קנון 5D Mark 3 – כל הפרטים על מצלמת ה- DSLR

ליאור קורן
02-03-2012 10:15

קנון מכריזה על מצלמת ה- Full Frame החדשה – בדגם Canon EOS 5D Mark III, כשהיא מציעה ביחס לקודמתה 5D Mark 2 שיפור קל ברזולוציה, שיפור באיכות התמונה, כח עיבוד גדול הרבה יותר ואפשרויות יצירתיות נרחבות עבור צילום תמונות סטילס או סירטי וידאו.

על פי הצהרת מנהל השיווק של החברה, קנון הקשיבה לקהילת הצלמים בעלי ה- 5D במטרה לשפר את ביצועי הדגם החדש ביחס לקודמו בכל תחום, חלק מהתכונות החדשות נלקחו מדגם הדגל EOS-1DX.

קנון 5D Mark 3 עם חיישן משופר

חיישן המצלמה מציע רזולוציית 22.3MP (מתרגם לתמונות ברזולוציה של 5760x3840 פיקסלים ביחס 3:2), מעט משופרת ביחס ל- 21MP של הדגם הקודם, והוא כולל 18 ערוצי העברת מידע, כך שקצב הצילום לדקה עלה ל- 6 תמונות בשניה לעומת 3.9. טווח ה- ISO הטבעי שופר (שיפור של 2 סטופים ביחס לקודמת) והוא נע בין 100 – 25,600 עם אפשרות הרחבה ל- ISO 102,400.

זהו חיישן Full Frame כמובן במידות של 36x24 מ"מ, מבוסס CMOS והוא תוכנן מחדש, עם עדשות זעירות ללא מרווחים במטרה להגדיל את כמות האור אליה נחשפים תאי החיישן.

מערכת ההמרה מאנלוג לדיגיטל הינה באיכות 14 ביט וה- 5D Mark III מקבלת גם מערכת HDR המצלמת שלוש תמונות בערכי חשיפה שונים ואפשרות לבחירת אחת מחמש מפות גוונים שונות.

מעבד ה- DIGIC 5+ - אמור להיות מהיר פי 17 ביחס למעבד DIGIC 4 במצלמה הקודמת, מאפשר תיקון ליקויים הנובעים ממבנה העדשה המחוברת למצלמה (כמו תיקון שגיאת סגול Chromatic Aberration ודברים נוספים) וטיפול ברעשי התמונה בערכי ISO גבוהים.
כמו בעבר, ישנם שלושה מצבי RAW, הראשון מהם שומר את הרזולוציה המקסימלית ושני האחרים M-RAW / S-RAW מאפשרים לשמור מידע RAW ברזולוציות צילום קטנות יותר.

קפיצה במערכת הפוקוס


מערכת הפוקוס – שנחשבה מיושנת בשני דגמי 5D הקודמים, קיבלה שידרוג גדול אל זו של EOS-1D X, עם 61 נקודות ואפשרות ל- 41 נקודות מוצלבות, כולל אפשרות לתכנון מצבי פוקוס מוגדרים מראש. מערכת מדידת האור מבוססת על 63 איזורים עם חיישן כפול שכבה והיא מחוברת למערכת נקודות הפוקוס כך שמידע ממנה משולב במדידת אור וצבע אמורים לספק מדידות מדוייקות באשר לצבע עור אנושי וסיטואציות צילום נוספות.


קנון 5D Mark 3 – כל הפרטים על מצלמת ה- DSLR
יצירתיות נרחבת

לחצן "רייטינג" במצלמה, מאפשר לצלם לדרג את התמונות שלו תוך כדי עבודה, כך שהוא קובע סדרי עדיפות לעבודה עליהן. לחצן חדש נוסף Creative Photo מאפשר לצלם לבחור סגנונות תמונה שונים, בינהם HDR וגם השוואת שתי תמונות אחת לצד השניה על המסך.
ה- 5D החדשה מציעה גם מצב צילום חרישי, בו רעש מנגנון התריס מוחרש, למצבים בהם נדרש שקט, כמו צילום במקומות קדושים או בזמן אירוע (חופה למשל).


וידאו משופר


ה- 5D Mark 2 עשתה מהפיכה בתחום צילום הוידאו עם מצלמות DSLR, לכן עיניים רבות נשואות לעבר ה- 5D MK3 לבחון את השיפורים בסעיף זה. לטענת קנון, מעבד המצלמה החדש, מציע שיפור ניכר בטיפול בבעיית ה- Moire (בדגם הזה, נטשה קנון את שיטת "דילוג הקו" שגרמה לאפקט הבלתי רצוי), אפקט הג'לי (Rolling Shutter), צבע לא נכון ואלמנטים נוספים. למצלמה נוסף כפתור בורר חדש למצב וידאו ולחצן התחלת צילום. בזמן הצילום, יש לצלם אפשרות שליטה ידנית על הפרמטרים השונים (כמו חשיפה) ותמיכה בשתי מתודות דחיסה ALL-I / IPB, כמו גם הטמעת קוד הזמן SMPTE לייעול עבודת העריכה. קנון הוסיפה גם חיבור אוזניות – ענין מבורך מאוד עבור הצלמים, לאפשרות פידבק מיידית על איכות קול ההקלטה והיא מאפשרת גם שליטה על עוצמת אות ההקלטה בזמן צילום הוידאו.


רזולוציות הוידאו הנתמכות הינן 1920x1080 בקצב של עד 30fps ו- 1280x720 בקצב 60fps.


Canon 5D Mark 3 – כל הפרטים על מצלמת ה- DSLR
גוף משופר


ה- EOS 5D Mark 3 מציגה גוף מעט גדול יותר (במילימטר בגובה ועומק) וגם משקל מעט גבוה יותר ב- 30 גרמים ביחס לדגם הקודם, עשוי מגנזיום והוא מציע מיגון משופר נגד פגעי מזג האויר. מנגנון התריס תוכנן מחדש ולטענת קנון עמיד עד 150,000 צילומים. שיפורים רבים שהגיעו מגוף מצלמת ה- 7D הוטמעו גם ב- 5D החדשה. עינית המצלמה מציעה כיסוי של 100% מהתמונה והצגת מידע ורשת (גריד). גם בדגם החדש, נפקד מקומו של מנגנון הפלאש והוא דורש שימוש ביחידה חיצונית.

צג ה- LCD האחורי הוחלף, הוא זהה לזה שמגיע עם EOS 1D-X, בגודל 3.2" עם 1,040k נקודות וציפוי נגד השתקפויות וגם שריטות.
מבחר החיבורים כולל USB 2.0, מיני HDMI, כניסת מיקרופון ויציאת אוזניות. סלוט הזיכרון הינו כפול ומאפשר להתקין שני כרטיסי זיכרון, האחד הינו מסוג CF והשני SD, עם אפשרות העתקת מידע מכרטיס אחד לשני או מעבר לשני כאשר הראשון מתמלא בזמן עבודה.
סוללת המצלמה, מדגם LP-E6 מאפשרת צילום של עד 950 תמונות.

Canon 5D Mark 3 – כל הפרטים על מצלמת ה- DSLR
מחירים
מחיר ה- Canon 5D Mark 3 עומד על 3499$ לגוף (ארה"ב), 3299 אירו באירופה וביחד עם עדשת קיט 24-105 מ"מ הינו 4299$.


אביזרים נוספים
ביחד עם המצלמה החדשה, השיקה קנון גם פלאש 600EX-RT אלחוטי (לראשונה אצל קנון) והוא מחליף את ה- 580EX II, כמו גם גריפ סוללות BG-E11, מתאם אלחוטי להעברת קבצים מהמצלמה WFT-E7 ומקלט GPS מדגם GP-E2.


5D מול המתחרה ניקון D800


ניקון – המתחרה הגדולה של קנון, הציגה את השחקנית שלה D800 / D800E לפני זמן קצר ובמחיר זול יותר של 3,000$ לעומת 3500$. ניקון הציגה קפיצה אדירה במספר הפיקסלים אל 36MP מה שקרץ לצלמי סטודיו, אבל מרתיע צלמים אחרים אשר מחפשים קצב צילום וביצועי ISO משופרים.


ואכן, טווח ה-ISO הטבעי של D800 מגיע עד ISO 6400 בעוד זה של 5D Mark 3 עומד על 25,600. קצב הצילום המקסימלי במצלמת הניקון הינו 4 תמונות לשניה (ו-6 במצב DX) בעוד 5D מציעה 6 תמונות לשניה ברזולוציה מקסימלית.

הבדלים נוספים הינם מנגנון פלאש פנימי שקיים רק בניקון, תמיכה בכרטיסי זיכרון מסוג SD בשתי המצלמות ו- CF ב- 5D.
בגדול, ניתן לומר כי שתי המצלמות מיועדות לשני קהלי יעד שונים וחובבי ניקון יצטרכו להמתין לדגם Full Frame שונה בכדי לקבל מקבילה של ה- Canon 5D Mark III.

מעבר לתגובות בפורום