי_הגיתי 1970-01-01 02:00:00
אני לא יודע מה הנסיון שלך בצילום, בניגוד לחברי הפורום האחרים כאן שמשתפים בתמונות שלהם ואני מכיר אותם. אתה מנתח עד אבק "חברות יפניות" כושלות ושאננות, בזמן שה 5D היא אחת המצלמות הטובות שהיו ב 10 שנים האחרונות, כנ"ל ה 2 וכנ"ל ה 3 תהיה. האכזבות שלך מהציוד לא ברורים לי, אלא אם כן היית מגבה את זה במשהו מעבר לחפירות בפורום פה. בלי לרדת עליך אישית חלילה, אני מתנצל אין לי כוונה להתנשא. פשוט לא מכיר את יכולות הצילום שלך ולכן הביקורת האין סופית שלך על יצרני הציוד חסרה משהו מהעולם האמיתי.
avatar
mokes 1970-01-01 02:00:00
מה הקשר מה הקשר. תגיד לי???? כתבתי משהו רע על המצלמות העכשוויות של קנון? המצלמות של קנון מצוינות. אבל העולם מתקדם למצלמות קטנות יותר, האלקטרוניקה מאפשרת (או בקרוב תאפשר) החלפת מנגנונים אופטים גדולים וכבדים במנגנונים אלקטרונים שתופסים הרבה פחות גודל ומשקל, יאפשרו גופים קטנים יותר ועדשות קטנות יותר גם - מכיוון שהן ישבו קרוב יותר לחיישן. האכזבה היחידה שלי היא ששני היצרנים הגדולים, במקום להוביל גם בתחום הזה מעדיפים לשבת בצד. ההעדפה הראשונה שלי היא שקנון יוציאו מצלמה נחמדה ללא מראה, שתאפשר שימוש ישיר בעדשות EF שיש לי, או שיאפשרו זאת דרך מתאם, לפחות. הם לא עושים את זה, וזה גורם לחובבים כמוני (בעלי עדשות לקנון או ניקון) לחשוב מה לעשות אם ברצונינו לרכוש מצלמה קטנה. מה חסר פה מהעולם האמיתי בדיוק???
avatar
איתי_הגיתי 1970-01-01 02:00:00
לא הבנת מה שאמרתי כנראה ואולי עדיף שכך. דיונים אין סופיים על כמה ניקון וקנון שאננים לא מענינים מעבר לשתי שורות. הנקודה שלך הובנה לפני שבוע כבר, רק מהעולם אמיתי אני מדווח לך שהציוד טוב כבר היום, אני ועוד כמה משתמשים בציוד השאנן הזה כבר שנים בהצלחה רבה. בכללי זה הכל רק ציוד. רוב העבודה בצילום זה לימוד והשתפרות אישית בלי קשר לציוד שבדרך כלל רק מפריע. רוב האנשים מחפשים סיבה לשדרג, בזמן שבקושי מיצו את הציוד הקיים. אני למשל יודע שבקושי מיציתי את היכולות של ה 5d וכבר יש את הפיתוי לשדרג לדגם החדש. אני לא רואה מקום לשיפור ביצרן אלא רק בי. זה קל להאשים את הציוד כלא טוב מספיק. לילה טוב
avatar
mokes 1970-01-01 02:00:00
הבנתי אותך היטב, אבל מסיבות של טאקט ונימוס בחרתי לא להגיב לחלק מדבריך קודם. אתה ממשיך, אז אני מגיב.... אני נראה לך מחפש שדרוגים? מהיכן שאבת את זה? אני מצלם עם 350D שרכשתי לפני 6 או 7 שנים. היא מצלמה מצוינת גם היום. חסר לי כמובן הוידיאו שאז לא היה, הייתי מעדיף פוקוס יותר אמין ועוקב טוב יותר ממנה. דברים אלה לא מספיק קריטיים כעת בשביל לשדרג. היא מצלמת ללא בעייה. אבל כשאני שם לב שלעתים אין לי חשק להסחב איתה אז בא לי על משהו קטן יותר. מישהו בכלל אמר שהציוד הקיים לא טוב? לדעתי אתה כ"כ עסוק בלהגן בלהט על הציוד האהוב עליך שאתה בכלל לא שם לב שלא אמרו עליו מילה אחת רעה.... רק אמרתי שקנון וניקון יושבים בצד כמו שקורה להרבה חברות שבעות. והן שבעות מכיוון שיש להן הרבה לקוחות מרוצים כמוך - וזה בסדר! אבל השוק העתידי הרבה יותר גדול מהצלמים שמרוצים מקנון היום... וזו הטעות האסטרטגית שהרבה חברות שבעות עושות. את רובן זה הפיל לקרשים בסופו של דבר. לילה טוב גם לך.
avatar
איתי_הגיתי 1970-01-01 02:00:00
למרות הנחרצות המוחלטת שלך, ואתה מגן על דעתך השלילית נגד החברות שאתה כה לא מעריך בחרפות נפש לא פחותה, קנון וניקון ממש לא יושבות בצד ישנות, ה 5 סימן 3, ה 1X, הניקון D4, ה 800. וכו' זה לא נקרא להיות שאנן. אם אתה חושב שהפנסוניק GF3, הסוני NEX7 והאולימפוס EPL3 שיצאו השנה הם מודלים יותר חשובים מהשורה שציינתי למעלה, למה שלא תעבור לאחת מיצרניות הלא שאננות?
avatar
mokes 1970-01-01 02:00:00
למרות הנחרצות המוחלטת שלך, ואתה מגן על דעתך השלילית נגד החברות שאתה כה לא מעריך בחרפות נפש לא פחותה, קנון וניקון ממש לא יושבות בצד ישנות, ה 5 סימן 3, ה 1X, הניקון D4, ה 800. וכו' זה לא נקרא להיות שאנן. אם אתה חושב שהפנסוניק GF3, הסוני NEX7 והאולימפוס EPL3 שיצאו השנה הם מודלים יותר חשובים מהשורה שציינתי למעלה, למה שלא תעבור לאחת מיצרניות הלא שאננות? בזמן מלחמת העולם השנייה הייתה התפתחות גדולה בתחום של מנועים הידראולים. באותה תקופה, דחפורים גדולים השתמשו בכבלי פלדה ע"מ להזיז את כף הדחפור. המנגנון הזה עבד מצוין, שוק הדחפורים הגדולים היה גדול ויציב. אחרי המלחמה קמו חברות חדשות והתחילו לייצר דחפורים הידראולים. לאורך הרבה שנים השתמשו בדחפורים הידראולים לעבודות קטנות. מי שרצה להזיז הרבה אדמה לא התסכל לכיוון שלהם. הידראוליקה לא הייתה סוד - כולם הכירו את כל המוצרים. אבל החברות הגדולות בתחום היו מאוד מרוצות מהלקוחות ששילמו המון כסף על דחפורי כבלים ענקיים. לאט לאט, אבל בשיטתיות, עם שיפורים בהידראוליקה, השוק הבין שדחפורים הידראולים מספיק טובים וגדולים גם לעבודות גדולות. בשנות ה 60 חל מהפך, פתאום כולם רצו לרכוש רק דחפורים הידראולים שהיו יותר זריזים, אמינים, בטיחותיים, וכו' וכו' למרות שיתכן שעד היום הם יותר קטנים מהדחפורים של אז. לידיעתך - אף אחת מהחברות הגדולות של דחפורים שרדה את המעבר הזה. סתם סיפור (אמיתי) להמחשה........ מה שקורה כעת לקנון וניקון (לפחות - ממה שהן משדרות, אולי בחדרי חדרים שם יש תוכניות שאיננו מודעים אליהן) מתאים בדיוק למה שמתואר בספר The Innovator's Dilemma (שמשם נלקח הסיפור הנ"ל על דחפורים, ועוד הרבה דוגמאות נוספות).
avatar
איתי_הגיתי 1970-01-01 02:00:00
עכשיו הבנתי, אז תודה שאתה מזהיר אותי, אתחיל למכור ציוד. :-)
כל הזכויות שמורות לאתר dtown.co.il


הרשם לעדכוני האתר
Email: