טלפונים חכמים חדשים – תערוכת הסלולר בברצלונה

ליאור קורן
26-02-2012 06:30

תערוכת ברצלונה MWC צפויה להציג סמארטפונים עם מעבדי 4 ליבות, מסכים גדולים ברזולוציית HD ועיצוב דק יותר מאי פעם בשלל דגמים.

החידושים הבולטים בתערוכת הסלולאר השנתית בברצלונה יהיו מעבדים מרבועי ליבות (או בעלי ליבה חמישית לחיסכון בזמן סוללה), מסכים גדולים מעל 4.3" ורזולוציית 720p ועיצובים דקים יותר מאי פעם, הודות לשימוש בחומרים אקזוטיים ויקרים.

חלק מהחברות, חשפו כבר בימים לפני התערוכה מספר מהדגמים, תערוכת ברצלונה 2012 תפתח השבוע והיא תהווה אירוע הסלולאר החשוב של השנה.


HTC

טלפון הדגל של HTC הוא דגם HTC One X, מגיע עם מעבד ארבע ליבות Tegra 3 ומסך 4.7" גדול ברזולוציית 1280x720 פיקסלים. בתוך הגוף הדק יחסית (9.3 מ"מ), מסתתרת גם מצלמת 8 מגה פיקסל עם עדשת F2.0 בהירה ויכולת לצלם תמונות סטילס תוך כדי צילום וידאו.

המצלמה הקדמית הינה ברזולוציית 1.3 מגה פיקסל, אחסון פנימי בגודל 32GB, קישוריות NFC עם אפשרות תשלום דרך ארנק אלקטרוני ומערכת הפעלה אנדראויד 4 עם ממשק Sense 4 של HTC.
בתערוכת ברצלונה MWC יוצגו שני סמארטפונים נוספים של HTC, האחד הוא One S עם מעבד שתי ליבות ודגם פשוט יותר One V.

HTC One X
סמסונג


הטלפון הנחשק מכולם – סמסונג גלקסי S3, לא מראה את פניו בימים לפני התערוכה ועל פי סמסונג הוא יוצג רק אחריה. השמועות האחרונות מדברות על מסך בגודל 4.8", מסגרת בלתי נראית (שולי המסך נוגעים בדופן המכשיר) וגב עשוי חומר קרמי במטרה להשיג גוף דקיק ולמנוע שימוש במתכת שעלולה לפגום באיכות הקליטה.

סמסונג תציג טאבלט 10.1 בסגנון של Note המקורי (בגודל 5.3") ועם אפשרות שימוש בעט סטיילוס לשליטה, ציור או אפשרויות נוספות.

החברה חשפה, כמה ימים לפני תערוכת ברצלונה מעבד 4 ליבות חדש בשם Samsung Exynos והוא מיעוד עבור טאבלטים או סמרטפונים בסדרות הדגל. מעבד ה- SoC כולל 4 ליבות של ARM Crtex A9 במהירות 1.5GHz ומעבד גרפי 64 ביט. לטענת החברה, הוא יציג שיפור של 35%-50% בביצועים מול מעבדי ליבה כפולה נוכחיים.

סמסונג רשמה גם סימן מסחרי על כמה שמות חדשים, בינהם Samsung Galaxy Rite, Heir, Awaken וגם  Axiomונותר יהיה לראות לאיזה דדגמים הם מתייחסים.

LG – ארבע ליבות ועיצוב חדש

חברת LG חשפה בימים לפני התערוכה את קו הדגמים החדשה שלה, חלקו מעוצב ב- "L-Style" – זהו קו עיצובי חדש של החברה הכולל גוף דק וקוים זויתיים בצידי ופינות המכשירים בדגמים Optimus L3 / L5 / L7.
החברה הציגה את Optimus 3D Cube שמהווה דור שני למכשירי סלולאר תלת מימד, עם מסך 4.3" המאפשר לצפות בתכני 3D ללא שימוש במשקפיים, מצלמה כפולת עדשות (5 מגה פיקסל) לצילומי תמונות תלת מימד וגם וידאו.
דגם הדגל אופטימוס 4X יגיע עם מעבד 4 ליבות במהירות 1.5GHz, מסך 4.7 עם רזולוציית 720p ועובי של 8.9 מ"מ בלבד.

LG Optimus 4X HD
סוני


חברת סוני שקנתה את חלקה של אריקסון במיזם המשותף "לשעבר", חשפה שלשום את גרסת בטא של אנדרואיד 4 לסדרת הטלפונים Xperia ואף הכריזה על העדכון ל- ICS בוידאו רשמי. בתערוכה, צפויים להחשף דגמים חדשים כמו Xperia S או P והרחבת שירותי מולטימדיה ברשת למכשירי החברה.

מוטורולה


סדרת ה- RAZR של החברה קיבלה חיזוק אחרון בדמות דגם Driod Razr Maxx שהציג חידוש עיקרי בדמות סוללת ענק בנפח 3,300mAh, זהו נתון כפול בגדולו לעומת המקובל בתחום. האם תציג ב- MWC דגם חדש בשם Atrix 3?

נוקיה – טלפון סימביאן חדש?


נוקיה אמורה להתמקד בעיקר בהשקת טלפונים חדשים מבוססי מערכת ההפעלה של מיקרוסופט, בינהם גם דגם Lumia 900 שהוצג כבר בתערוכת CES האחרונה, אבל, על פי השמועות, היורש של N8 יהיה דגם Nokia 801, יגיע עם גרסת "Carla" החדשה של סימביאן.


Asus – טלפון טאבלט PadPhone

הטלפון המצופה, יגיע להופעה רשמית ראשונה בתערוכה, עם קונספט בו הטלפון (עם מסך 4.3") מוכנס לתוך טאבלט והופך להיות לב המערכת שלו, או אף מתחבר לתחנת עגינה והופך להיות מחשב נייד.

בנוסף, החברה פירסמה טיזר למסך חדש, בעל "פירוט כפול פי שניים וכיף גדול פעמיים", מה שמרמז על טאבלט בעל מסך ברזולוציה גבוהה מבעבר.


טלפונים נוספים

הטלפון של ACER, בשם Liquid Glow יגיע בגודל מסך של 3.7", מצלמת 5 מגה פיקסל, מעבד 1GHz ובמבחר גימורים הכולל צבעים כמו ורוד, לבן "אלפיני" ו- שחור "עין החתול".

החברה אמורה להציג גם טלפון יוקרתי יותר בשם CloudMobile" עם מסך 4.3", שני רמקולים ועיצוב המשלב חומרים כמו אלומיניום ופלסטיק עם חזית חלקה לגמרי.

Panasonic Eluga
Acer Mediasפנסוניק תציג בתערוכה סמארטפון חדש Eluga – עמיד לפגעי מזג אויר, יצרנית הסמארטפונים הסינית ZTE מתכננת להציג לפחות 8 טלפונים חדשים עם מערכות הפעלה של אנדרואיד וגם Windows Phone. חברת NEC תציג סמארטפון בעובי של 6.7 מ"מ בלבד וטלפון Medias בעל שני מסכים בגודל מלא וגוף שנפתח ככריכת ספר לשני חלקים – בדומה לטאבלט P של סוני.


ואחרונה חביבה – אפל, כמו כל שנה תעדר מתערוכת הסלולאר, היא צפויה לחשוף בחודש הבא את אייפד 3 – עם מסך בעל רזולוציה גבוהה בהרבה משני דגמי אייפד הקודמים.

ACER Phones

מעבר לתגובות בפורום