חברת RayV הישראלית חושפת את הטלוויזיה בענן שלה

ליאור קורן
06-03-2012 14:44

RayV מישראל חושפת את הפלטפורמה שפיתחה להעברת שידורי טלוויזיה חיים או VOD לכל סמארטפון, טאבלט או מסך חכם דרך שיתוף תוכן.


RayV Technologies הישראלית שנוסדה בשנת 2005, עוסקת בפתרונות להעברת Live TV / VOD באמצעות הענן. משווקת את הטכנולוגיה שלה לא למשתמשים הסופיים אלא לספקיות שירותי תקשורת ברחבי העולם (חברות טלפוניה, סלולר, כבלים, לווין , וכו') ערוצי טלויזיה, יצרניות תוכן ועוד. RayV CloudTV  מאפשרת למשתמש להתחבר ישירות אל כל ספק תוכן ולצפות בסרטים ושידורים חיים דרך סמארטפון, טאבלט, בטלוויזיה חכמה או במחשב. חברת RayV נמצאת בימים אלו במגעים מתקדמים עם ספקי תוכן בעולם ובארץ כדי להביא סרטים, סדרות, שידורים ישירים ועוד למשתמשים בעולם או בישראל. נכון להיום  משדרת החברה כ- 200 ערוצים בכל העולם עבור למעלה מ- 7 מיליון צופים ועם למעלה מ-10 מיליארד דקות צפיה עד כה.

חברת RayV עצמה מפתחת גם את הנגן שמציג את התוכן, את כלי השליטה והבקרה והבילינג וגם את שרתי ההפצה האזורית כדי לחסוך בהוצאות עבור בעל התוכן ולאפשר ניטור צמוד של כל אזור בו נצרכים תכני וידאו שמוזרמים דרך החברה.

וידאו לכל פלטפורמה. השירות פועל דרך גרסאות ייעודיות של RayV CloudTV ל-iOS, אנדרואיד, OSx ו-Windows וניתן לקבל אותו גם דרך ממירים תומכים, טלוויזיות חכמות ובעתיד הקרוב – גם בקונסולות משחק.

על פי מה שהדגימו אנשי החברה במרכז הבקרה, יש זמן טעינה קצר מאוד בין ערוצים. מעבר בינהם מתבצע באופן מיידי וגם דילוגים אל נקודות זמן שונות בסרט מתבצעים בזריזות.


מרכז בקרת השידורים של RayV
איך זה עובד?

Streaming ללא Buffering: על פי הצהרות RayV, הודות לטכנולוגיית קידוד ותפיסת הפעלה יחודית, מועברים כל תכני הווידאו ללא צורך בטעינה או הורדת קבצים, גם אם מהירות החיבור הינה נמוכה יחסית.

שיתוף קבצים חוקי - RayV CloudTV מפעילה את המשתמשים בתור עמיתים שמאיצים, מעבירים ומגבירים את הזרמת הווידאו עבורם ועבור חבריהם, לטענת אנשי החברה, זה תופס "רסיס זעום" מרוחב הפס של המשתמש. כרגע זה מופעל ברשתות WiFi או אינטרנט קוי ולא על גבי 3G כדי לא לגרום לחיוב של המשתמש עקב שימוש בהעלאת מידע שהוא אינו מודע אליו.

 
טכנולוגיית Ray V נשענת על מספר גורמים: מקורות וידאו, שרתי הפצה מקומיים (POP) ורשת שיתוף עמית לעמית (P2P), בדומה לאתרי שיתוף קבצים.

המקור יכול להיות חברת כבלים או לוויין, חברת תוכן שמפעילה ערוץ מסוים או כל גורם אחר. מערכות RayV יודעות לקבל את האות של המקור – בין אם מדובר בקבצי וידאו מתוך מסד נתונים או Feed (שידור) חי ולקודד אותו באופן יעיל בהתאם למכשיר אליו הוא מיועד (כולל Full HD). משם מועבר האות לשרתי ההפצה, שמזרימים את הווידאו למשתמשים. כל משתמש מקבל את התוכן במלואו ומעביר הלאה חלק קטן (למשל, 10 קילובייט מתוך וידאו באיכות הזרמה של 800 קילובייט) ליתר המשתמשים. התוצאה: כל מי שמחובר מקבל את הווידאו במלואו וכך אין שום זמן טעינה ((Buffering.
שיטת עבודה זו אמורה לפתור את בעיית מהירות ההעלאה המוגבלת של רשתות DSL על ידי שימוש במשתמשים לא פעילים (כאלה שלא צופים באותו וידאו ברגע נתון) בתור "מגברים" – אלו נותנים חלק קטן מרוחב הפס שלהם מבלי לקבל את הווידאו. כך מגיע feed וידאו לכל פלטפורמה.
לדברי  שלומי כהן, מנכ"ל החברה: "RayV מנהלת בימים אלו מספר רב של פרוייקטים מובילים בתחום העברת הווידאו לחברות מדיה וטלקום ברחבי העולם. אחד הפרוייקטים המשמעותיים שהחברה ביצעה בשנים האחרונות היה להעביר במשך 2 עונות רצופות את כל משחקי ה NBA בשידור חי אל מחוץ לארה''ב".

מעבר לתגובות בפורום